Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  325 57513
Sitat av PyroMartin Vis innlegg
Forklar da hvorfor jeg og flere andre ble nødt til å gi fra oss det vi hadde!
Vis hele sitatet...
her er det flere ting som spiller inn:

1. de som kommer på besøk, hviss de er imot pyro så kansje de vill hindre deg i og fortsette med det.

2. hvis du lager og lagrer fyrverkeri uansvarlig så kan de se på det som en fare for andre.

3. hviss du har noen kjemikalier som kan brukes til HE så blir såklart det tatt.

jeg tror det handler mest om de som besøker dere, hviss de er hyggelige så slipper du og gi fra deg chemsa. hviss de er gretne gamle gubber så kan det være noe annet.

handler litt om flaks etter det jeg har fårstått
haakon.. jeg hadde chems til BP og flash..
Det er ikke HE så det er ikke noe potensiel trussel
Sitat av TobNor Vis innlegg
haakon.. jeg hadde chems til BP og flash..
Vis hele sitatet...
som jeg så så kommer det helt ann på hvem som kommer på besøk.(mest sansynlig)

eller så ser de på hvordan du er osv.(miljø, holdning, sterke politiske meninger)

dette er bare noe for meg høres mest sansynlig ut

og som baadpyro sa: det er ikke HE
Sist endret av StålSkuff; 15. september 2011 kl. 22:03.
Sitat av PyroMartin Vis innlegg
Blir i dårlig humør når jeg får høre om alle som får beholde alle chemsa sine.
Vis hele sitatet...
Det er ikke nødvendigvis over bare fordi kjemikaliene er beslaglagt.
Husk at politiet kun håndhever loven i dette tilfellet, altså bedriver forebyggende arbeid ved å beslaglegge kjemikalier midlertidig til det foreligger en eventuell rettskjennelse.

En jurist vil vanligvis vurdere hva som skal skje videre med kjemikaliene, om de skal begjæres destruert eller leveres tilbake til sin rettmessige eier.
I tilfeller der juristen bestemmer seg for at kjemikaliene skal destrueres, blir du bedt om å møte opp på den lokale politistasjonen for å signere et dokument som viser at du er blitt gjort kjent med avgjørelsen og om du samtykker- eller ikke.

Dersom du ikke samtykker vil du måtte møte påtalemyndigheten i retten, slik at retten kan ta en avgjørelse på hva som skal gjøres.
Taper du i retten vil måtte punge ut saksomkostninger (vanligvis 2-4 tusen) og i tillegg blir naturligvis kjemikaliene destruert.

Sitat av baadpyro Vis innlegg
Det er ikke HE så det er ikke noe potensiel trussel
Vis hele sitatet...
Hva så?
Er du klar over hva f.eks et par esker med spiker og 4-5 kg. (Noe TobNor har mulighet til å lage) flash kan gjøre?
Sitat av PyroMartin Vis innlegg
Blir i dårlig humør når jeg får høre om alle som får beholde alle chemsa sine. Jeg får ikke lov til å fortsette med pyro av moren min uansett, men jeg synes at alle burde bli behandlet likt. Det er vel heller ikke lov til å drive med privat pyroteknikk i Norge så hvorfor tar de ikke chemsa når de vet at dere driver med det? Jeg ønsker ikke at alle skal få hobbyen sin ødelagt, det er ikke det jeg mener. Det er bare at jeg syns PST virker useriøse, de gjør rett og slett ikke jobben sin!
Vis hele sitatet...
En forenklet versjon av Knask sitt innlegg: Kjemikalier i seg selv er ikke ulovlig, derfor har de ingen åpenbar grunn til å konfiskere det. Hvis du har et sverd hjemme, så er det lagd for å drepe. Politiet konfiskerer det ikke.
Sitat av PyroMartin Vis innlegg
Blir i dårlig humør når jeg får høre om alle som får beholde alle chemsa sine. Jeg får ikke lov til å fortsette med pyro av moren min uansett, men jeg synes at alle burde bli behandlet likt. Det er vel heller ikke lov til å drive med privat pyroteknikk i Norge så hvorfor tar de ikke chemsa når de vet at dere driver med det? Jeg ønsker ikke at alle skal få hobbyen sin ødelagt, det er ikke det jeg mener. Det er bare at jeg syns PST virker useriøse, de gjør rett og slett ikke jobben sin!
Vis hele sitatet...
Å bli i dårlig humør over at noen får beholde kjemikalier eller ikke, blir for dumt.
Desverre for deg er verden urettferdig, og det vil den alltid være.
Og som du sa får du ikke engang lov til og forsette av dine foresatte.
PST vil ikke behandle alle likt, noe som er positivt, og viser at de er seriøse, og gjør jobben sin.

