Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 10744
Igår tok jeg 2mg rivotril (4stk 0,5mg), noe som funket utmerket.
Dosen tok jeg rundt 15-tiden, jeg fikk en slags god og litt fjern rusfølelse som varte i ca. 3 timer, og ved sånn 21-23 tiden om kvelden kjente jeg at virkningen ikke var der mer.

Men da jeg også tok 2mg rivotril idag, da jeg sto opp ved rundt 15:00 tiden, da kjente jeg ingenting. Bare litt svimmelhet.
Etter noen timer, så økte jeg dosen til 4mg rivotril (tilsammen 8stk 0,5mg piller), men kjente fortsatt ikke etter flere timer, noe som helst, utenom litt svmmelhet.

Hva er forklaringen på dette?

For så vidt jeg vet, så utvikles ikke tolleranse bare i løpet av en dag..

Det er fordi halveringstiden på clonazepam (rivotril) er 50 timer. Du vil derfor ikke få noen merkbar effekt før det har gått 2 dager.
Sitat av Supra Vis innlegg
Det er fordi halveringstiden på clonazepam (rivotril) er 50 timer. Du vil derfor ikke få noen merkbar effekt før det har gått 2 dager.
Vis hele sitatet...
Ok

Vil det altså si at man ikke kan gå fast på Rivotril i noen dager i strekk, med effekt?

Jeg prøvde/prøver nemlig Rivotril for behandling av Sosial Angst, og håpet Rivotril kunne ta knekken på angsten, tanker og gi likegyldighet i noen dager, da jeg skal noe veldig sosialt..
Sist endret av KevinNice; 24. august 2011 kl. 23:41.
Nei, det vil ikke gi noen merkbar effekt hvis ikke du venter to dager mellom hver gang. Det er hvertfall det jeg har erfart og lest her. Det er mange tråder om rivotril på forumet, sjekk ut de, der pleier det å stå nyttig informasjon.

Når det kommer til behandling av sosial angst er ikke rivotril eller dop generelt noen god behandling. Nå vet jeg ikke hvor mye du sliter og jeg er heller ikke noe lege, men har selv sosial angst og brukt både benzoer (hovedsaklig rivotril), amfetamin og cola for å fungere bedre i skole og andre sosiale settinger. Greit nok at det fungerer der og da, men min sosial angst har hvertfall forverret seg etter all dopet, og spesielt under nedturene/ukene etterpå/hverdagen generelt.
Hm.. ok

Hvordan er det med andre benzoer som Valium og Sobril? Er de mulig å bruke fast i noen dager, som det jeg er ute etter?

Sitat av Supra Vis innlegg
Når det kommer til behandling av sosial angst er ikke rivotril eller dop generelt noen god behandling. Nå vet jeg ikke hvor mye du sliter og jeg er heller ikke noe lege, men har selv sosial angst og brukt både benzoer (hovedsaklig rivotril), amfetamin og cola for å fungere bedre i skole og andre sosiale settinger. Greit nok at det fungerer der og da, men min sosial angst har hvertfall forverret seg etter all dopet, og spesielt under nedturene/ukene etterpå/hverdagen generelt.
Vis hele sitatet...
Benzoer er dessverre det eneste jeg tenker kan hjelpe.
Går allerede til psykolog, noe som ikke funker noe særlig.
Og det hadde faktisk vært litt greit å kunne være sosial en gang iblant.
Sist endret av KevinNice; 24. august 2011 kl. 23:59.
angående valium og sobril kan jeg nok ikke svare deg på da jeg aldri har tatt det, eneste jeg vet er at de er svakere enn rivotril.

Kan også nevnte at jeg plutselig begynte å få panikkanfall/angstanfall i perioder med mye benzoer, så vær varsom.

Det som har fungert best for meg med tanke på sosial angst er:

*Trening
*sunt kosthold
*lite til inget forbruk av rusmidler og alkohol
*bite det sure eplet og komme seg ut. Jo mer du unngår å gå i sosiale sammenhenger, jo verre blir det.
Pleide faktisk å få "lekser" av psykologen min som innebar å gå på kjøpesenteret lørdag ettermiddag, gå gjennom travle handlegater samme tiden osv. Dette hjalp, men grunnet mye rusbruk i det siste har jeg begynt å merke angsten betydelig.

Lykke til
Vil anbefale sobril hvis du absolutt må bruke medisiner. Fungerer utmerket mot angst og har lite bivirkninger.
Kjenner meg ikke helt igjen i det folk sier her. At det må gå noen dager mellom hver dose ..
Jeg bruker Rivotril hver dag, og har like god effekt av det som da jeg startet med det. (bruker det ikke mot angst)

Vedlikeholdsdose nås oftest etter 2-3 ukers behandling, men i mange tilfeller er det nødvendig med dosejusteringer i det videre forløp.

Når det kommer til sobril så synes jeg det er en dritt medisin, bruker alt for lang tid på å virke. Det har også kort halveringstid.
Bruker selv Rivotril og funker vær gang jeg tar den. Den er sterkere enn Valium og sobril. Sobril er jeg helt enig i det Tothep skriver om. En dritt medisin som smaker papp. Og har heller ingen god virkning på meg ihvertfall.
Sitat av Tothep Vis innlegg
Kjenner meg ikke helt igjen i det folk sier her. At det må gå noen dager mellom hver dose ..
Jeg bruker Rivotril hver dag, og har like god effekt av det som da jeg startet med det. (bruker det ikke mot angst)
Vis hele sitatet...
Kan jeg spørre, bare for nysgjerrighetens skyld, om hva du bruker rivotril for?
Eventuelt hvor stor dose tar du?

