Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1049
Heisann! har seg slik at jeg er permittert for dagen å leiter etter paragrafen om ansiennitet ved permitering. Hørte med fagforbundet å de kunne bekrefte at jeg ved lov hadde krav på stillingen til en med mindre ansiennitet. Har kikka litt rundt på lovdata uten hell, også er alt stengt nå så får ikke ringt noen om dette heller. Noen som har vært borte i lignende saker i det siste som kan referere til noen paragrafer?

På forhånd takk!
Det er ingen regler om ansiennitet i arb.miljøloven. Men dersom bedriften tidlgigere har benyttet dette prinsippet, evt er omfattet av en tariffavtale så kan det være gjeldende.

men du vil ikke finne noen lovhjemmel.
Bør ikke forbundet kunne vise deg paragrafen?
Jo men de stengte halv 4 å ville gjerne forberede saken til i morgen.
Etter som jeg ble forklart så hadde jeg krav på den stillingen til han andre, med mindre han hadde mere kvalifikasjoner, noe han ikke har.
Sitat av canttouchthis Vis innlegg
Jo men de stengte halv 4 å ville gjerne forberede saken til i morgen.
Etter som jeg ble forklart så hadde jeg krav på den stillingen til han andre, med mindre han hadde mere kvalifikasjoner, noe han ikke har.
Vis hele sitatet...
Da er vel saken grei? Så lenge du er fagorganisert så trenger du ikke tenke på noe - da har du ryggen fri.