Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 3062
Hvis jeg legger en flaske bacardi razz på 32% i frysern, vil den fryse eller ikke ?
Jeg lurer også på hvorfor folk gjør det:
blir den sterker / svakere i prosent ?
får den en sterker / svakere smak ?
er den bedre kald ?
er det andre grunner ?
andre ting jeg bør vite om ?
takker for svar
( jeg vet at 30% skal fryse på rundt minus 15grader, men så kaldt er det vel ikke i en fryser .. eller ? )
Sist endret av Teddybe4r; 30. april 2011 kl. 14:51.
det er et kjent faktum at kald sprit er lettere å helle i seg uten å servere gårsdagens middag til alle andre rundt bordet

jeg vil gjette på at den ikke fryser sånn foresten, så noen får bare latterliggjøre meg om jeg tar feil
Den vil ikke fryse, i allefall ikke helt, i værste fall blir det en slags slush, som tiner ned og smelter innen en time etter du har tatt den ut av fryseren.

Den er bedre kald.

Norske frysere ligger vel på rundt 20 minus?
hm, da kan det vel ikke være farlig å gjøre det..
jeg håper bare ikke den mister %
Ting forsvinner ikke på magisk vis ut av ei flaske
Å den fryser heller ikke, ikke en gang 20% fryser.
* på vei til frysern *
Alkoholen forvinner bare om du "koker" det opp.. over 60 grader. når flasken er forseglet kan jo ikke alkohol forsvinne på magisk vis ut av flasken, som Gromega sier

Happy hunting
Folk drikker drinker med isbiter i av en grunn. For å kjøle ned spriten. Dette minsker spritsmaken, men overhodet ikke alkohol% (med mindre du tar med at den blir vanna ut av isbitene...)

Bare prøv sjøl, drikk romtemperert vodka VS iskald vodka.
Sitat av Haagiboy Vis innlegg
Folk drikker drinker med isbiter i av en grunn. For å kjøle ned spriten. Dette minsker spritsmaken, men overhodet ikke alkohol% (med mindre du tar med at den blir vanna ut av isbitene...)

Bare prøv sjøl, drikk romtemperert vodka VS iskald vodka.
Vis hele sitatet...
Selv om isbitene i en drink smelter minsker ikke alkoholprosenten. Den blir som du sier vannet ut, men all alkoholen er jo fortsatt i glasset.
Vil ikke anbefale deg å la den ligge så alt for lenge.
Om det er bedre er jo smak og behag, jeg foretrekker kalde drinker.

Ps: etanol har et frysepunkt mellom 75 - 125 grader c, så du vil nok ikke kunne fryse det i en vanlig hjemmefryser.
Men vann og andre ting som er blandet ut i vodkaen har lavere frysepunkt.
Sett en billig øl ut en kald vinterdag, ta den inn noen timer senere så er deteste bortsett fra etanolen (alkoholen), fryst.
Vet at vanlig cider fryser på boks. Har hatt en rimelig bra eksempel her hvor jeg åpnet en cider som i utgangspunktet ikke var fryst kjentes det ut som men i det jeg åpnet den satt jeg med cider utover, senga, dataen, bordet, gulvet og meg selv mens kjæresten lo seg skakk av utrykket jeg hadde. Jeg så ut som jeg hadde falt ned fra månen og litt til