Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  29 9812
Ser det er mange som skriver om at de er tatt av Politiet, så jeg tenkte det ville vært kjekt med en tråd hvor man kommer med råd til hvordan man best mulig kan unngå å ha kontakt med Politiet i det heletatt.

Hva ville dere gjort i gitte hypotetiske situasjoner? Lag gjerne selv.
Hvilke forhåndsregler tar dere? etc.
Hvordan forholde seg til mobilbruk og internett-/pcbruk? Overvåkning?
Hvordan forsikre seg om at ingen kan angi/vitne/tyste om de så vil? Hvem kan vite hva og hvem MÅ vite hva?
Hvordan burde nettverket se ut, dersom du velger en struktur som fører til at de nederste er de som vil bli tatt, om noen? At ting på en måte ikke kan spores tilbake til deg, nettopp fordi du organiserer nettverket fra toppen av. Ingen vet engang hvem de egentlig jobber for. Det eneste du tar i er penger og mobil.

Bare legg til alt dere kommer på, men vil gjerne ha en diskusjon på et litt seriøst nivå.
Sist endret av HippiRødstrømpe; 2. juli 2011 kl. 23:52.
men hvilken type ting snakker du om?
mord?
dop?
tyveri?
Egentlig alle situasjoner.
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Dop:

Handle gjennom en mellommann om du har sjansen.
Ikke besøk inn i dopdealerhjemme hos dem.
Ikke ha noe lagret elektronisk som tilsier at du driver med dop. (msn, sms, bilder osv)
Ikke lagre dopet hjemme itilfelle politiet skulle komme innom. Grav det ned i skauen eller finn en annen smart gjemmeplass.
Rus deg hjemme eller langt vekke fra folk. Mao, ikke rangle gatelangs skev som ei pære.


Drap:

Fjern alle beviser som tilsier at du noengang har vært på mordstedet.
Ikke bli sett, duh.
Skaff deg et jævla tett alibi.
Drep personen på en nesten usporbar måte, som for eks gift.
Planlegg nøye først, ikke bare slå ihjel en kar og løp.
Evnt lei en kar for å gjøre det for deg.
Bli kvitt mordvåpenet. Smelt det, brenn det eller kast det langt ut på havet.

Tyveri:

Ikke selg tyvegodset til mange personer. Ha en kontaktperson som kjøper alt.
Planlegg nøye, ikke bare bryt deg inn i det første og beste huset du ser.
Alibi om det er store brekk det er snakk om.
Ikke legg igjen spor av deg selv. Bruk hansker, lue og maske.
Ikke bruk tyvgodset selv.
Sist endret av Bombasa; 3. juli 2011 kl. 01:23.
Har du en fast person du kjøper av, burde dere ha et kodeord når du er ute etter å kjøpe. Noen venner av meg spør om de har noen filmer til låns.
Uansett hva du gjør, tenk ut en plan før du gjør det. Tenk på alle mulige måter du kan bli tatt på, og finn på unskyldninger.
Skal du bryte deg inn, ikke ha noe i lommene som lett kan falle ut.
Nå er dette muligens litt på kanten i forhold til temaet, men jeg vil påstå det hører hjemme her allikevel:
Etter å ha blitt grisetatt for en del år tilbake, med store mengder våpen, penger og narkotika, var jeg bitter, sinna og klar i hodet til å gjøre det samme på nytt. Bare med en og annen vri som skulle gjøre at jeg ikke ble tatt igjen, selvsagt.

Forklarer hele planen til min gode venn mentalmelt, som pauser opp et sekund, og deretter sier følgende kloke ord:
«Planen din virker vanntett. Men samtidig, hvis du er så smart at du greier å unngå å bli tatt av politiet igjen, hvorfor bruker du ikke intellektet ditt på noe annet som er bra og bærekraftig i lengden? Du har jo mange bedre ting å satse på, slik som utdanninga di!»

Logikken slo meg knallhardt i pannen, og jeg tror de setningene for alvor var med på å skifte mine holdninger og tanker rundt det å fortsette med kriminalitet. Begynte heller å ta studiene seriøst, og har nå nettopp blitt ferdig med en treårig bachelorgrad på høyskole med karakterer jeg kan være stolt av. Neste stopp nå er mastergrad på universitet, og jeg venter i skrivende stund i spenning på svar fra opptakskontorene der hvor jeg har søkt.

Håper denne lille historien får noen av dere til å stoppe opp og tenke dere om litt, for mentalmelt har et veldig godt poeng.

