Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  49 8237
Det er bare å innse at kriminalitet blir veien til pengene for mange som ikke passer inn i samfunnet. Hvilke er de kjappeste ulovlige måtene å "tjene" penger på, hvilke er de mest trygge, og hvilken risiko innebærer det? Rane Nokas var jo i og for seg god butikk, men ikke når man må sitte i kasjotten i femten år før man (kanskje) får nytte av pengene. Hva ville du gjort hvis kriminalitet var den eneste løsningen?

Det som er greit med Norge er jo at fengsel ikke er det verste stedet å befinne seg, noen ganger kan det nok til og med være bedre enn et miserabelt og fattig liv på utsiden...
Deale drugs?
Ikke mange som blir tatt (med tanke på hvor mange som selger)
tjener vell en del, dette er da bare synsing..
Dealing av soft drugs (weed) er lønnsomt, og om du gror selv går ingen av pengene til større kriminelle organisasjoner, du gjør mennesker glade (og sultne), lite risky om du gjør det riktig, og du skader ingen ved å gjøre det.

Gogo!
anbefaler deg å se episoder av masterminds på youtube
Sist endret av loulou; 28. august 2011 kl. 21:22.
Skimming kan vel være relativt gode penger?

Vet ikke åssen det er å bli tatt da.

Selvom om du skimmer, da er du et skikkelig rasshøl.
Sist endret av Bruskork1; 28. august 2011 kl. 23:17.
Hvis du er tenåring og trenger penger, et tips, ta studielån/ få deg en deltidsjobb. Har prøvd å deale weed før, kom fort inn i meget tvilsomme miljøer, tok lang tid å komme ut ifra. Høres kult og enkelt ut, men er som oftest ikke det.
Sitat av loulou Vis innlegg
anbefaler deg å se episoder av masterminds på youtube
Vis hele sitatet...
Ty! Virker veldig interessant
Digital nomade
trippy's Avatar
Hvis du bor for deg selv så kan du lage en microgrow og se hvordan det går, hvis det blir noe funk på det, og du føler at du kan litt om å gro så kan du lage en litt større growup. Står masse av gode tips http://forum.grasscity.com/marijuana-cultivation/ her, alt fra growroom design til hvordan man kan lage enkle kullfiltere. Lykke til!
Hvor lang tid tar det å gro frem x gram med weed på 1 plante? Er det noen "generell" mengde man pleier å få på en velpleid plante?
Inform & TOTS & MOTM
sam500's Avatar
Blir kanskje litt oftopic i forhold til tema her,

Men hvis du virkelig skal gjøre noe ulovlig, er det vell mer lønnsomt å svindle
1 plante git allt fra 20g yield til 500- kansje 600g yield, kommer veldig ann hvor godt du tar vare på den.
Du finner det meste av info på Norsk Cannabisforum
Sist endret av marius800; 30. august 2011 kl. 15:53.
Som tidligere nevnt her så vil jeg anbefale planting av cannabis og selge dette. helst kun til en person som kan styre videre salg. Dop er den måten du kan tjene mest penger på. jeg har ikke noen erfaring med salg av dop selv, men vet det at det er lønnsomt. Når det kommer til innbrudd og andre type "brekk" så vet jeg selv at det er et bra "kick", men det gir egentlig ikke så stor fortjeneste. Så jeg vil vel konkludere med at hvis man ikke velger en sikker vei innenfor salg av narkotika så er nok den ærlige veien den rette veien...
Sitat av Pess Vis innlegg
Som tidligere nevnt her så vil jeg anbefale planting av cannabis og selge dette. helst kun til en person som kan styre videre salg. Dop er den måten du kan tjene mest penger på. jeg har ikke noen erfaring med salg av dop selv, men vet det at det er lønnsomt. Når det kommer til innbrudd og andre type "brekk" så vet jeg selv at det er et bra "kick", men det gir egentlig ikke så stor fortjeneste. Så jeg vil vel konkludere med at hvis man ikke velger en sikker vei innenfor salg av narkotika så er nok den ærlige veien den rette veien...
Vis hele sitatet...
det er pess, innbrudd gir høy fortjeneste, å plante for å selge tar TID og du må ha stor nok plass og godt system/anlegg, investeringer
Blitt en stripper på fester, og selgt meg til Ensomme damer som trenger ligg.
fungere ikke dette, så gjør jeg et risky innbrudd og om det lykkes lever jeg godt, og om det ikke lykkes så overlever jeg godt i fengslet
Dedikér ett soverom til Cannabis, kjøre på med 4x600w belysning. Du kan også kjøre større opplegg siden du dedikerer et helt rom, men la oss ta utgangspunkt i 4x600. Om du velger å investere et par titalls tusen vil du ha råd til full klimakontroll, et lukket system med co2-supplement, et generelt proft opplegg.

