Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1034 118348
Cookie Monstah ^_^
freak-banner? eller navnet på hylla?
Hvordan får man plass på party-rekka?
når kommer seating thingy'en?
Cookie Monstah ^_^
Sitat av TobNor Vis innlegg
Hvordan får man plass på party-rekka?
når kommer seating thingy'en?
Vis hele sitatet...
etter nyttår eller uti januar.
Noen som har noe 'statistikk' på hvor mange jenter/gutter det er på TG? Bare for morro..
Det er ganske få jenter på TG, har ingen statistikk. Seating kommer kanskje en måned før TG, der Echuz fra forumet her er seater for freak-rekka. Jeg tenkte på en nFF-banner og ikke en hylle-banner, men det er bare på enden av rekka da. Du får plass i freak-rekka ved å sette Echuz som seater av dine biletter når seating oppstår, også lurt å sende han en PM ang. plassering av bilettene deres.
Sitat av Huztle Vis innlegg
Det er ganske få jenter på TG, har ingen statistikk. Seating kommer kanskje en måned før TG, der Echuz fra forumet her er seater for freak-rekka. Jeg tenkte på en nFF-banner og ikke en hylle-banner, men det er bare på enden av rekka da. Du får plass i freak-rekka ved å sette Echuz som seater av dine biletter når seating oppstår, også lurt å sende han en PM ang. plassering av bilettene deres.
Vis hele sitatet...
Blir nok Wolfpack med kompiser
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av pearL1337 Vis innlegg
Noen som har noe 'statistikk' på hvor mange jenter/gutter det er på TG? Bare for morro..
Vis hele sitatet...
Hvertfall 20% iirc.
<- Not Spirituell
bergice's Avatar
Noen som har forslag til hvordan jeg skal klare å bære med meg stor stasjonær pc, pluss utstyr, pluss alt annet jeg skal ha med, pluss muligens madrass og kanskje hylle? Tenker å ta toget.
putt alt i en kasse med hjul, kassa kan bli hylla di.

Tenkte på noe slikt selv en stund. men det ble ikke noe av da.

Noen som har forslag til hvordan jeg skal klare å bære med meg stor stasjonær pc, pluss utstyr, pluss alt annet jeg skal ha med, pluss muligens madrass og kanskje hylle? Tenker å ta toget.
Vis hele sitatet...
Sist endret av F4celess; 14. desember 2011 kl. 11:47.
Kan noen forklare meg forskjellen mellom "Deltaker" og "Deltaker UTEN KANDU-medlemskap" ?

Jeg blir medlem hvis jeg betaler MINDRE, men for å ikke bli medlem så må jeg betale MER? Ser ikke logikken.
Sist endret av Erlnd; 14. desember 2011 kl. 19:00.
Jente (12)
sh0rtie's Avatar
Trådstarter
Sitat av Erlnd Vis innlegg
Kan noen forklare meg forskjellen mellom "Deltaker" og "Deltaker UTEN KANDU-medlemskap" ?

Jeg blir medlem hvis jeg betaler MINDRE, men for å ikke bli medlem så må jeg betale MER? Ser ikke logikken.
Vis hele sitatet...
KANDU (Kreativ aktiv norsk dataungdom) får mer statsstøtte jo flere medlemmer du har, så for at det skal kompensere om du ikke ønsker å bli medlem, så tjener de inn tapte inntekter på det når de selger deg en dyrere billett. Men du taper jo ingenting på å være med i KANDU da
Jeg kan kjøpe billett nå og lurer på et par ting. Bør jeg velge deltakerbilletten? Blir jeg automatisk medlem i KANDU da eller må jeg melde meg inn manuelt på forhånd? Har ikke noe imot å bli medlem.

Er det vanskelig å bli kvitt billetter senere? Hadde planer om å dra med noen kompiser, men ingen har satt seg i kø enda. Bør jeg kjøpe 2-3 stykker ekstra og heller selge senere hvis kompisene mine ombestemmer seg? Tenker ikke å selge for fortjeneste.
Sitat av Skateward Vis innlegg
Jeg kan kjøpe billett nå og lurer på et par ting. Bør jeg velge deltakerbilletten? Blir jeg automatisk medlem i KANDU da eller må jeg melde meg inn manuelt på forhånd? Har ikke noe imot å bli medlem.

