Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  808 208034
Sitat av wanna-b Vis innlegg
Hele multiwii prosjektet er basert på det samme som du har prøvd på. Ikke at jeg skjønner helt hva du faktisk koblet sammen, flight kontroller uten aksellerometer eller gyroer? Arduino takler helt fint store kompliserte oppgaver som f.eks. multiwii prosjektet, det er svært omfattende.
Vis hele sitatet...
Etter å ha postet innlegget fant jeg selvfølgelig et program som gjør dette med en Arduino Uno - og programmet var massivt.

FC uten acc/gyro, dvs at Arduino bare skal fikse rudder/elevator/etc for meg. Recieveren alene klarer jo ikke dette.
Dette er meget simpelt tho..
Sitat av LTd Vis innlegg
Jeg lastet opp firmwaren fra MegapirateNG ja, men versjonen husker jeg ikke. Tror det var 2.9. Har ikke koblet opp kortet mot quad'en enda, vet ikke engang om jeg tar sjangsen på det.
Vis hele sitatet...
Etter å ha lest denne http://fpvcentral.net/2013/06/multiw...rate-2-9-beta/ er jeg ikke i tvil om at jeg skal prøve Megapirate selv!

Sitat av enanthate Vis innlegg
Etter å ha postet innlegget fant jeg selvfølgelig et program som gjør dette med en Arduino Uno - og programmet var massivt.

FC uten acc/gyro, dvs at Arduino bare skal fikse rudder/elevator/etc for meg. Recieveren alene klarer jo ikke dette.
Dette er meget simpelt tho..
Vis hele sitatet...
Ja, vel bekomme, beklager at jeg sier det men det ville aldri gått å lage fc uten noe som helst position feedback. Bestilte selv KK2.0 i dag fordi det kom på lager på hobbyking, greit å prøve ut på en kompis sin quad som sliter med stabilitet på multiwii. Hvor bestiller du det fra?
Sitat av wanna-b Vis innlegg
Etter å ha lest denne http://fpvcentral.net/2013/06/multiw...rate-2-9-beta/ er jeg ikke i tvil om at jeg skal prøve Megapirate selv!
Vis hele sitatet...
Jepp, leste den artikkelen selv for noen dager siden. Problemet mitt er at jeg ikke får vist barometer-data med GUI'en der (Mission Planner), kanskje du kan sjekke om du får det med ditt kort? Hardware'en på kortet mitt er vel identisk med ditt. Jeg prøvde å laste opp multiwii 2.2 i går og der kom barometerdata opp når jeg brukte GUI'en som hørte til.

Handlet GPS modul i hui og hast her om dagen også, så den kommer vel om en to-tre ukers tid. Innen den tid så har jeg forhåpentligvis fått prøvd kortet og funnet ut at det fungerer.

GPS-modul:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...PS_Module.html
Sitat av LTd Vis innlegg
Jepp, leste den artikkelen selv for noen dager siden. Problemet mitt er at jeg ikke får vist barometer-data med GUI'en der (Mission Planner), kanskje du kan sjekke om du får det med ditt kort? Hardware'en på kortet mitt er vel identisk med ditt. Jeg prøvde å laste opp multiwii 2.2 i går og der kom barometerdata opp når jeg brukte GUI'en som hørte til.

Handlet GPS modul i hui og hast her om dagen også, så den kommer vel om en to-tre ukers tid. Innen den tid så har jeg forhåpentligvis fått prøvd kortet og funnet ut at det fungerer.

GPS-modul:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...PS_Module.html
Vis hele sitatet...
Muuuligens jeg får tid i dag, det er hvertfall neste på lista. BTW, denne tråden her gjelder kortet ditt, med mindre du har en oppgradert versjon: http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1790506

Basically går det ut på at en pinne på en spenningsregulator ikke er koblet til jord, og derfor er det noe som ikke får strøm? Hvertfall, fiksen er veldig enkel, en liten loddebru fra pinnen til jordplanet rett ved siden av.
Sitat av wanna-b Vis innlegg
Ja, vel bekomme, beklager at jeg sier det men det ville aldri gått å lage fc uten noe som helst position feedback. Bestilte selv KK2.0 i dag fordi det kom på lager på hobbyking, greit å prøve ut på en kompis sin quad som sliter med stabilitet på multiwii. Hvor bestiller du det fra?
Vis hele sitatet...
Hm, hvor sikker er du? Klart den blir vanskeligere å fly, men at det ikke går høres rart ut.

