Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  52 3146
Hallo freaks.

Jeg lurer på hva slags tempraturer dere har rundt omkring i huset? selv har jeg ca 25 grader i stue, er dette for varmt? jeg syntes det, mens resten av familien ikke bryr seg om det er 25 eller 28. På soverommet må jeg ha vinduet oppe uansett årstid og uansett tid, kanskje derfor jeg går forskjøla rundt 300 dager i året.. hmm.

Skriv og diskuter, så kommer vi frem til en "gjennomsnitts-tempratur"

Essi.
Trives best i omtrent 25 grader i oppholdsrom. Når jeg skal sove derimot burde det ikke være mer en 18.

Dette er vinteren da. Så lenge det er sol og varmt ute står varmen av.
Sist endret av murloc; 25. januar 2011 kl. 21:53.
20-24 grader passer meg perfekt. Skal jeg sove så liker jeg det kaldt og godt. Har faktisk vært minusgrader på rommet ett par netter, men med varmelaken og lue gjør dette meg ingenting. Kjipt å måtte krabbe seg opp i vinterkulden om morgenen, tho.
Sist endret av Zeco; 25. januar 2011 kl. 21:56.
Trives best i ca. 22 graders rom..
På soverommet må det være 14-5 grader får at det skal være fint og sove der.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
25 grader i rom ? Bortskjemte barn.

Personlig synes jeg rundt 20 er sånn passe, skal jeg sove liker jeg gjerne mellom 13-15 grader maks.

Og av den enkle grunn har jeg hatt strømregning på 4500,- for et helt hus på 250m2 de to siste "sprengkulde \ livsfarlig høy strømpris" månedene.
Trives best i rundt 20-21 grader, litt kjøligere rundt sovetid.
ca 20 grader i oppholdsrom, rundt 15 på soverom.
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
25 grader i rom ? Bortskjemte barn.

Personlig synes jeg rundt 20 er sånn passe, skal jeg sove liker jeg gjerne mellom 13-15 grader maks.

Og av den enkle grunn har jeg hatt strømregning på 4500,- for et helt hus på 250m2 de to siste "sprengkulde \ livsfarlig høy strømpris" månedene.
Vis hele sitatet...
250m2? Bortskjemte fyr.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av murloc Vis innlegg
250m2? Bortskjemte fyr.
Vis hele sitatet...
Nesj, trikset er å flytte ut hjemmefra når man er 16, er ikke så vanskelig som det virker som her på forumet.
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Nesj, trikset er å flytte ut hjemmefra når man er 16, er ikke så vanskelig som det virker som her på forumet.
Vis hele sitatet...
Bare tenkte og komme med en like usaklig kommentar som du gjorde. Da jeg bodde i rekkehus med en kompis var det null stress og ha det så varmt med en regning på under 600 per måned. Dette fordi vi lå imellom to leiligheter, så vi hadde utrolig liten del av veggene som vendte ut.

Så at du har et hus på 250m2 er ganske mye mer bortskjemt enn at vi hadde 25 grader inne i en leilighet på 50m2.

I og med at jeg vet like lite om din økonomiske situasjon som du gjør om min har du lite grunnlag for den kommentaren du kom med. Vi var på den tiden 17 siden du tydeligvis mener alder har noe med saken og gjøre.
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
25 grader i rom ? Bortskjemte barn.

Personlig synes jeg rundt 20 er sånn passe, skal jeg sove liker jeg gjerne mellom 13-15 grader maks.

.
Vis hele sitatet...
Hvordan klarer du å sovne i et rom med 13-15 grader? he he
Her er det 25 grader over alt, da jeg foretrekker å trave rundt i singlet å joggebukse hjemme
Jeg ligger på oppimot 25 grader. Ikke fordi jeg fyrer, for det gjør jeg ikke botsett fra stearinlys og litt lunk på badet, men fordi de som bor under meg fyrer noe så inne i helvete... Strømregninger på et par tre hundrelapper i måneden...

