Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1364
Anonym bruker
"Avhengig Flaggermus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
jeg får ikke ønsket effekt av noen typer benzo. xanax rivo valium sobril lurer på om jeg er immun eller noe. Men tar jeg 4 imovane som ikkje er benzo får jeg funk. syns det er rart. Går på ssri men det skal ikke ha noe å si. eneste benzo som har gitt funk er midodolam. Men da er det bare får å sove, føler ikke noe eufori eller avslappethet. Har brøvd å øke dosene mye også men fortsatt lite funk. trist at jeg må ty til opiater som oxy osv for å få godfølelsen. Er det andre som har det sånn ?
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Når du skriver ønsket effekt, snakker vi da om rus/angst/søvn?
Anonym bruker
"Avhengig Flaggermus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Som du ser om du leser alt jeg skrev så mangler godfølelsen, hjelper hverken ved sterk angst, eller om jeg vil ruse meg med langt høyere doser.
Det høres ut som om du har skyhøye forventinger til benzo. Det vil normalt ikke gi noen eufori av den typen du opplever ved alkohol eller opiater. Derimot er det ganske klassisk at man tror man ikke er påvirket, bare for å skjønne dagen etter at man har vært grenseløs i oppførselen. Benzo er noe av det farligste og verste som finnes, og burde vært forbudt. Plutselig har du re-dosert så mye at du endrer personlighet, fordi du tror at euforien kommer bare du laster på nok.
Opiater er LANGT tryggere, og avhengigheten det kan gi er helt overkommelig sammenlignet med den jævlige benzoen.
Etter min erfaring så gir benzo kun eufori dersom du har noe voldsomt med angst når du inntar stoffet.
Om det er eufori du mener med "godfølelse" så er ikke benzo noe for deg. Får personlig en mye sterkere godfølelse av 300 mg med Kodein enn jeg kunne drømme om å få av f.eks. Rivotril, om jeg så hadde gått opp i 50 mg.
Er ikke så mye godfølelse av benzo. Godfølelsen kommer av det du finner på, på benzo. Om du tar anbefalt dose mot angst og kan gå komfortabel ute blandt folk, eller om du tar enorme doser og finner på en masse sprø ting fordi du ikke har hemninger.
Du må finne på no, det kommer ingen glede automatisk mens du sitter i sofaen.
Det er feil rusmiddel til sånt. Feil middel å ruse seg på spør du meg, selv om jeg prøver rett som det er.
Sist endret av Bothrops; 17. oktober 2018 kl. 17:55.
Som nevnt allerede så er ikke benzo noe rusmiddel å sitte å kose seg i sofaen på for dem fleste. Kjenner dog ett par som nyter dem på den måten, men han ene har angst osv og han andre tipper jeg bare er en av dem heldige som opplever noe han beskriver som sterk eforia på xanor. Personlig så blir jeg bare svimmel, slapp, irritable og flata ut, nesten litt deprimert faktisk. Derimot får jeg "ønsket" effekt om jeg har masse angst en dag eller om jeg har fyllesyken fra helvetet eller noe i den duren, føler meg da mer normal igjen men det er det.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
trist at jeg må ty til opiater som oxy osv for å få godfølelsen. Er det andre som har det sånn ?
Vis hele sitatet...
Jeg ser ikke problemstillinga? Hvorfor er det så trist å ta opiater kontra benzoer? Vist du tror benzodiazepiner er så mye bedre eller mindre vanedannende enn opiater/opioder så har du missforstått. Ingen av dem er noe du kan drive med for ofte eller for lenge i slengen uten konsekvenser. Finnes også andre stoffer som du mest sannsynlig har ønsket effekt av, men om dem er så mye bedre for deg enn noe annet kan jo diskuteres.
Anonym bruker
"Sub-tropisk Helhest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Alge Vis innlegg
Som nevnt allerede så er ikke benzo noe rusmiddel å sitte å kose seg i sofaen på for dem fleste. Kjenner dog ett par som nyter dem på den måten, men han ene har angst osv og han andre tipper jeg bare er en av dem heldige som opplever noe han beskriver som sterk eforia på xanor. Personlig så blir jeg bare svimmel, slapp, irritable og flata ut, nesten litt deprimert faktisk. Derimot får jeg "ønsket" effekt om jeg har masse angst en dag eller om jeg har fyllesyken fra helvetet eller noe i den duren, føler meg da mer normal igjen men det er det.



Jeg ser ikke problemstillinga? Hvorfor er det så trist å ta opiater kontra benzoer? Vist du tror benzodiazepiner er så mye bedre eller mindre vanedannende enn opiater/opioder så har du missforstått. Ingen av dem er noe du kan drive med for ofte eller for lenge i slengen uten konsekvenser. Finnes også andre stoffer som du mest sannsynlig har ønsket effekt av, men om dem er så mye bedre for deg enn noe annet kan jo diskuteres.
Vis hele sitatet...
Dosen man tar av opiater kan skille mellom liv og død. Sikkert derfor mange ikke synes feks oxy er mye farligere enn benzo. Lett å OD på opiater.
Anonym bruker
"Sub-tropisk Helhest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Dosen man tar av opiater kan skille mellom liv og død. Sikkert derfor mange ikke synes feks oxy er mye farligere enn benzo. Lett å OD på opiater.
Vis hele sitatet...
Mente selvfølgelig at mange synes oxy er farligere enn benzo.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Dosen man tar av opiater kan skille mellom liv og død. Sikkert derfor mange ikke synes feks oxy er mye farligere enn benzo. Lett å OD på opiater.
Vis hele sitatet...
Du skal opp i ganske høye doser for å ta kvelden på opiater i forhold til hvilke doser som gir rus (kraftig rus også). Det er forskjell på å skyte heroin av uvisst renhet enn å spise noen oxy'er som du vet akkurat hvor mye du har. 15 - 30mg oxy skal gi en sterk effekt for en uten toleranse mens du skal ihvertfall opp i mot 60mg for å være i noen faresone, så du har mye å gå på. Man er ekstremt kunnskapsløs eller uforsiktig om man klarer å spise seg til døde på oxy...