Under optimale forhold vil du kunne få 1 gram per watt, også mer enn dette med erfaring innen dyrking, første par gangene må du regne med 0,5g per watt. Velger du en 50\50 hybrid tar det 8-10 uker i blomstringsperioden, du trenger ikke særlig vegetasjonstid - en 2 uker vil holde i massevis, spesielt om du kjører Sea of Green metoden med mange kloner.

Dette er bare veldig kort fortalt, men dvs at per 3. måned vil du kunne høste 2.4 kilo. Siden du valgte en 50\50 hybrid som har litt sativa i seg vil du fint få solgt dette for minst 100 kr\grammet selv i bulk, avhenger litt av hvor i landet du bor selvfølgelig. 100 kr per gram på 2.4 kilo er 240.000 kroner, men så må du trekke fra strøm, næring, co2 og diverse. Du vil kunne høste opp til 4 ganger i året med en kontinuerlig syklus hvor du har klar nye kloner tatt fra morplantene dine i vegetasjonsrommet som kun trenger å være i et telt i ene hjørnet av soverommet f.eks, så du holder alt i samme rom.

240.000 kroner x 4 = 960.000, men som sagt vil du ha plass til å kjøre mer planter og lys enn bare 4x600 om du dedikerer et helt rom.

Kjør på med en eller to ekstra 600w og du vil cashe inn langt over en million i året. Problemet er å finne noen du kan stole på til å stå for distribueringa. Du kan evt. starte en mail order business for innenlands, og en nettside hvor du inviterer kun et fåtall personer du stoler på og lar de få invitere en eller to personer de kjenner og stoler på, fort vil du få mange nok kunder til å få solgt alt du produserer hver 2-3. måned, og her vil du også få muligheten til å ta mer enn 100 kr\grammet da du unngår et mellomledd.
Støtter forslaget med å gro. Men der er inntjeningen på minimum 3 mnd, å du må i tilleg investere i utstyr.

Hadde jeg vært deg (om du har nettverk til det) å sjekka hvem som har inne noe goodies grønnt/brunt å krite deg, gå enten for en plate/hekker med en ukes frist, eller en halv/hel kloss å hør hvor lang tid du kan få på den. Ville gått for den siste da du får mye bedre inn pris, å selge til samme ut pris. Du kan også gi en hekker eller 2 til en du stoler på som kan selge i andre kretser enn deg selv, så legger du på alt fra 1000-4000 pr hekker alt etter hvordan innpris du får.

Da kan du legge av penger til gro utstyret!
Vi har helt lik tankegang ang. jobb, HELL NO! men smøret sitter på brødskiva alikevel
Altså. Med 2x 600w pærer kan du med enkelhet få over 1 kilo per høsting.
Sitat av Apedop Vis innlegg
Altså. Med 2x 600w pærer kan du med enkelhet få over 1 kilo per høsting.
Vis hele sitatet...
Ikke dårlig. med ca 3 planter?

Hvor mye vil ett sånt oppsett koste?
Smugling --> Start "butikk"
Sitat av take'a'hit! Vis innlegg
Støtter forslaget med å gro. Men der er inntjeningen på minimum 3 mnd, å du må i tilleg investere i utstyr.