Vel pyroteknikk er vel sånn i gråsonen for å være ulovlig eller ikke.
Det brytes flere titusner av forskjellige lover i Norge hver dag omtrent, noen veldig viktige lover og andre totalt unødvenige lover.

Politiet fokuserer på det viktigste og tar mange ganger egne beslutninger om de skal "ta" en person for lovbruddet.
En seriøs og forsiktig pyrotekniker som ikke setter noen i fare, vil ikke bli tatt av en oppegående politibetjent
. Noe som vi har sett i dette tilfellet.

Må huske at lovene blir laget av politikere som ofte er helt grønne innen områder der loven gjelder, som pyroteknikk. Derfor vil det bli laget unødvendige/feil lover osv. pga mangel på kunnskap.
Sitat av Knask Vis innlegg
Er du klar over hva f.eks et par esker med spiker og 4-5 kg. (Noe TobNor har mulighet til å lage) flash kan gjøre?
Vis hele sitatet...
Offtopic

Er det ikke da bedre med bp? siden det gir mere fart på prosjektilet?
eller tenker jeg feil?

bare lurte, har ikke planer om og gjøre det....
Sitat av TobNor Vis innlegg
Offtopic

Er det ikke da bedre med bp? siden det gir mere fart på prosjektilet?
eller tenker jeg feil?

bare lurte, har ikke planer om og gjøre det....
Vis hele sitatet...
Niks, her vil nok flash være mer effektivt.
Men nok om det nå.
Sitat av Morsam. Vis innlegg
Å bli i dårlig humør over at noen får beholde kjemikalier eller ikke, blir for dumt.
Desverre for deg er verden urettferdig, og det vil den alltid være.
Og som du sa får du ikke engang lov til og forsette av dine foresatte.
PST vil ikke behandle alle likt, noe som er positivt, og viser at de er seriøse, og gjør jobben sin.
Vis hele sitatet...
Jeg kan forstå at jeg virker litt sutrete i innlegget mitt og jeg vet at verden er urettferdig. De som foreslo/bestemte at de ville ta chemsa mine hadde ikke noe info om hvordan jeg oppbevarte det eller hvordan jeg bor. Jeg var nemlig på møte med dem på PSTs lokaler på Nydalen. De var ganske klare i starten på at de skulle beslaglegge det.

Min mening er at de burde ha noen klare retningslinjer for håndtering av denne typen saker. Jeg er for at alle saker skal behandles likt, og mener at om du allikevel oppbevarer chemsa dine på en sikker og forsvarlig måte, så skal det ikke ha noen innvirkning på om du eventuelt dømmes for lovbrudd.
På samme måte som at det ikke nytter å fortelle politiet at pitbullen i bakgården er sikkert buret inne, nytter det ikke å si at flashen ikke blir brukt til fyrverkeri eller er sikkert oppbevart.
Sitat av PyroMartin Vis innlegg
Blir i dårlig humør når jeg får høre om alle som får beholde alle chemsa sine. Jeg får ikke lov til å fortsette med pyro av moren min uansett, men jeg synes at alle burde bli behandlet likt. Det er vel heller ikke lov til å drive med privat pyroteknikk i Norge så hvorfor tar de ikke chemsa når de vet at dere driver med det? Jeg ønsker ikke at alle skal få hobbyen sin ødelagt, det er ikke det jeg mener. Det er bare at jeg syns PST virker useriøse, de gjør rett og slett ikke jobben sin!
Vis hele sitatet...
Du har ikke tenkt over at det muligens har noe med alderen/modenheten din å gjøre og? Husk på at kjemikalier brukes til mye annet en pyroteknikk... PST vil kanskje ikke ha en masse mer negativ kritikk pga at en tenåring som tidligere hadde forklart hva hobbyen hans var til dem, blir lemlesta pga en hjemmelaga pyroteknisk innretning som ikke fungerte som den skulle..
Sist endret av legalize_it; 16. september 2011 kl. 00:17.
han sa det gikk bra med pyroteknikk så lenge jeg holdt meg edru og fornuftig, også spurte han om hvor lenge det var til jeg kunne drikke, da sa jeg jeg var 14, og at alle kjemikaliene lå låst inne med hengelås.
Sitat av UncleAndy Vis innlegg
Ingenting å bekymre deg for, vær ærlig som sagt over her og de lar deg være ifred.

