Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  48 7786
Hei Freaks!

Kort om kontekst:
Jeg ble for en uke siden tatt av politiet. Ble da tilltalt for kjøp, salg, besittelse og bruk av cannabis. Satt inne på glattcelle en natt, før jeg satt i avhør og til slutt ble sluppet løs fredag for en uke siden. Jeg har ikke hørt noe fra politiet om saken etter jeg fikk gå fra avhøret.

Jeg har en god venn, en av mine beste venner, la oss kalle han Daniel. Daniel har en kjæreste som er 2 år yngre enn meg og daniel (vi er 93'kullet), la oss kalle kjæresten for Helene.

Problemet:
Daniel ringte meg i dag, lørdag en uke etter jeg ble tatt, og forteller følgende:
Politiet har ringt Helene sine foreldre, for å fortelle dem at Helene har pratet med meg på telefon, og de la til at jeg er en kriminell farlig dealer. Det betyr at de har overvåket telefonen min på et vis, usikker på hvordan. Grunnen til at jeg ringte Helene er fordi hun alltid er med daniel, og daniel ofte ikke tar tlf. Så jeg ringte helene kun for å få tak i Daniel, for at jeg, Helene og daniel skulle finne på noe den kvelden.

ER DETTE LOV? HAR POLITIET LOV Å ØDLEGGE MITT SOSIALE LIV?!

Har de lov å ringe rundt til alle foreldrene til de jeg prater med i telefonen, for å fortelle at jeg er kriminell og prater med deres barn?? Jeg ble helt sjokkert når jeg fikk vite dette, dette er jo overgrep mot mitt privatliv...

Vel å merke har ikke politiet sagt noe til meg.

Noen innspill fra medFreaks?
Da du satt på glattcelle, tok de vel mobilen din. Da sjekka de nok anropsloggen
Ja dem har nok lov til det. Hun er jo noen år under 18, og da er det logisk at politiet tar kontakt med foreldre og advarer om at barnet vanker med kriminelle.
Jeg tenker at så lenge du ikke har en dom på deg, er du per def. ikke kriminell, så politiet har ingen rett til å ringe andre for å fortelle dem at du er kriminell?? Går ikke dette under ærekrenkelse?
Sist endret av Vargas; 22. oktober 2011 kl. 18:05.
Med tanke på at du kun er tiltalt, og ikke domfelt på noen måte synes jeg det er forstyrrende at politiet går såpass tilverks. Skaff deg en advokat, og rådfør deg med han.
Dette syns jeg er lavmål av politiet, skjenner nesten at jeg blir irritert av å lese det.
Sitat av Awareness Vis innlegg
Dette syns jeg er lavmål av politiet, skjenner nesten at jeg blir irritert av å lese det.
Vis hele sitatet...
Er det ikke greit at de advarer foreldrene til småjenter om at datteren deres omgås folk som bruker og selger narkotika? Foreldre burde få beskjed om slike ting.
Sist endret av pappagutt; 22. oktober 2011 kl. 19:04.
Syns det er drøyt å gå inn i et vennskap og prøve å splitte det for det en person selger litt cannabis, men skjønner godt hva du mener.
For å være helt ærlig så tenker jeg mest på den stakkars jenta "Helene" her jeg.. Er det noen som får noe ødelagt så er det vel henne, stakars.. Hun må jo forklare dette for foreldrene på en måte. Tipper hun kommer til å bli fulgt med argusøyne fremover...
Hm, kanskje dette kan påklages til spesialenheten?
De har nok lov.

Btw, Haha, Jeg kjenner en som heter Daniel og har en Kjærste som heter Helena og hun er 2 år yngre en Daniel :P
Jeg hadde prata med foreldra hennes.
jeg som skriver
Trådstarter
Da skaffer jeg advokat neste gang jeg blir kontaktet av politiet.
skaff deg advokat med en gang.. Du skulle lest freaktråden jeg sendte deg på face for 2 mnd. sia og tenkt over det som sto der :P
Faen, dere mener jeg kunne ha gått til sak hvis det samme skjedde med meg en gang i tiden?
Dette er vanlig prosedyre, skjønner ikke helt hva dere roper om.
Sitat av mag00us Vis innlegg
Hei Freaks!