Er det vanskelig å bli kvitt billetter senere? Hadde planer om å dra med noen kompiser, men ingen har satt seg i kø enda. Bør jeg kjøpe 2-3 stykker ekstra og heller selge senere hvis kompisene mine ombestemmer seg? Tenker ikke å selge for fortjeneste.
Vis hele sitatet...
Det skal ikke være noe problem
Sitat av Zaprimus Vis innlegg
KANDU (Kreativ aktiv norsk dataungdom) får mer statsstøtte jo flere medlemmer du har, så for at det skal kompensere om du ikke ønsker å bli medlem, så tjener de inn tapte inntekter på det når de selger deg en dyrere billett. Men du taper jo ingenting på å være med i KANDU da
Vis hele sitatet...

Neida, bare lurte på hva forskjellen er. Antar at det er praktisk å være medlem i KANDU, så da kan jeg like så godt bli medlem
Ahh skal bli sykt digg og komme tilbake til vikingskipet!

Jeg hoster playing with fire 2 compo som man sikkert kan vinne seg noen spenn, snus eller noe annet på

Kommer sikkert topic om regler og diverse senere.
Sist endret av kimmy9gga; 14. desember 2011 kl. 20:15.
Sitat av Erlnd Vis innlegg
Neida, bare lurte på hva forskjellen er. Antar at det er praktisk å være medlem i KANDU, så da kan jeg like så godt bli medlem
Vis hele sitatet...
FYI så er du allerede medlem siden jeg kjøpte biletter med KANDU-medlemskap til oss i fjor.
Sitat av pearL1337 Vis innlegg
Noen som har noe 'statistikk' på hvor mange jenter/gutter det er på TG? Bare for morro..
Vis hele sitatet...
Det var rundt 20% jenter i 1999. Vet det finnes noe statistikk fra 2010-ish, men det fant jeg ikke nå dessverre.

Sitat av Skateward Vis innlegg
Bør jeg velge deltakerbilletten? Blir jeg automatisk medlem i KANDU da eller må jeg melde meg inn manuelt på forhånd?
Vis hele sitatet...
Du blir automatisk medlem i KANDU når du kjøper denne billetten. Medlemskapet har ingen praktisk betydning, men du får tilgang på en del goder, som at du får delta på S.D.F.G. - Spilling, demoer, film og grilling hos KANDU og får stemmerett på generalforsamlingen. KANDU mottar også en slump penger fra staten bare ved at du er medlem. Les mer om KANDU-medlemskapet her: http://www.kandu.no/bli-medlem/

Sitat av Skateward Vis innlegg
Er det vanskelig å bli kvitt billetter senere?
Vis hele sitatet...
Det er veldig enkelt å returnere billettene til GeekEvents (de som selger billetter for TG), så får du refundert hele billetten eksklusiv billettavgiften (47 kroner for deltaker-billett).
Merk deg at det ikke er lov til å videreselge billetter før først etter at GE har stengt for refundering, som er like før TG starter. Det er også forbudt av svartebørsloven å videreselge billettene for mer enn originalpris, og billettavgiften er ikke en del av dette.

Sitat av Huztle Vis innlegg
FYI så er du allerede medlem siden jeg kjøpte biletter med KANDU-medlemskap til oss i fjor.
Vis hele sitatet...
KANDU-medlemskapet varer kun ut det året du kjøper billetten.
Hvor mange pleier det oftest å sitte i freak-rekka? Noen som vet hvor lange de lengste rekkene er?
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
nFF-rekka fantes ikke i en del år, for så å bli opprettet av andre igjen i fjor. Om alle tenker «jeg vil ikke sitte der fordi den er ny og liten», så blir lengden på 0. Blant de lengste rekkene er AFAIK hw-rekka, som du sikkert kan google deg frem til lengden på.
Har en liten anelse om at vi blir ganske mange i år faktisk btw: Nå er billetten betalt! Inkludert mat og kaffekopp <3
Hadde mulighet til å kjøpe bilett frem til i morres, men rote meg aldri til å gjøre det (vi er 5 pers og ingen hadde fiksa penger etc), men andre kompisen min fikk muligheten nå skal få ordna bilett i løpet av helga. Jeg gleder meg!!
Da har jeg skaffet meg deltakerbillet, matbillet og kaffekopp. Noen som vet om kaffekoppen gir gratis kaffe under oppholdet eller noe sånt?