Det du dog skal være JÆVLIG forsiktig med er å ytre sterke politiske meninger, da spesielt mtp. innvandring.
Du skal også være JÆVLIG forsiktig med å ytre misnøye mot det meste egentlig.
.
Vis hele sitatet...
bare tull og skremselspropaganda,det som åpenbart er viktig å kartlegge er folk som anskaffer seg visse ting som nevnes her i tråden,jeg ytrer sterke meninger om disse tingene hver eneste dag og jeg har aldri hørt noe

vi lever ikke i et diktatur heller,det er rett og slett ikke lov å registrere folk bare pga politiske meninger,jeg fortsetter å si min mening,og hører heller ikke noe.

- "Det er ikke lov å registrere holdninger, samtidig som planer om terrorvirksomhet kan og skal registrereres.


En registrering er i sin tur langt unna en etterforskning med metoder som data- eller telefonavlytting, der politiet må gå til tingretten med et mye sterkere mistankegrunnlag. - Som Janne Kristiansen påpekte på torsdag, så må det mer til enn at en person bare dukker opp på en liste eller at noen fanger opp et navn et sted. Vi skal passe oss for å få et system vi ikke vil ha i dette samfunnet."

http://www.dagbladet.no/2011/09/03/n...ning/17943390/
Sist endret av hue; 16. september 2011 kl. 08:54.
Så... hva er sjansen for at http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/o...ngen/1.7796762 er avdekket av samme PST-operasjon?
Er NESTEN glad for at foreldra mine hindra meg i å henta 25kg kaliumnitrat og 25kg ammoniumnitrat som eg
hadde bestilt hos FK (men ikkje betalt endå).
Ammonium nitrat kunne du umulig få kjøpte i 25kg bagg! : O
Når var det ?
Sist endret av baadpyro; 16. september 2011 kl. 23:30.
No, rett før sommarferien. måtte bestilast frå Oslo. Sa at eg sko bruka da te eksperiment, bryde seg ikkje stort.
Rett før sommerferien, det kan da ikke stemme, FK sluttet å selge AN i små poser for noen år sider ( ? )
Måtte du ha gårdsnummer? Nå er det ihvertfall særskilt tillatelse for å kjøpe tekniske kvaliteter av AN fra FK/yara, tror det ble innført for et år siden.
Sitat av baadpyro Vis innlegg
Rett før sommerferien, det kan da ikke stemme, FK sluttet å selge AN i små poser for noen år sider ( ? )
Måtte du ha gårdsnummer? Nå er det ihvertfall særskilt tillatelse for å kjøpe tekniske kvaliteter av AN fra FK/yara, tror det ble innført for et år siden.
Vis hele sitatet...
Nei, trengte ingen ting, men dei kjenne far min då, var bonde før men slutta for
5 år sidan. Dei spurde han om eg fekk lovt å kjøpa det men han sa at eg ikkje fekk............ Det var ca same prisen som Krista-K 400-500kr.
Mhm, hva heter det da ( merke) ?
Hake peiling, spurte etter ammoniumnitrat. Spurde 3-4 gongar, sa at dei ikkje hadde da men til slutt snakka eg med "sjefen" eller han som har litt meir peiling. Og han viste ka eg snakka om og sa han kunne bestilla i frå Oslo.
Sitat av MrBlaine Vis innlegg
Så... hva er sjansen for at http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/o...ngen/1.7796762 er avdekket av samme PST-operasjon?
Vis hele sitatet...
PyroMartin?
Nei. Her står det "Detonasjon". Så vidt jeg vet så driver ikke PyroMartin med HE.
Sitat av PyroMartin Vis innlegg
Jeg kan forstå at jeg virker litt sutrete i innlegget mitt og jeg vet at verden er urettferdig. De som foreslo/bestemte at de ville ta chemsa mine hadde ikke noe info om hvordan jeg oppbevarte det eller hvordan jeg bor. Jeg var nemlig på møte med dem på PSTs lokaler på Nydalen. De var ganske klare i starten på at de skulle beslaglegge det.

