Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 3277
Hei

Sliter veldig med IBS (Irritabel Tarm) og har lest litt rundt cannabis, og tenker kanskje det kan være noe å prøve men tror ikke legen kan være med på dette?

Skudd i blinde, men kanskje noen her har hørt om noen som har IBS og prøvd cannabis i den forbindelse?

Angst utløser mye symptomer hos meg, så der er jo hasj en hjelpende hånd?
Sitat av jolsen Vis innlegg
Hei

Sliter veldig med IBS (Irritabel Tarm) og har lest litt rundt cannabis, og tenker kanskje det kan være noe å prøve men tror ikke legen kan være med på dette?

Skudd i blinde, men kanskje noen her har hørt om noen som har IBS og prøvd cannabis i den forbindelse?

Angst utløser mye symptomer hos meg, så der er jo hasj en hjelpende hånd?
Vis hele sitatet...
Cannabis kan hjelpe på angst hos noen, men kommer veldig an på strainen og personens forutsetninger til å begynne med.

Mange jeg kjenner får mer angst av cannabis. Må nesten prøve deg frem rolig og se hvordan det fungerer på deg. Det er som sagt veldig individuelt.
Trådstarter
8 0
Leste det at noen kan få angst av det ja, så det er jo litt kjipt om jeg skulle få den reaksjonen hehe
Har prøvd det to ganger før på fest way back, ble happy liksom men jeg var ung og dritings så hvem vet hva som skjer i edru tilstand heh.

Er det vanskelig å få dette på resept for å se om det kan fungere på en kronisk sykdom mon tro?

Er ikke vanskelig å skaffe på gata, men nå tåler ikke jeg tobakk så da må jeg vel bake brownies? hehe *grønn*
Det med resept er jeg usikker på, du får vente til noen som har peil skriver

Når det gjelder inntaksmetoden kan du fint røyke det på pipe uten tobakk, eller som du sier spise det. Men anbefaler å røyke det, mer kontrollerbart på den måten. Lett at det blir litt for intenst når man spiser!
Sitat av jolsen Vis innlegg
Leste det at noen kan få angst av det ja, så det er jo litt kjipt om jeg skulle få den reaksjonen hehe
Har prøvd det to ganger før på fest way back, ble happy liksom men jeg var ung og dritings så hvem vet hva som skjer i edru tilstand heh.

Er det vanskelig å få dette på resept for å se om det kan fungere på en kronisk sykdom mon tro?

Er ikke vanskelig å skaffe på gata, men nå tåler ikke jeg tobakk så da må jeg vel bake brownies? hehe *grønn*
Vis hele sitatet...
Det er så og si umulig og få det på resept i Norge om du ikke har MS og egentlig dumt å nevne til legen for da kan du bli stempla som narkoman. Dessuten vil gatehasjen eller weeden neppe hjelpe deg noe særlig, den kan dempe det subjektive ubehaget du har rundt IBS din. Neppe kurere. Weed er som regel elendig angst medisin om du ikke får rett type. Mye du kan gjøres med kosthold og psykolog da Dessuten kan du få urolig mage om du slutter etter langvarig bruk.
Trådstarter
8 0
Skjønner, har allerede kostholdet på stell men det er fortsatt en del plager. Aldri prøvd psykolog, ekke d like veldig dyrt?
Visste ikke at det var en "rett" type hasj, lærer noe nytt hele tiden
Sitat av jolsen Vis innlegg
Skjønner, har allerede kostholdet på stell men det er fortsatt en del plager. Aldri prøvd psykolog, ekke d like veldig dyrt?
Visste ikke at det var en "rett" type hasj, lærer noe nytt hele tiden
Vis hele sitatet...
Det er 360 kr timen i egenandel helt til du går over frikort-grensen( da får du dekt alt). Du må bli henvist av lege og da for din angst som så forårsaker dine mageproblemer. Ikke stress for mye mat men vær nøye med de verste synderne. Ellers finnes det noen få medisiner som muligens kan hjelpe, samtidig har dem bivirkninger dessverre ! Alkohol er forresten er stor synder kan jeg tenke meg samt alt med kullsyre.
Trådstarter
8 0
Åja, så det fungerer som vanlige legetimer det greiene der også :O Det visste jeg ikke...
Mye av stresset og angsten kommer av ting jeg ikke har kontroll på, tanker jeg egentlig ikke tenker hvis du skjønner meg...
Bare det å glede seg til noe er jo dritt for magen... Drikker ikke alkohol eller noe, har det på stell matveien. Kom over en artikkel at de drev å forsket på IBS ol. og hasj, derfor jeg spør her hva dere tenker. Har ganske alright lege så trukke d skal være no stress å spørre om hans mening på saken også.

