Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  34 3365
Hei. freakere.

Har alltid hatt lyst og bli lege, men har rota til mye i livet mitt.

Blitt tatt 3 ganger for hasjbruk, vært innlagt på psykriatisk begrunn av psykose, siktet for grov doping fortredelse med en svært sentral rolle. Lagt korta på bordet og vil med høy sannsynlighet bli dømt.

Snakket med legen i dag og hun sa at jeg burde gå for det, men ta utdannelsen i et annet land. Hun vet min historie.

Tror dere det er noen vits i det heletatt?
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
Hvis de du er lege for vet/finner ut av fortiden din kan det bli noen awkward silence moments for å si det sånn.
Men om det er drømmen min råder jeg deg til å følge den, virkelig. Men siden du har den fortiden du har kan det kanskje ikke bli like lett hele tiden, så det må du forberede deg på.
doktor
DrPerception's Avatar
Trådstarter
Det er jeg klart over.

Finnes den ingen regler som kan frata meg retten?
Krav om rent rulleblad osv..

Blir litt ironisk at en som har solgt praparater i stor stil ulovlig skal kunne få full tilgang på de samme preparatene jeg tidligere har solgt på lovligvis.
Her er det en tråd om samma greia. Søking er fine greier!
http://freak.no/forum/showthread.php?t=72052
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Er nå ikke helt sikker jeg om jeg ville at du skulle skjært i meg jeg. Hvem vet, kanskje du kan bli flink lege men.
Hvis du virkelig vil noe så klarer du det. Tro meg

Hvis du ikke gidder å prøve engang så har du iallefall ikke en sjanse!

Anyways, Lykke til! Håper på alt godt for deg!
[RIGHT][/RIGHT]
Sitat av iSayHey Vis innlegg
Hvis du virkelig vil noe så klarer du det. Tro meg

Hvis du ikke gidder å prøve engang så har du iallefall ikke en sjanse!

Anyways, Lykke til! Håper på alt godt for deg!
Vis hele sitatet...
Men skal han prøve så må han jo evt. kaste bort 6 år, så er vel ikke bare å prøve? Personlig vet jeg ikke så mye, men kan ikke skjønne at når du har vært borti det du har væt borti, skulle få lov til å bli lege. I så fall hadde vel de fleste albanere og afghanere her i landet plutselig blitt leger
Det er krav om god vandel for å bli ambulansepersonell, så det er det garantert for lege også.
Kan jo bli veldig mye annet enn lege hvis du har studiepoengene til lege i utgangspunktet... men hvis du absolutt vil bli lege, så burde det jo gå greit. Bare ikke deale sobril og valium til folk som ikke har resept (burde dog fått cannabis isteden for disse sinnsyke pharma drugsene).
Du får ikke godkjent søknad om legelisens om du har rulleblad som omfatter kontrollerte substanser.
doktor
DrPerception's Avatar
Trådstarter
Hva kan jeg gjøre med en lege utdanning uten legelisens da?
Finnes det noen gode muligheter?
Du kan bli forsker.

Mener jeg har lest noe om en spesiell utdanning som "kirurgisk assistent" et sted.
Da kan du få lov til å gi leger utstyr og sy igjen sår uten lisens under operasjoner.
Sist endret av Goophy; 30. august 2011 kl. 15:11.
Sitat av DrPerception Vis innlegg
Hei. freakere.

Har alltid hatt lyst og bli lege, men har rota til mye i livet mitt.

Blitt tatt 3 ganger for hasjbruk, vært innlagt på psykriatisk begrunn av psykose, siktet for grov doping fortredelse med en svært sentral rolle. Lagt korta på bordet og vil med høy sannsynlighet bli dømt.

Snakket med legen i dag og hun sa at jeg burde gå for det, men ta utdannelsen i et annet land. Hun vet min historie.

Tror dere det er noen vits i det heletatt?
Vis hele sitatet...
du kan fint ta utdaninng og BLI lege, i utlandet uansett
mange muligheter etter det,du kan begynne i en privat praktiserende legestab om det offentlige skulle nekte deg av en eller annen grunn,jeg vil tro dette blir uvesentlig om noen år,alle kan ha hatt en røff ungdom,det stod om erik solheim i avisen i dag,han var aktiv nazist før,nå er han sps lege i psykiatri og fortsatte å undervise nazister i førstehjelp til dags dato uten at han mister lisensen fordet http://www.dagbladet.no/2011/08/30/n...rige/17882520/
du kan bli lege i utlandet?du kan bruke det til mange ting
og ingen nekter deg tittelen lege fordi dette har skjedd
Sist endret av hue; 30. august 2011 kl. 15:27.
Sitat av Goophy Vis innlegg
Du får ikke godkjent søknad om legelisens om du har rulleblad som omfatter kontrollerte substanser.
Vis hele sitatet...
Kunne jeg få se noen kilder på dette?

