Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1138
For tiden så er Grasrotandelen hos hos Norsk Tipping som jeg støtter tilknyttet Dyrehjeplerne.
Jeg ønsker å støtte en organisasjon som i størst mulig grad jobber for, og har samme syn på dyrevelferd som de fleste veganere.

Dette inkluderer bla. At de jobber for et Landsomfattende dyrepoliti, strengere straffer for dyremishandling, at avliving skal være ulovlig dersom grunnen til avliving ikke er uhelbredelig sykdom eller uhelbredelig smertefull skade og lignende.

Spørsmål:


Hvem burde jeg støtte? Er Dyrehjelperne det nærmeste jeg kommer en organisasjon som jobber for dette, som er mulig å støtte gjennom Grasrotandelen hos Norsk Tipping?
I utgangspunktet så ville jeg ha støttet NOAH for dyrs rettigheter, men disse er dessverre ikke mulig å støtte gjennom Grasrotandelen (enda).
Sist endret av Who?; 25. august 2018 kl. 21:28.
Trådstarter
Noen ideer?
Jeg tror et av kravene dine vil gjøre det vanskelig å få gitt grasroten til en dyrevelferd org. Det er punktet om avlivning. Du mener dette kun skal skje ved lidelse, sykdom osv. Så hvis jeg skjønner deg rett ønsker du ikke at aggressive hunder som biter mennesker skal kunne avlives, hvis retten finner det riktig? Personlig gir jeg til FOD- Gården da de gjør en flott jobb
Han sier jo han i utgangspunktet ville støttet NOAH hvis det var mulig, da er ikke kjæledyr/husdyrhold aktuelt da dette er noe NOAH vil avvikle. Med andre ord er vel neppe avliving av aggressive hunder en aktuell problemstilling.
Trådstarter
Sitat av englestøv Vis innlegg
Så hvis jeg skjønner deg rett ønsker du ikke at aggressive hunder som biter mennesker skal kunne avlives, hvis retten finner det riktig?
Vis hele sitatet...
Det er korrekt. Det er bedre å forsøke å finne ut hvorfor hunden er aggressiv.
Å avlive hunder er i mine øyne det samme som å avlive aggressive mennesker. Jeg ser nemlig på dyr og mennesker som likeverdige.

Sitat av junkhouse Vis innlegg
Han sier jo han i utgangspunktet ville støttet NOAH hvis det var mulig, da er ikke kjæledyr/husdyrhold aktuelt da dette er noe NOAH vil avvikle. Med andre ord er vel neppe avliving av aggressive hunder en aktuell problemstilling.
Vis hele sitatet...
Korrekt.
Jeg er ikke enig i alt NOAH står for. F.eks. Så mener jeg at man burde kunne ha en katt som kjæledyr/husdyr, men jeg er sterkt imot å f.eks. Tvinge et dyr til å gå med halsbånd. Jeg er også imot å holde dyr innelåst i bur, slik som man gjør med f.eks. Kaniner, Papegøyer og Rotter.
Sist endret av Who?; 31. august 2018 kl. 07:28. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Avliver somregel ikke aggresive mennesker helle, så helt enig. I mine øyne er dyr like mye verdt som oss. Bare litt hyggeligere!!!
Sitat av Who? Vis innlegg
Det er korrekt. Det er bedre å forsøke å finne ut hvorfor hunden er aggressiv.
Å avlive hunder er i mine øyne det samme som å avlive aggressive mennesker. Jeg ser nemlig på dyr og mennesker som likeverdige.



Korrekt.
Jeg er ikke enig i alt NOAH står for. F.eks. Så mener jeg at man burde kunne ha en katt som kjæledyr/husdyr, men jeg er sterkt imot å f.eks. Tvinge et dyr til å gå med halsbånd. Jeg er også imot å holde dyr innelåst i bur, slik som man gjør med f.eks. Kaniner, Papegøyer og Rotter.
Vis hele sitatet...
Jeg ser også på dyreliv som menneskeliv. Da hverken du eller noen av oss klarer å finne grasrotmottaker som fyller dine strenge krav til dyrevelferd vil jeg anbefale deg å donere til noe annet du brenner for. Psykisk Helse? Røde Kors? Masse å velge i ...