Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 3176
Jeg kom over følgende test på DB.no:

http://www.dagbladet.no/2011/08/27/n...riks/17832447/

Man skriver inn personalia og hva man mener er riktig, og hvor viktig man mener det er. Dersom testen er like intelligent som det ser ut til, og faktisk tar alt i betraktning, så er det et virkelig godt valgverktøy.

Jeg ble selv veldig overrasket over hva den mente jeg burde stemme da jeg trodde jeg var en AP/SV-mann, men i følge denne lille saken sa den at jeg var en høyre-mann.

Hva tror du at du er/hva fikk du på testen?
Herregud jo! Dagbladet har jo avbilda en erkeraddis med knappene til alle partier, og sjølsagt Dagbladet under armen!!

Dagbladet fornekter seg aldri!
Er for AP, men kom på Frp.. sikkert pga mindre skatt på testen

FrP kommer jeg aldri til å stemme, ikke la dere lure folkens, drittparti!
Trodde KrF, og ble KrF:-)
Kan ikke tro at den testen er korrekt. Er venstremann, men den foreslo rødt og FrP(?!?!?!)

Edit: Jeg huket ikke av noe valg om lavere skatt og lignende eller noen spesielt "kommunistiske" valg.
Sist endret av Elemental; 27. august 2011 kl. 19:50.
Ble nr1) FrP, nummer 2) Krf og nr 3) Høyre etter testen..'
Tja?.. Stemmer ikke helt i.o.m at jeg ønsker igrunn å stemme lyseblågrønt (H/V) i akuratt dette valget.

Er forsåvidt tverrpolitisk anlagt av meg, så jeg har skiftende meninger!
Sitat av loulou Vis innlegg
Er for AP, men kom på Frp.. sikkert pga mindre skatt på testen

FrP kommer jeg aldri til å stemme, ikke la dere lure folkens, drittparti!
Vis hele sitatet...
Så du er for ett parti, men har tydeligvis mer til felles med ett annet.

Burde du ikke heller skaffe litt mer informasjon om hva FRP og AP står for før du kommer med en så bastant påstand? Det kan jo hende media har hjernevasket deg til å hate FRP på feil grunnlag. Som du sikkert er klar over er mer eller mindre alle riksaviser sosialistiske og forer folket med propaganda.
Denne testen bekreftet at jeg skal stemme FrP.. på skolevalget.
Sitat av pappagutt Vis innlegg
Som du sikkert er klar over er mer eller mindre alle riksaviser sosialistiske og forer folket med propaganda.
Vis hele sitatet...
Dette er en påstand dere sutrekopper i Frp-ere elsker å komme med men det er fortsatt bare reinspikka tøv. Samtlige partier får gjennomgå i pressen hvis det er noe å ta dem på, og Frp er selvsagt ikke et unntak.
Sitat av loulou Vis innlegg
Er for AP, men kom på Frp.. sikkert pga mindre skatt på testen

FrP kommer jeg aldri til å stemme, ikke la dere lure folkens, drittparti!
Vis hele sitatet...
Husk at det ikke er NOEN drittpartier på Stortinget, og få om noen på fylkesnivå, noen få kanskje på kommunenivå(..)

Mistenkeliggjøringen av Frp etter sommerns hendelser er forståelig,men husk at at FrP nesten hadde 25% av stemmene i 2009, og at de borgelige hadde rent konkret flertall faktisk, men pga stemmeordningen vant de rødgrønne.

Egentlig er det galt å bruke ordet drittparti om noen, alle jobber i hvertfall for innbyggernes beste på SIN måte
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Dette er en påstand dere sutrekopper i Frp-ere elsker å komme med men det er fortsatt bare reinspikka tøv. Samtlige partier får gjennomgå i pressen hvis det er noe å ta dem på, og Frp er selvsagt ikke et unntak.
Vis hele sitatet...
DonTomaso har helt rett her. Avisbransjen i hele Europa led store store tap på 60-tallet, og mange aviser ble lagt ned. Som en reaksjon på de massive kuttene besluttet de overlevende avisene å bli politisk uavhengige for å favne om en større målgruppe. De fleste store avisene i Norge ble avpolitisert på 70- og 80-tallet.

