Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 11053
Sær som enhver
Bangfish's Avatar
Denne tråden tenkte jeg kunne være en slags oppsamlingstråd der folk kan dele bilder av hyllene til TG 2012.

Her tenkte jeg man kunne poste:
- Arbeidsplaner/skisser/konseptegninger
- Ferdige hyller
- Ideer til hyller
- Link til tråder med work logs
- Tilbakemeldinger på andres hylle

Spørsmål om hyller og annet på TG vil jeg helst holde utenfor tråden, og ønsker streng moderering på dette.
Tilbakemeldinger bør være litt mer givende enn "Kul hylle", "nice" osv. for å ikke søple til tråden.
Tråden er først og fremst for å skryte av sin hylle, og en kilde hvor andre kan hente inspirasjon fra til sin egen hylle.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

Her er min:
Planen er å ha et låsbart skap i midten for oppbevaring av verdier, mens lagring av annet skal være på toppen av hylla og i de åpne rommene på hver side.
Hylla måler 1.17m i høyden og er 1.58m bred.
Woah, nice tegning!
http://sketchup.google.com/3dwarehouse/download?mid=5ba160e9cc8b4814489500e87f102577&rtyp=lt&ctyp=other&ts=1255617664000

enmannshylle med egen boks for kabler og whatnot. aldri bygd IRL

http://sketchup.google.com/3dwarehouse/download?mid=ee2fa480815857c02295a29fca3346fe&rtyp=lt&ctyp=other&ts=1263834705000

Pallene og platene som blir brukt på TG oppsatt som IRL

om noen bygger hylledesignet mitt så vil jeg gjerne ha et bilde, alltid stas å se slikt.
Sist endret av F4celess; 17. desember 2011 kl. 18:27.
Jaja, bra å få samlet hyllene da

Da legger jeg ut hylla som GreenRay har tegnet til meg, skal bygges og fraktes til TG av meg

Her er tråden jeg skal ha worklog osv i

Siden Bangfish ville ha bilde så legger jeg gjerne ut bilde også

http://i1223.photobucket.com/albums/dd509/Jonas_Pedersen/HYLLE.png
Sist endret av Slappfisk; 17. desember 2011 kl. 18:32.
Sær som enhver
Bangfish's Avatar
Trådstarter
Fint om folk legger ut bilder av hyllene sine her selv om de har en egen work log.
ikke helt ferdig utvikla men, kan hende det blir noen endringer! http://i1193.photobucket.com/albums/aa341/nexus411/559632.jpg
Cookie Monstah ^_^
Sitat av Sparco411 Vis innlegg
ikke helt ferdig utvikla men, kan hende det blir noen endringer! http://i1193.photobucket.com/albums/aa341/nexus411/559632.jpg
Vis hele sitatet...
orange monster sant? gleder meg til å høre 320kg høytalere
Sitat av lordstian Vis innlegg
orange monster sant? gleder meg til å høre 320kg høytalere
Vis hele sitatet...
orange monster ja! veier ikke 320kilo :P veier 160 hver høytaler veier 80kg
▼ ... noen uker senere ... ▼
In the kitchen
muRit's Avatar

https://imma.gr/35645
https://imma.gr/35646

Er helt noob med Sketchup, prøvde det for første gang idag Skal altså ha mer støtte og sånt, så tegninga er litt forenklet. Også usikker på hvilken farge som skal brukes inni der og hvordan det skal males, men det kommer vi nok frem til. Den store boksen i "andre etasje" der er forresten et låsbart skap
Ehh, er det vanlig med så massive hyller? Tenkte jeg skulle ta turen til vikingskipet i år så jeg aner egentlig ikke hva jeg trenger å ha med osv...
nope er ikke alle som har feite hyller og monster speakers med ræva lyd, selb bruker jeg bare en frekk liten laptop med ekstern 27 tommer skjerm, 2 aktive studio monitorer og en 12 tommer klipsch sub og ikke noe hjemme mekka super hylle
▼ ... over en uke senere ... ▼
Siden jeg skal ha 2 plasser i år(e-penis enlargement) så kommer jeg til å bruke 2manns hylla jeg brukte i 2010. Skal ha med 2 xls12 CW høytalere som spiller greit. Ikke noe fint, men høyt. En pc, 2 skjermer, snus,brus,penger og klær.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sær som enhver
Bangfish's Avatar
Trådstarter
Ang. maling av hylla.
Er på et stramt budsjett, så maling fra Biltema frister da det er mange ganger billigere enn maling fra andre forretninger.
Vil denne fungere til grunning med 2-3 strøk av denne for å dekke kryssfinér med med en fin hvitfarge?

