Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  33 3797
Ja, jeg vet at dette temaet er blitt tatt opp maange ganger før, men jeg har noen spørsmål jeg ville satt stor pris på om noen svarte meg på

1. Hva er egentlig den beste måten å modifisere et eksisterende bankkort, etc på? Linker, etc settes pris på

2. Har et leg jeg har lånt av en venn som ligner ganske mye på meg. Problemet er at dette er utløpt. Noen som vet hvor strenge dørvakter, etc er på å kontrollere utløpsdatoen? Eller ser de bare på fødselsdatoen? Kan tenke meg en unnskyldning som "Mista bankkortet mitt forrige helg, måtte bruke et gammelt jeg hadde liggende", e.l, tror dere dette ville funke?

Takker på forhånd for alle svar
Utløpsdato er vel ikke noe de fleste sjekker. Gikk en periode rundt med mitt gamle pass, hvor jeg var 13-14 på bildet. De kunne vel stusse på bildet, men gikk som regel greit. Ligner du nok på personen på bildet, kan jeg aldri tro det skal være noe problem om det løp ut av dato for noen måneder siden. At de ville dratt inn kortet og anmeldt deg, er meg helt utenkelig med tanke på utløpsdato (så du har vel ikke noe å tape, om du da ligner nok som sagt).
Sist endret av sumoivar; 29. oktober 2008 kl. 19:24.
Sitat av CopkillaSX1
Ja, jeg vet at dette temaet er blitt tatt opp maange ganger før, men jeg har noen spørsmål jeg ville satt stor pris på om noen svarte meg på

1. Hva er egentlig den beste måten å modifisere et eksisterende bankkort, etc på? Linker, etc settes pris på

2. Har et leg jeg har lånt av en venn som ligner ganske mye på meg. Problemet er at dette er utløpt. Noen som vet hvor strenge dørvakter, etc er på å kontrollere utløpsdatoen? Eller ser de bare på fødselsdatoen? Kan tenke meg en unnskyldning som "Mista bankkortet mitt forrige helg, måtte bruke et gammelt jeg hadde liggende", e.l, tror dere dette ville funke?

Takker på forhånd for alle svar
Vis hele sitatet...
Vet ikke hvordan det er med dørvakter og slikt, men du får hvertfall kjøppt tobakk og alkohol i butikken med det. Eller, dvs, det gjorde jeg med samme trikset som du nevner flere ganger. Sa bare at jeg hadde mistet det nye kortet og bare hadde dette som leg inntil videre, funket glatt hver gang. Husk å pugge fødseldato og eksakt navn hvis noen skulle ane mistanke, øving på faking av underskriften er også lurt, men jeg har personlig ikke hatt bruk for annet enn fødseldato.

Når det gjelder modifisering av bankort har jeg også gjort dette: scan in bankortet ditt med en bra scanner. Skriv det ut i et par eksemplarer på ark. Se på kopiene: hvilke tall kan du bruke for at du "blir" 18 år på legget ditt? Når du har funnet disse tallene, skjær dem ut med en skarp skalpell, og vær nøyaktig! Du gjør lurt i å jobbe under sterkt arbeidslys. Dypp tallet ved hjelp av en pinsett i en ørliten mende fotolim og klistre tallet på bankortet. Spray litt gjennomsiktig lakk over for å skape en illusjon av glinse-effekt. Du vil ha et perfekt amatørmessig fakeleg, pluss at du bare kan skrape hardt som faen hvis politiet skulle stoppe deg engang. Denne metoden krever presisjon, øv på gamle bankort hvis du ikke er sikker.
Jeg bruker et utløpt bankkort når jeg er ute å øvelseskjører. regner med at det er godkjent legitimasjon, siden politiet ikke stusser på det :P
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Hadde eg først vore i tvil om det var ekte, så ville eg sjekka utløpsdato. Om det er utgått hadde du blitt nekta, og saka anmeldt.

Om det ikkje vekte mistanke hadde eg neppe sjekka.
Brukte selv en kammerats bankkort i lang tid. Men etter at shappa fikk advarsler fra politiet om tobakk-kutt dersom de ble tatt en gang til for tobakksalg til mindreårige.

Før funka det alltid, men en annens kort, riktignok. Men etter det tiltaket begynte de plutselig å se på utløpsdato - og jeg fikk ikke kjøpt fordi kortet var "utgått".

Uansett, det er bare å prøve. At saken blir anmeldt er så lite sannsynlig at det ikke er noen nevneverdig risiko. Blitt nekta hundrevis av ganger pga. de mener det "ikke er meg", kortet er "utgått" o.l.
Ble tatt et par ganger med falsk ID, men de nevnte at det var utgått på dato.
M72
Ambivalent bruker
M72's Avatar
Man kan vel ikke anmelde saken hvis kortet er utgått på dato? Det at den er utgått på datoen sier bare at den ikke kan brukes i minibank/butikker ved varekjøp.
I og med at det faktisk ER et bankkort med fødselsdato og bilde, burde det kunne brukes som legitimasjon. Utløpt eller ikke.
Takker for svar Da satser jeg på at det skal gå bra, sålenge jeg har pugget signatur, fødselsdato og stjernetegn..

