Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 2330
Jeg har en plan om å ta en type Terence mckenna tur i midten av Amazonjungelens smørrøye. Jeg har kontakt med en som har hytte der med flere plasser. Der dyrker du din egen mat, det er ikke strøm eller internett. Altså bare oss og naturen.
Jeg ser for meg en 6 md retreat med fokus på personlig utvikling og filosofi/heling/Yoga/meditasjon etc. Vi er to stk. Jeg skriver filosofi og henne skriver skjønnlitratur.

Det jeg søker først og fremst er en som har kompetanse om selve planten og som har erfaring innenfor ayahuasca. Har personlig vert borti mye psykedeliske stoffer men ikke denne blandingen. Jeg har forstått det som at det ikke er vanskelig å lage men det er greit og ha med en som har erfaring. Er det en nordman som søker nye eventyr? evt. Har noen gjort en slik reise før? Er det mulig å leie inn en som har slik kompetanse der nede?

Jeg tviler litt på at det er nordmenn som ønsker å begi seg ut på en slik unik reise men det er verd et forsøk.
Det beste tipset jeg har til deg da, er og ta kontakt med santo daime kirka i norge og spørre om de kan høre om det er noen medlemmer som kunne tenkt seg og være med.

Jeg tipper medlemene står i kø faktisk
Sitat av gotta_love_dmt Vis innlegg
Jeg tipper medlemene står i kø faktisk
Vis hele sitatet...
Det forundrer meg ikke, takk
Høytfungerende idiot
wormhole's Avatar
Vet ikke helt hva du mener med Amazonasjungelens smørøye, men vil virkelig anbefale deg å dra til Iquitos, Peru, som vel kan regnes som en ayahuasca-hovedstad langs Amazonas. Der florerer det av tilbud for ulike retreats, så du kan nærmest velge og vrake. Jeg hadde ikke en eneste kontakt da jeg dro dit, men fant noen i det sekundet jeg kom inn til byen. En stor andel av turistene som drar dit, er der utelukkende for Ayahuasca.

Sitat av Terence mchigh Vis innlegg
Er det mulig å leie inn en som har slik kompetanse der nede?
Vis hele sitatet...
Litt usikker på om du tenker å leie med deg en guide å ta med ned eller om du tenker på selve sjamanen. Hvert retreat har som regel en eller flere sjamaner. Sånn sett er ikke det noe du trenger å ha klart på forhånd. Men det er selvfølgelig varierende hvor lang erfaring de har.
Jeg dro på et retreat av den mer "turistvennlige" sorten, der vi bodde i et slags hyttekompleks ute i jungelen, og gjorde mye annet enn å drikke ayahuasca. De hadde en fast sjaman som kom innom annenhver dag og holdt seremonier. Vil si han var svært dreven i det han holdt på med, og hadde rundt 40-50 år med erfaring.

Nå skal det sies at jeg bare var der i 3 dager, men angrer på at jeg ikke ble lenger. Ayahuasca er jo helst noe du skal gjøre flere ganger kontinuerlig, men livet i jungelen tærer fort på en sjel som ikke er vant til sånt. Kroppen full av insektbitt du ikke aner om er giftige eller ikke+svært dårlig søvnkvalitet blir fort slitsomt. Derfor er det greit å på en måte ha Iquitos som "base" slik at du kan dra litt ut og inn av jungelen som det passer deg, spesielt når du har tenkt å være borte i 6 måneder. Da har du jo også muligheten til å teste forskjellige tilbud, og finne verdifulle kontakter.
Sitat av wormhole Vis innlegg

Litt usikker på om du tenker å leie med deg en guide å ta med ned eller om du tenker på selve sjamanen. .
Vis hele sitatet...

Hei takk for svar! Jeg har muligheten til å leie en hytte i 6 md litt utenfor iquitos. Jeg planerer og ha eget retreat der det er 10 sengeplasser. som en type hippy ranch, med både ayahauaska, magisk sopp, meditasjon, yoga, healing. Men jeg trenger en som har erfaring med ayahauaska siden jeg aldri har snakket med disse spiritene. Iallefall i starten til jeg får kompetansen selv. Om det er en fra norge som blir med som har erfaring eller om det er mulig å få leid en shaman i noen uker har ikke så mye å si. Bare jeg får et kurs sånn at jeg ikke drukner i eget spy. Vil gjøre dette i egen hytte!
Høytfungerende idiot
wormhole's Avatar
Sjamaner er ikke akkurat mangelvare der nede så ville blitt veldig overrasket om du ikke finner noen du kan leie til en foretrukket location. Vil tro det også er fullt mulig å gå i lære hos en, som du kanskje er mer interessert i? I det siste har det også dukket opp mange muligheter for ayahuascaseremonier her til lands (hvertfall på østlandet). Du kan jo forsøke å delta på et par før du reiser ned? Da vil du nok ha stor sjanse for å få noen connections samt nyttig basiskunnskap
Sitat av wormhole Vis innlegg
Du kan jo forsøke å delta på et par før du reiser ned?
Vis hele sitatet...
Jeg har ikke sett eller vert med noen her norges rike som styrer på med det men det handler vel bare om at jeg må komme meg ut :P
Takk for svar
Er planen dra med randoms ut i jungelen og trippe? Vær isåfall klar over ansvaret det bringer med seg. Tilbyr du psykedelika i et eget retreat kan det være som å åpne Pandora eske. Hva gjør du om ustabile mennesker flipper fullstendig ut eller ondskapen selv manifesterer seg på ayahuascha?