Du har rett i at det skal mye mer til for å direkte dø av benzodiazepiner, men derimot skal det bare 0,5 - 1mg (alt fra en kvart til en halv tablett) fra eller til for å blacke totalt ut på visse benzoer og kanskje gjøre noe så dumt som å drepe noen eller seg selv. Eksemplet mitt er ikke tilfeldig, jeg hadde en kamerat som tok livet av huseieren sin i benzo blackout. Han var en jævlig hyggelig type sånn egentlig, men på de pillene der er man langt i fra seg selv og kan finne på det meste om dosen er litt for høy. Man blir også såpass surrete på dem at det kan være skikkelig vanskelig å holde styr på hvor mye du burde ta eller hvor mye du allerede har tatt.
Fra mitt stå sted så vil benzoer alltid være en mye mer risikabel grei en opiater.
Sist endret av Alge; 17. oktober 2018 kl. 19:32.
Anonym bruker
"Sub-tropisk Helhest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Alge Vis innlegg
Du skal opp i ganske høye doser for å ta kvelden på opiater i forhold til hvilke doser som gir rus (kraftig rus også). Det er forskjell på å skyte heroin av uvisst renhet enn å spise noen oxy'er som du vet akkurat hvor mye du har. 15 - 30mg oxy skal gi en sterk effekt for en uten toleranse mens du skal ihvertfall opp i mot 60mg for å være i noen faresone, så du har mye å gå på. Man er ekstremt kunnskapsløs eller uforsiktig om man klarer å spise seg til døde på oxy...

Du har rett i at det skal mye mer til for å direkte dø av benzodiazepiner, men derimot skal det bare 0,5 - 1mg (alt fra en kvart til en halv tablett) fra eller til for å blacke totalt ut på visse benzoer og kanskje gjøre noe så dumt som å drepe noen eller seg selv. Eksemplet mitt er ikke tilfeldig, jeg hadde en kamerat som tok livet av huseieren sin i benzo blackout. Han var en jævlig hyggelig type sånn egentlig, men på de pillene der er man langt i fra seg selv og kan finne på det meste om dosen er litt for høy. Man blir også såpass surrete på dem at det kan være skikkelig vanskelig å holde styr på hvor mye du burde ta eller hvor mye du har tatt i det hele tatt

Fra mitt stå sted så vil benzoer alltid være en mye mer risikabel grei en opiater.
Vis hele sitatet...
Nja, men er litt uenig. Lett å ta en oxy pille til om man ikke føler seg nok rusa, når man egentlig er det. Og med feks heroin er det jo vanskelig å vite styrken eller om det er blandet med andre ting.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Nja, men er litt uenig. Lett å ta en oxy pille til om man ikke føler seg nok rusa, når man egentlig er det.
Vis hele sitatet...
Ja men den faren der er jo mye større på bezoer enn med opiater, bensoer er jo notorisk for "delusions of sobriety". Man pleier også og operer med mg isteden for "en pille til" når man tar oxy (ihvertfall i min krets)

Det med urenhet av heroin osv er jeg enig i, men det nevner jeg også i innlegget mitt over. Jeg ser også bort i fra fentanyl og fentanyl analog-er da dem er så dose sensitive at en overdose nesten er vanskelig å unngå om man ikke vet nøyaktig hva man driver med.
Anonym bruker
"Avhengig Flaggermus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Mine favoritter er oxy og kodein. Og jeg har alltid sett på det som mer skadelig ihvertfall fysisk enn benzo. Jeg har aldri blacka ut på benzo. Begynte forsiktig med 10 mg diazepam. og har økt over lengere tid. har prøvd 100mg diazepam, da merka jeg litt men langt i fra noe pillefjern. har forsøkt 10mg xanax, da var jeg veldig langt nede men det var ikke nok til å ta angsten og depresjonen. har forsøkt 12.5 mg Lorezepam men ikke den gang heller fikk jeg noe særlig effekt. pillene er fra den beste vendoren vi har på benzo som sikkert flere her kjenner til. Så det må jo være ekte varer. Er derfor jeg lurer på om det er mulig å være immun. eneste pillene jeg har blacka ut på er imovane, og disse har også en veldig beroligende effekt ved sterk angst på meg. Nå gidder jeg ikke en gang å ta diazepam når jeg har an tung dag.
Ja det er mulig å være "immun" mot noen stoffer, samme som det er noen som er hypersensitive for visse stoffer. Flere eksempler her på bruket om folk som er oppe i sinnssyke doser benzo uten toleranse uten noen spesiell effekt
Anonym bruker
"Avhengig Flaggermus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Alge Vis innlegg
Ja det er mulig å være "immun" mot noen stoffer, samme som det er noen som er hypersensitive for visse stoffer. Flere eksempler her på bruket om folk som er oppe i sinnssyke doser benzo uten toleranse uten noen spesiell effekt
Vis hele sitatet...
Da er det nok dette som er tilfelle hos meg. Men rart at imovane funker så bra.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Men rart at imovane funker så bra.
Vis hele sitatet...
Nei, egentlig ikke. Om du er "immun" mot benzo så er det nok noe med hvordan kroppen din tar det opp på en måte. Zopiclone er ett helt annet stoff selv om det fungerer veldig likt benzoer, kroppen din håndterer nok bare zopiclone mer normalt enn den gjør med benzo