Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1242
Jeg har begynt med mer variert arbeid og ser at jeg har litt problem med å ha kontroll over at alle arbeidsoppgavene blir fullført. Dette fordi jeg arbeider med kunder på flere områder og får inn spørsmål og problemstillinger fra flere instanser.

På bakgrunn av dette ser jeg etter et system hvor jeg kan legge inn alle disse henvendelsene slik at jeg hele tiden har oversikt på hva jeg arbeider med, og kanskje bør prioritere/følge opp.

Noen som vet om slike program/system som kan være lett å sette seg inn i?
http://issue-tracker.sourceforge.net/

Opensource "helpdesk". Usikker på om det er det du er ute etter, men da kan kundene sende inn saker til deg selv, så kommer de i et kontrollert format..
waf
Ocupado...
waf's Avatar
Trådstarter
Takk for rask respons, og jeg skal se på dette med en gang.

Litt av utfordringen her er at jeg ikke kommer til å inkludere kundene i systemet, det skal bare brukes for å ha bedre kontroll.
Da er kanskje Superoffice bedre. Da sender kundene det på en mail, så får du det direkte inn i samme type system. Men dette systemet koster penger afaik.
waf
Ocupado...
waf's Avatar
Trådstarter
Jeg har arbeidet med Superoffice tidligere, og føler det kanskje blir litt i overkant for hva det jeg trenger.

Det jeg trenger er mer som en multifunksjonell arbeidsbok der jeg kan registrere saker jeg arbeider med slik at jeg hele tiden har oversikt, at ingen faller mellom 2 stoler, hvor lenge hver sak har vært registrert, og hvem jeg bør prioritere å få gjort noe med.

Årsaken til at jeg ikke alltid kan håndtere en sak der og da er fordi jeg må henvende meg til andre instanser og vente på svar fra dem, og når det bygger på seg med stort kvanta er det lett å miste kontroll uten å ha dette registrert slik jeg ønsker.

Jeg anser megselv å ha god kontroll, men jeg ser at dette kan hjelpe meg å ha enda bedre kontroll - om ikke full kontroll samtidig som det gjør arbeidet enklere for meg.

Håper dette forklarte dette bedre.
waf
Ocupado...
waf's Avatar
Trådstarter
Podio var overraskende bra, og ikke minst brukervennlig.

Men dette er kanskje også mer enn hva jeg spør etter.

Jeg skal gi det et forsøk, så får vi se hva jeg gjør videre.

Takk for alle svar så langt.
Kanskje noe så enkelt som et forum?

Board som heter "issues"
Én tråd for hver issue
Sak løst? Flytt tråd til boardet "fixed"
Høyt prioritert sak = sticky
Alder på saken? Tråd opprettet

Gjør det himla lett å legge til mer info i etterkant, bare å opprette en ny post
Prøv denne:
https://bugify.com/

Fantastisk enkel og brukervennlig
Sitat av danielsk Vis innlegg
Prøv denne:
https://bugify.com/

Fantastisk enkel og brukervennlig
Vis hele sitatet...
Et annet alternativ er MantisBT. Litt mer avansert, men det er opp til TS hvor avansert det skal være
waf
Ocupado...
waf's Avatar
Trådstarter
De 2 siste forslagene (bugify og mantisbt) ser virkelig fenomenale ut (mer hva jeg ser etter).

Ser også at sistnevnte har mobil app til både iphone og android, noe som er å foretrekke dersom jeg trenger å legge til eller hente informasjon når jeg er i farta.

Igjen vil jeg takke for gode forslag, folkens.
Sitat av waf Vis innlegg
Ser også at sistnevnte har mobil app til både iphone og android, noe som er å foretrekke dersom jeg trenger å legge til eller hente informasjon når jeg er i farta.
Vis hele sitatet...
https://bugify.com/mobile
Sitat av waf Vis innlegg
Podio var overraskende bra, og ikke minst brukervennlig.

Men dette er kanskje også mer enn hva jeg spør etter.

Jeg skal gi det et forsøk, så får vi se hva jeg gjør videre.

Takk for alle svar så langt.
Vis hele sitatet...
www.stepsie.com