Jeg bestilte fra HK, EU warehouse. De har hatt den inne en stund.
Sitat av wanna-b Vis innlegg
Muuuligens jeg får tid i dag, det er hvertfall neste på lista. BTW, denne tråden her gjelder kortet ditt, med mindre du har en oppgradert versjon: http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1790506

Basically går det ut på at en pinne på en spenningsregulator ikke er koblet til jord, og derfor er det noe som ikke får strøm? Hvertfall, fiksen er veldig enkel, en liten loddebru fra pinnen til jordplanet rett ved siden av.
Vis hele sitatet...

Jo, har sjekket det og på mitt kort er det forbindelse mot jord på regulatoren. Barometeret fungerte fint med MultiWii-firmwaren, men ikke MegaPirate-firmwaren.
Jeg la over megapirate fw i går, men fikk ikke mye tid til å teste, så ikke noe gauge for barometer sånn i farta. Dette virker som en mye stødigere plattform, men får se når jeg tar første flytur...

Hvor mye tester gjorde du? Var en merkelig fiks for å få vanlig PWM inputs på A8-A15, da den har serial PPM som standard. Så der har du grunnen hvis du ikke så noe respons på stikkene dine i megapirate? På tide å få quaden din i lufta, foresten...
Sitat av wanna-b Vis innlegg
Jeg la over megapirate fw i går, men fikk ikke mye tid til å teste, så ikke noe gauge for barometer sånn i farta. Dette virker som en mye stødigere plattform, men får se når jeg tar første flytur...

Hvor mye tester gjorde du? Var en merkelig fiks for å få vanlig PWM inputs på A8-A15, da den har serial PPM som standard. Så der har du grunnen hvis du ikke så noe respons på stikkene dine i megapirate? På tide å få quaden din i lufta, foresten...
Vis hele sitatet...
Har ikke gjort så mye tester med Megapirate-kortet enda, kun lastet opp firmware og koblet til pc via usb, testet blåtann-modulen mot mobilen osv. Har ikke satt det i quad'en enda, men får se om jeg får tid i helga. Har fra før et KK2.0-kort stående i quad'en og den flyr fint.

Har ikke helt satt meg inn i innstillingene på PWM vs PPM enda. PPM er vel det som mottakeren sender ut på de forskjellige kanalene? Når bruker man PWM isåfall?
PPM er et pulstog med data fra alle kanaler over én kabel. Det kan være kodet som en seriell databus eller det kan være sekvensielt (ofte kalt sum ppm).

PWM en puls per kanal per ledning. Det er det som er "standarden", og det er det som kommer ut av både radiomottakeren din, og fra flight kontroller til ESC.

http://www.deltang.co.uk/serial.htm
Sitat av wanna-b Vis innlegg
PPM er et pulstog med data fra alle kanaler over én kabel. Det kan være kodet som en seriell databus eller det kan være sekvensielt (ofte kalt sum ppm).

PWM en puls per kanal per ledning. Det er det som er "standarden", og det er det som kommer ut av både radiomottakeren din, og fra flight kontroller til ESC.

http://www.deltang.co.uk/serial.htm
Vis hele sitatet...
Skjønner. Er det ikke nok å velge PWM og plugge i de kanalene man trenger?
Men du bruker jo multiwii nå og trenger ikke bekymre deg for det? Jo, det er "bare" å velge det. Trodde kanskje du ikke visste hvordan siden det er litt komplisert.
Hvor pleier folket å handle batterier forresten? Ser ut til at Hobbyking har endret shipping-policy på lipo-batterier så nå koster det nesten ca 25$ i frakt for ett batteri.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Handler mine LiPo på http://elefun.no/rc/hobby.aspx
Hvordan er egentlig den du linker ti i første posten i lufta? Ser jo at man får kjøpt Naza teknolgi til flere tusen.

Hva er det som får den stabil? Må jo være noe, siden du anbefaler akkurat det kitet til førstegangsflygere.
Hva mener du med "hva får den stabil"? Det står jo forklart at det er flight kontrolleren... Og at det er en multiwii flight kontroller som følger med i den pakka.
Til dere som ikke allerede vet det; Dersom du har en KK 2.0 flight controller, skaff USBasp for å oppdatere firmware til 1.6.