Min mening er at de burde ha noen klare retningslinjer for håndtering av denne typen saker. Jeg er for at alle saker skal behandles likt, og mener at om du allikevel oppbevarer chemsa dine på en sikker og forsvarlig måte, så skal det ikke ha noen innvirkning på om du eventuelt dømmes for lovbrudd.
På samme måte som at det ikke nytter å fortelle politiet at pitbullen i bakgården er sikkert buret inne, nytter det ikke å si at flashen ikke blir brukt til fyrverkeri eller er sikkert oppbevart.
Vis hele sitatet...
Du skrev at du ikke lengre får holde på med kjemikalier ol lengre, betyr det at du er under 18 år?
Kan det i så tilfelle tenkes at PST folka har snakket med din mor og fått tillatelse av henne til å ta med seg saker og ting? Med tanke på at hun er din foresatt?
Sitat av killkalle1 Vis innlegg
Nei. Her står det "Detonasjon". Så vidt jeg vet så driver ikke PyroMartin med HE.
Vis hele sitatet...
jeg ble tatt for og sprenge postkasser og da spurte de hva jeg brukte(masse stjærneskudd og noe demontert fyrverkeri). så spurte de hva jeg brukte for og detonere det...

så det kan godt hende at de roter litt med akuratt det der. er ikke akuratt mange som sender inn klager og sier: dere detonerte ingenting! dere defragterte(husker ikke hvordan det skrives).

men ja, detonering tillhører HE
Sitat av MrBlaine Vis innlegg
Så... hva er sjansen for at http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/o...ngen/1.7796762 er avdekket av samme PST-operasjon?
Vis hele sitatet...
Sitat av omba Vis innlegg
PyroMartin?
Vis hele sitatet...
Nei, jeg har ingen ting med det å gjøre.
______________

Jeg kunne ha nektet PST å beslaglegge chemsa mine, men var redd for at de ville stille nye spørsmål som hvorfor og hva jeg hadde tenkt til å gjøre med det.
Jeg var heldig som slapp unna uten noen form for straff og kun måtte love å slutte med hobbyen. Hvis jeg blir tatt igjen er det ikke sikkert jeg slipper unna så billig. Det hadde vært litt rart om jeg lovet å slutte, samtidig som jeg ville beholde alt.
Hvordan trur dere at de reagerer på at jeg har 15kg AN (hadde 20kg) og brukt 3kg på røykbomber? ;O (resten ble kastet pga. null interesse lenger)

Det har ligget stilt i snart 2 år nå, men vil virkelig ikke i fengsel eller få en prikk på rullebladet! ;/

Resten av de 5kg'ene mente jeg *

Har nå fortsatt 15kg.
Sist endret av Fyllingz; 18. september 2011 kl. 18:32. Grunn: glømte stor d
Sitat av Fyllingz Vis innlegg
Hvordan trur dere at de reagerer på at jeg har 15kg AN (hadde 20kg) og brukt 3kg på røykbomber? ;O (resten ble kastet pga. null interesse lenger)

Det har ligget stilt i snart 2 år nå, men vil virkelig ikke i fengsel eller få en prikk på rullebladet! ;/

Resten av de 5kg'ene mente jeg *

Har nå fortsatt 15kg.
Vis hele sitatet...
hviss det blir spørsmål om de 20 kiloene så kan du si at du kastet alt da det smalt i oslo fordi du fikk panikk og ville ikke få problemer pga du hadde bombemateriale
hvor kjøpte du det ?
Sitat av Fyllingz Vis innlegg
Hvordan trur dere at de reagerer på at jeg har 15kg AN (hadde 20kg) og brukt 3kg på røykbomber? ;O (resten ble kastet pga. null interesse lenger)

Det har ligget stilt i snart 2 år nå, men vil virkelig ikke i fengsel eller få en prikk på rullebladet! ;/

