Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1761
Hei, jeg håper på konstruktive svar og velmenende råd på denne tråden, da jeg er uerfaren og usikker.
Jeg postet tidligere et innlegg om hasj og flein som min kjære bruker innimellom. Jeg har prøvd hasj sammen med han og hatt blandede opplevelser. Grønt var bra, brunt var ikke bra. Av det brune fikk jeg hallisunasjoner som gjorde meg engstelig og redd (jeg sliter med ubearbeidede traumer)
Nå er tiden snart inne for å prøve flein. Jeg må innrømme at jeg er ganske nervøs. De gangene jeg har prøvd hasj med kjæresten har jeg blitt veldig påvirket. Jeg tåler tydeligvis lite. Det grønne fikk meg til å hallusinere litt morsomme ting, jeg lo og hadde det fint. Det brune trakk frem de negative tingene; jeg så ansiktene til to menn som har voldtatt meg, samt min kjære forvandlet seg til min eksmann som var en tyrann.

Hva kan jeg forvente av en fleinrus? Forverring av de negative minnene mine? Positive minner? Jeg vil nødig ende opp på legevakten, da det er min arbeidsplass! Hva kan jeg gjøre for at dette skal bli en positiv opplevelse, kontra en skikkelig dårlig en?
Uten å ha alt for mye erfaring med flein, men mye erfaring med røyk, så vil jeg IKKE anbefale deg å ta flein med tanke på reaksjonene du fikk fra røyk. Min regel er at for å ta psykadelia så skal jeg ha det godt i livet, altså ingen "store" problemer/ting som jeg er redd for å møte i rusen. At du hallisunerer på røyk er ikke vanlig, og flein er ekstremt mye mer potent enn røyk. Du sier du så blant annet ansiktene til to av mennene mens du var rusa på røyk, det kan potensielt bli veldig mye verre på flein! Fiks problemene dine i livet før du begynner med psykadelika, det er mitt tips. Sikkert folk her med mer erfaring som kan gi et mer nøyaktig svar. Personlig har jeg prøvd flein 1 gang, men lsd flere ganger.

Ville heller anbefalt å prøve lsd om du må prøve noe psykadelika. Lsd rusen styrer du i stor grad selv, med settinger osv.. Som betyr at om du får en badtrip kan du relativt enkelt komme ut av den ved å gå i et annet rom å sette på noe god musikk for eksempel.

En flein trip styrer deg! Som vil si at du blir dregd dit rusen vil du skal (med tanker og hallisuneringer). Og når du frykter en badtrip før du tar flein, så kan du ta deg faen på at den kommer under rusen!

EDIT: Du tror kanskje at kjæresten din kan hjelpe deg under rusen hvis det blir ukomfortabelt, og ja det kan han nok til en viss grad. Men det er DEG det handler om, deg og dine tanker, du er alene i dette, selvom dere er 2.
Sist endret av Hodepute321; 1. november 2017 kl. 10:08. Grunn: Glemte å skrive noe
Hei!
Har mest erfaring med LSD og ikke så mye flein, men setting har alt å si for trippen, dvs hvor, med hvem, omgivelser.

Vil annbefale om du har muligheten, til f.eks en hyttetur. Evt. gå i skogen og bygge en gapahuk og fyre bål, ha med varm nok sovepose og alt som trengs for å ha det behagelig.

Husk at cannabis forsterker rusen ganske kraftig noen ganger, vil egentlig ikke anbefale det hvis ikke du er "hverdagsrøyker".

sier meg nok enig med hodepute321, at lsd kanskje er "lettere". Men isåfall så skaff testkit, så du er sikker på det er LSD og ikke noe 25brome el hva det heter.

En gang jeg spiste 7-12 tørket flein, så fikk jeg litt rødt i sidesynet og litt sånn deilig "syrefølelsen", uten at det dro noe mer av.
Sist endret av Bobben79; 1. november 2017 kl. 10:15. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Halliser på hasj? Du skal ivertfall ikke spise fleinsopp.
Sitter du med en nervøs følelse før du inntar psyka så har du allerede ødelagt rusen.
Har selv hatt 1 skikkelig bad trip på sopp, og tro meg, hvis du som du sier fikk halliser av hasj kan jeg love deg at disse kommer til og bli 20 gang så intense & «følsomme» om jeg kan kalle det det, altså at en angstfølelse som nermest vrir seg i kroppen din.

Vær så snill og ikke ta flein, basert på det du skriver så VET jeg at du ikke er klar.
Hallusinasjoner kan være så mangt, så fint om du utdyper litt mer hva du mener med det. Så du ansiktene til disse mennene foran deg, som at de faktisk var der? Eller snakker vi mer om at du så de for deg i hodet ditt?

Closed eyed visuals, som det kalles, er relativt vanlig om du har lav toleranse og det er snakk om cannabis med høyt THC-innhold. Livlige fantasier og billedlige tanker har jeg opplevd mange ganger, men jeg vil ikke kalle det hallusinasjoner.

Også greit å spesifisere om du var klar over at det ikke var ekte eller ei, da det er et ganske markant skille mellom delirium og halliser.
Trådstarter
8 3
Oi, her var det kraftige advarsler å få. Det tas til etterretning!