Hadde jeg vært deg (om du har nettverk til det) å sjekka hvem som har inne noe goodies grønnt/brunt å krite deg, gå enten for en plate/hekker med en ukes frist, eller en halv/hel kloss å hør hvor lang tid du kan få på den. Ville gått for den siste da du får mye bedre inn pris, å selge til samme ut pris. Du kan også gi en hekker eller 2 til en du stoler på som kan selge i andre kretser enn deg selv, så legger du på alt fra 1000-4000 pr hekker alt etter hvordan innpris du får.

Da kan du legge av penger til gro utstyret!
Vi har helt lik tankegang ang. jobb, HELL NO! men smøret sitter på brødskiva alikevel
Vis hele sitatet...
Mente selvfølgelig å selge ut til samme pris pr g på halv/hel kilo som du tar per g om du kjøper en hekker,ikke selge ut til innkjøps pris
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Sitat av Kain Vis innlegg
Blitt en stripper på fester, og selgt meg til Ensomme damer som trenger ligg.
fungere ikke dette, så gjør jeg et risky innbrudd og om det lykkes lever jeg godt, og om det ikke lykkes så overlever jeg godt i fengslet
Vis hele sitatet...
Ehm... hæh... dude wtf? (kjenner Kain in person)


For å ikke gå heelt offtopic, støtter dyrkeforslaget... (rent hypotetisk altså, ikke gjør ulovlige handlinger og alt det der...)
Sitat av Choobe Vis innlegg
Ehm... hæh... dude wtf? (kjenner Kain in person)


For å ikke gå heelt offtopic, støtter dyrkeforslaget... (rent hypotetisk altså, ikke gjør ulovlige handlinger og alt det der...)
Vis hele sitatet...
Jeg TROR han troller litt.. urm ehm..
Sitat av Choobe Vis innlegg
Ehm... hæh... dude wtf? (kjenner Kain in person)
Vis hele sitatet...
Ikke la oss gå internt!
Men la meg forklare.

Når du gror weed, så risikere du et ødelagt fremtid med nektet tilgang i Amerika osv.. Også risikere du mye problemer med polisen, så anbefaler IKKE GRO.

Selger du deg selv til ensomme damer så tjener du fett, ensomme damer som treng ligg kan ringe meg og da får jeg jobb.
Stippe på fester er mange jenter treng, er ikke mange guter som tør, men jeg gjør det gjerne for liten slamp i handa.

Og det med innbrudd mener jeg:
Du gjør et ran/innbrudd der noe veldig verdifullt er (I Norge) og hvis du lykkes så lever du godt på det du stelte, men hvis du mislykkes så blir du behandlet godt i fengslet og får et utdanning, også kan du starte og jobbe når du kommer ut, og får et liv.
Sitat av take'a'hit! Vis innlegg
Ikke dårlig. med ca 3 planter?

Hvor mye vil ett sånt oppsett koste?
Vis hele sitatet...

Neh, antall planter er ikke det som utgjør forskjellen nødvendigvis. Med en teknikk som heter Sea of Green kan du jo få enda mer. Men flere planter. Hva oppsettet koster er vanskelig å si.. Er du praktisk anlagt? Da kan du lage et helt rom selv og bare kjøpe lys og ventilasjon/kullfilter. Hvis ikke kan det bli dyrere, hvis du skal kjøpe telt etc.

www.head-nature.com - 30 euro frakt på alt!
Sist endret av Apedop; 31. august 2011 kl. 16:19.
Sitat av Apedop Vis innlegg
Neh, antall planter er ikke det som utgjør forskjellen nødvendigvis. Med en teknikk som heter Sea of Green kan du jo få enda mer. Men flere planter. Hva oppsettet koster er vanskelig å si.. Er du praktisk anlagt? Da kan du lage et helt rom selv og bare kjøpe lys og ventilasjon/kullfilter. Hvis ikke kan det bli dyrere, hvis du skal kjøpe telt etc.

www.head-nature.com - 30 euro frakt på alt!
Vis hele sitatet...
Kp. Takker for bra info

Edit : Men nei, er ikke alt for teknisk anlagt. Men litt skruing og snekring skal nok gå fint
Sist endret av take'a'hit!; 31. august 2011 kl. 16:24.
Når det gjelder straff for dyrking i det kaliberet som ble nevnt kan jeg henvise til
http://www.domstol.no/no/Enkelt-doms...alovgivningen/

Han slapp billig unna, et par måneder eller mer i fengsel er ikke utenkelig.
Sitat av take'a'hit! Vis innlegg
Kp. Takker for bra info

Edit : Men nei, er ikke alt for teknisk anlagt. Men litt skruing og snekring skal nok gå fint
Vis hele sitatet...

