Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  28 11838
Kjøpte denne forrige uke og det står på pakken at den skal være helt utrolig sterk. Jeg syntes den smakte som en helt vanlig pølse med en tynn stripe chili-ketsjup. Faktisk synes jeg chili-ketsjupen er sterkere enn denne pølsen.

Flere som har prøvd denne og har samme erfaring? Eller er det produksjonsfeil?

Hvis det er den her du snakker om, så deler jeg samme erfaring. Ble direkte skuffet i grunn, forventet at den skulle være sterkere. Ikke at jeg vet om noe bedre alternativ, har prøvd så og si alle "chillipølsene" som er å få kjøpt i vanlige butikker pr.d.d. og har ikke funnet en eneste som var det jeg ville kalle veldig sterk. Beste jeg har funnet er en type øl-pølse som selges under navnet "Chilli Explosion" i Sverige, den var det ganske bra futt i.
Sist endret av Chillipølse; 23. juni 2018 kl. 06:39.
De pølsene har jo lite vindstyrke. Sjekk heller ut hjemmesiden hans, mye snacks med RÅ styrke til fine priser. Er ikke noe reaper i det gilde røret der ��
Fant carolina reaper pulver på meny fra denne serien, var ikke så mye kick som jeg forventet fra 2 mill shu , men det er nok det sterkeste jeg har funnet i norge.. Den var 15 i vindstyrke..
De pølsene er ikke verdig Chili Klaus sitt navn. Ca like sterkt som "hot tacosaus".
Om noen her liker ekstremt sterk chilisaus og bor i Bergen , så har Pasty World i Hollendergaten tatt inn noe chilisauser fra England
Blandt annet Dr Burnörium's Extraordinary Psycho Juice 70 % Scorpion Pepper. Holder vel ca 1 mill shu. 85 kr
Sitat av Chillipølse Vis innlegg

Hvis det er den her du snakker om, så deler jeg samme erfaring. Ble direkte skuffet i grunn, forventet at den skulle være sterkere. Ikke at jeg vet om noe bedre alternativ, har prøvd så og si alle "chillipølsene" som er å få kjøpt i vanlige butikker pr.d.d. og har ikke funnet en eneste som var det jeg ville kalle veldig sterk. Beste jeg har funnet er en type øl-pølse som selges under navnet "Chilli Explosion" i Sverige, den var det ganske bra futt i.
Vis hele sitatet...

Akkurat den der ja! Når det står Carolina Reaper osv og det er tre pølser som er gradvis sterkere er det på grensen til svindel synes jeg.

Noen tips til sterk saus som passer på vanlige pølse-i-lompe-pølser?
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Husk at nordmenn flest er elendige når det kommer til sterk mat, og at dette er et produkt som må selges til noen også!

Det står jo "sterk" på tomatsausen du får fra Dolmio og... Selvfølgelig kjipt at pølsa skuffer, spesielt med Klaus sin branding på!
Jeg synes sriracha-saus kan være godt på pølser, men da smaker gjerne pølsa bare sriracha-saus. Ganske dominerende smak, men jeg synes den er jævlig digg. Også god på taco for sterkere saus enn vanlig salsa.
Sitat av FatMan Vis innlegg
Husk at nordmenn flest er elendige når det kommer til sterk mat, og at dette er et produkt som må selges til noen også!

Det står jo "sterk" på tomatsausen du får fra Dolmio og... Selvfølgelig kjipt at pølsa skuffer, spesielt med Klaus sin branding på!
Vis hele sitatet...
Ja, men dette produktet appellerer til den lille nisjen som faktisk kjenner til Klaus og hva han driver med ved å ha ansiktet hans på emballasjen.

Hva er så varemerket til Klaus? Jo, han spiser chili! Forbanna sterk chili, faktisk.
Det er dette man forventer når man kjøper en pakke chilipølser med Chili-Klaus' branding på, som du sier.
At det skal rive i halsen, føle at tunga holder på å brenne av, øynene og nesa renner, grue seg til man skal drite det ut igjen osv.

Det er mulig at du har rett i det du sier, men det ville vært svært dårlig og tilnærmet svikefull markedsføring.
Sitat av FlotteHester Vis innlegg
Noen tips til sterk saus som passer på vanlige pølse-i-lompe-pølser?
Vis hele sitatet...
Mitt ultimate spicy pølsetilbehør er chill og øl sennep, Lages enkelt med 2/3 brune senepsfrø, 1/3 gule senepsfrø, 1/3 svarte senepsfrø, 1/1 med eplecidereddik, 1/1 med ditt favoritøl, og passe mengde med din favoritchilli, jeg bruker habanero, men du kan selvsagt gå sterkere om du ønsker
Mos alt sammen med stavmikser til passe konsistens og nyt!!!
Sitat av Knask Vis innlegg

Hva er så varemerket til Klaus? Jo, han spiser chili! Forbanna sterk chili, faktisk.
Det er dette man forventer når man kjøper en pakke chilipølser med Chili-Klaus' branding på, som du sier.
At det skal rive i halsen, føle at tunga holder på å brenne av, øynene og nesa renner, grue seg til man skal drite det ut igjen osv.
Vis hele sitatet...