Og ja, en heldig bieffekt er at man slipper å bekymre seg for politiet
Sitat av Nichotin Vis innlegg
Nå er dette muligens litt på kanten i forhold til temaet, men jeg vil påstå det hører hjemme her allikevel:
Etter å ha blitt grisetatt for en del år tilbake, med store mengder våpen, penger og narkotika, var jeg bitter, sinna og klar i hodet til å gjøre det samme på nytt. Bare med en og annen vri som skulle gjøre at jeg ikke ble tatt igjen, selvsagt.

Forklarer hele planen til min gode venn mentalmelt, som pauser opp et sekund, og deretter sier følgende kloke ord:
«Planen din virker vanntett. Men samtidig, hvis du er så smart at du greier å unngå å bli tatt av politiet igjen, hvorfor bruker du ikke intellektet ditt på noe annet som er bra og bærekraftig i lengden? Du har jo mange bedre ting å satse på, slik som utdanninga di!»

Logikken slo meg knallhardt i pannen, og jeg tror de setningene for alvor var med på å skifte mine holdninger og tanker rundt det å fortsette med kriminalitet. Begynte heller å ta studiene seriøst, og har nå nettopp blitt ferdig med en treårig bachelorgrad på høyskole med karakterer jeg kan være stolt av. Neste stopp nå er mastergrad på universitet, og jeg venter i skrivende stund i spenning på svar fra opptakskontorene der hvor jeg har søkt.

Håper denne lille historien får noen av dere til å stoppe opp og tenke dere om litt, for mentalmelt har et veldig godt poeng.

Og ja, en heldig bieffekt er at man slipper å bekymre seg for politiet
Vis hele sitatet...
Utrolig bra sagt, og mad creds til mentamelt som kommer med det vi alle burde høre fra en god kompiss i akkurat den perioden av livet vårt(noen av oss i alle fall.)

Er nok mange som har hoder til å komme meget langt mtp. utanning og ellers drømmer hær i livet som ikke får spilt ut sitt store potensiale fordi de ser på det som ligger på siden av loven som sin bestemte vei fremover.(Meget lang setning, ikke døm meg.)

Jeg var så heldig at jeg hadde en lærer på videregående som tok meg inn å forklarte meg hvordan landet lå for meg. Og ikke minst forklarte meg hva han ville gjøre for meg bare for og få meg uteksaminert. Jeg skylder nok denne læreren fler en en blomsterbukett for hvor jeg er idag.
Sitat av HippiRødstrømpe Vis innlegg
Ser det er mange som skriver om at de er tatt av Politiet, så jeg tenkte det ville vært kjekt med en tråd hvor man kommer med råd til hvordan man best mulig kan unngå å ha kontakt med Politiet i det heletatt.
Vis hele sitatet...
Ikke gjøre noe som er ulovlig?
ikke skryt om hvor mange hasjplanter du har hjemme. en som gikk i klassen min la ut et bilde av hasjplanten sin på face, men de fleste her er vel ikke så idiot. jo fler som vet noe, jo verre er det for deg.
Sist endret av AdolfCartman; 3. juli 2011 kl. 13:18.
kjøre fra politiet på moped, scooter?
Kjør på boligfelt, småveier, stier osv som politibilene ikke kommer inn på, og gjem deg
Sitat av Nichotin Vis innlegg
Håper denne lille historien får noen av dere til å stoppe opp og tenke dere om litt, for mentalmelt har et veldig godt poeng.

Og ja, en heldig bieffekt er at man slipper å bekymre seg for politiet
Vis hele sitatet...
Dette var et fint svar. Men hva om du har surret vekk retten til skoleplass på VGS, du søker hvert år, men får avslag på grunn av plassmangel. Du har en mulighet, å ta voksenopplæring i 2 år på kveldstid samtidig som 23/5 regelen gjelder, altså du må være 23 år og ha hatt en fast jobb i 5 år før du får godkjent studiekompetanse og kvalifiserer til opptak på høyskole/universitet. Problemet er nettopp at du ikke får noen jobb i det heletatt eller du trives ikke på Rema 1000 og viljen til å lage profitt for Reitangruppen er minimal. På toppen av det hele har du gjeld til lånekassen og har ingen muligheter til å finansiere disse studiene.

Hva gjør du?

Tvinger deg selv til å jobbe på Rema, HVIS du i det heletatt får jobb der eller på lignende, sannsynlige arbeidsplasser? Eller er du rett og slett nødt til å gjøre dette samtidig som du har en liten ekstra inntekt? Noe som her vil bli helt nødvendig, ellers ender du uansett opp i en hybelleilighet med brukt fretexsofa og fem kredittkort.

