Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 3424
Anonym bruker
"Høflig Snømus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Her er min problemstilling : Får utskrevet paralgin forte, og jeg finner effekten og bi effektene helt jævlige. Får utslett på store deler av kroppen, og det klør så kraftig at jeg presterer og klø meg til blods. Men det hjelper til en viss grad på mine kroniske smerter men ikke like mye som jeg skulle ønske. Har snakket med legen men han vil at jeg skal gå på dette en stund før han eventuelt tar meg over på noe annet.

Om jeg skulle sluttet så er det tilbake til å være så dårlig at jeg sjeldent klare og lage egen mat osv, og jeg har lest litt og folk sier at det ikke er en så veldig ''ren'' pille at det gjør noe men det hjelper meg til å prestere nok i hverdagen til at jeg faktisk klarer og gjøre ting til en någenlunde ''normal'' grad.

Det jeg i grunn lurer på er det noe folk her kan anbefale som ikke er like tungt på kroppen som paralgin forte men som gir samme eller bedere depming av kroniske smerter? Og som legen blir og skrive ut såklart.
personelig syns jeg det er bedre å bruke tramadol istedefor paralgin forte, hjelper på smertene og har ikke så ekle bivirkninger (hvis du holder det på ett normal forbruk såklart)
Du kan prøve å ta noen anti histaminer, finnes en del folk som skriver positivt om det i forhold til kløe frå opioider
Tramadol er lungt. Har vallergan, synes ikke det hjalp noe særlig på kløen ved pf
Anonym bruker
"Irritert Mår"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvilke type smerter? Er det nervesmerter så kan Lyrica være ett alternativ, de virka veldig bra på mine smerter, men måtte kutte de ut pga. vannvittige mareritt, men det er ikke vanlig bivirkning. Må bare legge til at etter ove 15 år med smerter og innom utrolig mye tabletter så er nå nesten alt borte etter å ha skjønt hva vitaminer, mineraler og andre kosttilskudd faktisk kan fikse.
Anonym bruker
"Høflig Snømus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Fikk veldig mye juling på barneskolen. noe som til syvende og sist endte med at kroppen min vokste feil. her er det snakk om smerter som stammer fra selve skjelett strukturen og dette er noe man får gjort lite til ingenting med. Legen kaller det for kroniske smerter.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Fikk veldig mye juling på barneskolen. noe som til syvende og sist endte med at kroppen min vokste feil. her er det snakk om smerter som stammer fra selve skjelett strukturen og dette er noe man får gjort lite til ingenting med. Legen kaller det for kroniske smerter.
Vis hele sitatet...
Jula opp så hardt at kroppen vokste feil? Damn.. høres jævlig ut.

Spør om tramadol istedet, mye bedre i min mening. Varer i timesvis!
Anonym bruker
"Høflig Snømus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Takk, skal forhøre meg med lege ang tramadol og lyrica så får vi se hva som skjer.