Kort om kontekst:
Jeg ble for en uke siden tatt av politiet. Ble da tilltalt for kjøp, salg, besittelse og bruk av cannabis. Satt inne på glattcelle en natt, før jeg satt i avhør og til slutt ble sluppet løs fredag for en uke siden. Jeg har ikke hørt noe fra politiet om saken etter jeg fikk gå fra avhøret.

Jeg har en god venn, en av mine beste venner, la oss kalle han Daniel. Daniel har en kjæreste som er 2 år yngre enn meg og daniel (vi er 93'kullet), la oss kalle kjæresten for Helene.

Problemet:
Daniel ringte meg i dag, lørdag en uke etter jeg ble tatt, og forteller følgende:
Politiet har ringt Helene sine foreldre, for å fortelle dem at Helene har pratet med meg på telefon, og de la til at jeg er en kriminell farlig dealer. Det betyr at de har overvåket telefonen min på et vis, usikker på hvordan. Grunnen til at jeg ringte Helene er fordi hun alltid er med daniel, og daniel ofte ikke tar tlf. Så jeg ringte helene kun for å få tak i Daniel, for at jeg, Helene og daniel skulle finne på noe den kvelden.

ER DETTE LOV? HAR POLITIET LOV Å ØDLEGGE MITT SOSIALE LIV?!

Har de lov å ringe rundt til alle foreldrene til de jeg prater med i telefonen, for å fortelle at jeg er kriminell og prater med deres barn?? Jeg ble helt sjokkert når jeg fikk vite dette, dette er jo overgrep mot mitt privatliv...

Vel å merke har ikke politiet sagt noe til meg.

Noen innspill fra medFreaks?
Vis hele sitatet...
For det første, politiet har nok gått gjennom mobilen din mens du var på glattcella, det er ren rutine. At de prøver å forebygge kriminalitet og rus ved å kontakte foreldrene er helt ok etter min mening og sikkert en regel politiet må følge.

For den andre så bruker du veldig fine ord som "ødelegge mitt sosiale liv" "sjokkert" "overgrep mot mitt privatliv". Skal du bryte loven og være rus(mis)bruker så får du leve med at politet snok i ditt privatliv. Du høres utrolig sutrete ut spør du meg.
Om lovgivningen ang cannabis er for streng er jo en annen diskusjon, men i ditt tilfelle; "Deal with it!"

Dessuten virker det som om du fremstiller saken veldig skjevt til din fordel. Røyker daniel og dama hans? Bruker dere andre stoff? Selger du eller daniel?
Sitat av SilverLemon Vis innlegg
De har nok lov.

Btw, Haha, Jeg kjenner en som heter Daniel og har en Kjærste som heter Helena og hun er 2 år yngre en Daniel :P
Vis hele sitatet...
Ingen "biggie" det her men jeg påpeker at Norge slettes ikke er så stort, faktisk.. mest sannsynlig er dette samme folka
spor titegn
Sitat av Cybergasm Vis innlegg
For det første, politiet har nok gått gjennom mobilen din mens du var på glattcella, det er ren rutine.
Vis hele sitatet...
Ren rutine? synd jeg har Android og screenlock
Sitat av KRS93 Vis innlegg
Ren rutine? synd jeg har Android og screenlock
Vis hele sitatet...
Det hjelper lite siden du trolig vil bli pålagt å åpne låsen.
Sitat av mag00us Vis innlegg
Hei Freaks!

Ble da tilltalt for kjøp, salg, besittelse og bruk av cannabis. Satt inne på glattcelle en natt, før jeg satt i avhør og til slutt ble sluppet løs fredag for en uke siden.
Vis hele sitatet...
Kan jeg spørre om hvilke mengder vi snakker om her?
Sitat av Awareness Vis innlegg
Dette syns jeg er lavmål av politiet, skjenner nesten at jeg blir irritert av å lese det.
Vis hele sitatet...
kjenner*

skriver du skjede når du skal skrive kjede også, eller?
Sitat av Cybergasm Vis innlegg
Det hjelper lite siden du trolig vil bli pålagt å åpne låsen.
Vis hele sitatet...
Det hjelper lite siden det ikke forbudt å glemme
Har du lov å selge hasj? Det er klart at de underetter foreldrene til en mindreårig som har hatt kontakt med et potensielt skadelig miljø. Personlig har jeg ikke noe imot om folk selger litt bønne,men jeg har forståelse for politiets beslutter å kontakte foreldrene.tror ikke intensjonen er å ødlegge ditt sosiale liv eller lage kvalm
Sitat av gotejds Vis innlegg
kjenner*