Er dette bra nok for å tette noen feilborede hull og andre merker i treverket?

Med litt googling har jeg funnet ut at kryssfinér kan være et rent helvete å male, så spørsmålet er rettet mest mot om den malingen vil duge. Resultatet trenger å være langt fra perfekt, da dette er til TG-hylla og ikke et møbel jeg skal anvende i huset mitt.
Sist endret av Bangfish; 30. mars 2012 kl. 17:09.
Sparkelet du linker til er fint, tror kanskje der hadde passe bedre med grovt, men fint funker det også Maling har jeg ikke peiling på.
In the kitchen
muRit's Avatar
Da er hylla vår ferdig! Demonterte den etter den var ferdigbygd, så
har desverre ikke bilde av hylla stående med maling, men det får bare gå


Her er hylla nesten ferdig.. (Droppa forresten buer i skilleveggene nede,
for støttens skyld.. Og kanskje litt fordi vi ikke gadd )


Og her er skissa/sånn den er malt
Sær som enhver
Bangfish's Avatar
Trådstarter
Sitat av muRit Vis innlegg
(...)

Her er hylla nesten ferdig.. (Droppa forresten buer i skilleveggene nede,
for støttens skyld.. Og kanskje litt fordi vi ikke gadd )
Vis hele sitatet...
Gå for buer! Ser mye bedre ut og mtp støtte vil det ikke gjøre noen (merkbar) forskjell hvertfall.
Hvordan fester dere den sammen?

Gleder meg veldig til hylleraden på TG, men for all del lag buer.
Post bilde av malt utgave også.

Ser ut som vi bruker samme type drill forresten.
Veldig god drill.
In the kitchen
muRit's Avatar
Sitat av Bangfish Vis innlegg
Gå for buer! Ser mye bedre ut og mtp støtte vil det ikke gjøre noen (merkbar) forskjell hvertfall.
Hvordan fester dere den sammen?

Gleder meg veldig til hylleraden på TG, men for all del lag buer.
Post bilde av malt utgave også.

Ser ut som vi bruker samme type drill forresten.
Veldig god drill.
Vis hele sitatet...
Um, fester den med.. skruer? Du får se på tEgE, lite peiling på sånt

Litt sent å lage buer nå, men til neste gang blir det nok. Enig i at det ville blitt 10x bedre med buer Bilde av malt utgave kommer etter vi har satt den opp på onsdagen, har som sagt ikke bilde av den ferdigmalt ennå.

Hurra for episk hyllerad
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Dette blir episk! 15hyller på rad!
Det blir Legen...

...wait for it...

... dary!

Har sett for mye How I met your mother! Men ja, det blir Awesome
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
spesielt att ingen klarer å lage ei så sipel hylle uten å måtte bruke google sketchup først!
Sær som enhver
Bangfish's Avatar
Trådstarter
Hadde da ikke vært noe problem uten, men hvorfor ikke gjøre det så enkelt som mulig?
Jeg hadde stor nytte av modellen jeg tegna hvertfall.
Fattern og Capro tegna/mekka ei hylle som er lett å frakte (3 stk. "flatpakka" i bagasjerommet på en Toyota Carina med masse plass til overs), og som er lett å sette opp. Ikke noe skruer, spiker etc.
Topphylla kan låses av











Cookie Monstah ^_^
hvor befinner the orange monster seg? lyst til å ta en tur bort og se