Du MÅ ha kullfilter. Husk det.
Bestill brennevin og øl fra tyskland som du henter i Sverige
Det er bare å finne seg en grenseovergang som er lite passet på. Få med deg et par kompiser som kjører forann og etter deg i tilfelle tollerne er ute, eller for andre eventuelle problemer som måtte oppstå.
Dette er "lavrisiko-kriminalitet" hvis man tar forhåndsregler. De fleste ønsker å kjøpe billig alkohol,så å bli kvitt varene er ikke noe problem.
Du kan kjøpe ølbrett for ~80 kr som folk uten å nøle punger ut 400kr for. Det er helt grei fortjeneste spørr du meg, og det blir fort penger av det hvis man handler inn større kvanta.
Sitat av Apedop Vis innlegg
Du MÅ ha kullfilter. Husk det.
Vis hele sitatet...
Den er roger! Har sett litt på ferdige pakker nå også. Til dere som skal/vurderer å gro, så ligger det en veldig fin gro guide her på freak også!
Dyrke narkotika? ærlig talt.. med mindre du er narkobaron i mexico så er det neppe mange kronene i det.. se heller hvordan de store gutta tjener pengene sine og sats heller på hvitsnippforbrytelser.. mye større profitt og mikroskopisk sjanse for å bli tatt
Sitat av petterpan2 Vis innlegg
Dyrke narkotika? ærlig talt.. med mindre du er narkobaron i mexico så er det neppe mange kronene i det.. se heller hvordan de store gutta tjener pengene sine og sats heller på hvitsnippforbrytelser.. mye større profitt og mikroskopisk sjanse for å bli tatt
Vis hele sitatet...
Say what?? Vet du noe som helst om kostnader vs fortjeneste på weed-dyrking? Eller hvor mye weed som selges daglig her i landet?
Sitat av petterpan2 Vis innlegg
Dyrke narkotika? ærlig talt.. med mindre du er narkobaron i mexico så er det neppe mange kronene i det.. se heller hvordan de store gutta tjener pengene sine og sats heller på hvitsnippforbrytelser.. mye større profitt og mikroskopisk sjanse for å bli tatt
Vis hele sitatet...
Ehh, aner du i det hele tatt hva du prater om?
Dealing av drugs er vel det enkleste, og ganske sikkert om man gjør det riktig. For å unngå nasty miljøer kan alt gjøres via nettet, tilogmed.
Dyrking er noe med seriøs profitt, men er bortimot glemmesak at din første høsting blir et godt produkt. Det er og noe folk blir hyppig tatt for.