Jeg er med andre ord helt enig med det. Utdannelse er selvfølgelig et mål, men det er nettopp et mål, det er vei dit du må gå først. Høy utdannelse er status i samfunnet, selvfølgelig må man ha det, men vi skal ha penger også. Money is king, hver dag for alltid. Jeg studerer også finansmarkedene, fordi jeg vet det er penger å tjene der også. Alt man kan tjene penger på er bra.
Sitat av HippiRødstrømpe Vis innlegg
Dette var et fint svar. Men hva om du har surret vekk retten til skoleplass på VGS, du søker hvert år, men får avslag på grunn av plassmangel. Du har en mulighet, å ta voksenopplæring i 2 år på kveldstid samtidig som 23/5 regelen gjelder, altså du må være 23 år og ha hatt en fast jobb i 5 år før du får godkjent studiekompetanse og kvalifiserer til opptak på høyskole/universitet. Problemet er nettopp at du ikke får noen jobb i det heletatt eller du trives ikke på Rema 1000 og viljen til å lage profitt for Reitangruppen er minimal. På toppen av det hele har du gjeld til lånekassen og har ingen muligheter til å finansiere disse studiene.

Hva gjør du?
Vis hele sitatet...
Tenker på framtiden! Hvis du velger å selge hasj, bedrive tyveri eller heleri, kommer dette sannsynligvis ikke til å være noe du har lyst til å holde på med til du er 67 år. Dessuten er det jo selvfølgelig ikke inntekt du kan tjene pensjonspoeng av. Du må dermed være ganske big-shot for å kunne tjene så mye at du kan leve greit av det du har klart å legge av når du bestemmer deg for at du vil "pensjonere" deg...
Sitat av HippiRødstrømpe Vis innlegg
Dette var et fint svar. Men hva om du har surret vekk retten til skoleplass på VGS, du søker hvert år, men får avslag på grunn av plassmangel. Du har en mulighet, å ta voksenopplæring i 2 år på kveldstid samtidig som 23/5 regelen gjelder, altså du må være 23 år og ha hatt en fast jobb i 5 år før du får godkjent studiekompetanse og kvalifiserer til opptak på høyskole/universitet. Problemet er nettopp at du ikke får noen jobb i det heletatt eller du trives ikke på Rema 1000 og viljen til å lage profitt for Reitangruppen er minimal. På toppen av det hele har du gjeld til lånekassen og har ingen muligheter til å finansiere disse studiene.

Hva gjør du?

Tvinger deg selv til å jobbe på Rema, HVIS du i det heletatt får jobb der eller på lignende, sannsynlige arbeidsplasser? Eller er du rett og slett nødt til å gjøre dette samtidig som du har en liten ekstra inntekt? Noe som her vil bli helt nødvendig, ellers ender du uansett opp i en hybelleilighet med brukt fretexsofa og fem kredittkort.

Jeg er med andre ord helt enig med det. Utdannelse er selvfølgelig et mål, men det er nettopp et mål, det er vei dit du må gå først. Høy utdannelse er status i samfunnet, selvfølgelig må man ha det, men vi skal ha penger også. Money is king, hver dag for alltid. Jeg studerer også finansmarkedene, fordi jeg vet det er penger å tjene der også. Alt man kan tjene penger på er bra.
Vis hele sitatet...
De fleste klarer seg utmerket uten å ty til kriminalitet. Dersom man ikke er villig til å leve på litt mindre en periode mens man jobber seg oppover i livet, så er man enten forferdelig bortskjemte, eller dumme nok til å tro at kriminalitet er en god plan.
Sitat av Nerdefruen Vis innlegg
De fleste klarer seg utmerket uten å ty til kriminalitet. Dersom man ikke er villig til å leve på litt mindre en periode mens man jobber seg oppover i livet, så er man enten forferdelig bortskjemte, eller dumme nok til å tro at kriminalitet er en god plan.
Vis hele sitatet...
Kriminalitet ER en god plan, en del av den. Svært få er regelryttere, spesielt av de som virkelig har karret seg fram i samfunnet med begge albuer. Kriminalitet er absolutt ikke synonymt med arbeidsløs, narkoman og u-utdannede.

Jeg kan jo komme med mine egne tips også, for som sagt, så er det mange grunner til at man skulle trenge disse uten at det nødvendigvis er Politiet du skal gjemme deg for.