Chiliklaus er kjent for å spise chili, ikke bare sterk chili, men chili generelt.
Varemerket hans er på ingen måte å spise sterk chili.
Dette er bare noe som har kommet i senere tid ETTER han startet varemerket sitt og ble litt kjent.

Det er absolutt ikke det man burde skal forvente når man kjøper chiliprodukter nei...
Du går ikke i butikken og handler en pakke med chilipølser fordi du VIL noe av det du nevner over her eller?

Altså, du går vel ikke i butikken og handler øl fordi du vil spy ned klæra dine, krangle med alle du kjenner og være en drittsekk på alle mulige måter mens du samtidig ikke klarer å ta et nei for et nei av hun litt søte jenta som gikk av bussen som egentlig er en 60 gammel mann med langt hår.

Folk spiser ikke chili fordi de vil føle at kjeften brenner, svetta renner og rasshølet svir dagen derpå.
Man kjøper den gjerne fordi den er smakfull og har litt futt som gjør det mulig å spise den uten å vri seg i hetetokter mens man skurer tunga med melk.

Har kjøpt akkurat samme pakke med pølser som blir nevnt i tråden etter å ha blitt anbefalt disse av en onkel som er ekstremt glad i pølser.
Jeg har da servert disse i familieselskaper ved flere anledninger og de blir stort sett for sterke for de fleste, men for meg som liker chorizo og suxhux bedre en vanlige pølser så blir det akkurat perfekt.

Noen mennesker takler bare sterk mat bedre en hva andre gjør, så selv om den ikke er sterk for akkurat deg og din gane så betyr det ikke det at det er en dårlig pølse eller at det er lureri ifra produsentene.
Sitat av Soletti Vis innlegg
Folk spiser ikke chili fordi de vil føle at kjeften brenner, svetta renner og rasshølet svir dagen derpå.
Man kjøper den gjerne fordi den er smakfull og har litt futt som gjør det mulig å spise den uten å vri seg i hetetokter mens man skurer tunga med melk.
Vis hele sitatet...
For min del så er det slike opplevelser jeg vil ha. Ikke så
glad dagen etter, men måltidet gjør det verdt det. Liker at det svir av en eller annen grunn. Har vel noe med endorfinutslipp å gjøre.

Sitat av Soletti Vis innlegg
så selv om den ikke er sterk for akkurat deg og din gane så betyr det ikke det at det er en dårlig pølse eller at det er lureri ifra produsentene.
Vis hele sitatet...
Vel, når jeg kjøper produkter fra Klaus som markedsføres som sinnsykt sterke, så forventer jeg at munnen står i brann når jeg spiser det. Har kjøpt Chili Klaus potetgull med "vindstyrke" 7, som jeg synes var ganske bra sterkt. Når det da står 10 på disse pølsene forventer jeg at de er enda sterkere, noe de er langt ifra å være.
Sitat av Chillipølse Vis innlegg
Vel, når jeg kjøper produkter fra Klaus som markedsføres som sinnsykt sterke, så forventer jeg at munnen står i brann når jeg spiser det. Har kjøpt Chili Klaus potetgull med "vindstyrke" 7, som jeg synes var ganske bra sterkt. Når det da står 10 på disse pølsene forventer jeg at de er enda sterkere, noe de er langt ifra å være.
Vis hele sitatet...
Det kalles på godt norsk toleranse det kjære deg.
Spiser du sterk mat ofte så venner munnen din seg til det og det vil ikke være like sterkt lenger.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Soletti Vis innlegg
Det kalles på godt norsk toleranse det kjære deg.
Spiser du sterk mat ofte så venner munnen din seg til det og det vil ikke være like sterkt lenger.
Vis hele sitatet...
Jeg tror en som er glad i sterk mat er godt kjent med konseptet rundt toleranse. Vi kan med god sikkerhet anta at han har tatt toleransen sin med i beregningen når han sier at pølsen er mindre sterk enn potetgullet, kjære deg.
Sist endret av Dodecha; 2. juli 2018 kl. 11:18.
Sitat av Soletti Vis innlegg
Chiliklaus er kjent for å spise chili, ikke bare sterk chili, men chili generelt.
Varemerket hans er på ingen måte å spise sterk chili.
Dette er bare noe som har kommet i senere tid ETTER han startet varemerket sitt og ble litt kjent.