Å påstå at dagens riksaviser er sosialistiske er historieløst og ignorant.
Sist endret av Tias; 27. august 2011 kl. 20:17.
akkurat det med politikk bryr meg rævva.. men alle tester jeg har tatt har blitt rødt :P
Jeg fikk Rødt, SV og Venstre, slik som på sånn ca. alle valg-tester jeg har tatt. FrP og KrF nederst, så klart.
nei, jeg snakker politikk hver dag og vet hva jeg sier.

moren min er også veldig aktiv på diverse politiske debatter, dere aner ikke hva som skjer der inne; frp er nei
Kan jeg bare spørre hvorfor ikke alle, men ganske mange her på nff, db, vg, og andre nettsteder, er i mot FrP?

Selvsagt er folk imot forskjellige parti, men jeg ser ofte at FrP ofte får en negativ tone.

Selv vet jeg at de har en streng innvandringspolitikk, vil innføre billigere sprit og røyk, få til salg av sprit på bensinstasjonen, og bruke mye skattepenger.
Tippet jeg kom til å få Rødt, fikk Rødt.

En slik test er egentlig ganske tåpelig i forbindelse med kommunevalg, da det som regel er enkeltsaker lokalt som avgjør hva folk stemmer, ikke hvilken linje det akutelle partiet kjører nasjonalt.
Tenker å stemme Venstre og fikk Venstre på testen
Under kom Senterpartiet og Høyre.

På nrk sin valgtest kom Venstre på 3.plass. Nrk stilte også mindre spørsmål enn denne. PLUSS at denne testen stilte mange spørsmål jeg er veldig opptatt av

Tror nok jeg kommer til å stemme Venstre i år ja
Sist endret av KevinNice; 27. august 2011 kl. 21:21.
Hawaiian organ donor
daimeno's Avatar
Tok aftenposten sin valgomat og fikk Venstre. Var også det jeg hadde tenkt til å stemme!
Høyre, Venstre deretter AP, stemmer forsåvidt godt da jeg viste jeg skulle stemme høyre eller venstre fra før.
Sist endret av Notrik; 29. august 2011 kl. 14:58.
Alle tester jeg har tatt er FRP øverst og AP og rødt helt nederst. Stemmer med andre ord.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Jeg ser ikke testen?
Sitat av Skeetonez Vis innlegg
Jeg ser ikke testen?
Vis hele sitatet...
Det ser ut som at testen er fjernet fra den DB-siden.
Men her har du i alle fall en annen: https://www.aftenposten.no/nyheter/i...cle4211887.ece
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Fikk Frp faktisk, uten at jeg egentlig kan noe særlig om politikk.
Lool. Venstre og KrF på topp av alle ting..

Frp på bunn da. hihi.

Sitat av Skeetonez Vis innlegg
Jeg ser ikke testen?
Vis hele sitatet...
Du er ikke alene. Trudde at jeg hadde et fullblowm retard moment istad når jeg trykka rundt uten å finne testen.
Sist endret av Bombasa; 30. august 2011 kl. 18:09.
Dere som sier at dere får et "uønsket" parti på toppen, men nekter å stemme de. Er dere sikre på hva partiet faktisk mener? Om testen stemmer så synes jeg det blir litt feil at dere ikke stemmer partiet dere har felles meninger med, men ikke vil stemme de på skjær stahet?

Fikk selv Høyre, men jeg hadde tenkt å stemme Venstre. Får vell studere partiene litt mer
Får alltid rødt eller venstre øverst. Høyre og krf neders. Eneste grunnen til at jeg ikke får frp neders er vel begrunn av innvandrings politikken.
Fikk Frp og Høyre på topp,Krf og Sp på bunn.
Sist endret av JayHova; 31. august 2011 kl. 04:00.