Uansett hvem du er eller hva du har eller tror om deg selv, så blir du en eller annen gang nødt til å møte noen som faktiskt er av et slag større enn deg selv, om det er Politiet eller andre maktpersoner, det er det samme. Du er nødt til å tjenestegjøre for noen enkelte uansett, dermed har de også makten over deg. Da må man bare ha selvkontroll.

Når det gjelder Politiet, så må du tenke at det er de som har loven på sin side. Hvem er uansett du til å kommentere på om ”Har politiet lov til dette?”(Som jeg har sett blitt spurt om ved flere forskjellige tilfeller på forumet) når du selv bryter loven? De kan være urettferdige, de kan være korrupte, hva som helst, men du kan ikke vinne over de. Det eneste du kan gjøre er å være så hyggelig du kan mot de. Hvis du ser deg nødt, kan du sikkert sette opp en statistikk over hvor mange bøter du får i trafikken ved å være hyggelig kontra å være et rasshøl.

Når det gjelder skattemyndighetene så er det heller ingen som liker å gi bort halvparten av sine egne penger, og det samme gjelder her. Du kan ikke vinne over de, men her kan du kan utnytte en hel haug med smutthull i lovverket, det er bare å begynne å lese og være kreativ. For å nevne det mest åpenbare, sjekk ut fordelene ved å starte et firma... Men hva vet vel jeg, jeg tjener jo kun 225.000 kroner i året.. Hvertfall på papiret.

Når det gjelder din egen sjef på arbeidsplassen, så kan du lett fjerne denne personen om du misliker han. Jeg har gjort det selv, men med god grunn uten at jeg kan gå i detaljer om det her. Det du gjør er at du forteller alle medarbeiderene dine om hva han har gjort mot deg og andre, dermed er det store sannsynligheter for at andre vil ha samme erfaringene med personen om ikke de blindt tar din side, og da har du straks formet en liten union mot sjefen. Da blir det en rask endring fra Styret.

Som dere kan se, så er det mange grunner til at man vil unngå kontakt med Politiet, for det er nettopp Politiet som venter I den andre enden av linja når det er noe du SKAL ha/gjøre, på død og liv om så. Det er nettopp dette man vil unngå, og dette er hele poenget med tråden. Vi trenger ikke å ha nivået på hasjbønner og politibetjenter.

Her ble du f.eks nettopp servert et råd som kan føre til at du åpner mulighetene for å ta over stillingen til din egen sjef, uten å blande inn kriminalitet og politiet. Så enkelt kan ting være, det er ikke nødvendig å slå ned folk og selge kokain.
Sist endret av HippiRødstrømpe; 3. juli 2011 kl. 17:44.
Sitat av Effage Vis innlegg
kjøre fra politiet på moped, scooter?
Kjør på boligfelt, småveier, stier osv som politibilene ikke kommer inn på, og gjem deg
Vis hele sitatet...
Dette fungerer veldig bra, har selv gjort det et par ganger. Kjører du inn på gangfelt, smale stier og stikkveier så må de ta en omveg og da er du borte.

Bare ikke gjør som meg da å lakker mopeden signalgrønn når den er blodtrimma, det var visst litt lettere å bli gjenkjent da.
Sitat av Jigsaw Vis innlegg
Dette fungerer veldig bra, har selv gjort det et par ganger. Kjører du inn på gangfelt, smale stier og stikkveier så må de ta en omveg og da er du borte.

Bare ikke gjør som meg da å lakker mopeden signalgrønn når den er blodtrimma, det var visst litt lettere å bli gjenkjent da.
Vis hele sitatet...
Jeg har også gjort dette en rekke ganger. Det forutsier at du må gjøre uten skilter, eller med et ekstremt brettet skilt.
Sitat av TrollDad Vis innlegg
Jeg har også gjort dette en rekke ganger. Det forutsier at du må gjøre uten skilter, eller med et ekstremt brettet skilt.
Vis hele sitatet...
Hehe, stemmer det du må huske å brette opp skiltet
Sitat av Effage Vis innlegg
kjøre fra politiet på moped, scooter?
Kjør på boligfelt, småveier, stier osv som politibilene ikke kommer inn på, og gjem deg
Vis hele sitatet...
For all del ikke prøv på dette med mindre du har en bra avstand til politiet, suger litt vist di registrerer skilt nummeret.
Sitat av cookiesRGood Vis innlegg
For all del ikke prøv på dette med mindre du har en bra avstand til politiet, suger litt vist di registrerer skilt nummeret.
Vis hele sitatet...
Som jeg nevne over, du bretter skiltet.