Resten av de 5kg'ene mente jeg *

Har nå fortsatt 15kg.
Vis hele sitatet...
bare si at du brukte allt på røykbomber du trenger ikke si at du kastet noe AN. Dessuten er ikke akkurat 20kg sååå mye
Jeg kjøpte det hos likurg, men jeg har fortsatt over 15kg på "rote rommet".
Altså jeg har verken brukt det eller kastet det.
Sitat av Fyllingz Vis innlegg
Jeg kjøpte det hos likurg, men jeg har fortsatt over 15kg på "rote rommet".
Altså jeg har verken brukt det eller kastet det.
Vis hele sitatet...
bare si det slik det er de tror mest sannsynlig på deg
Sitat av GreenRay Vis innlegg
bare si det slik det er de tror mest sannsynlig på deg
Vis hele sitatet...
Håper det! Har akkurat begynt med vg2 og får drive slik jeg vil så vil egentlig ikke ødelegge det
I dag fikk jeg telefon fra PST ang. lunte jeg har kjøpt fra polen. Fikk med en meter med Mg-tråd fordi jeg hadde betalt litt for mye.

Mannen som ringte var veldig hyggelig.

Jeg forklarte at jeg bruker Visco sikkerhetslunte når jeg lager røykbomber til airsoft-spill. Da jeg sa at det var ubehaglig å bli "mistenkt" i en slik sak, forklarte at det var rutine.

Jeg driver ikke med pyroteknikk på andre måter enn disse røykbombene, og de lages kun rett før spill, blir aldri lagret og evt. destruert om vi ikke bruker de opp under spillet.

Jeg har vel egentlig ventet å bli ringt, så det er jo greit å være ferdig med det. Skjønner at PST må gjøre jobben sin, selv om det kanskje ikke er til veldig stor hjelp å ringe alle kjemikalieimportører fra toll-listene.
Sist endret av Pope; 20. september 2011 kl. 12:20.
Snakket med en venn av meg idag om dette (det var han som informerte meg om denne liste med en gang det vart snakk om den), han fortalte meg at det var ca. 60 stk på den laget i en spesiell tidsperiode. Kan dette stemme?

Isåfall, når ble den laget og visst det var i 2010 kommer folk som har kjøpt engang i 2009 med på listen?
For å komme i kontakt med politiet (sann i det hele tatt) har egentlig ikke noe godt i seg. Føler jeg.
Men kan hende at jeg bare er paranoid og stresser hver dag for ingenting :P
Eneste jeg er redd for er at jeg har så mye AN og at de skal missforstå.
Sist endret av Fyllingz; 20. september 2011 kl. 14:17.
Det er nok mye mer enn rundt 60 stk på den listen.
Enkelt og greit, så er det tollvesenets notater for hvem som har innført hva i en periode. Vil tro at bare her på forumet, er det mer enn 60 stk som har handlet i det aktuelle tidsrommet.

Jeg har kun bestilt fra polen en gang og det var i mai i fjor.

Guffent å høre at man er på "The List" igrunn..

At det er fra en bestemt tidsperiode stemmer tildels.

Politi og tollvesen over hele verden har hatt et samarbeid (Project Global Shield) som varte fra 1. november 2010 til 30. april 2011.


[edit]
Jeg har kun bestilt fra polen en gang og det var i Juli 2010.
Så om tollvesenet har notert innførsel utenom samarbeidet er mulig.

Guffent å høre at man er på "The List" igrunn..

Det ble mye kluss ettersom jeg ikke knne editere etter mer enn 5 min :P
Reinert med beine !
griped's Avatar
Har også, som deg Pope kjøpt en kveil lunte ifra Keten for 2 år siden (07.2009). Men jeg har ikke hørt noe enda...
Sitat av Detectable Vis innlegg
Hei. Fikk netopp en telefon fra PST som varsler besøk på døra.

Jeg fikk vite det gjelder kjøp av kjemikalier fra en side i polen ( likurg ), og at jeg i den forbindelse var registrert på en eller annen liste.
Kjøpet gjelder 1kg kaliumnitrat.

Målet med dette var å lage min egen hjemmelagde rakett ( selvfølgelig med alle mulige forholdsregler for at det skal bli så sikkert som mulig ).

Hva kommer de til å spørre om? Hva burde jeg si? Jeg er veldig usikker på hva som er lovlig og ikke lovlig, og vil helst ikke drite meg nedover beinet om jeg ikke må.

Noen som kan hjelpe meg litt ut?
Vis hele sitatet...

