Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1049
Vurderer kjøpe en ny PC skjerm for gaming, og vil helst ha en med 120Hz.
Så det jeg lurte på er om dere har noen forslag til hvilken skjerm jeg burde kjøpe.
Kan kun bruke opp til 3000,-

Takk for alle svars
Jeg tror ikke du finner et bedre skjermtilbud enn dette akkurat nå. Den har ikke 120hz og har en responstid på 8ms så hvis du er opptatt av tall er ikke dette skjermen for deg, men hvis du vil ha en ekstremt bra skjerm til en billig penge er den et kupp.
Trådstarter
33 0
Tror ikke det er noe for meg, men takk for tipset.
jeg veit du har satt en grense på 3000, men hadde jeg hvert deg ville jeg kansje lagt i litt til og kjøpt denne: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=607604

har den selv og er en drøm og game på. + at du får med mus og musematte fra Zowie som er veldig bra :P
lol downs, ips-panel er ikke lagd for gaming men bildereedigering/farger

seffern går du for denne:
http://www.dustinhome.no/asus-vg236h...uct/5010527961
Sitat av Exey Vis innlegg
Vurderer kjøpe en ny PC skjerm for gaming, og vil helst ha en med 120Hz.
Så det jeg lurte på er om dere har noen forslag til hvilken skjerm jeg burde kjøpe.
Kan kun bruke opp til 3000,-

Takk for alle svars
Vis hele sitatet...
Har hørt at 3D er fett, men at det er en belastining på øynene.
jeg har 120hz skjerm og bruker ikke 3D, alt flyter så ekstremt mye bedre! kommer aldri til å gå tilbake til 60hz, det skal være sikkert

har btw den jeg linket til
Oh Lordy Lord
Taake's Avatar
Sitat av loulou Vis innlegg
lol downs, ips-panel er ikke lagd for gaming men bildereedigering/farger

seffern går du for denne:
http://www.dustinhome.no/asus-vg236h...uct/5010527961
Vis hele sitatet...

Tull. Bildekvalitet burde gå langt over tall du i realiteten ikke merker forskjell på uansett. Du får en mye bedre spillopplevelse med IPS-panel på grunn av den overlegne bildekvaliteten alene. Med mindre du er proff CS-spiller vil ikke responstiden og frekvensen ha noen reell betydning.

Om du absolutt skal ha 120 Hz får det heller være, men jeg er sikker på at du ville fått mer glede av overlegen bildekvalitet. Heia DonTomasos forslag.
Trådstarter
33 0
Takk for så mange svar, men er nok fortsatt litt usikker.
Vil jeg egentlig merke en stor forskjell på skjermene DonThomas og loulou viste?
ja det vil du, med 120hz får du en flyt du aldri har opplevd før og tn er så og si skapt for gaming.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av loulou Vis innlegg
ja det vil du, med 120hz får du en flyt du aldri har opplevd før og tn er så og si skapt for gaming.
Vis hele sitatet...
ehh 120hz er oppskrytt. øyet kan ikke se mer en ca 20-30hz så det merker man ikke forskjell på. du merker heller ikke forskjell på 2 og 8 ms responstid med mindre de er proffesjonel spiller, da også vil du ha problemer med og se forskjell
Sist endret av Frufsa; 14. august 2011 kl. 21:09.
Oh Lordy Lord
Taake's Avatar
Om du hadde satt dem ved siden av hverandre ville du lagt merke til at Dellskjermen har mørkere svartfarger og lysere hvit, og i det hele tatt bedre bildekvalitet med skarpere mer livaktige farger. På den annen side vil du merke det du selv påpekte som bedre flyt med 120 Hz skjerm, men dette vil du merke best om du bruker 3D eller ser mye film, framfor spill. Med mindre du har en svært kraftig PC som kjører alt du spiller på minst 120 FPS vil du ikke merke store forskjellen i flyten i spill, og selv da tror jeg ikke selv at den ekstra flyten vil veie helt opp for den overlegne bildekvaliteten et IPS-panel gir.

Noen fasit har jeg ikke, men dette er i hvertfall min oppfatning etter å ha brukt IPS over lengre tid nå.

Du kan jo ellers lese anmeldelser av begge skjermene. Asus 1. Asus 2. Dell 1. Dell 2.
Sitat av EvenBratsberg Vis innlegg
ehh 120hz er oppskrytt. øyet kan ikke se mer en ca 20-30hz så det merker man ikke forskjell på. du merker heller ikke forskjell på 2 og 8 ms responstid med mindre de er proffesjonel spiller, da også vil du ha problemer med og se forskjell
Vis hele sitatet...
dette er helt feil, og dette sier du fordi film på kino blir spilt av i 24fps

du ser kjempestor forskjell på 30fps og 60fps! 30fps kaller ikke jeg spillbart. flyten 120fps gir er det også veldig stor forskjell på
Trådstarter
33 0
Begge har 120Hz... Og jo, man merker forskjell på 75 og 120hz selv om øyet ikke kan observere så raskt.
Høres kanskje merkelig ut, men er fakta.

Men tror jeg går for Loulou sitt forslag.

Takker alle som har svart
Oh Lordy Lord
Taake's Avatar
Du kan jo også få se forskjellen på et TN-panel (Asus) og IPS-panel (Dell) i denne videoen. I tillegg kan jeg si at ettersom at Dellskjermen er matt vil du ikke ha noe problemet med gjenskinn om du sitter i et opplyst rom, noe du kan oppleve med glossy skjermer.

Dette får bli det siste fra meg. Jeg skal ikke presse deg (mer enn jeg alt har gjort) til å bruke enda mer penger. Fornøyd blir du nok uansett.