Hvis du kjører fra purken med originalt oppheng på skiltet og hele skiltet bra synlig er du fucked.

Da blir du FØRST innkalt til avhør hvor samtalen går slik;

Politiet; Hvorfor prøvde du å stikke fra oss, bla bla bla
Du; Ehh.
Politiet; Er mopeden din trimmet?
Du; Ehh.
Poilitiet; La oss teste den på tralla, la meg få se førerbevis og vognkort, takk.
Du; Ehh.
Politiet; Åh! Kjøre uten lappen + trim.

BOM! Du er den heldige vinner av rulleblad, et halvt års utsettelse og en fin bot.
Sitat av Nichotin Vis innlegg
Nå er dette muligens litt på kanten i forhold til temaet, men jeg vil påstå det hører hjemme her allikevel:
Etter å ha blitt grisetatt for en del år tilbake, med store mengder våpen, penger og narkotika, var jeg bitter, sinna og klar i hodet til å gjøre det samme på nytt. Bare med en og annen vri som skulle gjøre at jeg ikke ble tatt igjen, selvsagt.

Forklarer hele planen til min gode venn mentalmelt, som pauser opp et sekund, og deretter sier følgende kloke ord:
«Planen din virker vanntett. Men samtidig, hvis du er så smart at du greier å unngå å bli tatt av politiet igjen, hvorfor bruker du ikke intellektet ditt på noe annet som er bra og bærekraftig i lengden? Du har jo mange bedre ting å satse på, slik som utdanninga di!»

Logikken slo meg knallhardt i pannen, og jeg tror de setningene for alvor var med på å skifte mine holdninger og tanker rundt det å fortsette med kriminalitet. Begynte heller å ta studiene seriøst, og har nå nettopp blitt ferdig med en treårig bachelorgrad på høyskole med karakterer jeg kan være stolt av. Neste stopp nå er mastergrad på universitet, og jeg venter i skrivende stund i spenning på svar fra opptakskontorene der hvor jeg har søkt.

Håper denne lille historien får noen av dere til å stoppe opp og tenke dere om litt, for mentalmelt har et veldig godt poeng.

Og ja, en heldig bieffekt er at man slipper å bekymre seg for politiet
Vis hele sitatet...
Man kan jo snu det på hodet og si; Hvis du er smart nok til å ikke bli tatt av politiet, hvorfor gidde og utdanne seg og jobbe hele livet?
Sitat av TrollDad Vis innlegg
Som jeg nevne over, du bretter skiltet.

Hvis du kjører fra purken med originalt oppheng på skiltet og hele skiltet bra synlig er du fucked.

Da blir du FØRST innkalt til avhør hvor samtalen går slik;

Politiet; Hvorfor prøvde du å stikke fra oss, bla bla bla
Du; Ehh.
Politiet; Er mopeden din trimmet?
Du; Ehh.
Poilitiet; La oss teste den på tralla, la meg få se førerbevis og vognkort, takk.
Du; Ehh.
Politiet; Åh! Kjøre uten lappen + trim.

BOM! Du er den heldige vinner av rulleblad, et halvt års utsettelse og en fin bot.
Vis hele sitatet...
Straffen er vell 6 prikker på rullebladet +++ nå etter de nye reglene kom 1. Juli ?
Sitat av cookiesRGood Vis innlegg
Straffen er vell 6 prikker på rullebladet +++ nå etter de nye reglene kom 1. Juli ?
Vis hele sitatet...
Man får ikke prikker på rullebladet, man får prikker på sertifikatet.
Sitat av Dimergon Vis innlegg
Man får ikke prikker på rullebladet, man får prikker på sertifikatet.
Vis hele sitatet...
er klar over at man ikke får prikker på rullebladet, men når man kjører uten sertfikat så får man vel det på rullebladet
Sitat av iGnome Vis innlegg
er klar over at man ikke får prikker på rullebladet, men når man kjører uten sertfikat så får man vel det på rullebladet
Vis hele sitatet...
Hvis du blir tatt for å kjøre uten sertifikat så vil det komme på "rullebladet".

Men det vil ikke komme prikker på rullebladet
For å spikke litt fliser + å få ett innlegg til så jo man får prikker på rullebladet så sant punktum knappen dem ikke virker da.
Hvordan organisere et nettverk for salg av ulovlige ting.