Forøvrig: Er det ikke slik at det er kun det å fikse på eget leg som er dokumentfalsk, eller går det for det samme uansett hvem sitt leg man bruker?
Synspunkter?

Edit: M72: All logisk sans burde tilsi det ja. Noen "kvalifiserte" som kan uttale seg om dette?
Sist endret av CopkillaSX1; 29. oktober 2008 kl. 21:25.
M72
Ambivalent bruker
M72's Avatar
Sitat av CopkillaSX1
Takker for svar Da satser jeg på at det skal gå bra, sålenge jeg har pugget signatur, fødselsdato og stjernetegn..

Forøvrig: Er det ikke slik at det er kun det å fikse på eget leg som er dokumentfalsk, eller går det for det samme uansett hvem sitt leg man bruker?
Synspunkter?

Edit: M72: All logisk sans burde tilsi det ja. Noen "kvalifiserte" som kan uttale seg om dette?
Vis hele sitatet...
Uansett så er det dokumentfalsk. Du fremviser et identifikasjonskort som ikke er ditt.
Sitat av CopkillaSX1
Takker for svar Da satser jeg på at det skal gå bra, sålenge jeg har pugget signatur, fødselsdato og stjernetegn..
Vis hele sitatet...
Hvorfor pugge signatur? Om du er på byn og de tviler på om det er ditt legg, så ber de deg ikke vise signaturen din av den grunn. Det skjer heller ikke om du skal kjøpe snus eller øl og de er mistenksom. Enten går det, eller så går det ikke. Signaturen blir aldri testet uansett.
Det er ingen dørvakter som bryr seg om utløpsdatoen, hvis de ikke er helt nazi. Har brukt mitt utløpte bankkort som legitimasjon mange ganger.
Sist endret av Jaso; 29. oktober 2008 kl. 21:53.
Sitat av minigolf
Signaturen blir aldri testet uansett.
Vis hele sitatet...
Bullshit... Har en kamerat som er dørvakt. Han bruker den metoden hvis han er usikker. Derme basta!
Så han ber fulle ungdommer skrive helt likt akkurat slik de gjorde når de fikk kredittkort for første gang?

Ikke for å være frekk med kompisen din, men jizez.
Var det ikke det jeg skrev? Men ja, det er sært men var bare for å gjøre folk obs på at dørvakter kan be om signatur...
Jeg har nå mine tvil, syntes det virker helt idiotisk og meningsløst. Men men.
Sitat av Damio
Var det ikke det jeg skrev? Men ja, det er sært men var bare for å gjøre folk obs på at dørvakter kan be om signatur...
Vis hele sitatet...
Dørvakter kan sikkert be om mye rart. De kan sikkert be om å steppe til du får blodige tårer, uten at du er pliktig til noe av den grunn.

Uansett. Be om signaturer? Hva i alle dager er det for noe å be om? Og hvordan skal han sammenligne håndskriftene? Er sikkert lett å se forskjell om du og kortinnehaveren skriver med feil hånd, men hvor ofte skjer det? Hva i alle dager en dørvakt skal få ut av dette utenom å drøye tiden til oss andre som evt. skulle stå bak i køen har jeg store vanskeligheter med å forstå.
Virker som om det er forskjellige meninger her, men har vel også mine tvil om hvorvidt en dørvakt vil se nytten i det.

Da virker det ihvertfall som om folk er ganske samstemte om at det burde gå fint å bruke et utløpt bankkort

Flere synspunkter, spesielt mtp mulige måter å "forandre" et eksisterende leg på?

Takk til alle som svarer
Hvordan kan man lage sitt eget legg av bank kort?
Sitat av Big General
Hvordan kan man lage sitt eget legg av bank kort?
Vis hele sitatet...
Ved å søke rundt - gjerne på dette forum, etter informasjon om hvordan, evt. lage en egen tråd om hvordan. Deretter sette i gang med hvordan!
Skal gi deg tips jeg.

Jeg er 18 om tre mnd. Hver gang jeg skal kjøpe pils, snus eller røyk for noen kompiser blir jeg som regel spurt om leg. Jeg mener at mye kommer an på selvsikkerheten din.

Jeg blir spurt om leg omtrent hver eneste gang jeg skal handle noe det er 18 års grense på, jeg toner stemmen min et hakk mørkere og prøver å virke så selvsikker som mulig. Jeg viser da mitt ekte leg, der står det at jeg er 17 år og 9 mnd.