skriver du skjede når du skal skrive kjede også, eller?
Vis hele sitatet...
Hehe, obs, nei gjør faktisk ikke det pga jeg er obs på den feilen når jeg skriver det ordet :P
Sitat av KRS93 Vis innlegg
Ren rutine? synd jeg har Android og screenlock
Vis hele sitatet...
smart de insisterer uansett på at du åpner den! jeg har ikke fått noe mer stress etter jeg ble tatt med et kvantum knips og fruen som var til stede har ikke fått noe stress at all av politiet

til Ts hva er det du sutrer for skal du drive med sånt osv så må du også takle straffen du eventuelt får om du blir tatt.. det at de ringer foreldrene til unge folk du henger med som ikke er myndige synes jeg er helt greit.. fin måte og hindre yngre rekrutering på...
Sist endret av mr-martinss; 23. oktober 2011 kl. 21:06.
jeg som skriver
Trådstarter
Sitat av Cybergasm Vis innlegg
Dessuten virker det som om du fremstiller saken veldig skjevt til din fordel. Røyker daniel og dama hans? Bruker dere andre stoff? Selger du eller daniel?
Vis hele sitatet...
Dama kjenner jeg så vidt, eneste grunnen til at jeg kontakter hun er for å få tak i Daniel. Jeg bruker ikke andre stoffer, vet ikke om dama røyker og er også usikker på hva de 2 gjør sammen. Daniel røyker av og til.

Sitat av mr-martinss Vis innlegg
til Ts hva er det du sutrer for skal du drive med sånt osv så må du også takle straffen du eventuelt får om du blir tatt..
Vis hele sitatet...
Jeg har jo ikke fått noe straff, de har ikke kontaktet meg siden jeg ble tatt. Derfor det her er helt bak mål...
Man trenger ikke gjøre så mye mer enn å gå ut sin egen dør før man blir sett på som kriminell i Norge da
Sist endret av madshit; 23. oktober 2011 kl. 22:28.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av madshit Vis innlegg
Man trenger ikke gjøre så mye mer enn å gå ut sin egen dør før man blir sett på som kriminell i Norge da
Vis hele sitatet...
Hvis du har et slikt syn ville jeg tro at du tilhører et miljø i norge som ikke er sunt for "vanlige" folk.
Sitat av mag00us Vis innlegg
Dama kjenner jeg så vidt, eneste grunnen til at jeg kontakter hun er for å få tak i Daniel. Jeg bruker ikke andre stoffer, vet ikke om dama røyker og er også usikker på hva de 2 gjør sammen. Daniel røyker av og til.



Jeg har jo ikke fått noe straff, de har ikke kontaktet meg siden jeg ble tatt. Derfor det her er helt bak mål...
Vis hele sitatet...
jeg har heller ikke fått noen tilbake melding eller straff men de gikk fortsatt igjennom lista mi og overvåker utafor leil min osv... og de fant jo en del spennende siden jeg var så smart og ikke slettet noe....
jeg som skriver
Trådstarter
Sitat av Cybergasm Vis innlegg
Det hjelper lite siden du trolig vil bli pålagt å åpne låsen.
Vis hele sitatet...
Det har ingen ting å si om du har lås eller ikke, de kobler bare til usb og laster alt fra telefonene inn på datane sine. Shitty people
Sitat av Cybergasm Vis innlegg
Det hjelper lite siden du trolig vil bli pålagt å åpne låsen.
Vis hele sitatet...
Jeg har glemt koden. Jeg har aldri satt på en kode. Hva snakker dere om? Å faen, er det kode på den nå? Da må jeg nesten gjenopprette den til fabrikkinnstillinger ja... Da mister jeg alt, men jaja

Sitat av skukketrure Vis innlegg
Det hjelper lite siden det ikke forbudt å glemme
Vis hele sitatet...
Stemmer det!

Sitat av mr-martinss Vis innlegg
smart de insisterer uansett på at du åpner den!
Vis hele sitatet...
Æh, åpne den? Hva snakker du om, Politi? Å faen, er det plutselig en kodelås på den der???

