Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1594
Jeg er ny i Trondheim og ikke veldig kjent.
Fant fram til http://www.mmatrondheim.com, og lurte på om det er noen som har noen erfaringer fra den klubben?

Ser at treningstidene deres for nybegynnere er tirsdag og torsdag 18.30, dette krasjer litt med en annen klubb jeg tenkte melde meg i; Trondheim BJJ, det er jo hovedsakelig det samme, selv om jeg mister boksing eller hva de ellers måtte trene på mma-klubben? Noen som vet? De trener tirsdag og torsdag 18.00.

Har tidligere drevet med kickboxing, og har lyst til å fortsette. Trondheim BJJ har et samarbeid med Trondheim Krav Maga, som gjør at det bare koster 390,- i måneden for begge deler. Usikker om de samarbeider med Kickboxing-klubben. Noen som vet? Er ikke veeeldig interessert i Krav Maga.

Dersom jeg vil bli god både stående, og en veldig dyktig grapler, hva er da å anbefale av klubber i Trondheim? Helst til en ikke altfor dyr pris.
Sist endret av kn^tte; 22. august 2011 kl. 11:16.
Skal du ha både groundgame å stående skills, da er det ingen vei utenom MMA, der er hele pakka.

Er en god venn av meg som er en av eierne av MMA Trondheim, han og flere startet det da forrige og eneste
MMA tilbud i Trondheim gikk dunken. Det gamle hette Trondheim Fight Gym.

Dette er bra folk - som har drevet med dette lenge. Du kommer garantert til å bli i mye bedre form en du allerede er.
Og du kommer til å ha det kjempemorro når du blir kjent med de som går der.

Absolutt å anbefale !
Du kan jo egentlig ikke sammenlikne bjj og mma. Men for og bli virkelig god i mma så burde du ha endel bjj skills
Jeg kjenner enkelte av de som trener der. Er en del folk med god kompetanse der.

Samtidig er en ev Eierene den mest talentfulle mma utøveren vi har i norge. 5-0-0 i kamper.

Så ja, du kan trygt velge Mma Trondheim
Nietzschelist
kn^tte's Avatar
Trådstarter
Takk for svar alle sammen!

Jeg tror det er viktigere å ha gode kunnskaper om BJJ og en form for bokse/slag/spark for å bli en god MMA-utøver.
Thai-Boxing i kombo med BJJ eller kanskje helst GJJ er den perfekte kombo. Vet ikke hvordan det vil være å trene "ren" MMA, derfor lurer jeg jo litt på hva de går igjennom? Er det bokseteknikker/spark/slag i tillegg til at de sannsynligvis fokuserer mest på grappling?

Er det en Thai-boksingklubb i Trondheim eller?
Sist endret av kn^tte; 22. august 2011 kl. 13:32.
MMA går igjennom alle formene. Det er veldig mye stående, takedown og grappling.
Alle treningene kjøres isolert. Og ingen av dem prioriteres over en annen, altså det trenes like my på alle 3.
Dette er hele treninger, du drar dit å driver f.eks takedown-trening en hel kveld, å det er gøy

Så blir det såklart mma-sparring, da alle momentene kjøres, veldig light - ingen harde slag mot ansiktet.
Kondisjons-treningene er også noe som tar dette til ett nytt nivå, du sliter deg ut for å si det sånn.

Stående i MMA er stortsett kickboxing, så der kjenner du deg igjen.
Grapplinga består stortsett av elementer fra BJJ og wrestling.
Nietzschelist
kn^tte's Avatar
Trådstarter
Kool.
Høres bra ut, tror jeg skal teste det ut!
Det er kickboxing i trondheim vartfall.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Gammel tråd.

Emil Weber som er en av de som driver Mma Trondheim hadde sin 6 mma kamp i helgen. Han gikk seirende ut av denne kampen også mot en tøff danske, som er yrkessoldat i Afghanistan. Emil står nå med 6-0-1 i kamper, denne "gutten" vil vi se mye av framover. Skal ikke se bort ifra at han havner i Ufc innen noen få år.

Det skal ligge en video av kampen hans ute på nett, men finner den ikke igjen. Poster den så fort jeg kommer over den.

Referat fra kampene http://mmaforum.dk/nyhed.php?id=353&kategori=Post-fight

Lengre intervju med Emil http://mma-norway.com/intervjuer/28-...age-fight-live

Emil på dansk tv http://www.tvmidtvest.dk/nettv/?id=10568
Så kampen på verdens dårligste live-stream. Veldig bra jobba av Emil.
Tror han har en framtid innen MMA !