Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 4240
Anonym bruker
"Vant Skræling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kan man røyke MDMA-krystaller? og hva skjer dersom man gjør noe sånt?http://https://68.media.tumblr.com/46547d8aee1314f8210298148b899362/tumblr_npd8cngfGv1seyxyto1_500.jpg
Hei!
Ja, det skal være mulig å røyke MDMA, såvidt meg bekjent. Men dette i forhold til både oralt, nasalt og intravenøst inntak kan ansees som bortkastet. I tillegg anbefales du til å være forsiktig med hvordan du fyrer.

MDMA er i likhet med diverse andre kjemiske rusmidler (også DMT) svært sensitiv for flamme og høy varme. For å dra det over i litt mer kjente former, DMT. Når du røyker DMT må du være veldig forsiktig med at flammen ikke treffer direkte på midlene. Poenget med slike rusmidler er at de skal fordampe eller vaporizeres. Dersom man brenner rusmiddelet vil man brenne bort mesteparten av de aktive virkestoffene. Dersom du skal røyke MDMA anbefaler jeg deg å bruke ei type pipe som du ikke treffer flammen med. Eksempelvis det som på folkemunne kalles ei crack-pipe.

Dersom du mot formodning kun har en vanlig bong eller ei vanlig pipe anbefaler jeg deg å søke opp på google og youtube på forhånd. På denne måten kan du gjøre deg litt mer kjent med de forskjellige teknikker når det kommer til røyking i vanlig bong.

Alt i alt anbefaler jeg deg:
For en god rus som varer over tid inntar du det oralt.
Nasalt gir etter min mening noe mindre rus, men er raskere å innta.
Intravenøst taes kun av (oss) idioter som er ute etter et kick. Dog er det ikke å anbefale hverken helse eller rusmessig.

Jeg har aldri røykt MDMA, så ikke ta mine svar nå for god fisk. Mitt svar er ut ifra erfaringer via andre bekjentskaper. Gjør litt mer undersøkelser på nettet før du bestemmer deg for hva du skal gjøre. Oppdater oss også gjerne i denne tråden dersom du velger å røyke det.

Ha en fortreffelig dag!
Men er ikke MDMA krystaller i HCL (salt) form? Betyr ikke det at man kan gjøre krystallene om til freebase (base form) slik som crack?
Hvis dette går an vil det jo fort bli lettere å røyke det, da baser har mye lavere fordampningspunkt enn salter?

https://erowid.org/experiences/exp.php?ID=57471
I denne reporten er det en fyr som bruker samme metode på MDMA som brukes når man lager crack av kokain, og ser ut til at det funka bra.
Jeg blir litt forvirret av å lese den linken. Selv om han beskriver (vagt) hva han gjør, så har jeg vanskelig for å forestille meg det ferdige produktet vedkommende sitter igjen med. Slik jeg har forstått det gjennom årenes løp, kan man ikke lage fribase av MDMA. Derimot kan den renses med samme metode som andre rusmidler, ved bruk av acetylen. I den første delen rører han tross alt sammen Ecstasy-tabletter og ikke ren MDMA. Så at det han mener er Ketamin som tar over, det forstår jeg. Men jeg stiller meg uforstående til å lage fribase. Men det kan på den andre siden være min uvitenhet som gjør meg uforstående. Ei heller kjenner jeg særlig til de faktiske forhold og rutiner rundt fribase av kokain.
Kanskje du kan forklare litt mer dersom du har kunnskap jeg ikke har? Alltid fint å tilegne seg ny kunnskap!

Men med din teori, og dersom metoden beskrevet på Erowid fungerer, så skal det være lettere å røyke. Det stemmer at baser har lavere fordampingspunkt.
Hehe jeg har ikke stort til kjemi kunnskap jeg heller, så må nesten vente til noen med litt peiling kan forklare det ordentlig.
Men hvis MDMA krystaller er et salt, så ser jeg ikke hvorfor det ikke skal gå ann å gjøre det til en base.

https://www.erowid.org/ask/ask.php?ID=39

En fyr på Erowid sier i denne linken:

"Turning almost any salt into a freebase requires a similar procedure, so yes, it would be made with a similar process to smokeable cocaine. One chemist suggested that because the levels of MDMA in you blood would reach a higher peak more quickly when smoked, the possibilities of neurotoxicity might be increased. Be careful, there's been little to no research in this area."

Så ja, jeg tror det skal være mulig.

Men fyren sier også:

"People do make freebase MDMA but the reports we've heard suggest it's "a waste of good MDMA"....though obviously reactions are going to vary person to person. Effects should come on faster, duration would be shorter, and it's likely to be somewhat 'speedier'."

Så jeg ville nok holdt med til de mer tradisjonelle inntaksmetodene selv om det er mulig.