Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 3694
Kan mor kreve urinprøver, event hvor ofte? Barn på knappe 2 år, jobber med samværsavtale. Edru i godt over 1 år, men lite kontakt med mor da ting tar tid i systemet, begge med fortid.

Ingen stress med prøvene, men lurer på om mor bare kan kreve dette? Hun hevder barnevern har sagt dette, men aldri fått noe krav fra dem vedr. det. BV har kun sagt mor ønsket dette, men ikke noe mer.

Er egentlig mest tanken på at mor kan finne på krav som skurrer, hva blir det neste?

Fo øvrig godt etablert med mine andre barn og samboer, mor har null tillit etter et svært kortvarig forhold, greit nok, sikkert lei skuffet også.

Grei nok kjemi ellers, men kanskje greiest kjøre saken til en dommer? Da blir det i alle fall nøytralt vurdert i utgangspunktet.
Anonym bruker
"Irritert Mår"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Fyfaen for en dårlig type far du fremstår som?

Om du virkelig vil ha barna dine så sier du selvfølgelig ja!? Du kan ikke drive å ruse deg når du skal ha barna dine. Voks opp...
Om det ikke er noe stress med prøvene, hvorfor ikke bare gå med på det?
Det vil jo være det beste valget om du vil fortsette å ha kontakt med ungene.

Barnet har krav på samvær med begge foreldre dersom det ikke er til skade/fare for barnet (i følge foreldreloven).
Men i dette tilfellet kan jo mor egentlig bare utrykke sin bekymring til barnevernet om rusbruk så vil ikke du kunne ha noe kontakt med ungene før du faktisk kan bevise at du ikke har vært rusa over en lenger periode.
Skal ikke så mye til for barnevernet sin side å nekte en forelder å ha ungen boende hos seg eller på besøk.
Har selv vært igjennom det og ble tvangsflyttet til min far hvor jeg ikke engang orket å stå opp kun fordi han påsto ovenfor barnevernet at min mor drakk mye.

Inngå heller en avtale med mor, si at du gjerne kan levere urinprøver 1 gang i måneden i et halvt år/helt år så skal du nok se at ting muligens ordner seg.
Anonym bruker
"Moden Bever"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Fyfaen for en dårlig type far du fremstår som?

Om du virkelig vil ha barna dine så sier du selvfølgelig ja!? Du kan ikke drive å ruse deg når du skal ha barna dine. Voks opp...
Vis hele sitatet...
Han har vært rusfri i over ett år. Kravet fra moren er bare for å lage kvalme. Sålenge du ikke får offisielle krav ville jeg ikke brydd meg. Bare ignorer det.
Anonym bruker
"Allergisk Piggsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Vil du ikke at mor skal samarbeide med deg senere hvis du eventuelt får behov for det?
Samarbeid med henne, så samarbeider hun tilbake. Hvis hun gjør dette bare for å lage kvalme, la henne gjøre det, og vis at hun tar feil.

Nevner i samme slengen at jeg hadde en samboer som krevde urinprøver av meg to ganger i uka, jeg måtte levere de på legekontoret under oppsyn. Det var faen meg stress det, men jeg gjorde det for henne. Det ble imidlertid slutt til slutt fordi jeg sprakk.
Gidder ikke sitte på et anonymt forum og lyge. Men uansett kommer dette kravet jævlig seint tenker jeg. Uansett, når tilliten er svekket, så hva beviser egentlig en pisseprøve? Kan være grisefull, om det hadde vært målet mitt, for så tørke til urinprøve.

Regner uansett ikke med mor stoler på meg, selv om dette kan bevitnes av nåværende samboer (hele denne edru perioden), og familie forøvrig. Har 3 barn i hus her, men det teller visst ikke.

Men dette er noe hun kommer med nå, og som vanlig, barnevernet hevder de ikke har satt det kravet.

Dette handler ikke om hvorvidt jeg vil se mitt barn, men om mors markeringsbehov. Om jeg hadde drukket ville jeg jo uansett sørget for ha rene prøver. Dette tenker jo jeg bør løses ved at mor har med alkometer ved samvær?

Men forøvrig kommer jeg til å ta dette prøvene da, om det kreves.

Mer uttrykk for undring av at en jevnlig dps-pasisent skal sette krav etter eget humør.
Sist endret av tommen82; 16. oktober 2018 kl. 02:08. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Nei, jeg tror jo selvfølgelig ikke at du sitter her å lyver, det var mer for å få frem at hvem som helst kan si at de har vært edru uten å være det.
Kan jo være hun er bekymret for andre rusmidler en alkohol også.

Det blir jo isåfall for barnevernet du beviser edrueligheten din og ikke for moren til ungene.
Da ser jo de fort at mor ikke er til å stole på og at hun bare kommer med falske påstander og da vil de nok heller ta ditt parti i eventuelle møter osv.


