Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 4127
Hei. Så dum som jeg var klippet jeg vekk mesteparten av jordingen på min nye "dab" som jeg skulle installere i bilen. Signalet er nå dårlig. Har noen tips til hva jeg kan skjøte på jordingen, og evt hvor jeg får tak i det? Legger ved et bilde.

https://lh3.googleusercontent.com/db...=w1280-h800-no
Du har klippet vekk hva fra hvor? Er det skjermen i antenne kabelen du har kuttet?
Har aldri vært borti den dingsen du har der før, men med litt mer info kan jeg sikkert hjelpe.
Om det er en ledning som er kuttet, er ofte lodding en god måte å skjøte på, dersom du ikke har en skikkelig presstang og skjøtehylser.
Om det er kobberremsen som stikker ut på venstre side du har kuttet, hvor var det den i utgangspunktet var festet?
Ikke noe stress å bare skjøte den nei, jeg
gjorde akkurat det samme..
Bare gjem jordinga bak stolpen ved siden av ruta (a stolpen? )
Mulig å bruke sånn klemme som vi elektrikere bruker på Elflex. Pleier alltid å skjøte jordingen ifra dab+ antennen ned til spilleren å jorde der på jording ledningen. I de fleste tilfeller er det ikke god nok jording å jorde i A-stolpen
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Det er mer enn god nok jording til dab-antenne, du trenger tilogmed ikke å skrape bort lakken fra A stolpen for å få resultat.

Du kan bare skjøte de 2-3 cm du trenger med kobber/alutape e.l.
Sitat av Raspeball Vis innlegg
Mulig å bruke sånn klemme som vi elektrikere bruker på Elflex. Pleier alltid å skjøte jordingen ifra dab+ antennen ned til spilleren å jorde der på jording ledningen. I de fleste tilfeller er det ikke god nok jording å jorde i A-stolpen
Vis hele sitatet...
Hei. Vet du hva de klemmene heter? Evt. en link?