Selv har jeg flydd på 1.2 frem til nå, har ikke tatt meg til bryet om å oppdatere før idag. Testet 1.6 nå nettopp, og fyttiSVARTE hvor mye bedre det ble. Self-level gjør copteret så og si umulig å kræsje - her er det kun throttle som kan styre copteret i bakken.
Oppdatering er et MUST!
Kjøpte meg en liten Hubsan x4 på Oslo Motor Show..
Utrolig morsom liten sak !
(4 pakker propeller er bestillt fra kina ca 35kr )
Fin tråd.

Jeg ønsket selv en periode å anskaffe meg et 3D helikopter, men etter det som skjedde i september med tenåringen i New York har jeg fått litt frykt og respekt for anskaffelse av et helikopter. Uansett så bør alle som skal fly 3D gå til anskaffelse av en simulator før man kjøper et heli.

Det er helt andre dimensjoner på en slik maskin som han over her døde av, men fortsatt voldsomme krefter i sving på de maskinene dere operer med. Er man riktig uheldig og treffer en person på en uheldig plass kan utfallet være fatalt.

Er det noen lover/regler foruten filming når det kommer til RC i Norge? Det har jo tatt voldsomt av de siste årene.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Det helikopteret i videoen er et bensindrevet 3d stunt helikopter og har mye mer kraft enn disse standard elektriske quadkopterene, samt rotorer av glassfiber som er utrolig skarpe.

Med det sagt, er det fullt mulig å skade seg på en el-motor med plastrotorer..
Throttle var invertert (for bruk i simulator, hvorfor han ikke bare reverserte aksen i simulatoren i stedet for på fjernkontrollen vet jeg ikke), så når vi koblet på flyet begynte ESC'en å pipe, noe vi ikke skjønte der å da.
Uten å tenke mer, så ga han full gass (throttle er da i 0) og så av igjen (throttle til full).
Han sto forran flyet i tillegg.. så det ga full gass og propellen fikk lagd 3 brukbare kutt på kneet/låret hans, blødde endel men skadene var overfladiske og det var mest egoet det gikk utover heldigvis.

Stay safe! Les alt om ESC'en og hva de forskjellige lydkodene betyr, så slipper man sånne dumme hendelser.
Sist endret av Dodecha; 4. november 2013 kl. 10:01.
Hva er ESC? Søkte litt men finner ikke ut akkurat hva ESC er for noe. Forstår jeg hele innlegget ditt, ikke bare 95%.

Har sett litt på videoer av samme karen som døde av helikopteret. I den ene videoen ser det ut til at han flyr maks 3 meter unna seg selv og de som filmer. Samtidig som han gjør stunt. Kan umulig være særlig smart. Det skal sies at det mest sannsynlig var en feil på helikopteret som førte til ulykken.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Ah beklager: Electronic Speed Control, forskjellige modeller har forskjellige lyd koder.
Dette er ikke en Quad, men noe bra har dem fått til ! 25Minutter med video og gps !
http://gizmodo.com/an-adorably-tiny-...n-a-1458107265
Sitat av Titanium87 Vis innlegg
Dette er ikke en Quad, men noe bra har dem fått til ! 25Minutter med video og gps !
http://gizmodo.com/an-adorably-tiny-...n-a-1458107265
Vis hele sitatet...
Sikkert en artig liten sak det der, men med en vekt på 16. gram så tror jeg ikke det er det helt store om du skal ta den med ut på tur i vær og vind.
Sitat av Hei-Det-Er-Meg Vis innlegg
Sikkert en artig liten sak det der, men med en vekt på 16. gram så tror jeg ikke det er det helt store om du skal ta den med ut på tur i vær og vind.
Vis hele sitatet...