På rommet har jeg vinduet oppe hele døgnet. Vil gjette på en 14-15 grader der inne...
Liker å ha det rundt 20-22 grader i stuen etc, 10-16 på soverommet
20-22 er økonomisk anbefalt, ønsker du å ha det varmere så kle på deg.
Personlig har jeg det på denne temperaturen.
I huset vårt er det vannborn gulvvarme som kan styres til vert enkelt rom. Jeg liker at rommet mitt er kjølig : )
Liker å sprade rundt med shorts, singlet og 29,6 grader med palmeplante og importert sand på gulvet. Født i feil land gitt. På natta bør det helst være kaldt.
Liker rundt 21 grader i oppholdsrom og kanskje en grad mere eller to på badet. Flisene der blir fort sykt kalde.
Soverommet ligger på rundt 14-15 grader når jeg legger meg. Når jeg går til sengs levner jeg døra litt på gløtt slik at det er rundt 20 grader på rommet når jeg våkner. Av erfaring vil jeg helst ikke gå utfor dyna om morgenen om det er 15 grader. Noe som fort kan resultere i forsoving og dermed en totalt ødelagt arbeidsdag. (Hater å forsove meg)
Max 20c i stuen soverommet Max 10c hater varme.
Sist endret av MR X; 25. januar 2011 kl. 22:32.
oppholder meg som oftest i samme rom som jeg sover. Da jeg er våken er det vel rundt 20-22 grader. Skrur av varmen da jeg legger meg, og våkner til 18 grader ca. Noe jeg synes er jævla kaldt da jeg liker meg under dyna.
Maks varme på rommet mitt er målt til 32,8 grader i følge termostaten
20-25 til vanlig, og 15-20 når jeg skal sove. Men jeg overlever kaldere og varmere. Har en veldig høy terskel for temperaturer, egentlig. Gikk hjem fra skolen i dag med bare t-skjorte og åpen genser. Må ha vært rundt -10 C ute. Var egentlig ganske forfriskende. Pleide forøvrig å like veldig kaldt soverom best før, inntil jeg begynte å bruke rommet mitt mye mer så det alltid var på ca 20c - da sluttet jeg å bry meg.
Oppholder meg mest på mitt eget rom som holder drøyt 20 grader på kveldene.
Derimot når jeg våkner og pcen har vært avskrudd hele natten våkner jeg ofte opp med alt fra 10 grader til -2 på rommet.

Om sommeren holder rommet drøyt 35 når jeg har på pcen
Lurker since -05/04
Nemizz's Avatar
Har til vanlig ca. 19* i stue/kjøkken. Har det litt varmere på rommet, mellom 20 og 23.
Under kuldeperioden her på Sørlandet, hadde vi 16-17 grader i stua, og 20 på rommet. Endte likevel med over 7 tusen i strømregning desember måned. Bor i en 160m2 leilighet med elektrisk oppvarming..

Husker jeg satt med dobble ulvangsokker, ullstilongs, joggebukse og olabukse. Langermet ulltskjorte, fleecegenser og hettegenser! Da var det sånn passe varmt, hvis jeg husket tøflene selvsagt!

edit: Mangler en poll her.
Sist endret av Nemizz; 25. januar 2011 kl. 23:41.
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Nesj, trikset er å flytte ut hjemmefra når man er 16, er ikke så vanskelig som det virker som her på forumet.
Vis hele sitatet...
det fungerte ikke for meg...
angrer på at jeg flyttet tidlig hjemmefra, skulle ønske jeg bodde lenger hjemme så jeg hadde fått spart meg opp en feit egenkapital.
synes ofte det er kaldt i stua her i leiligheten, mulig fordi vi har innlagt fyring i leien, derfor blir det grisevarmt på rommet mens jeg sitter der. men vi har vanligetemperaturer her i huset, 22 grader kan jeg tenke meg! vinduet oppe 10 min før jeg legger emg gjør godt om natta og
Ligger vel på rundt 20 her. Naboen under varmer opp hele leiligheten min, jeg kan ikke huske sist jeg hadde en ovn på.
jeg har prøvd å holde temp i stue\kjøkken på 15-20 grader i den værste kuldeperioden. (ideal temp 22-23 grader.)
opplevde MINUS 11 grader i yttergangen på det kaldeste. (ideal temp: varmere enn kjøleskapet)
tror jeg har klart å holde det over 5 grader på soverommet i vinter. (ideal temp 10 grader.)

lurer på m dette kan være litt under gjennomsnittet .-p
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
25 grader i rom ? Bortskjemte barn.
Vis hele sitatet...
Sorry for at noen har penger til det
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av Edited Vis innlegg
Sorry for at noen har penger til det
Vis hele sitatet...
Latterlig med penger også, tar sitt å holde et rom på 25 grader i de kalde delene av året, spesielt når man bukker -15 -> -30.