Tror forresten at det fins en paragraf som gir meg lov til å nekte å åpne den, fordi bevisbyrden skal ligge på Politiets side, ikke min.

Sitat av mag00us Vis innlegg
Det har ingen ting å si om du har lås eller ikke, de kobler bare til usb og laster alt fra telefonene inn på datane sine. Shitty people
Vis hele sitatet...
Synd jeg har gjort sånn at den ALLTID skal spørre om hva som skal skje når man kobler til USB. Og man får heller ikke valgt uten å åpne skjermlåsen

Galaxy Tab FTW!

Men ja, jeg vet om metoder å omgå låsen på... Men da krever det at de har tilgang til GMail brukeren min
Sitat av mag00us Vis innlegg
Det har ingen ting å si om du har lås eller ikke, de kobler bare til usb og laster alt fra telefonene inn på datane sine. Shitty people
Vis hele sitatet...
Slutt å vær så grinete,du fremstiller deg selv som om du har blitt utsatt for en urett,skal du være i det gamet du er må du nesten regne med konsekvenser om du blir tatt,og være såpass reflektert at om du vil ta den sjansen det er ved å selge,så følger det både goder og ulempet med det,fks i form av en etterforskning,hadde du gått til en advokat med den storyen der hadde han lurt på hva du egentlig vil frem til
Er det ikke slik at mottaker/avsender av sms og telefonsamtaler blir lagret hos teleoperatøren for en viss periode? Da hjelper det vel lite å slette noe som helst fra mobilen..
Sist endret av Meowen; 24. oktober 2011 kl. 01:17.
Sitat av Meowen Vis innlegg
Er det ikke slik at mottaker/avsender av sms og telefonsamtaler blir lagret hos teleoperatøren for en viss periode? Da hjelper det vel lite å slette noe som helst fra mobilen..
Vis hele sitatet...
Jo i tre uker. Men da må de få godkjennelse fra retten først og tviler på saken her havner retten. Hvis jeg ikke har misforstått helt da
Sist endret av Turrist; 24. oktober 2011 kl. 02:23.
Tror ikke selve innholdet lagres, nei. Bare info om selveste kontakten.
Har saken din vært oppe for retten og du har fått en dom ? Er det med din telefon de har rundt hennes foreldra og advart? Så lenge du ikke er en offentligperson er det ganske lite politiet her lov å informere om - Men må innrømme at jeg ikke velt vet hvordan det er når man er under 18. Politiet informerte min far om at jeg var involvert i fylketsstørste narkosak uten å spørr om dette, ble greit baluba av det når advokat ble koblet inn - Så eneste tipset her er vel å høre med en advokat om det er lov eller ikke
Sitat av Awareness Vis innlegg
Dette syns jeg er lavmål av politiet, skjenner nesten at jeg blir irritert av å lese det.
Vis hele sitatet...
Hadde jeg vært deg, hadde jeg ville holdt tunga rett i munn. Jeg tror derimot det er flere som irriterer seg over at du virkelig ikke forstår hvorfor politiet gjør som de gjør, her?
Forebyggende arbeid er en fin ting politiet prioriterer.

Er du sikker på at du er nevnt med navn til foreldrene? Er ikke kompisen eller dama som er litt sur å vil skremme deg litt? Kanskje du som har misforstått?
Sitat av stagg Vis innlegg
Forebyggende arbeid er en fin ting politiet prioriterer.

Er du sikker på at du er nevnt med navn til foreldrene? Er ikke kompisen eller dama som er litt sur å vil skremme deg litt? Kanskje du som har misforstått?
Vis hele sitatet...
Er vel mest sansynlig at jenta har fått beskjed via politiet om å tenke seg om hvilke vennegjeng hun har ja..
Vil gjerne legge inn en liten historie som illustrerer litt hvordan politiet jobber.

Situasjonen var som følger. Fest hjemme hos en som var en kjent dealer. Litt utpå kvelden braser 3 tjenestemenn inn i huset og alle må sitte musestille og forholde seg i ro. Personalia blir tatt av alle som var tilstede, samt alt synlig stæsj ble selvfølgelig beslaglagt som bevismateriale i de følgende rettsakene.