Jeg får høre med legen om psykolog, verd et forsøk!
Sitat av jolsen Vis innlegg
Hei

Sliter veldig med IBS (Irritabel Tarm) og har lest litt rundt cannabis, og tenker kanskje det kan være noe å prøve men tror ikke legen kan være med på dette?

Skudd i blinde, men kanskje noen her har hørt om noen som har IBS og prøvd cannabis i den forbindelse?

Angst utløser mye symptomer hos meg, så der er jo hasj en hjelpende hånd?
Vis hele sitatet...
Mitt råd er: Nei! ikke gjør det!
IBS er et paraplybegrep som omfatter en rekke lidelser som skolemedisinen ikke har forstått. Cannabis hjelper meg bekjent ikke på noen av dem.
Cannabis vil høyst sannsynligvis gjøre IBS verre.

Hva legger du i at du har kostholdet på stell? Har du forsøkt kutte ut alle melkeprodukter, halvfabrikata, soja, korn, sukker og raske karbohydrater?
Trådstarter
8 0
Følger Lav FODMAP dietten som er laget for å lindre IBS symptomene, i tillegg har jeg lagt til litt i listen som maisstivelse, alkohol, nikotin osv.
Sitat av jolsen Vis innlegg
Åja, så det fungerer som vanlige legetimer det greiene der også :O Det visste jeg ikke...
Mye av stresset og angsten kommer av ting jeg ikke har kontroll på, tanker jeg egentlig ikke tenker hvis du skjønner meg...
Bare det å glede seg til noe er jo dritt for magen... Drikker ikke alkohol eller noe, har det på stell matveien. Kom over en artikkel at de drev å forsket på IBS ol. og hasj, derfor jeg spør her hva dere tenker. Har ganske alright lege så trukke d skal være no stress å spørre om hans mening på saken også.

Jeg får høre med legen om psykolog, verd et forsøk!
Vis hele sitatet...
Ja jeg skjønner godt hva du mener, psykloger er flinke til å grave frem i psyken din hva som forårsaker den mentale uroen. Ja det er en del lovende forskning, absolutt. Du vil ikke få den rette typen på det illegale markedet. Et alternativ er jo å stikke til Amsterdam og forske litt ut der. Fin by også, med masse flotte toaletter både på flyplass og coffeshops.
Sist endret av moonlord; 31. mars 2017 kl. 01:59.
Trådstarter
8 0
Sitat av moonlord Vis innlegg
Ja jeg skjønner godt hva du mener, psykloger er flinke til å grave frem i psyken din hva som forårsaker den mentale uroen. Ja det er en del lovende forskning, absolutt. Du vil ikke få den rette typen på det illegale markedet. Et alternativ er jo å stikke til Amsterdam og forske litt ut der. Fin by også, med masse flotte toaletter både på flyplass og coffeshops.
Vis hele sitatet...
Jepp, jeg tror nok det hadde hjulpet uansett. Er egentlig en veldig lukket person så Ja, jeg kan jo alltids bedrive egen forskning i amsterdam hehe, er der ofte så.
Anonym bruker
"Skeptisk Måse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg ville sjekket meg for intoleranser i stedet, allergier regner jeg med at du har utelukket i.o.m. at du har en diagnose.