Innerste sirkel består av 7 personer.
Personene på være lovlydige, stabile og til å stole på.

1 person organiserer (Sentralen)
2 personer har varene delt mellom seg på gode skjulesteder(Lager arbeiderne)
2 Personer mottar pengene(Bankere)
2 personer finner langere (Speidere)
Langerne vet kun hvem sin speider er.


Et salg vil fungere slik.
Langeren finner kunder. Lager en deal sender bekjed til sin speider, som igjenn sender bestillingen på kryptert mail til sentralen. Sentraler sender mail til en lagerarbeider om å sende varene med express overnatt med posten godt pakket inn til speideren. Han mottar pengene og leverer varene til dealeren. Pengene sendes da videre til en bank arbeider med smartpakke på posten. Bankeren har ansvar for å få pengene inn på E-valuta banken liberty reserve. Der sendes pengene videre til sentralens konto. Han deler da prosent beløper til de som var med på salget. Ifra speidere og opp. Alle får sitt egent debit kort hvor de kan ta ut pengene med i minibank.

Komplisert, men vil være vanskelig for politiet å finne beviser og nettverket vill kunne fungere i årevis.
Mine tips:

* Aldri mist besinnelsen. Ikke bli forbannet(i det minste ikke vis at du er det) foran noen, og aldri offentlig. Få heller utløp ved å trene, f.eks jogge, drive med boksing,(skrike i skogen) etc.

* Fokuser på nåtiden. Du må innse at hva enn som har skjedd i fortiden, ikke kan bli forandret. Du vil ikke kunne løse noe som helst om du bare står å skriker og slår rundt deg som et barn. Istedenfor burde du fokusere på hva du burde gjøre for å ordne opp i situasjonen.

* Kontroller deg selv. Ikke vis rykninger eller mimikker som kan avsløre at du er nervøs eller bekymret. Rødt annsikt, svett i panne og over leppene, sammenbitte tenner etc. Alt du gjør forteller noe om hva du føler i situasjonen du befinner deg i.

* Se på den positive siden(Den er alltid der). Folk som dveler ved det negative kommer aldri særlig langt i hva de driver med. Så snart du oppdager at det alltid vil være hindre å hoppe over, kan du begynne å forvente dem, unngå dem eller se at deres ødeleggende effekt er minimal. Disse typene med problemer vil med all sikkerhet gjøre deg til en sterkere og bedre person til slutt.

Noen ganger må du sloss deg gjennomt sinnet og vreden og begynne å bruke intelligensen, det er nøkkelen om du vil forholde deg rolig. Hvorfor ikke gjøre denne energien om til noe positivt, som f.eks en løsning, istedenfor å skråle og rave rundt som en jævla galning? Det er lettere sagt enn gjort, og jeg vet det krever en enorm mengde selv-disiplin, men om du klarer å gjøre det, så vil du stå mye bedre stilt i det lange løp.

- Jeg bare henviser til den serien som går på TVNorge, nemlig Politiet. Der er det rimelige mange idioter, rett og slett.

Å være i stand til å aldri stresse, svette og bekymre seg, betyr å holde kortene tett til brystet, å holde motstanderen i mørket til alle tider og konstant gi det inntrykket av at ingenting overrasker deg. Få det til å funke på denne måten også.
simpelt! kjør som fan(inn i skogen). la scootern ligge igjen i skogen. spring hjem, meld scootern stjelt... så etter ei lita stund så ringe du å melle scootern funne igjen.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Ha i bakhode at politiet kan oppklare ca. alt av saker de får inn. Det står kun på hvor mye ressurser og tid du er verdt. Får de først nyssen i at du har gjort/gjør noe som er verdt å bruke tid og ressurser på, så kan du ta så mangen forhåndsregleer du bare vil. 9/10 går på en smell.
Ikke representativt for å stjele mopeder eller hive ut noen grammere dog
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Drap:

Fjern alle beviser som tilsier at du noengang har vært på mordstedet.
Ikke bli sett, duh.
Skaff deg et jævla tett alibi.
Drep personen på en nesten usporbar måte, som for eks gift.
Planlegg nøye først, ikke bare slå ihjel en kar og løp.
Evnt lei en kar for å gjøre det for deg.
Bli kvitt mordvåpenet. Smelt det, brenn det eller kast det langt ut på havet.
Vis hele sitatet...
Intet lik, intet drap.

Så nøkkelen er vel hovedsaklig å fått dumpet liket så det aldri blir funnet eller gjøre det uidentifiserbart.