Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1530
Fikk mange gode tips fra en tråd jeg posta i sommer om reisehodetelefoner, så jeg prøver igjen!
Denne gangen trenger jeg hodetelefoner til hjemmebruk. Har et budsjett på omtrentlig 2000. Skal brukes til å sluke forskjellig media, og spilling. Bruker briller, så de må være behagelige. Helst ikke over 0.35 kg, da det ofte er smertegrensen for meg. Alle tips og anbefalinger er verdsatt.
Har du noen preferanser angående lydbildet?
Mye bass, ufarget lyd, detaljert lyd osv?
Prisnivå?
Kraftig bass er ikke veldig viktig. Helst under 2000 kroner. Kan legge til at jeg har HyperX Cloud nå, men de har blitt i overkant slitte, så må kjøpe nye. Men ingenting galt med lydbildet med de i mine utrente ører.
Om du ikke trenger mic kan ath-m20x være et alternativ? Har hatt de i rundt 1 år, billig, veier lite, grei lyd.. overall meget fornøyd med de, eneste minuset er lang kabel som ikke kan byttes.
Sennheiser DT770 Pro

https://m.backstagemusikk.no/avdelin...kaAq7DEALw_wcB

På disse kan du også bytte deler etterhvert som de blir slitte
Sist endret av SveinKB; 11. november 2017 kl. 01:50.
Sitat av SveinKB Vis innlegg
Sennheiser DT770 Pro

https://m.backstagemusikk.no/avdelin...kaAq7DEALw_wcB

På disse kan du også bytte deler etterhvert som de blir slitte
Vis hele sitatet...
beyerdynamic*
Kan du strekke budsjettet en liten hundrings? Disse passer perfekt til brillebrukere (mye luft mellom bøylen og hodet), allsidige lydmessig, veldig lette og du kan ha de på i timesvis uten å oppleve lyttetretthet eller at de er slitsomme å ha på. Lillebroren SR80e ligner veldig og koster en del mindre. Absolutt verdt å sjekke ut den også.

https://duet.no/produkt/grado-sr125e/


Edit: Her er forøvrig SR80: https://duet.no/produkt/grado-sr80e/
Sist endret av Hobby; 11. november 2017 kl. 10:52.
Jeg kommer til å trenge mikrofon i tillegg. Trenger ikke nødvendigvis å være på headsettet, men da må jeg kjøpe noe ala modmic 5. Skal lese meg mer opp på Grado SR125e, men tror de faller litt for langt utenfor budsjettet med mikrofon. Uansett, takk for tips!

Har hørt mye bra om Beyerdynamic. Vurderer de sterkt
Sist endret av Berre_ein_fyr; 11. november 2017 kl. 12:44. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Støtter opp DT770, er et fantastisk headset. Har brukt mitt i omtrent 3 år og funker fjell enda. Eneste er at jeg har byttet putene som var litt slitt(som var forøvrig fort gjort og grei pris på). Brukes daglig og over mange timer
Sennheiser HD600 eller 650. De er verdt pengene og holder sikkert livet ut. Ikke spar penger på komfort. Du skal ha dem på hodet i utallige timer. Evnt Elsker jeg mitt Shure 1540, men da blir det fort dyrt.
Selv liker jeg veldig godt akg sine øreklokker. Hatt 2 stk, bruker til tider noen eldre hd242 eller hva dem heter. Upåklagelig lyd, veldig detaljert lydbilde. Tror modellen jeg har er utgått.
Sitat av Berre_ein_fyr Vis innlegg
Jeg kommer til å trenge mikrofon i tillegg. Trenger ikke nødvendigvis å være på headsettet, men da må jeg kjøpe noe ala modmic 5. Skal lese meg mer opp på Grado SR125e, men tror de faller litt for langt utenfor budsjettet med mikrofon. Uansett, takk for tips!

Har hørt mye bra om Beyerdynamic. Vurderer de sterkt
Vis hele sitatet...

Da anbefaler jeg å sjekke ut SR80e som jeg også linket til
Beyerdynamic DT770 Pro eller Audio-technica ATH-m50x. Er eier av begge to, og som produsent har jeg ikke brukt andre headset i et par år nå
Kan anbefale Philips Fidelio X2, strålende headset. Er nettopp kommet i ny utgave (som ikke er verd oppgraderingen) så nå for tiden kan du kjøpe den gamle og veldig gode utgaven for en ganske god pris.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av x192 Vis innlegg
Om du ikke trenger mic kan ath-m20x være et alternativ? Har hatt de i rundt 1 år, billig, veier lite, grei lyd.. overall meget fornøyd med de, eneste minuset er lang kabel som ikke kan byttes.
Vis hele sitatet...
Liker lyden, men de er jævlig ubehagelige å ha på seg i lengden.