Steroider kan du sitte bak pcen din og tjene store penger, eneste du må gjøre er å rusle til og fra posten...og ha en bra kontakt selvfølgelig.
Sitat av emphi Vis innlegg
Say what?? Vet du noe som helst om kostnader vs fortjeneste på weed-dyrking? Eller hvor mye weed som selges daglig her i landet?
Vis hele sitatet...
Kostnader/fortjeneste ved weed-dyrking og narkosalg høres ganske laber ut spør du meg, de fleste butikker opererer jo med høyere fortjenestemargin enn den jevne narkoselger/dyrker..
J'adore le café
Kimbobo's Avatar
Visse jeg skulle ha tjent penger raskt uten å ta for store risikoer hadde jeg solgt hjemmelaget vin og brennevin.
Koster lite å produsere samtidig som du alltid finner kunder som vil kjøpe, uansett.
Det er også vanskelig å bli tatt med tanke på at du ikke trenger å blande deg inn i noe miljø for å finne kontakter og kunder.
Hadde jeg derimot hatt litt bedre tid og god plass hadde valget falt på dyrking, uten tvil.
Men da er det straks mye mer arbeid, så hadde nok ikke gjort det for pengenes skyld sånn egentlig.
Sist endret av Kimbobo; 31. august 2011 kl. 21:08.
Hvis man VIRKELIG vil tjene store penger har vel dette litt mer potensiale http://www.hegnar.no/bors/article645648.ece, litt dokumentfalsk og han fikk 1 millard kroner han kunne spekulere med på børsen.. blir jo selvfølgelig gambling, men 50% sjanse for enten å tjene noen hundre millioner kroner eller få noen få år i fengsel er ikke nødendigvis en dårlig bet
Sitat av petterpan2 Vis innlegg
Kostnader/fortjeneste ved weed-dyrking og narkosalg høres ganske laber ut spør du meg, de fleste butikker opererer jo med høyere fortjenestemargin enn den jevne narkoselger/dyrker..
Vis hele sitatet...
Jeg kan love deg at dyrking av weed er veldig lønnsomt viss du veit hva du driver med.Større profitt og langt mindre risikofylt enn brekk er det og.
Sitat av High-on-life Vis innlegg
Jeg kan love deg at dyrking av weed er veldig lønnsomt viss du veit hva du driver med.Større profitt og langt mindre risikofylt enn brekk er det og.
Vis hele sitatet...
Betviler ikke at det går an å tjene noen raske kroner på gutterommet ved slik dyrking, men det skalerer virkelig dårlig.. tror du virkelig at du kan operere med gigantiske strømregninger, mørklagte vinduer og pushe ut weed for flere millioner kroner i året uten at myndighetene fatter mistanke?
Butikker opperer med mye større profittmargin som regel ja, men du er fort oppe i 50% avgifter totalt.
Nark har som regel 100-300% fortjeneste og ingen avgifter eller faste utgifter som en butikk har(lønn,husleige,pr,o.l)
Sitat av hideout Vis innlegg
Butikker opperer med mye større profittmargin som regel ja, men du er fort oppe i 50% avgifter totalt.
Nark har som regel 100-300% fortjeneste og ingen avgifter eller faste utgifter som en butikk har(lønn,husleige,pr,o.l)
Vis hele sitatet...
Nettopp.. det som gjør narkotika lønnsomt er i større grad underslag av skatter&avgifter enn profitten på produktet.. mao vil det sannsynligvis være mye mer lønnsomt å bedrive skatte&avgiftsundragelser i en lovlig bransje..

Tenk f.eks om du jobber som rørlegger men operer svart.. vanlig timespris ligger vel på rundt 1000 kroner timen.. skal ikke mye til for å komme opp i et par millioner kroner NETTO i året da.. tviler på at mange narko-dealere klarer det samme..
Om jeg hadde brukt like mye tid på kriminalitet som du måtte brukt på svart arbeid, og det og faktisk ordne seg arbeidet til å ha året rundt,så hadde det selvsagt vært untekelig at jeg ikke hadde tjent mer penger enn deg
Da har man ikke medregna tiden du vil bruke på å utdanne deg som rørlegger, får ikke jobba no svart uten no form for kompetanse...Skjeldent du kan ta utgangspunkt i samme timeslønn som blir fakturert av rørleggere hvitt, når du skal jobbe svart. Kunden skal og tjene på at du gjør det svart, ergo mindre lønnsutgifter for han. For å tjene myemye svart må du som regel ha høy kompetanse innenfor noe, og du må som regel drive et firma siden det er vanskelig å syselsette seg selv gjennom et helt år med svart arbeid uten mye kontakter innenfor de forskjellige bransjene.

Mangen som driver med underslag/dropper og betale moms, de blir også tatt i stor stil.

Liv med kriminalitet tærer såpass på deg tilslutt at du kan fort ende opp helt ødelagt, er som regel like greit å bare bite i det sure eplet og få seg en vanlig jobb og nyte de vanlige godene ved et liv uten paranoia og helvete
Sitat av hideout Vis innlegg
Om jeg hadde brukt like mye tid på kriminalitet som du måtte brukt på svart arbeid, og det og faktisk ordne seg arbeidet til å ha året rundt,så hadde det selvsagt vært untekelig at jeg ikke hadde tjent mer penger enn deg
Da har man ikke medregna tiden du vil bruke på å utdanne deg som rørlegger, får ikke jobba no svart uten no form for kompetanse...Skjeldent du kan ta utgangspunkt i samme timeslønn som blir fakturert av rørleggere hvitt, når du skal jobbe svart. Kunden skal og tjene på at du gjør det svart, ergo mindre lønnsutgifter for han. For å tjene myemye svart må du som regel ha høy kompetanse innenfor noe, og du må som regel drive et firma siden det er vanskelig å syselsette seg selv gjennom et helt år med svart arbeid uten mye kontakter innenfor de forskjellige bransjene.