Ingen av kompisene jeg planla å dra med enda har kjøpt og jeg fikk ikke kjøpe flere enn en. Hvis ikke jeg får med meg de er det vel mange nye freaks å bli kjent med
Sitat av Skateward Vis innlegg
Da har jeg skaffet meg deltakerbillet, matbillet og kaffekopp. Noen som vet om kaffekoppen gir gratis kaffe under oppholdet eller noe sånt?

Ingen av kompisene jeg planla å dra med enda har kjøpt og jeg fikk ikke kjøpe flere enn en. Hvis ikke jeg får med meg de er det vel mange nye freaks å bli kjent med
Vis hele sitatet...
Joine freak rekka
Sitat av GreenRay Vis innlegg
Joine freak rekka
Vis hele sitatet...
Oh I will!
Hmm, da har jeg tilgang til å kjøpe billett. Så er spørsmålet om jeg skal dra eller ikke!
Sær som enhver
Bangfish's Avatar
Sitat av sali Vis innlegg
Hmm, da har jeg tilgang til å kjøpe billett. Så er spørsmålet om jeg skal dra eller ikke!
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig skal du dra!
Sitat av sali Vis innlegg
Hmm, da har jeg tilgang til å kjøpe billett. Så er spørsmålet om jeg skal dra eller ikke!
Vis hele sitatet...
Du skal dra
Sitat av sali Vis innlegg
Hmm, da har jeg tilgang til å kjøpe billett. Så er spørsmålet om jeg skal dra eller ikke!
Vis hele sitatet...
Spørsmålet er vel heller om du skal legge på kaffekoppen eller ikke. Dra skal du vel uansett?
Sitat av Skateward Vis innlegg
Spørsmålet er vel heller om du skal legge på kaffekoppen eller ikke. Dra skal du vel uansett?
Vis hele sitatet...
Haha Har ikke så veldig lyst til å dra alene.
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Sitat av sali Vis innlegg
Haha Har ikke så veldig lyst til å dra alene.
Vis hele sitatet...
Altså, i år dropper jeg de jeg pleier å dra med for å sitte på freak rekka, rett og slett fordi at det er dritmorro og møte mange mye folk, også håper jeg freaksa gjør noe annet et wow raiding og grinding

Du burde dra! TG er jo mye mer en et dataparty, det er en hel opplevelse!

Du har jo møtt en del av oss fra før også, ihverfall Huztle, Pyromanic, F4celess, Thoryllo etc, så totalt ukjente er vi jo ikke^^
Sær som enhver
Bangfish's Avatar
Sitat av sali Vis innlegg
Haha Har ikke så veldig lyst til å dra alene.
Vis hele sitatet...
Ingen er alene på freak-rekka.
Årets TG dro jeg alene til freak-rekka, der ble jeg møtt av hyggelige fjes med lite overraskende nok; mange like interesser.

Du har jo allerede møtt flere av oss, så om du er redd for å havne ved siden av en fremmed kar på 3 meter i både høyde og bredde med manglende personlig hygiene, kan du jo bare be Echuz seate deg mellom noen du allerede har møtt før.

Kjøp billett.
Lov å ha USB-Kjøleskap/minibar på TG?
Sitat av alicante55 Vis innlegg
Lov å ha USB-Kjøleskap/minibar på TG?
Vis hele sitatet...
Nei. [COLOR="White"]mangetegn[/COLOR]
Da har jeg, sammen med Huztle og Seffes, fått kjøpt billetter til TG12. Vi treffes på rekka! :3
Sist endret av Erlnd; 17. desember 2011 kl. 18:20.
Sitat av Zarbon Vis innlegg
Nei. [COLOR="White"]mangetegn[/COLOR]
Vis hele sitatet...
Hvorfor ikke egentlig?
Sitat av alicante55 Vis innlegg
Hvorfor ikke egentlig?
Vis hele sitatet...

Fordi hver person får en designert mengde med strøm. Kopler man til mer enn bare pc, skjerm og det nødvendige, så kan du risikere å ta strømmen på hele rekka.
Sist endret av Erlnd; 17. desember 2011 kl. 18:33.
Er det lov å ha med egen switch til nettet? Og er det trådløst nett der?
Sitat av Erlnd Vis innlegg
Fordi hver person får en designert mengde med strøm. Tar man med seg mer enn bare pc, skjerm og det nødvendige, så kan du risikere å ta strømmen på hele rekka.
Vis hele sitatet...
Med det risikerer du å bli gjengvoldtatt av sinte nerder.
Sitat av GreenRay Vis innlegg
Er det lov å ha med egen switch til nettet? Og er det trådløst nett der?
Vis hele sitatet...