Du kan jo alltids sette spørsmålstegn ved hennes edruelighet og komme med motkrav bare for å være litt douch.
Anonym bruker
"Troende Rise"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Han har vært rusfri i over ett år. Kravet fra moren er bare for å lage kvalme. Sålenge du ikke får offisielle krav ville jeg ikke brydd meg. Bare ignorer det.
Vis hele sitatet...
Målet er å få tillitt til han (sim er hans skyld han har ødelagt) og forsikre seg om at han er rusfri for barnets beste ikke lage kvalme.
Å ignorere det er å lage kvalme.

Ts du risker å miste ungen din om du ikke ofrer deg litt for å vise at du er en bra far. Ser ikke problemet med å gå på prøver.
Anonym bruker
"Troende Rise"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av tommen82 Vis innlegg
Uansett, når tilliten er svekket, så hva beviser egentlig en pisseprøve? Kan være grisefull, om det hadde vært målet mitt, for så tørke til urinprøve.


Dette handler ikke om hvorvidt jeg vil se mitt barn, men om mors markeringsbehov.
Vis hele sitatet...
Pisseprøve gjenoppbygger tillitten. Å nekte pissings ødelegger den bare mer. Greier du ikke forstå det??

Høres mer ut som ditt markeringsbehov å nekte
Sitat av tommen82 Vis innlegg
Kan mor kreve urinprøver, event hvor ofte? Barn på knappe 2 år, jobber med samværsavtale. Edru i godt over 1 år, men lite kontakt med mor da ting tar tid i systemet, begge med fortid.

Ingen stress med prøvene, men lurer på om mor bare kan kreve dette? Hun hevder barnevern har sagt dette, men aldri fått noe krav fra dem vedr. det. BV har kun sagt mor ønsket dette, men ikke noe mer.

Er egentlig mest tanken på at mor kan finne på krav som skurrer, hva blir det neste?

Fo øvrig godt etablert med mine andre barn og samboer, mor har null tillit etter et svært kortvarig forhold, greit nok, sikkert lei skuffet også.

Grei nok kjemi ellers, men kanskje greiest kjøre saken til en dommer? Da blir det i alle fall nøytralt vurdert i utgangspunktet.
Vis hele sitatet...
Nei hun kan ikke kreve dette personlig av deg, så lenge hun ikke vet at du ruser deg og skal ha ungen deres. Hadde du rusa deg forstår jeg at ukentlig , hver 14 dag urinprøve må avlegges. Men hvis dette ikke er saken, så er det evt BV elle i verstefsll politiet, som må ta det opp med deg hvis de føler du avlegge prøver. Foruten dette er det vel barnemor som er sjalusi og bitter , som prøver å gjøre livet ditt kjipt med ny dame osv . Hvis du vil unngå mas og stress, bare ta en urinprøve og bli ferdig med det, du har tross alt flere barn hos deg fast, så tenker det er mange følelser hos hun som ligger bak dette. Alkohol syntes ikke på urinprøve BTW, da må man ta PET blodprøver som ser nivået av «alkohol molekyler» i blodet ditt. Normal alkohol konsum ligger på 0,10-20 eller noe. Alt over 0,30 betyr at du har drukket for mye. (Om det har vært flatfylla to dager på rad, eller en-2 enhet om dagen hver dag).
Sist endret av Strikken; 16. oktober 2018 kl. 09:12.
Takker for innspill så langt.

Er nok bitterhet ja. Mer prinsippet fra min side, om dette bare skal blinkrav, og misstro vil jeg egentlig bare sende det inn til retten. Skal uansett ha alt samvær på papir, avtale.

Hennes dømmekraft stoler jeg ikke på.

Nark har aldri vært min greie, om hun da vil ha pisseprøve er jo det å si at jeg har brukt stoff, det har jeg aldri ��

Bikker mer og mer mot at dette ender i retten.

Hun er vel i tillegg redd jeg skal søke full omsorg.
Sitat av tommen82 Vis innlegg
Takker for innspill så langt.

Er nok bitterhet ja. Mer prinsippet fra min side, om dette bare skal blinkrav, og misstro vil jeg egentlig bare sende det inn til retten. Skal uansett ha alt samvær på papir, avtale.

Hennes dømmekraft stoler jeg ikke på.

Nark har aldri vært min greie, om hun da vil ha pisseprøve er jo det å si at jeg har brukt stoff, det har jeg aldri ��

Bikker mer og mer mot at dette ender i retten.

Hun er vel i tillegg redd jeg skal søke full omsorg.
Vis hele sitatet...
Høres like gærn ut som moren min. Bare søk 100% rett for barnet. Faren min gjorde det for meg, og vant overlegent

Hvis det bare er hun som tenker at du trenger det, så er det absolutt ikke vits. Jeg hadde blitt irritert, og ikke minst forbanna hvis jeg skjønner at hun gjør det for å være en Aashild mot meg. Det finnes mange sjuke damer DEE ute.. Lykke til.
Anonym bruker
"Sjuk Falk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Si at du isåfall forlanger det samme av henne davel
Vanskelig sak dette. du er jo tidligere misbruker(alkohol), og i min erfaring så ville jo BV bedt om prøver hvis det var nødvendig.
Samtidig så er jo ikke det å pisse det verste, og siden du ikke har brukt knark så er det jo ikke ett problem.

