Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 2386
Hei!

Kjøpte en MSI GS60 i juni i fjor og har de siste to månedene hatt problem med skjermen. Det som skjer er at bildet forsvinner helt tilfeldig etter at jeg logger inn. Oppstart og innloggingskjerm i windows vises helt fint, men når jeg logger inn går det mellom 2 sekunder og et par minutter før bildet forsvinner. Bildet vises helt fint på ekstern monitor (HDMI) selv når det blir borte på laptop-skjermen. Bakgrunnslyset lyser fortsatt, så tror ikke det er der problemet ligger.

Feilsøking jeg har gjort:
1. Åpnet/lukket lokket. Lyset på skjermen slår seg av og på, men bildet er fortsatt borte.
2. Startet datamaskinen på nytt. Oppstart og innloggingsskjerm vises, men når jeg logger inn forsvinner bildet igjen etter noen sekunder.
3. Endret skjermoppløsning. Bildet kommer tilbake, men forsvinner igjen etter et par sekunder.
4. Deaktivert både det interne (Intel HD4600) og eksterne skjermkortene (GeForce GTX870M) hver for seg.
5. Søkt gjennom datamaskinen for virus. Ingen funnet.
6. Koblet datamaskinen opp mot ekstern monitor med HDMI. Bildet på monitoren fungerer helt fint, selv når bildet på laptopen blir borte.
7. Lyse med lommelykt på skjermen for å se om bildet fortsatt vises. Det gjør det ikke.

Håper det finnesen løsning på problemet, pcen er sånn som det er nå ubrukelig uten ekstern monitor...
Det jeg ville sjekket først, er om skjermen er deaktivert i windows. Dette sjekker du under skjerminnstillinger eller ved å bruke windowsknapp+P.

Evnt. Oppdatere driveren til skjermkortet.
Har forsøkt det ja. Skjermkortene er også oppdatert til nyeste driver. Har i tillegg prøvd å rulle tilbake driveren på GTX870m, men det utgjorde ingen forskjell.

Presiserer at problemet ikke oppstår rett etter innlogging, men noen sekunder senere. Ofte når jeg åpner et program f.eks. chrome. Har også opplevd at skjermen kommer på igjen helt uten videre for så å fungere en liten stund før den blir svart igjen...
Sitat av appelsinskallet Vis innlegg
Hei!


7. Lyse med lommelykt på skjermen for å se om bildet fortsatt vises. Det gjør det ikke.
Vis hele sitatet...
Hahah jeg lo godt av den. Men fra spøk til alvord. Prøv dette:
* Start opp maskinen i sikkerhetsmodus uten nettverk helst( Spam f8 med en gang du starter pcen). Dette er siden du kan ha noe malware som kobler til internett å får kommando om å skru av skjermen.



Funker skjermen da så er løsningen enkelt. Kjør malware antibytes i sikkerhetsmodus å fjern alt av dritt(Spyware,Malware,Virus).
Sist endret av freekydiggy; 22. februar 2015 kl. 14:12.
Sitat av freekydiggy Vis innlegg
Hahah jeg lo godt av den. Men fra spøk til alvord. Prøv dette:
* Start opp maskinen i sikkerhetsmodus uten nettverk helst( Spam f8 med en gang du starter pcen). Dette er siden du kan ha noe malware som kobler til internett å får kommando om å skru av skjermen.



Funker skjermen da så er løsningen enkelt. Kjør malware antibytes i sikkerhetsmodus å fjern alt av dritt(Spyware,Malware,Virus).
Vis hele sitatet...
Hvis bakgrunnsbelysningen eller inverteren er gått vil bildet fortsatt vises i den svarte skjermen, da kan det hjelpe å lyse med en lykt på skjermen for å se om man fortsatt kan se bildet.

Har forsøkt sikkerhetsmodus også, glemte å skrive det ja. Samme problemet oppstår også da...
Sist endret av appelsinskallet; 22. februar 2015 kl. 14:52.