Studerer medisin selv.
Sitat av erythrocyte Vis innlegg
Kunne jeg få se noen kilder på dette?

Studerer medisin selv.
Vis hele sitatet...
Ring SAFH og spør. 21 52 97 00.

I tillegg kan du jo kjøre et kjapt søk på lovdata (du har tilgang til betalingsløsningen om du er student) og lese om alle som mister lisensen etter å ha blitt tatt for å kjøpe/bruke marijuana.

Edit: http://www.lovdata.no/all/tl-19990702-064-004.html#20a

Se nest nederste setning.
Men godkjennelse av søknaden går jo også på skjønn, så det er en del ting i tillegg som de aldri vil la slippe gjennom i Norge ihvertfall.
Ut over det Goophy sier har vi i helsepersonellovens § 48 et krav om at du ikke skal være uegnet for yrket for å få autorisasjon. I forarbeidene (Ot.prp.nr.13 (1998-1999)) påpekes det at dersom en har et rusproblem vil man nok være uegnet, og dermed bli nektet autorisasjon. Videre sies det også at forhold som ville resultert i tilbakekalling av autorisasjon er grunnlag for at man ikke får autorisasjon. I helsepersonellovens § 57 om tilbakekalling finner vi at "...bruk av alkohol, narkotika eller midler med lignende virkning...", samt "...atferd som anses uforenlig med yrkesutøvelsen." er å anse som grunn til tilbakekalling, og således grunn til å nektes autorisasjon. Jeg kan dermed vanskelig se at du med det første kan forvente å få autorisasjon, med mindre du klarer å dokumentere at det ikke lenger er risiko for slik atferd.

For øvrig, til det hue sier: Lege er en beskyttet tittel, og således kan man ikke bruke den uten gyldig autorisasjon. Det gjelder uansett om du er i det offentlige eller i det private.
Sitat av Goophy Vis innlegg
Du kan bli forsker.

Mener jeg har lest noe om en spesiell utdanning som "kirurgisk assistent" et sted.
Da kan du få lov til å gi leger utstyr og sy igjen sår uten lisens under operasjoner.
Vis hele sitatet...
hehe jeg ler alltid når jeg hører om slike "spesielle yrker". altså så skal ts gå 6år med skole, for å være i stand til å løfte en skalp når legen sier "skalp".
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Er nå ikke helt sikker jeg om jeg ville at du skulle skjært i meg jeg. Hvem vet, kanskje du kan bli flink lege men.
Vis hele sitatet...
Å bli lege betyr ikke nødvendigvis å bli kirurg. Det er stort sett kirurger som skjærer i folk.
Sitat av Goophy Vis innlegg
Mener jeg har lest noe om en spesiell utdanning som "kirurgisk assistent" et sted.
Da kan du få lov til å gi leger utstyr og sy igjen sår uten lisens under operasjoner.
Vis hele sitatet...
Operasjonssøster.
Du begynner som sykepleier og tar litt tilleggsutdannelse for å bli det.
Sist endret av Bombasa; 30. august 2011 kl. 16:59.
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Operasjonssøster.
Du begynner som sykepleier og tar litt tilleggsutdannelse for å bli det.
Vis hele sitatet...
Hva med mannlige sykepleiere, blir de operasjonsbrødre?
kjør på! Tror ikke det er noe krav om vandel for å bli lege. Er selv sykepleier, og har aldri vært nødt til å fremvise noe rulleblad, he he Kjenner dessuten mange leger som har rotet seg borti det ene og det fjerde..
Go for it! Etter hvert har du råd til den egen praksis og tjener et par mill i året!
Da håper jeg du hadde blitt en snill lege som ikke måtte diskutere for å få noen tabletter :P

Da skulle jeg gått til deg !
doktor
DrPerception's Avatar
Trådstarter
Sitat av Mohammedlarsen Vis innlegg
Da håper jeg du hadde blitt en snill lege som ikke måtte diskutere for å få noen tabletter :P

Da skulle jeg gått til deg !
Vis hele sitatet...
Hadde kommet til å bli en snill lege. Snill nok til å ta en grundig vurdering, før jeg bare øser ut med tabletter.
Jeg studerer medisin i Polen - og mener å huske at jeg måtte gi en politiattest før jeg begynte på studiene. Dog er det en i klassen som har sittet inne for noe narko-snusk - så vet ikke hvor nøye dem er på det. Tror det er værre om du får noe slikt på rullebladet etter at du har fått lisensen.

At du har hatt psykose i fortida trenger du hvertfall ikke bekymre deg for.

Ellers så må man ha litt struktur og jobbe seriøst på dette studiet. Skippertak-metoden funker dårlig. Men det er du sikkert klar over.