Tenker bare at om man skal tilby psykedelisk healing er det noe man ikke skal ta lett på
Sist endret av Bearass; 13. februar 2018 kl. 19:34.
Sitat av Bearass Vis innlegg
Hva gjør du om ustabile mennesker flipper fullstendig ut eller ondskapen selv manifesterer seg på ayahuascha?
Vis hele sitatet...
Det er her jeg søker etter en som kan selve stoffet. Jeg har ekspertise innenfor psykologi, meditasjon og healing men jeg har aldri kombinert med Ayahuasca. Reiser ikke ut i jungelen med 10 individuelle liv og tar fingeren opp i luften og håper på svar :P
Sitat av Terence mchigh Vis innlegg
Det jeg søker først og fremst er en som har kompetanse om selve planten
Vis hele sitatet...
Ayahuasca handler om planter.

Med det tidsperspektivet du anlegger blir du kanskje kjent med de ulike typer av dette brygg som finnes (i tillegg til ulike doser også da). Dette kan knyttes opp til plantemedisin og er vel egentlig en ukjent verden for oss vestlige.

En annen sak er at man visstnok kan støtte borti shamaner som er mer eller mindre onde. Å helgardere seg mot at ting går ganske galt er ikke mulig.

Kanske det blir noen gode rapporter fra deg, og kanske du drar ditt knapt noen av oss har vært. Men pytt, uten strøm og internett kan du jo glemme en hel del da. tiden får vise.
Sitat av [protus] Vis innlegg
Ayahuasca handler om planter.
tiden får vise.
Vis hele sitatet...
Selfølgelig det handler om planten. Jeg respekterer planten men jeg tror ikke at man treger å være i et retreat med en bunsj ukjente folk og overbetalte shamaner for å oppleve moderjord. Så lenge man respekterer planten og respekterer mengden man tar så gjør planten 80%.Har man en person som har kompetanse om planten så kan den personen dytte deg de siste 20% .

Det er iallefall det jeg har erfart med Sopp.
Det er ikke 1 plante, men mange planter
Sitat av gotta_love_dmt Vis innlegg
Det er ikke 1 plante, men mange planter
Vis hele sitatet...
mange og mange det er vel 2 ?
Sitat av Terence mchigh Vis innlegg
Så lenge man respekterer planten og respekterer mengden man tar så gjør planten 80%.Har man en person som har kompetanse om planten så kan den personen dytte deg de siste 20% .

Det er iallefall det jeg har erfart med Sopp.
Vis hele sitatet...
Tror du fort er in for en "awakening". Aya og sopp kan ikke sammenlignes. Det kan muligens sammenlignes noe om du er svært bevandret i 5g+ doser med sopp og fortrolig med breakthrough doseringer der du møter entetitetes, gode og onde.

Da sopp fint kan taes alene uten guide så kan du banne på at breakthrough doser med Aya vil sette seg grundig på plass - gjør litt research og du vil se at dette er gjengs oppfatning for dem som har litt erfaring med både Aya og sopp. Med Aya er seremoni svært viktig. Skjønner man det ikke de første gangene man drikker, vil man tidsnok få det banket hardt og nådeløst dypt inn i sjela.

Forøvrig sansen for prosjektet, og du skal ha for å hive deg ut i noe ukjent. Bare pakke med deg en god dose ydmykhet i sekken før du drar
Sist endret av Bearass; 13. februar 2018 kl. 23:24.
Sitat av Terence mchigh Vis innlegg
mange og mange det er vel 2 ?
Vis hele sitatet...
Det er nok flere, kommer ann på åssen oppskrift man følger. Og det er flere forskjellige typer planter man får samme ingrediens ifra

Hvis du seriøst drømmer om aya senter i Peru, så syns jeg du har undersøkt lite, når jeg leser kunnskapen din her inne
Sitat av gotta_love_dmt Vis innlegg


Hvis du seriøst drømmer om aya senter i Peru, så syns jeg du har undersøkt lite, når jeg leser kunnskapen din her inne
Vis hele sitatet...
Jeg drar ikke i morgen, har mye kunskap om andre ting men ikke disse plantene, det er derfor jeg spør deg og andre her inne

Sitat av Bearass Vis innlegg
Tror du fort er in for en "awakening". Aya og sopp kan ikke sammenlignes. Det kan muligens sammenlignes noe om du er svært bevandret i 5g+ doser med sopp og fortrolig med breakthrough doseringer der du møter entetitetes, gode og onde.
Vis hele sitatet...

Jeg liker heroiske doseringer helst alene stille bekmørket

Jeg drar selfølgelig ned med ydmykhet, respekt, ønske om å lære og ønsket med å gi.
Sist endret av Terence mchigh; 14. februar 2018 kl. 00:29. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.