De 7 personene tilstede ble holdt igjen i nesten 5 timer. I mens ble han som bodde i huset beordret til å svare alle inkommende samtaler og sms på mobilen (Dette var stor sett kjøpere) med beskjed om at han var hjemme..

Den ene kjøperen etter den andre som kom utover kvelden ble huket inn og registrert med full personalia, samt at et par av dem også ble holdt igjen for arrest da de fra før hadde diverse stæsj.
Sitat av KRS93 Vis innlegg
Ren rutine? synd jeg har Android og screenlock
Vis hele sitatet...
hehe, oi shit! da er det umulig aa spore opp sms og anrop.. tar de 20 sekunder, kompis
Sitat av detvarvondtdet Vis innlegg
Vil gjerne legge inn en liten historie som illustrerer litt hvordan politiet jobber.

Situasjonen var som følger. Fest hjemme hos en som var en kjent dealer. Litt utpå kvelden braser 3 tjenestemenn inn i huset og alle må sitte musestille og forholde seg i ro. Personalia blir tatt av alle som var tilstede, samt alt synlig stæsj ble selvfølgelig beslaglagt som bevismateriale i de følgende rettsakene.

De 7 personene tilstede ble holdt igjen i nesten 5 timer. I mens ble han som bodde i huset beordret til å svare alle inkommende samtaler og sms på mobilen (Dette var stor sett kjøpere) med beskjed om at han var hjemme..

Den ene kjøperen etter den andre som kom utover kvelden ble huket inn og registrert med full personalia, samt at et par av dem også ble holdt igjen for arrest da de fra før hadde diverse stæsj.
Vis hele sitatet...
Er ingen Politi "<3", men den der var litt morsom. Onkel blå besitter litt intelligens.
Sitat av detvarvondtdet Vis innlegg
Vil gjerne legge inn en liten historie som illustrerer litt hvordan politiet jobber.

Situasjonen var som følger. Fest hjemme hos en som var en kjent dealer. Litt utpå kvelden braser 3 tjenestemenn inn i huset og alle må sitte musestille og forholde seg i ro. Personalia blir tatt av alle som var tilstede, samt alt synlig stæsj ble selvfølgelig beslaglagt som bevismateriale i de følgende rettsakene.

De 7 personene tilstede ble holdt igjen i nesten 5 timer. I mens ble han som bodde i huset beordret til å svare alle inkommende samtaler og sms på mobilen (Dette var stor sett kjøpere) med beskjed om at han var hjemme..

Den ene kjøperen etter den andre som kom utover kvelden ble huket inn og registrert med full personalia, samt at et par av dem også ble holdt igjen for arrest da de fra før hadde diverse stæsj.
Vis hele sitatet...
Rotehuer.
Sitat av detvarvondtdet Vis innlegg
Vil gjerne legge inn en liten historie som illustrerer litt hvordan politiet jobber.

Situasjonen var som følger. Fest hjemme hos en som var en kjent dealer. Litt utpå kvelden braser 3 tjenestemenn inn i huset og alle må sitte musestille og forholde seg i ro. Personalia blir tatt av alle som var tilstede, samt alt synlig stæsj ble selvfølgelig beslaglagt som bevismateriale i de følgende rettsakene.

De 7 personene tilstede ble holdt igjen i nesten 5 timer. I mens ble han som bodde i huset beordret til å svare alle inkommende samtaler og sms på mobilen (Dette var stor sett kjøpere) med beskjed om at han var hjemme..

Den ene kjøperen etter den andre som kom utover kvelden ble huket inn og registrert med full personalia, samt at et par av dem også ble holdt igjen for arrest da de fra før hadde diverse stæsj.
Vis hele sitatet...
Dealeren kan også fint takke seg selv, han kunne nektet. Ville ikke fått noe ekstra pes pga det. Regner med det er en del personer nå, som ikke er særlig happy på dealeren.

Han kan fint finne seg en annen "jobb". Tviler på at han vil tjene så mye penger etter dette.
Sist endret av stagg; 25. oktober 2011 kl. 22:44.
Sitat av stagg Vis innlegg
Dealeren kan også fint takke seg selv, han kunne nektet. Ville ikke fått noe ekstra pes pga det. Regner med det er en del personer nå, som ikke er særlig happy på dealeren.