Pluss at den koster like mye som en grei bil.
Sitat av Hei-Det-Er-Meg Vis innlegg
Sikkert en artig liten sak det der, men med en vekt på 16. gram så tror jeg ikke det er det helt store om du skal ta den med ut på tur i vær og vind.
Vis hele sitatet...
Det er laget for forsvarsbruk - typ rekognosering i urbane miljøer, så jo. Sorry mac.
Det er for the record norskutviklet.
Så en video av den når forsvaret (i england tror jeg) testet den... Da snødde det faktisk Den hadde visst 3 kameraer om bord...
Sitat av Titanium87 Vis innlegg
Så en video av den når forsvaret (i england tror jeg) testet den... Da snødde det faktisk Den hadde visst 3 kameraer om bord...
Vis hele sitatet...
Mener å ha lest (Teknisk Ukeblad tror jeg det var), at de hadde en rekkevidde på et par km, flyvetid på 25 minutter og fpv.
Finnes det en måte, utenom den vanlige via en kanal på senderen, å sette autolevel permanent på?
Det er snakk om et KK2.0 flasha med v1.6.
Hva er valgene dine i menyen da? Husker ikke om det var ARM eller LEVEL, men en av dem hadde valget mellom stick, aux eller on. På on så sto den alltid på. Du har vel ingen andre valg enn de som er i menyen.
Jeg har bare AUX og STICK der. Men dette er egentlig ikke så viktig, det hadde bare vært bra å ha som et ekstra valg, siden jeg noen ganger tar av og flyr en stund uten å skjønne att jeg har skrudd den av, for så å få litt panikk og greier.
Sitat av Herman Hedning Vis innlegg
Jeg har bare AUX og STICK der. Men dette er egentlig ikke så viktig, det hadde bare vært bra å ha som et ekstra valg, siden jeg noen ganger tar av og flyr en stund uten å skjønne att jeg har skrudd den av, for så å få litt panikk og greier.
Vis hele sitatet...
Det skulle vært mulig å sette på "on".
Hvilken kontroll har du? Burde være mulig å bare bruke AUX, som er det mest praktiske.

BTW, jeg mista quad'en min for en ukes tid siden. Skulle prøve å fly skikkelig høyt, ga full gass i 12-15 sek, for så å miste kontrollen totalt. Quad'en fløy rimelig sidelengs ned fra denne høyden, som tok den typ 500~meter unna meg. I skogen somewhere.
Hadde flydd i ca 5 min, hadde da 5 min flytid igjen. Rart den gikk tom så fort. Kan det være fordi jeg hadde full throttle for lenge? Batteriet skal visstnok ikke gi maxeffekt mer enn 10sek mener jeg å ha lest.
Kan det ha vært signal-relatert? Brukte self-level på KK2 1.6, så det er rart om det hadde med signal å gjøre. KK2'n ville jo da stabilisert copter'n selv.

Ang batteritid er jeg sikker på at dette er 10 minutter.
Hvordan Quad var det, enanthate?
Jeg bruker aux nå, har kobla den til en ledig kanal.
Kontrollern jeg bruker, hvis det er senderen du mener, så er den hjemmelaga, i allefall innmaten.

Synd å høre om quad'en din. Det er trist når slikt skjer.
Med min forrige sender så mista jeg kontakten hvis jeg fløy i høyde med toppen på ei radiomast der jeg pleier å fly.
Da stoppa enkelt og greit motorene og quad'en datt rett nedover, en gang gikk jeg i bakken før jeg fikk tilbake kontrollen.
Den gangen så var det et vanlig kk-kort og ikke kk2.0, så jeg er ikke sikker på om det samme skjer med kk2.0. Mulig det "kjører selv" lengre enn det gamle, men kanskje skrur av self-level tvert hvis signalet borte?
-
Ang batteri så har jeg en gang testa å kjøre et batteri helt dønn tomt, det var et som skulle kastes.
Jeg beholdt kontrollen til siste slutt, løftet ble gradvis borte.
Batteriet blåste seg opp og tok omtrent fyr så ikke gjør det der hjemme.
-
Hvis du bor i nærheten av meg så si ifra, kanskje jeg kan bli med deg en dag og gå "manngard" for å prøve å finne farkosten din.
Noen som har erfaring med Hobby24.no? Reservedeler til en grei pris der.
Jeg må dele to videoer fra Norge med dere.

Nordland - Norge. Vakker natur. Fjellklatrere m.m

Vakker natur og forvirra sau.

Kan ikke forstå noe annet en at det er flydd med FPV.
Sist endret av Hei-Det-Er-Meg; 10. november 2013 kl. 05:31.
Sitat av Herman Hedning Vis innlegg
Jeg bruker aux nå, har kobla den til en ledig kanal.
Kontrollern jeg bruker, hvis det er senderen du mener, så er den hjemmelaga, i allefall innmaten.