Svar til sistemann her som ber meg utdype hva jeg har opplevd i rusen; jeg og kjæresten lå nakne sammen, han over meg. I begynnelsen var alt bare fint, fysisk sett hadde jeg det meget bra, og jeg følte at jeg fløt avgårde i en skog. Lukket jeg øynene, var jeg i en vakker skog og det var så fine farger og dyr der. Helt merkelig. Etter en stund begynte ting å endre seg og jeg åpnet øynene og så at ansiktet hans ikke lenger var hans, men ansiktet til en som voldtok meg for mange år siden. Jeg ble egentlig ikke redd, jeg visste at det var kjæresten min og ingen annen jeg hadde foran meg. Knep igjen øynene, ristet på hodet og han var seg selv igjen. Men med en gang jeg tillot meg selv å slappe av, forandret han seg igjen; fikk ansiktet til den andre som voldtok meg. Jeg klarte å hente meg inn igjen, men det var litt slitsomt å måtte jobbe for å ha fokus på hva som var virkelig og ikke.
En annen gang hadde vi drukket på forhånd, kjæresten var litt dum og sjalu for et eller annet. Han tok frem det brune og lagde en røyk. Dumme meg tok et par trekk, noe jeg ikke burde ha gjort i og med at jeg var påvirket av alkohol. Kjæresten travet litt rundt på gulvet og var opprørt, og jeg fikk en sterk følelse av å være tilbake i tid og sammen med min eksmann som var en psykisk terrorist. Jeg visste at det jeg følte ikke var ekte, men jeg måtte igjen bruke mye energi på å konsentrere meg på hva som var virkelig.
Ikke ta flein! De tingene du beskriver her kommer mest sansynlig til å skje på flein (eller lignende), bare 100 ganger verre og kraftigere.
Det som er greia er at på flein kommer du ikke til å skjønne at det ikke er ekte, du tror på det du ser. Du kan komme i en "state of mind" dær du ikke aner hvem kjæresten din er, enda han sitter rett på siden av deg. Og om du da ser en voldtektsmann istedenfor han, kommer ting til å gå galt, for du klarer ikke å skille mellom rus og realiteten.

Nå spekulerer jeg bare litt; men det virker som om kjæresten din har bedt deg ta flein med han, uten å egentlig forklare deg hva dette rusmidlet gjør, eller er i stand til å gjøre. Det kan endre liv drastisk til både det positive og negative!
Med tanke på din fortid vil jeg si risken er alt for stor i forhold til utbyttet. Ja, du kan få en hærlig opplevelse, og du kan få et videre perspektiv på livet, men det kan også gå så jææævli galt! Her syns jeg typen din er uansvarlig og rett og slett dum!

Et alternativ kan jo være å begynne med veldig små doser, også øke gradvis. Men psykadelika er ikke som annen rus.
Når du røyker litt hasj, så kjenner du på følelsen, og røyker du mer blir denne følelsen mer intens.
Når du tar litt psykadelika, kontra en større mengde, så vil du oppdage at det er 2 helt forskjellige ruser. Så det er ikke slik at du kan ta litt, og tenke ja jeg takler dette, bare mer intenst. For det blir ikke bare mer intenst, det blir en helt annen rus.
Trådstarter
8 3
Hodepute321. Nei, du tar feil angående kjæresten min. Etter han så hvor kraftig jeg reagerte på hasj, er han blitt veldig skeptisk til om jeg skal få prøve flein. Han sier i bunn og grunn det samme som dere forteller meg her.

Det er innmari dumt, jeg har lyst å oppleve det han forteller at han opplever på flein.
Du kan jo eventuelt begynne med en veldig liten dose så du får et inntrykk av hvordan effekten til fleinsopp er, og så eventuelt prøve litt høyere dosering en annen gang.

Det er begrenset hvor galt det kan gå hvis du bare tar en liten dose.
Sist endret av Nydelig; 1. november 2017 kl. 18:33.
En liten dose vil ikke gi hallusinasjoner men muligens små synsforstyrrelser som pustende gardiner og lignende. Men der igjen er det vanskelig å anslå potens på tørka sopp uten å veie det. Ting du sliter med vil nok dukke opp under en trip/sterkere trip. Jeg opplever det som at det er noe jeg må gjennom og når det løsner blir jeg ferdig med det og kan ha løsninga til det.

Det er bare du som kan ta valget om det er rett for deg. Det er ett av de mest harmløse stoffene men det har potensiale til å misoppfattes som skummelt og det kan gi intense opplevelser med f.eks. døden. Men det er forbigående.

Har du dårlig tid? Ikke stress. Ta det når du føler deg trygg og nysgjerrig og åpen
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Trådstarter
8 3
Hei alle som har svart meg. Jeg har tatt til etterretning advarslene deres og ennå ikke prøvd flein. Både kjæresten og jeg er tilbakeholden pga mine tidligere traumer, takk for gode råd, og han er helt enig. Det går meget bedre med meg i forhold til traumebearbeidelse forresten, jeg er sterkere og tryggere enn før. Vi planlegger en forsiktig prøving senere i sommer, når jeg er fri fra arbeid og bekymringer, jeg må si jeg er spent og gleder meg. Takk for gode svar og velmenende advarsler