Det er absolutt ikke det man burde skal forvente når man kjøper chiliprodukter nei...
Du går ikke i butikken og handler en pakke med chilipølser fordi du VIL noe av det du nevner over her eller?
Vis hele sitatet...
Nå er jo Chilliclaus kjent for å spise noen av verdens sterkeste chillipepper, bare søk han opp på youtube. Og når atpåtil pølsene skal inneholde Carolina reaper som i følge guinness rekordbok er verdens sterkeste chilli så forventer man jo at det skal brenne noe inni helvete. Og det er mange som liker det, inkludert meg selv.

Så det er jo absolutt hva som burde forventes av disse pølsene. Jeg ble svært skuffet når jeg kjøpte disse. En vanlig grillpølse med 1 stripe sriracha er jo sterkere en disse.

Og jo, eneste grunnen til at han er kjent er fordi han spiser brennhet chilli! Det er varemerket hans. Hvem er det som gidder å se på en 50år gammel fyr spise jalapenos eller andre milde chillipepper??

Vil du ha chillipølser får du jo kjøpe det, men det finnes folk som liker brennhete ting å, som spiser chilli som gulerøtter, og da forventer vi at Carolina reaper skal dra på skikkelig i munnen din. Man får jo nesten en slags liten rus av det, mtp. endorfiner.

https://no.wikipedia.org/wiki/Capsaicin

Da de påvirker de samme reseptorne i hjernen som reagerer på smerte/brann.

Bla. Oksytocin

"Det er så vondt at det er godt" Samme med snusen som "brenner i leppa".

https://no.wikipedia.org/wiki/Oksytocin

Og i skikkelige tilfeller kan tom. ha en psykedelisk effekt, med hallusinasjoner og auditotære effekter. Søk det opp!
Sist endret av A-tillah; 3. juli 2018 kl. 04:37. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av A-tillah Vis innlegg

Og jo, eneste grunnen til at han er kjent er fordi han spiser brennhet chilli! Det er varemerket hans. Hvem er det som gidder å se på en 50år gammel fyr spise jalapenos eller andre milde chillipepper??
Vis hele sitatet...

Dette er så bullshit at det skulle ikke vært lov å tro det engang.

Claus Pilgaard er en ganske så kjent musiker og komiker, det har han vært LENGE før han startet med chili.
Det var ikke før i 2013 han ble "kjent" for chili, kjent var han før dette.


Skal du ruse deg på chili som du prater om så kjøper du da for faen ikke pølser vel?
Da kjøper du vel ren chili?
Mat er det uansett meningen at man skal klare å spise, uansett om den skal være sterk eller ikke.
Selv om det er mange som liker at det brenner, så er det fortsatt ikke KUN derfor folk kjøper sterk mat heller.
Kan jo være noen gjør det for å tøffe seg?

Det er gjerne samme typen som påstår de ikke fryser.
Sitat av Soletti Vis innlegg
Dette er så bullshit at det skulle ikke vært lov å tro det engang.

Claus Pilgaard er en ganske så kjent musiker og komiker, det har han vært LENGE før han startet med chili.
Det var ikke før i 2013 han ble "kjent" for chili, kjent var han før dette.


.
Vis hele sitatet...
Nettopp. Det var "ingen" i Norge eller verden utenfor Danmark generelt som visste om Claus før han ble kjent som Chilliclaus, med videoer fra vgtv og youtube ble han et fenomen.. Sier ikke at man skal kunne ruse seg på pølser heller. Men når en pølsepakke med trynet til Claus og "chilliclaus" som et brand, da forventer man jo noe av det man ser fra videoene hans fra youtube.
Sist endret av A-tillah; 3. juli 2018 kl. 17:06.
Har selv spist pølsene og ble skuffet. Regnet med en mye sterkere pølse pga. brandingen. Greit nok at en "vanlig pølse med chili" ikke er så sterk og er tilpasset norske ganer. Men disse burde være mer futt i.

Ser skalaen på pakken går opp til 15, noen som har sett noen produkter på over 10?
Sitat av Soletti Vis innlegg
Dette er så bullshit at det skulle ikke vært lov å tro det engang.

Claus Pilgaard er en ganske så kjent musiker og komiker, det har han vært LENGE før han startet med chili.
Det var ikke før i 2013 han ble "kjent" for chili, kjent var han før dette..
Vis hele sitatet...
Ok, så jeg kjøpte musiker/komiker pølser da?

Når det står "Chilliclaus" og Carolina reaper så forventer jeg at det brenner! Ellers kan jeg kjøpe vanlige chilli pølser! Ja jeg kan lage mine egne, men dette er markedsført som skikkelig sterke pølser!
Sist endret av A-tillah; 4. juli 2018 kl. 00:59. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av iiconanii Vis innlegg
Har selv spist pølsene og ble skuffet. Regnet med en mye sterkere pølse pga. brandingen. Greit nok at en "vanlig pølse med chili" ikke er så sterk og er tilpasset norske ganer. Men disse burde være mer futt i.