Synd å høre om quad'en din. Det er trist når slikt skjer.
Med min forrige sender så mista jeg kontakten hvis jeg fløy i høyde med toppen på ei radiomast der jeg pleier å fly.
Da stoppa enkelt og greit motorene og quad'en datt rett nedover, en gang gikk jeg i bakken før jeg fikk tilbake kontrollen.
Den gangen så var det et vanlig kk-kort og ikke kk2.0, så jeg er ikke sikker på om det samme skjer med kk2.0. Mulig det "kjører selv" lengre enn det gamle, men kanskje skrur av self-level tvert hvis signalet borte?
-
Ang batteri så har jeg en gang testa å kjøre et batteri helt dønn tomt, det var et som skulle kastes.
Jeg beholdt kontrollen til siste slutt, løftet ble gradvis borte.
Batteriet blåste seg opp og tok omtrent fyr så ikke gjør det der hjemme.
-
Hvis du bor i nærheten av meg så si ifra, kanskje jeg kan bli med deg en dag og gå "manngard" for å prøve å finne farkosten din.
Vis hele sitatet...
Takk for tilbudet, men jeg har ikke brukt noe mer tid på det. Har i grunn gått lei av hobbyen allerede, så det blir vel å lete om et år eller noe, når interessen er tilbake for fullt

Grunnen til at det forsvant kan ha vært kortet som kødda med meg. Jeg la merke til at etter kun 1 minutt flyving ble kalibreringen skeiv, og quad'n dro litt sidelengs (snakker her om self-level). Dette var ikke noe stort, men den ble verre for hvert minutt. At jeg hadde bånd gass i 10 sek har muligens slått kalibreringen såpass skeiv at quad'n sto omtrent sidelengs ved "zero". Det var noe som ikke helt stemte på kortet jeg fikk, mulig en liten produksjonsfeil. Dersom andre opplever at kalibreringen endrer seg selv burde dere nok være litt obs på dette.


shittrønder: Det var en hjemmebygd quad. Hadde Turnigy-motorer og Talon ramme, med som nevnt KK2 og Turnigy 9X radio/mottaker. Batteriet er det eneste jeg kunne tenke meg å få tilbake, da jeg fikk en veldig heldig versjon av 3300mah (ladet godt over 4000mah fra 3,4V pr celle).

Kanskje jeg gidder å lete litt igjen snart, men har ikke store troa på at jeg finner det.. Og dersom jeg finner det er det vel lite som er brukbart på den nå tenker jeg.
Krasja min seint i går kveld, batteriet løsna og datt av i en høyde på 30-40 meter eller noe. Det ble ikke helt store ødeleggelsene egentlig, var bare en av armene som knakk. Laget av tre så det er bare å lime.
Batteriet var pakka inn i sånn der tynn skumplast og tålte tilsynelatende smellen. Det var et noe tungt batteri på,
det veier ca en halv kilo tenker jeg.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hei.
Trenger litt hjelp her.
Bestillte oppsettet fra førsteposten, og fikk det idag. Det fulgte bare med 4 ledninger mellom mottaker og flight controller. Er det et must å ha den siste til aux innganger for modus?

Copterer reagerer ikke i det hele tatt uansett hva jeg gjør. Må jeg laste ned programmet på controlleren eller radiosendern? Skulle tro det bare var å trykke play, men det skjer liksom ingenting.
Sitat av Rellativ Vis innlegg
Hei.
Trenger litt hjelp her.
Bestillte oppsettet fra førsteposten, og fikk det idag. Det fulgte bare med 4 ledninger mellom mottaker og flight controller. Er det et must å ha den siste til aux innganger for modus?

Copterer reagerer ikke i det hele tatt uansett hva jeg gjør. Må jeg laste ned programmet på controlleren eller radiosendern? Skulle tro det bare var å trykke play, men det skjer liksom ingenting.
Vis hele sitatet...
Du trenger bare bruke to kabler til de 4 første kanalene, fordi du bare trenger å forsynes strøm til mottakeren i en av dem.

Vet ikke hvordan du fikk inntrykket av at det bare skulle være å trykke på play, kanskje jeg blir nødt til å sette en disclaimer i førsteposten? Vi er på DIY forumet, her er det ingenting som fungerer ved første forsøk.

Før du kan armere flight kontrolleren må du ha kalibrert aksellerometeret. Dette står i guiden på multiwii.com... Du bør også koble fc til pc og sjekke at alle radio-inputs er som dem skal være.
Takk. tenkte ikke på at det var nok med 1 power.

Tok litt i når jeg sa jeg hadde intrykk av plug and play. Men håpte at jeg skulle få noe respons ved å koble i de 4 kanalene, rett og slett for å se at det var kontakt mellom radiosender, og controller.

Jeg er klar over at DIY ikke fungere som det skal med en gang, men det er jo en del av morroa!
Kunne uansett vært greit om du la inn manualen fra post 145, samt guiden fra multiwii inn i førsteposten, da det ikke var så lett å skjønne seg på kortet, da ingen av pinnene var merket.
Hehe, nei, de er merket med pinnenummer fra arduino. Men så er det også disse det refereres til i manualer og tekster.