Mangen som driver med underslag/dropper og betale moms, de blir også tatt i stor stil.

Liv med kriminalitet tærer såpass på deg tilslutt at du kan fort ende opp helt ødelagt, er som regel like greit å bare bite i det sure eplet og få seg en vanlig jobb og nyte de vanlige godene ved et liv uten paranoia og helvete
Vis hele sitatet...
Her var det vel snakk om kriminaltiet var det ikke? Selvfølgelig faker du alt av attester og bevis på at du er skikket til å jobbe som rørlegger. På nærmeste bokhandel kjøper deg en kvitteringsblokk slik at du villig vekk kan skrive ut kviteringer slik at uvitende kunder tror de betaler hvitt.

Begynner det å brenne for mye under føttene på deg som "Rørlegger" kan du jo bare begynne som "Elektriker"
Håpløst. Du tror en vanlig klovn kan gjøre det og arbeid bare detter han i fanget? Uff, håpløs diskusjon =)
Sitat av hideout Vis innlegg
Håpløst. Du tror en vanlig klovn kan gjøre det og arbeid bare detter han i fanget? Uff, håpløs diskusjon =)
Vis hele sitatet...
Tror jeg hadde gjort det bedre som rørlegger enn som dopselger
Ikke at jeg har peiling, men tror det er ganske lett og rane folk om du bare bruker huet litt. De fleste, på ''landet'' dog, levner dørene åpen når de sover. Samme med bilene, med nøklene i.
Sitat av loulou Vis innlegg
det er pess, innbrudd gir høy fortjeneste, å plante for å selge tar TID og du må ha stor nok plass og godt system/anlegg, investeringer
Vis hele sitatet...
høy fortjeneste i forhol til lite utgifter og lite jobb ja, men det er i grunn ikke sp store summer når alt kommer til alt. sant du ikke har noen store planer i bakhodet som du kan tjene godt på? :P
Sitat av petterpan2 Vis innlegg
Nettopp.. det som gjør narkotika lønnsomt er i større grad underslag av skatter&avgifter enn profitten på produktet.. mao vil det sannsynligvis være mye mer lønnsomt å bedrive skatte&avgiftsundragelser i en lovlig bransje..

Tenk f.eks om du jobber som rørlegger men operer svart.. vanlig timespris ligger vel på rundt 1000 kroner timen.. skal ikke mye til for å komme opp i et par millioner kroner NETTO i året da.. tviler på at mange narko-dealere klarer det samme..
Vis hele sitatet...
Vanlig timepris for rørleggere er mye lavere enn dette - selv når de ikke jobber svart. Du skal jobbe veldig mange timer i løpet av ett år for å tjene et par millioner som rørlegger.
diskusjon mellom hva som er best av vanlig fast arbeid og kriminalitet blir litt dumt spør du meg.
Skal du tjene masse svarte penger så er du nødt til å ha fast jobb på dagtid, ser veldig mistenkelig ut om du går på NAV å tjener 10.000kr i måneden, men har en livsstil til en som tjener 40.000kr i måneden.
Sånt tull skal man bedrive på kveldstid....
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
det finnes for mange ulike måter å tjene ulovelige penger på, enten det er snakk om forfalsking, tyveri, ran eller svindel. hørte om en gruppe med unge mennesker i dubai som hadde stejelt 90 mill (tror jeg?) hvorav 60mill ikke er funnet. hvis de får 11 år i buret, så er det fullt verdt de 60mill som ligger utenfor å venter på de. sålenge man er løktig, er det verdt risikoen, men å storme en bank uten fluktplan er ikke verdt det.