Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1538
Heisann,

Ringte 02800 inatt for å tipse om det jeg trodde var fyllakjøring, men nå er jeg ikke sikker siden jeg aldri så personen sette seg i bilen eller at han drakk. Når politidamen spør om jeg så han sette seg i bilen så sier jeg ja, fordi kompisene mine står og nikker og sier det. Denne personen ble møtt mitt på vegen av andre bekjente så dette øket min tro på at det var fyllakjøring.
Jeg spurte om å få være anonym, men måtte likevell oppgi navnet mitt. De spurte om jeg ville vitne, men jeg svarte at jeg vitner ikke på kjentfolk. Jeg sa også at det beste er om dere har en patrulje som kan sjekke det opp.

Er jeg ille ute? Ser i ettertid at det er dumt å ta kompiser sine ord når man snakker med politiet, og burde kanskje heller latt de snakke med politiet siden de hadde sett han sette seg i bilen.
Sist endret av bonden11; 21. juli 2013 kl. 15:28.
Du vil ikke vitne mot kjentfolk, men har ingen problemer med å ringe politiet og få dem på h*n?..
Trådstarter
3 0
Sitat av Effage Vis innlegg
Du vil ikke vitne mot kjentfolk, men har ingen problemer med å ringe politiet og få dem på h*n?..
Vis hele sitatet...
Litt mer info, jeg vet hvem denne personen er, men kjenner han ikke spesielt. Jeg ville ikke gå gjennom rettsak og være vitne, da det er mulig jeg blir banket opp viss de får vite hvem det er bokstavelig talt.
Som sakt, jeg innser i ettertid at dette kanskje ikke var det smarteste å gjøre, men jeg var full og folk begynte å snakke om fyllakjøring og da ble jeg sint...
skjønner litt situasjonen din da fyllekjøring er veldig farlig, og det kan få konsekvenser for andre. Hadde vært litt kjedelig om noen hadde blitt skadet/drept pga fyllekjøring pga det ikke ble sagt ifra.
Sitat av bonden11 Vis innlegg
Litt mer info, jeg vet hvem denne personen er, men kjenner han ikke spesielt. Jeg ville ikke gå gjennom rettsak og være vitne, da det er mulig jeg blir banket opp viss de får vite hvem det er bokstavelig talt.
Som sakt, jeg innser i ettertid at dette kanskje ikke var det smarteste å gjøre, men jeg var full og folk begynte å snakke om fyllakjøring og da ble jeg sint...
Vis hele sitatet...
hvis personen faktisk ble tatt av politiet så vet han allerede eller vil få vite at det er du som har tipset !
Trådstarter
3 0
Hva burde jeg gjøre nå da? Kan de få konsekvenser for meg av politiet? Kommer det i politiloggen om han ble stoppet?
Sist endret av bonden11; 21. juli 2013 kl. 15:48.
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
Sitat av Warpiggy Vis innlegg
hvis personen faktisk ble tatt av politiet så vet han allerede eller vil få vite at det er du som har tipset !
Vis hele sitatet...
med mindre noen av vennene hans forteller det så vil han ikke automatisk få vite det nei. politiet sier ingenting, ei heller har de lov til å si noe.
Sitat av Warpiggy Vis innlegg
hvis personen faktisk ble tatt av politiet så vet han allerede eller vil få vite at det er du som har tipset !
Vis hele sitatet...
Hvilken verden lever du i? Tror du virkelig politiet automatisk oppgir hvem som tipser de om en potensiell fyllekjøring?
Altså, det å tipse Politiet om fyllekjøring er jo et preventivt tiltak for å unngå at han skader seg selv eller noen andre alvorlig.
Du kan ikke nekte å vitne mot ham i dette tilfellet, men du kan jo si at du ikke husker at du tipset politiet?
Sitat av Warpiggy Vis innlegg
hvis personen faktisk ble tatt av politiet så vet han allerede eller vil få vite at det er du som har tipset !
Vis hele sitatet...
13 år eller? Politiet går såklart ikke rundt å forteller mistenkte eller folk som er sjekket ut av saker hvem som har tipset.