Egen switch burde ikke være noe problem. Det er dessverre ikke trådløs der, bare på kabel.
Sitat av Erlnd Vis innlegg
Egen switch burde ikke være noe problem. Det er dessverre ikke trådløs der, bare på kabel.
Vis hele sitatet...
Men skal vel ikke være umulig å ha med engen trådløs router, til ipad andor galaxy tab?
Sitat av alicante55 Vis innlegg
Hvorfor ikke egentlig?
Vis hele sitatet...
Kjøleskap, frysebokser (som går på strøm), vannkokere, toastjern etc er ikke lov å ha med, uansett om det kobles i en stikkontakt eller USB-port.

Sett brusen din på gulvet så holder det seg kaldt, eventuelt kan du ta med en fryseboks og bytte inn tinte elementer med fryste. Det har i det minste vært en slik ordning de siste årene, og blir vel det igjen, men jeg har ingen offisiell kilde på det. Følg med på gathering.org
Sitat av GreenRay Vis innlegg
Er det lov å ha med egen switch til nettet? Og er det trådløst nett der?
Vis hele sitatet...
Du kan ta med eget nettverksutstyr. men pass på, om Switchen er en såkalt "smart" switch, som de større 24++ port switchene er, så kan de seriøst fucke opp nettverket på rekka.

Men switcher med 8 porter osv burde gå fint.
Sitat av Zarbon Vis innlegg
Kjøleskap, frysebokser (som går på strøm), vannkokere, toastjern etc er ikke lov å ha med, uansett om det kobles i en stikkontakt eller USB-port.

Sett brusen din på gulvet så holder det seg kaldt, eventuelt kan du ta med en fryseboks og bytte inn tinte elementer med fryste. Det har i det minste vært en slik ordning de siste årene, og blir vel det igjen, men jeg har ingen offisiell kilde på det. Følg med på gathering.org
Vis hele sitatet...
Zarbon, hørte det var noe slikt på TG i fjor, men fant aldri ut noe om det. Var det sånn at man kan legge fryseelementene sine i en felles fryser eller noe lignende? :s
Sitat av Luc1fer Vis innlegg
Zarbon, hørte det var noe slikt på TG i fjor, men fant aldri ut noe om det. Var det sånn at man kan legge fryseelementene sine i en felles fryser eller noe lignende? :s
Vis hele sitatet...
Du kan levere inn brukte fryseelementer i til Info og få igjen nye kalde på stedet, ettersom det er standard fryseelementer så taper du ikke på det.
Sitat av F4celess Vis innlegg
Du kan levere inn brukte fryseelementer i til Info og få igjen nye kalde på stedet, ettersom det er standard fryseelementer så taper du ikke på det.
Vis hele sitatet...
skal ta med gullbelagte fryseelementer på pur F Okei da blir det kjølebag under bordet i år
Synes det er dårlig av Geekevents, de har ikke sendt mail eller noe for å gjøre meg oppmerksom på at jeg står i kø :O

Skulle gjerne hatt en link å følge til "billettluka"
Sitat av L33tSmiley Vis innlegg
Synes det er dårlig av Geekevents, de har ikke sendt mail eller noe for å gjøre meg oppmerksom på at jeg står i kø :O

Skulle gjerne hatt en link å følge til "billettluka"
Vis hele sitatet...
har du sjekke søppelmailen? jeg fikk mail fra geekevents (både når det var min tur til å betale og når billettkøen åpnet) og den havnet i søppelposten
Sitat av GreenRay Vis innlegg
har du sjekke søppelmailen? jeg fikk mail fra geekevents (både når det var min tur til å betale og når billettkøen åpnet) og den havnet i søppelposten
Vis hele sitatet...
Kan bekrefte dette.
Trodde det var en aldersgrense på TG jeg. Ikke hørt noe om at de har fjernet denne eller satt den ned til 9 år
Sitat av Knudsen Vis innlegg
Trodde det var en aldersgrense på TG jeg. Ikke hørt noe om at de har fjernet denne eller satt den ned til 9 år
Vis hele sitatet...
Ingen definert aldersgrense, men 13 år er vel en slags minstealder.