Lykke til!
Jeg er selv sykepleier og medisinstudent i Polen. Jeg leverte ingen vandelsattest da jeg begynte på sykepleien, men vet at dette er praksis per idag. Da jeg begynte som sykepleier på OUS var det ikke krav om vandel ved ansettelse, de har heller ikke spurt om dette i etterkant.

Som Blåksimmelost skriver, så virker det som om det ser mørkt ut for din del. Tråden din har fått meg til å tenke på min egen situasjon. Jeg røyker èn del grønt i feriene, men kutter ned før studiestart. Ser at jeg kanskje bør bli mer forsiktig mtp. fremtidig karriere.

Hadde jeg vært deg ville jeg gått for sykepleien + videreutdanning i intensivsykepleie. Skal uansett ta en prat med et par overleger rundt tema.

Lykke til.
Please, som om at ikke medisinstudenter i norge røyker en bønne eller 2 for å takle eksamenstress eller liknende.. Satan hvordan de drikker for å glemme prestasjonspress, eventuellt sniffer, begynner å røyke vanlig tobakk osv kun for å komme seg gjennom... Prøver koffeintabeletter om morgenen da de ikke fikk sove pga nervøsitet før prøver... Medisinstudiet er så hardt i norge.. Ikke rart Doktorer er det yrket med høyest selvmordsrate...

Forskjellen er jo at disse er oppegående nok til ikke å bli tatt..
Sitat av zub_Zer0 Vis innlegg
Please, som om at ikke medisinstudenter i norge røyker en bønne eller 2 for å takle eksamenstress eller liknende.. Satan hvordan de drikker for å glemme prestasjonspress, eventuellt sniffer, begynner å røyke vanlig tobakk osv kun for å komme seg gjennom... Prøver koffeintabeletter om morgenen da de ikke fikk sove pga nervøsitet før prøver... Medisinstudiet er så hardt i norge.. Ikke rart Doktorer er det yrket med høyest selvmordsrate...

Forskjellen er jo at disse er oppegående nok til ikke å bli tatt..
Vis hele sitatet...
Du mener at det å bli tatt henger sammen med hvor oppegående man er?
Sitat av DrPerception Vis innlegg
Hei. freakere.

Har alltid hatt lyst og bli lege, men har rota til mye i livet mitt.

Blitt tatt 3 ganger for hasjbruk, vært innlagt på psykriatisk begrunn av psykose, siktet for grov doping fortredelse med en svært sentral rolle. Lagt korta på bordet og vil med høy sannsynlighet bli dømt.

Snakket med legen i dag og hun sa at jeg burde gå for det, men ta utdannelsen i et annet land. Hun vet min historie.

Tror dere det er noen vits i det heletatt?
Vis hele sitatet...
Har en kompis som er medisinstudent i Polen med ala din bakgrunn.. Tror det skal gå bra - de vurderer hver enkelt person! For å få godkjent lisens i Norge etter endt utdanning, må du ta en eksamen hjem her i Norge som du har 3 forsøk på elns.
Nei, det er ingen eksamen i Norge etter endt utdannelse i Polen for å få godkjent lisens. Denne eksamenen i Norge som du snakker om er eksamen i samfunnsmedisin og reseptlære om jeg ikke husker helt feil.
Tror de fleste av de store sykehusene i Norge ville vært litt skeptisk til å ansette et tidligere dopinghue.
Sitat av KultNick Vis innlegg
Hva med mannlige sykepleiere, blir de operasjonsbrødre?
Vis hele sitatet...
Ja, jeg kaller meg sykebror om noen spør.
Sitat av UpGettinHigh Vis innlegg
Nei, det er ingen eksamen i Norge etter endt utdannelse i Polen for å få godkjent lisens. Denne eksamenen i Norge som du snakker om er eksamen i samfunnsmedisin og reseptlære om jeg ikke husker helt feil.
Vis hele sitatet...
Greit nok at du studerer medisin, men er sikker på at man må avlegge en eksamen for å få godkjent utenlandsk utdanning (iaffal Polen-medisin) i Norge. Har snakket med rådgiver da jeg tenkte å gjøre det samme selv for et par år siden
Er du utdannet innen EU/EØS trenger du ikke å ta en eksamen, da disse regnes for å være sidestilt med den norske utdannelsen, men har du utdannet deg utenfor disse landene, må du ta en såkalt OSCE-eksamen. Det er ved UiO om jeg ikke husker feil.
Sitat av khalifa Vis innlegg
Greit nok at du studerer medisin, men er sikker på at man må avlegge en eksamen for å få godkjent utenlandsk utdanning (iaffal Polen-medisin) i Norge. Har snakket med rådgiver da jeg tenkte å gjøre det samme selv for et par år siden
Vis hele sitatet...
Norge er medlem av eøs-samarbeidet. Dette innebærer at alle leger med lisens innenfor EU også er godkjent innen Norge.

Rådgiveren du har snakka med må ha rota - eller du har misforstått.

edit: Neocon var før meg