Han kan fint finne seg en annen "jobb". Tviler på at han vil tjene så mye penger etter dette.
Vis hele sitatet...


-Nå er dette en god stund siden og "dealeren" bruker i dag langt mer en hva han selger for å si det sånn. Var selvfølgelig ikke særlig attraktivt å kontakte han lenger for de som skulle kjøpe.. Hvem pokker turte det om du skjønner
Det mangler strengt tatt litt utfyllende info i denne tråden for å kunne si hverken det ene eller det andre. Men jeg antar at politiet har gått gjennom telefonen din mens du satt på glattcelle, og også gjort litt etterforskning i forhold til hvem du vanker sammen med. Du sier ingenting om stedet du bor på, men hvis det er et mindre sted har som oftest politiet ganske god oversikt. Det er også litt vesentlig nøyaktig hva politiet har sagt til foreldrene til "Helene", men det er relativt rutinemessig at de kontakter foreldrene til mindreårige som kan antas å vanke i rusmiljøer. Det kan jo også spørges hvorvidt politiet har kalt deg kriminell, farlig dealer eller om de har sagt "mistenkes å selge narkotika og vanke i kriminelle miljøer"...

Å få ut nummeret til "Helene" har de gjort mens du satt på cella, og de har antagelig sjekket opp alle kontaktene dine - spesielt nummer du snakker med jevnlig. I forhold til eventuell lås på telefonen har de vesentlig mer kompetanse enn mange liker å innbille seg. Uansett vil de i en narkotikasak ha små problemer med å få en kjennelse fra vakthavende jurist for å hente ut samtaleloggene fra mobiloperatøren din.

Rent faktisk er du tatt for distribusjon av narkotika. Dette er en ganske alvorlig sak med høye strafferammer, som politiet ser strengere på enn bare bruk. Særlig på mindre steder, men også i byene, vil politiet da også søke å få kartlagt miljøet og forsøke å bryte det opp. Narkotikasaker er også blant de sakene med hyppigst bruk av kommunikasjonskontroll, skjønt det er lite trolig at de avlytter deg hvis det bare er snakk om cannabis. Med mindre man her snakker kilovis.
Sitat av doseren Vis innlegg
Det mangler strengt tatt litt utfyllende info i denne tråden for å kunne si hverken det ene eller det andre. Men jeg antar at politiet har gått gjennom telefonen din mens du satt på glattcelle, og også gjort litt etterforskning i forhold til hvem du vanker sammen med. Du sier ingenting om stedet du bor på, men hvis det er et mindre sted har som oftest politiet ganske god oversikt. Det er også litt vesentlig nøyaktig hva politiet har sagt til foreldrene til "Helene", men det er relativt rutinemessig at de kontakter foreldrene til mindreårige som kan antas å vanke i rusmiljøer. Det kan jo også spørges hvorvidt politiet har kalt deg kriminell, farlig dealer eller om de har sagt "mistenkes å selge narkotika og vanke i kriminelle miljøer"...

Å få ut nummeret til "Helene" har de gjort mens du satt på cella, og de har antagelig sjekket opp alle kontaktene dine - spesielt nummer du snakker med jevnlig. I forhold til eventuell lås på telefonen har de vesentlig mer kompetanse enn mange liker å innbille seg. Uansett vil de i en narkotikasak ha små problemer med å få en kjennelse fra vakthavende jurist for å hente ut samtaleloggene fra mobiloperatøren din.

Rent faktisk er du tatt for distribusjon av narkotika. Dette er en ganske alvorlig sak med høye strafferammer, som politiet ser strengere på enn bare bruk. Særlig på mindre steder, men også i byene, vil politiet da også søke å få kartlagt miljøet og forsøke å bryte det opp. Narkotikasaker er også blant de sakene med hyppigst bruk av kommunikasjonskontroll, skjønt det er lite trolig at de avlytter deg hvis det bare er snakk om cannabis. Med mindre man her snakker kilovis.
Vis hele sitatet...
Av alle innleggene i tråden er jeg mest imponert over denne kommentaren som er mest matnyttig.

Telefon avlytting er kostbart samt en stor mengde med papirer. Narkogrundere kan bli avlyttet, men slike ressurser blir ikke brukt på hobbykriminelle.