I alle saker som du er innblandet med loven,har du rett til advokat.Husk og forklare advokaten hva dine intensjoner er.gjerne på telefon.
Og at du er forstått med konsekvensene.
Vær en rolig person,og forhold deg til fakta.
Advokatene er der til og brukes.De skal ivareta DINE rettigheter.(ALT er snudd oppned pga idioten som bedrev terror her i juli..men de tar litt hardt i når det er snakk om 1kg.
Ring gjerne opp PST,og spør og når dem skal ha møte,og ta med advokaten.Uten advokat,ingen rettigheter.

*skulle ikke forundre meg om de banker på døra mi etter jeg har posta dette*
Du har ikke krav på offentlig advokat i et frivillig møte nei. Men man kan selvfølgelig velge å betale for en selv.
eller bare velge og ikke snakke, men da er du passlig dum.
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Dere som blir kontaktet og skjelver i buksa, kan puste ut.
PST er ikke farlige og dere er ikke i trøbbel.
Angående hva å si, så bare si sannheten, så blir det ingen værre konsekvenser enn at dere blir fratatt kjemikaliene(Buhu!),
med mindre du er den neste ABB, og har skumle planer!

Sitat av baadpyro Vis innlegg
Det er ikke HE så det er ikke noe potensiel trussel
Vis hele sitatet...
Sett av en 5 kilo flash med en haug fiskelodd inne på Oslo City på en lørdags formiddag midt i Januar, så skal du se om det er en trussel eller ikke.


Sitat av Pope Vis innlegg
Da jeg sa at det var ubehaglig å bli "mistenkt" i en slik sak, forklarte at det var rutine.
Vis hele sitatet...
Kan du med hånden på hjertet si at du trodde du var misstenkt i saken?
Det at du never noe om et antall på 60 kan det være noe i. Da jeg fikk telefon fra PST nevnte han noe om en 50-60 andre som også ble kontaktet, men det er ikke et tall jeg ville stolt for mye på, tror vi snakker om et langt større antall. På møtet med PST spurte jeg om han kunne si noe om antallet, men han ønsket ikke å gå ut med et tall.
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Og hvorfor tror du de velger å lyve om det? Mulig du satt i møte med et lavere hodet enn de som ringte deg,
og han ikke sitter på noe tall, men ikke vil virke "clueless"? Kan ikke helt se hvorfor de skulle løyet om det når de ringte. Noen andre som kan?
Er vel også ikke helt skjult at de fleste som faktisk har pyroteknikk som en hobby på et litt seriøst nivå er medlem nå WarisPeace/nff, så at mange "her" blir kontaktet skremmer meg ikke igjen PST er ikke ute etter å "ta" deg. Slapp av
Vær bare ærlig og si hva du skal med det. Det løser seg sånn.

EDIT:
Ingen vits å bli paranoid pga PST.
Sist endret av Greenhill; 21. september 2011 kl. 11:15.
Sitat av Up Vis innlegg
Dere som blir kontaktet og skjelver i buksa, kan puste ut.
PST er ikke farlige og dere er ikke i trøbbel.
Angående hva å si, så bare si sannheten, så blir det ingen værre konsekvenser enn at dere blir fratatt kjemikaliene(Buhu!),
med mindre du er den neste ABB, og har skumle planer!



Sett av en 5 kilo flash med en haug fiskelodd inne på Oslo City på en lørdags formiddag midt i Januar, så skal du se om det er en trussel eller ikke.




Kan du med hånden på hjertet si at du trodde du var misstenkt i saken?
Vis hele sitatet...
Det var en grunn til at jeg skrev det i "gåseøyne". Alle som er oppført på tollvesenets liste for å ha innført kjemikalier, er i og for seg innblandet i en etterforskning.

Selvfølgelig er man ikke mistenkt.
Sitat av Pjukern Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Det står at politiet ble oppmerksomme på gutten etter at en pakke ble stoppet i tollen. Er det noen her som har blitt kontaktet av PST og aldri har fått en pakke stoppet eller sjekket av tollen?
Er stor sjangs for at det er en Freak
vi er jo mesteparten av Norges hobby pyro's
Bare lurer på hva PST egentlig får ut av denne ringerunden sin, Enhver kan jo bare si at han har interesse for pyroteknikk og lager for moroskyld.

Ikke at jeg ser det som ett problem at de ringer, men for en ressursbruk!