Ser skalaen på pakken går opp til 15, noen som har sett noen produkter på over 10?
Vis hele sitatet...
Har både sjokolade og sprit fra chilliklaus som er godt over 10 på hans skala. Den sterkeste sjokoladen er sterk, og de fleste jeg kjenner klarer ikke spise den. Spriten er noe svakere, og går ned. Men gir morsomme reaksjoner fra mange som smaker den for første gang.
Sitat av iiconanii Vis innlegg
Har selv spist pølsene og ble skuffet. Regnet med en mye sterkere pølse pga. brandingen. Greit nok at en "vanlig pølse med chili" ikke er så sterk og er tilpasset norske ganer. Men disse burde være mer futt i.

Ser skalaen på pakken går opp til 15, noen som har sett noen produkter på over 10?
Vis hele sitatet...
Jeg har pulver fra med teksten "god i ørene" med "vindstyrke 15". Altså det er 'Carolina reaper' i glasset. Ja, den er ganske så drøy i bruk. Liten tupp av en teskje er nok i en kjele. Jeg er langt i fra de som tåler mest. Men jeg har ikke nevneverdige problemer med Sriracha.
Sitat av aluminiumfluorid Vis innlegg
Jeg har pulver fra med teksten "god i ørene" med "vindstyrke 15". Altså det er 'Carolina reaper' i glasset. Ja, den er ganske så drøy i bruk. Liten tupp av en teskje er nok i en kjele. Jeg er langt i fra de som tåler mest. Men jeg har ikke nevneverdige problemer med Sriracha.
Vis hele sitatet...
Helt enig. Jeg syntes den sparker ganske bra
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg syns det er mistenkelig att han klovnen her, Casey Webb, fra Man v. Food
til stadighet dytter trynet fult av ekstreme pepper bla.i S7-E8 "El Diablo Challenge" og S7-E4 "Madness Challenge"
uten noe særlig problem utover litt stønning og svetting når mann ser hvordan det går med chilli proffene Sean Evans og Chili Klaus her https://www.youtube.com/watch?v=9k-S...adfZ&index=131 etter hver sin Carolina Reaper. Fake?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Antimatter08 Vis innlegg
Jeg syns det er mistenkelig att han klovnen her, Casey Webb, fra Man v. Food
til stadighet dytter trynet fult av ekstreme pepper bla.i S7-E8 "El Diablo Challenge" og S7-E4 "Madness Challenge"
uten noe særlig problem utover litt stønning og svetting når mann ser hvordan det går med chilli proffene Sean Evans og Chili Klaus her https://www.youtube.com/watch?v=9k-S...adfZ&index=131 etter hver sin Carolina Reaper. Fake?
Vis hele sitatet...
Jeg aner ikke hvem Casey Webb er men fra et intervju med ham på Youtube nevner han Scorpion og Ghost chili i El diablo challenge.

Ghost peppers skal være rundt 500.000, Scorpion sier å være rundt 750.000 scoville opp mot en million.
Carolina reaper er målt til over 2.000.000 scoville enheter, over det dobbelte av de to nevnte.
Så at man bare huffser litt av Ghost og Scorpion peppers, mens man ser ut til å nesten dø av Carolina reaper er ikke noe skuespill.
Sikkert riktig. Det var fra denne https://en.wikipedia.org/wiki/Man_v._Food_(season_7) gjennom gangen av Man v. Food jeg henta info. I E4 nevnes 1.000.000 scoville enheter og fra E8 prates det om bla. Carolina reaper.
Om maten hans virkelig inneholder Carolina reaper så syns jeg han er merkelig cool.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Ah, jeg fant ikke noe der han snakker om å spise Carolina reapers, da er saken en annen!

Noe forskjell blir det jo fra å spise en hel rå chili enn å ha det opphakket i maten sin, i mat kommer det sakte med sikkert og før man vet ordet av det sitter man der å snufser og svetter. Jeg mistenker det kan ha noe med det å gjøre, samt selvfølgelig er det mulig han har en annen selvkontroll.
Men jeg kan skrive under på at Carolina reaper ikke er noe spøk.
Hvis du er ute etter sterke pølser kan du kjøpe det fra "Harakiri Gubban" fra Sverige.
https://helldogshop.se/produkt-kategori/mat/
Han er veldig kjent i Sverige for livestreaming fra utsalgsboden, sjekk ut denne kranglefanten: https://www.youtube.com/results?sear...arakiri+gubben
Er nok forskjell på 1 hel rå rett i munnen og på når det kommer tilberett ja. Man får i, i showet jeg reffererer til, se att maten blir tilberett, og han kokken slenger oppi 2 Carolina reaper samt en del annen satanskap før han blitzer det opp å heller hele dritten over maten hans.