Koble den til PC og finn ut hva som er galt. Oppdater til siste FW-versjon i samme slengen.
Jeg fikk den i luften etter gjennomgang på multiwii.com
Deilig følelse etter alt for lang ventetid!

Den trekker litt mot venstre å bakover, men regner med dette kommer seg med litt instilling. Klarte å ødelegge 4 propeller på første flytur, så jeg skjønte hva du mente med at forbruker er litt høyt i begynnelsen.

Jeg bestillte ikke kommunikasjonskort, da jeg ikke trodde dette var veldig nødvendig i begynnelsen. Tydelig at jeg også må bestille dette..

Men måtte du også bytte om på rekkefølgene på 2 av motorene for å få disse til å gå riktig(motsatt) vei? Skjønner jo hvorfor det er sånn, men er litt rart at det ikke kommer med 2 forskjellige motorer, mtp at fargekoden nå ikke stemmer mellom ESC og motor.
Hvilken vei motoren snurrer er helt tilfeldig, du kan få 4 av 4 til å gå riktig vei eller 4 av 4 til å gå feil vei på første forsøk, og alt midt i mellom. Er jo bare å bytte om to av de tre ledningene som du har skjønt. Fikk du dette ferdig koblet kanskje, siden du spør?

Siden du har den i lufta så regner jeg med at du har kalibrert den, ellers ville den ikke startet. Men det kan virke som den er kalibrert mens den har stått skjevt eller urolig? Siden den trekker én vei.

Uten PC-verktøyet så kan du ikke ane hvilken modus du flyr i, eller hvordan modusskift er satt opp. Mao. jeg regner med at du flyr i acro-modus. Dette har jeg skrevet om i førstepost, du burde begynne med level/horizon-modus om du har muligheten, da retter den opp seg selv...
Jeg spør mest fordi motorkablene var merket gul-svart-rød, og det samme var ESC-kablene. Funksjonsmessig har det jo ingenting å si, men jeg liker at ting ser litt bra ut også.

Det stemmer at jeg fikk kalibrert den. men nå i etterpåklokskapens navn, ser jeg at jeg ikke kalibrerte accelomereter riktig, så er rimelig sikker på at det er dette som er problemet. Var for ivrig til å få det i luften etter jeg fikk motorene til å gå

Jeg flyr i level/horizon-modus, da den retter seg opp(nesten) når jeg slipper stikken. men ser at det kan være greit å koble seg på for å lese av. Dette er jo det beste med tanke på å lære seg copteret, og hvordan det faktisk jobber. Ønsker jo som alle å få et copter som er så stabilt som mulig.

Jeg fikk jo ikke alle bladene jeg bestillte, så jeg må bare bestille nye å vente til disse kommer før jeg kommer meg i lufta igjen. Noen tips til hvor det er mulig å få blader kjapt? Gjør ikke noe om de er litt dyrere en hobbyking, så lenge de kommer kjapt.
Du kan bestille på goodluckbuy og velge DHL i utsjekking, da pleier dem å komme frem innen en uke. Ellers har du jo norske butikker som elefun og rcelektro.no.
Er det mulig å bruke en vanlig rs-232 serieport til å kommunisere med? er vell ikke nødvendig å kjøpe usb-overgang når jeg kan bruke vanlig seriekommunikasjon?
Det bestemmer du selv, men det er enklest å bare kjøpe denne http://dx.com/p/crius-ftdi-basic-bre...lite-se-228307. Hvis du skal bruke rs232 så må du bruke converter for det også så det hadde jeg ikke giddet.
Sist endret av wanna-b; 3. desember 2013 kl. 14:56.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Noen av dere som har erfaring fra RCtimer.com?

Bestilte noen deler derfra for 1 1/2 måned siden og de har fortsatt ikke kommet? What to do?
Kjøpte propeller derfra i går, det er det eneste.

"What to do"? Er dem sendt? Har du sporingsnummer? Har du kontaktet rctimer? Har du sett denne siden http://www.rctimer.com/index.php?gOo...t&articleid=29 ?
Sitat av wanna-b Vis innlegg
Kjøpte propeller derfra i går, det er det eneste.

"What to do"? Er dem sendt? Har du sporingsnummer? Har du kontaktet rctimer? Har du sett denne siden http://www.rctimer.com/index.php?gOo...t&articleid=29 ?
Vis hele sitatet...
Ingen sporingsnummer dessverre..