Sitat av Chang Vis innlegg
Bruker selv Rivotril og funker vær gang jeg tar den
Vis hele sitatet...
Kan jeg spørre om hva du tar rivotril for?
Sist endret av KevinNice; 27. august 2011 kl. 00:56.
Sitat av KevinNice Vis innlegg
Kan jeg spørre, bare for nysgjerrighetens skyld, om hva du bruker rivotril for?
Eventuelt hvor stor dose tar du?



Kan jeg spørre om hva du tar rivotril for?
Vis hele sitatet...
Jeg bruker det mot muskel-spasmer og som smertestillende. I tillegg til opiater.
Kan bruke opp til 6mg hver dag, men ligger normalt på ca. 3mg
Sitat av Tothep Vis innlegg
Når det kommer til sobril så synes jeg det er en dritt medisin, bruker alt for lang tid på å virke. Det har også kort halveringstid.
Vis hele sitatet...
jeg syntes sobril virker langt raskere enn rivotril,den slår inn etter 5-10minz mens rivotrilen gjerne vil ha en halvtime på å starte

Sitat av Tothep Vis innlegg
Jeg bruker det mot muskel-spasmer og som smertestillende. I tillegg til opiater.
Kan bruke opp til 6mg hver dag, men ligger normalt på ca. 3mg
Vis hele sitatet...
kan man spørre hvilken lidelse du bruker medisinene mot?siden vi er anonyme..
Sist endret av ferrys; 27. august 2011 kl. 07:51.
Sitat av ferrys Vis innlegg
jeg syntes sobril virker langt raskere enn rivotril,den slår inn etter 5-10minz mens rivotrilen gjerne vil ha en halvtime på å starte



kan man spørre hvilken lidelse du bruker medisinene mot?siden vi er anonyme..
Vis hele sitatet...
Det er en lunge sykdom.
Sitat av Tothep Vis innlegg
Det er en lunge sykdom.
Vis hele sitatet...
får man muskel-spasmer av lungesykdom?

høres ekkelt ut med lungeproblemer pusten er ille å bli rammet av altså

syntes egentlig amf høres logisk ut å bruke i lungesammenheng når dette åpner luftveiene men du får vell det som trengst
Sitat av KevinNice Vis innlegg
Kan jeg spørre, bare for nysgjerrighetens skyld, om hva du bruker rivotril for?
Eventuelt hvor stor dose tar du?



Kan jeg spørre om hva du tar rivotril for?
Vis hele sitatet...

Jeg tar det for smerter og for å slappe av med, og det funker for meg mye bedre enn sobril.

Glemte å ta med doseeringen. Prøver å holde meg til det legen har andbefalt. Men kan jo også overdrive og da får jeg jo en bedre rus.
Sist endret av Chang; 29. august 2011 kl. 11:57.
Sitat av Chang Vis innlegg
Glemte å ta med doseeringen. Prøver å holde meg til det legen har andbefalt. Men kan jo også overdrive og da får jeg jo en bedre rus.
Vis hele sitatet...
Så, hva er dosen du tar, og hvilken dose har legen anbefalt deg?
Sist endret av KevinNice; 29. august 2011 kl. 12:04.
Sitat av KevinNice Vis innlegg
Så, hva er dosen du tar, og hvilken dose har legen anbefalt deg?
Vis hele sitatet...
Jeg måtte begynne med små doser. Og får idag 2 mg og det holder 1 for meg om dagen.
Sitat av Tothep Vis innlegg
Når det kommer til sobril så synes jeg det er en dritt medisin, bruker alt for lang tid på å virke. Det har også kort halveringstid.
Vis hele sitatet...
For meg tar det 10-15 min. Lavere halveringstid er ofte det beste. Dessuten er de vanskelig å ruse seg på. Jeg mener ihvertfall at sobril er mye bedre alternativ enn rivotril når det kommer til angstproblematikk. Nå vet jeg ikke hvor mye TS sliter med angst, men angsten min blir borte i 6-8 timer hvis jeg spiser en 25mg sobril.

Men så bruker jeg bare medisiner ved behov, derfor passer sobril best for meg ihvertfall.
Jeg er helt enig med Muradi.

Jeg bruker selv Sobril, og det har en god effekt på meg. Jeg blir mer avslappet, både rent fysisk og psykisk. Dessuten er det vanskelig å bli avhengig av Sobril, ift andre liknende medikamenter.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sobril funker bra helt til du prøver (missbruker) serkere benzo. Husker jeg fikk skikkelig go følelse av sobril, men etter å ha brukt xanor, valium og Ativan har det liten eller ingen funk. Så min mening er i hvert fall at hvis sobrilen virker, så ikke gå på sterkere saker før det er helt nødvendig.
Sist endret av Dr.Landau; 15. september 2011 kl. 21:27.
For sosial angst anbefales Xanor (Alprazolam/Xanax/Onax). Det har en meget kort halveringstid og en kort peak tid. Det betyr at man kan ta medisinen uten å "planlegge at man skal få et angstanfall om to timer. Man kan kjenne ubehaget komme, ta medisinen og så virker den fort. På den måten slipper du å gå fast på medisinen og dermed opparbeide deg en kropp full av ubehandlede medikamenter.

Sobril er noe likt på Valium, men også den med kortere halveringstid. Den er riktignok brukt mest som sovemedisin, da den gir en god søvneffekt nærme kroppens egen søvnmønster.