Selv med massiv fyring i peisen så jeg skjeldent over 19 grader når vi hadde -20 ute.

Og varmepumpen er ikke mye hjelp når man bukker -12 -> -15.
Da har du en ekstremt dårlig fyr, vi har altid 25 grader i stua vår, vi sprengfyrer ikke.
Vi har foresten ikke vannpumpe
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av Edited Vis innlegg
Da har du en ekstremt dårlig fyr, vi har altid 25 grader i stua vår, vi sprengfyrer ikke.
Vi har foresten ikke vannpumpe
Vis hele sitatet...
Merk at jeg bruker ingen elektrisk varme heller, og dette er snakk om en utetemperatur på -20.
Nå som strømprisene er så høye holder det med 20-22 grader, men ellers er det fint med litt høyere, soverommet burde ligge på 16-18
Det gjør ikke vi heller, kun Peisen som holder varme i vår stue.
Badet er innredet med varmekabler som jeg vill tro de fleste har i dag.
Soverommet holdes varmt av en varmovn som står på 300W (tror det er det) døgnet rundt.
Ligger på rundt 18-20 grader i huset. 25 til vanlig på rommet mitt. Har hatt makstemperatur på 32,5 grader om vinteren
Stuen er det 21-22 grader, soverommet ca 10 ( skal være kaldt der jeg sover) i akvarierommet ca 27-28 ( tropisk er deilig ) hovedoppvarmingen er med luft til luft varmepumpe og den virker godt ned mot 20 blå og Akvarierommet er oppvarmet av ca 30 stk akvarier med lys så ikke noe problem med å holde varmen der
20-22 i hus
100% lufting hele døgnet på soverom (-15?)

Husk: Bongen varmer, men koster å fyre hardt på den..
Ikke helt normal
hallooghei's Avatar
I stua er det mellom 16-19 grader og på soverommet varierer det mellom 10-15 grader.
Har en kamerat som fryser hvis det er under 26 grader i stua hans.
20 - 22 i stue
18- 20 Pc rom (der jeg jobber)
8 - 10 pc rom 2 (der jeg har alle pcene mine som står på 24/7)
15- 18 soverom.
Jeg liker best rundt 20 grader nå om vinteren. Har jo på varme klær uansett. Når jeg skal sove har jeg det så kaldt som mulig. Har alltid vinduet på soverommet mitt helt åpent.

Sover også en del ute. Sov ute de dagene det var sprengkulde i desember i fjor.
du er ikke mann før det er minusgrader på soverommet når du skal legge deg.
Spørs på hvor mye jeg har fryst på jobb. Trenger jeg å tine opp, skrur jeg varmen på maks til det er bra så skrur jeg ned til ca 20-22 ja.
Sitat av norsolid Vis innlegg
du er ikke mann før det er minusgrader på soverommet når du skal legge deg.
Vis hele sitatet...
1) Usaklig.
2) Ble jeg mann da jeg var en liten gutt?
Trives best med rundt 18-20 grader
27 grader pleier måleren å vise her i stua Liker det ikke så varmt på andre årstider.
vel jeg bruker og ha rundt 18c når jeg er på rommet mitt og når jeg skal sove liker jeg 12-14..... men har vert litt vågal og prøv med 20- ute og tatt alle vindua på fult og sover med det så kan ende opp med 15-c på rommet. men kan vere litt vanskeligt og stå opp hvis du skal på jobb eller skole og stå opp i 15-c klokka 7 om morran
Trådstarter
mange sjeler som svarer thats good. Noen som finner en gjennomsnitts-tempratur? tipper rundt 21 eller noe slikt..
Var en dag jeg våkna til ca 0 eller mindre, tenker jeg. Stussa noe jævlig, satte på lyset... nei, det funka ikke. Fikk sjekka, da hadde en sikring gått pga noe feil i det elektriske her i huset. Og i tillegg hadde jeg vinduet oppe uten å være klar over det. Var en periode det var ca 20- ute og 10 grader inne hos meg. Det var for kaldt. Så lukte jeg vinduet, men ikke helt, tydeligvis.
Liker å sove i kaldt rom. Mindre enn 15 grader er digg. Mot 0 er litt for kaldt. Jeg hater å våkne opp til et kaldt rom.
Når samboern er hjemme, 25
alene hjemme 16- 20
Fyrer bare med ved.
20 grader på stua og så kaldt som mulig på soverommet, som oftest mellom 10 og 15 grader.