Men så er det dette med hvem som skal stille krav og hva slags krav de kan stille. Og uttrykke bekymring er lov, det ville jeg selv ha gjort.
Men gir meg eter på ett lite krav kan det komme flere, da blir det en form for kontroll den andre har over deg og barnet blir lidende. Retten er greit nok, men kanskje ta det opp med saksbehandler hos BV og?

Du er jo inneforstått med at det er litt dårlig blod mellom dere og det jo vårt ansvar som voksne å gjøre det som er til barnets beste. Så kanskje foreslå at begge må avlegge prøve. Gjerne i samarbeid med BV tenker jeg så dere får "nøytral" tredjepart her.

Har vært borti mye rart når det kommer til bv og omsorgssaker så min erfaring er at jo mer du har som taler til din fordel jo bedre. SÅ jeg ville valgt å pisse for så å si at dette er siste gangen... ga jeg noen mening egentlig?
Takker for lykkeønskninger og råd/ erfaringer.

Barnevernet har ikke vært interessert i kontakt med meg. Nå har mor flyttet et stykke unna, så er jo litt upraktisk. Skjønt jeg skal selv flytte med samboer og 3 andre barn, så at det blir avstand har lagt i kortene hele veien.

Men problemet er at tidligere barnevern ikke har interesse av meg, ikke møte, heller ikke svar når jeg lurer på ting, siden jeg ikke har noen form for omsorg.

Håper dette bedrer seg med nye saksbehandlere.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Fyfaen for en dårlig type far du fremstår som?

Om du virkelig vil ha barna dine så sier du selvfølgelig ja!? Du kan ikke drive å ruse deg når du skal ha barna dine. Voks opp...
Vis hele sitatet...
RO NED.

Hva har dette med saken å gjøre? Jeg tror du kan vokse opp litt før du uttaler deg. Det minste du kan gjøre er å i hvert fall lese hva trådstarter skriver før du fyrer av.

Dere som ikke har barn eller ikke har vært med på et samlivsbrudd har ingenting dere skulle sagt. Det er en heftig prosess med mye følelser. Jeg tviler ikke på at dette er en slags hersketeknikk fra mor sin side. Mor tviler på fars edruelighet, dette er en gammel klassiker som har blitt brukt for å sverte far i mange år. Samlivsbrudd med barn kan virkelig få ut det verste i folk.

Synes du skal stå på krava dine, Tommen. Du har ingenting å bevise ovenfor mor. Hvis barnevernet krever det skal du selvfølge gi det. Men hvis det ikke er tilfelle ville jeg bare smilt og sagt «Beklager, det kommer ikke til å skje. Jeg har ingentig å bevise for deg»

Du kan jo eventuelt gjøre det samme tilbake. Kreve urinprøve av henne. Kanskje hun tar hintet.

Lykke til! Dette ordner seg
Sist endret av random98688; 16. oktober 2018 kl. 18:30.
Hjertelig for siste innspill. Om jeg skal finne svakheter på motpart (mor) ville ikke det vært en spesielt krevende sak, men ingen oss er tjent med drittkasting mot hverandre. Da ødelegger vi bare tillit ovenfor de andre offentlig involverte.

Om barnevernet krever, null stress, men dette blir egentlig å si at lyger, samt faktisk pisse på hun jeg er sammen med nå, mor til mine to andre, indirekte.
Sitat av tommen82 Vis innlegg
Hjertelig for siste innspill. Om jeg skal finne svakheter på motpart (mor) ville ikke det vært en spesielt krevende sak, men ingen oss er tjent med drittkasting mot hverandre. Da ødelegger vi bare tillit ovenfor de andre offentlig involverte.

Om barnevernet krever, null stress, men dette blir egentlig å si at lyger, samt faktisk pisse på hun jeg er sammen med nå, mor til mine to andre, indirekte.
Vis hele sitatet...
Dette!! Veldig fornuftig. Si til barnevernet du kan ta en test hvis de føler at de trenger det, men at du ikke vil gjøre det for mor, fordi hun ikke skal ha noe kontroll over ditt liv.
Sitat av tommen82 Vis innlegg
Hjertelig for siste innspill. Om jeg skal finne svakheter på motpart (mor) ville ikke det vært en spesielt krevende sak, men ingen oss er tjent med drittkasting mot hverandre. Da ødelegger vi bare tillit ovenfor de andre offentlig involverte.

Om barnevernet krever, null stress, men dette blir egentlig å si at lyger, samt faktisk pisse på hun jeg er sammen med nå, mor til mine to andre, indirekte.
Vis hele sitatet...
Liker holdningen din tommen82, hadde flere tenkt som dette så adde det vært færre problemer ved samlivsbrudd og barn
Anonym bruker
"Tilfreds Håkjerring"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Opplevde det samme! Men spurte barnevern og de sa at det hadde verken hun eller de lov til å gjøre.