Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1900
Lurer bare på om malurt (også kalt artemisia absinthium) har noen ruseffekt? Dersom dere har opplevd det, hvordan brukte dere det?
♡♥♡♥♡♥♡
lex123's Avatar
Ganske sikker på at det ikke har noen rus-effekt.
Les denne tråden: Malurt
Der kommer det fram at Malurt alene har liten eller ingen effekt.
Tror jeg regna meg frem til at ca. 10 gram var en brukerdose, en gang. Men jeg husker ikke hvilke data jeg brukte som grunnlag, og heller ikke hva jeg filosoferte meg frem til at ville bli virkningen :/
Trådstarter
43 7
så den har ikke noe effekt når den er blandet med sprit heller ? ( Absinthe) Dersom man tar større doser da ? :P
Effekten av tujon er høyst omdiskutert ( http://www.erowid.org/plants/wormwoo...article1.shtml ), noen raporterer en mild psykoaktiv effekt mens andre ikke merker noe som helst.

Absinth har en lang historie og har rykte på seg for å gi hallusinasjoner og ha å ført folk inn i galskap. Men flere er i dag uenige idet siden mengden som må intas er mer nok til at alkoholen gjør deg nærmest sanseløs.

Selv har jeg aldri inntatt absinth, men derimot har jeg prøvd meg på å røyke malurt-ekstrakt uten andre effekter enn en forferdelig harsk smak som ikke ville forsvinne og en ytterst ubehagelig kaldsvette.

Førøvrig inneholder også den nokså kjente hagebusken Tuja ganske store menger av både alpha- og beta -thujon, (derav av navnet på busken?)
Dette er kanskje mer tilgjengelig en malurt her til lands, spesielt nå om vinteren.

Så du for ver så god å prøve deg fram, men husk det er giftig i større menger!

Her er en fyr som sammeligner rusen med en mild marihuana-buzz:
http://www.erowid.org/experiences/exp.php?ID=19944

Andre rus-raporter:

http://www.erowid.org/experiences/su...Wormwood.shtml
Sist endret av zerto; 11. mars 2010 kl. 20:51.
Jeg har selv brygget Absinth, noe som forøvrig funket dårlig. Smakte helt jævelig og gikk rett i søpla.

Det som gir de psykoaktive effektene absinth (den orginale, ikke det greiene du får kjøpt på polet) kan ha, er thujonen. Den holder seg mye lenger i systemet en alkohol, som vil være borte etter kort tid. Så dersom du drikker veldig mye absinth, så vil du bygge opp et større og større lager av thujon i kroppen, mens alkoholen vil forsvinne rimelig fort. Dette er selvfølgelig snakk om veldig lang tid, og man vil få store problemer knyttet til et så høyt alkoholforbruk, før man vil merke en evt effekt.
Om det er malurt i Absint så gir det hvertfall ingen effekt etter min erfaring, drita blir du dermimot! Jævlig drita!
Jeg lager absinthen min selv og det er lett og smaker digg.
Bra hjemmebrent + apotekmalurt og anisfrø = win.
Psykoaktivt? Nja ... Thujoninnholdet er uforutsigbart og absinth er stort sett minst 60%. Så du blir grisedrita om du drikker deg full på absinth MEN jeg mener å merke at en moderat absinth-rus er veldig mye annerledes enn en blåkoskenkorva-rus med samme volum. Med en bra batch, tenk deg 3 rødvinsglass ganger 10. Jeg blir veldig klar i tankene uten å få de klassiske alkohol-motoriske uvanene. Litt som en blanding av oppadstigende øl-rus og en bra pipe med grønt. Neste batch igjen kan være sydenfyll om du drikker for mye.
Jeg er blant dem som mener at malurt har en mild psykoaktiv effekt, men den er nesten ikke merkbar.