Jeg får kjøpt nesten hver gang, de ser kjapt på legget og sier "ok".

Alle har en liten skuespiller i seg, bruk den.
Jeg har aldri blitt stoppa selv om jeg brukte et legg som gikk ut for et år siden en stund.

Minigolf@ jeg har selv måttet skrive under en gang fordi de var i tvil om det var meg på bildet.
Hvor er det beste å bestille fake legg fra? Vil så gjerne komme inn på 20 års utesteder.
Sitat av Alfemann Vis innlegg
Jeg har aldri blitt stoppa selv om jeg brukte et legg som gikk ut for et år siden en stund.

Minigolf@ jeg har selv måttet skrive under en gang fordi de var i tvil om det var meg på bildet.
Vis hele sitatet...

Ja, jeg ser jo at folk påstår dette. Men det er fortsatt helt latterlig. Hadde en dørvakt bedt meg skrive under hadde jeg fått meg en FIN latter og skrevet det jeg skriver i taxier: "Hels heim!".
Sitat av Knowledge Vis innlegg

Jeg blir spurt om leg omtrent hver eneste gang jeg skal handle noe det er 18 års grense på, jeg toner stemmen min et hakk mørkere og prøver å virke så selvsikker som mulig. Jeg viser da mitt ekte leg, der står det at jeg er 17 år og 9 mnd.

Jeg får kjøpt nesten hver gang, de ser kjapt på legget og sier "ok".
Vis hele sitatet...
Dette her har jeg også brukt mange ganger jeg er 16 år født i 1992, men det funker faktisk så lenge du ikke står der å svetter og skjelver.
Hvordan er det med utesteder, dere to som svarte om å bruke eget leg, selv om man er udner 18? De er vel strengere?
Sitat av CopkillaSX1 Vis innlegg
Hvordan er det med utesteder, dere to som svarte om å bruke eget leg, selv om man er udner 18? De er vel strengere?
Vis hele sitatet...
Man slipper ikke inn hvis man er under 18 nei. Er vel det som er poenget med 18 års grense vil jeg tro.
Husk at i et worst case scenario kan du bli anmeldt for dokumentforfalskning skulle du bli tatt for det. Dette har en strafferamme på inntil 2 års fengsel. Kjipern dette, hvis du en dag kanskje vil tenke deg å jobbe som politi, i fengselsvesnet, på flyplass, i forsvaret eller skole etc etc.
Bare så du er klar over det..

Edit: spelling.
Sist endret av HawoX; 7. november 2008 kl. 10:07.
Hei!

Man kan ikke anmelde noen for å bruke et kort som er over utløpsdatoen.
Det er faktisk helt lovlig.
mikkel71: tullball.
Men dørvakter er mennesker de også, blir du tatt med ditt eget/andres/fake
tar de det og de lar deg gå så å si alltid.
Sitat av minigolf Vis innlegg
Ja, jeg ser jo at folk påstår dette. Men det er fortsatt helt latterlig. Hadde en dørvakt bedt meg skrive under hadde jeg fått meg en FIN latter og skrevet det jeg skriver i taxier: "Hels heim!".
Vis hele sitatet...
Skriv hva du vil. Men hvis det ikke er identisk med underskriften på kortet blir det du som får helse heim.
"kinaputt" her inne på forumet lagde et kredittkort med falsk fødselsnr. som funket fantastisk bra.

måten det ble gjort på var at jeg er født feb. 92, og da brukte han passer og skrapte vekk blekket fra 2-tallet og lagde nye "spor" til et 0-tall i kredittkortet og fylte på med blekk fra en grafittipenn. (vil ikke anbefale vanlig blekk fordi det renner ut og er helt jævlig å jobbe med) etterpå smørte han et lite lag med blank neglelakk og vips så var jeg 18 år gammel, og kunne kjøpe drikke og snus til "mindreårige" på samme aldre som meg selv
Sitat av Alfemann Vis innlegg
Jeg har aldri blitt stoppa selv om jeg brukte et legg som gikk ut for et år siden en stund.

Minigolf@ jeg har selv måttet skrive under en gang fordi de var i tvil om det var meg på bildet.
Vis hele sitatet...
uhm når jeg er på byen så er jeg jo altid drita.. Hvordan skal jeg klare å skrive den samme underskriften drita som når jeg var edru og 16 år?
▼ ... noen uker senere ... ▼
Jeg har falsk legitimasjon som er utgått. Ikke noe problem i hele tatt. Hvis noen spørr så fikser du opp med en liten løgn som:

1. Ja, jeg vil ikke risikere å miste det nye kortet mitt på byen
2. Jeg venter på et nytt i posten
3. Jeg har mistet mitt nye og må bruke dette i mens

Lett.