Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5761 1372723
Sitat av Nubeland Vis innlegg
Han overga seg.

Han skal ha ringt politiet rett før han overga seg, om dette var for å si ifra om overgivelsen eller noe annet aner jeg ikke da dette ikke har blit nevnt i media i løpet av natten.

Han her er ikke en selvmordsbomber, han er en politisk aktivist slike pleier sjeldent å ta selvmord.
Vis hele sitatet...
Selvmordsbombere er også politiske aktivister teknisk sett, med religiøs ideologi i ryggen.
Han var nynazist, en ideologi som er bygget rundt den avdøde nazisme.
Vis hele sitatet...
Mener du på alvor at en frimurer som er FOR Israel er nynazist?? Du er jo helt blind...
ABB er forøvrig i live ennå, så det er ingen grunn til å snakke om han i fortids-form. Han er en sionist.
Sist endret av Jotun; 23. juli 2011 kl. 06:17.
Sitat av ClosetotheEdge Vis innlegg
Jeg skjemmes over alt som har blitt sagt i dag fra norske landsmenn. Viser hvor rasistisk befolkningen i dette landet egentlig er. Jeg håper bare folk kan lære og reflektere over dette, og at man ikke skal som du sier, "dra alle under samme kam". Som han lengre oppi her som på grunnlag av bildet på facebook kaller en person for "en forbanna retarded nynazist-downie". Har du ikke lært noe av denne dagen? Først facebook grupper og storstyr om at vi må bombe hele midtøsten osv osv, også når det viser seg og være noen andre, skal vi like greit dra alle under en kam der også?

Skjemmes over mine landsmenn i dag..
Vis hele sitatet...
Rasist er nå et kraftig ord å bruke i denne sammenheng.
Jeg kan stå for mine feil og har stolthet i å innrømme når jeg har gjort/tenkt urett.
Tror ikke noen som har uttrykket sitt sinne på facebook i dag, har gjort dette med hudfarge eller "rase" i bakhånd.
Hatet går vell heller mer på religion,kultur og ikke på rasisme.....
http://www.document.no/anders-behring-breivik/


Mannen er svært intelligent.

Kansje var han for intelligent?
Sist endret av DrPerception; 23. juli 2011 kl. 06:19.
Sitat av Jotun Vis innlegg
Mener du på alvor at en frimurer som er FOR Israel er nynazist?? Du er jo helt blind...
Vis hele sitatet...
nå har det blitt sånn i Norge at ny-nazister og jøder er det samme for mange.
får håpe at det ikke blir sånn at alle frimurere og israel vennlige blir sammenlignet med denne mannen, på samme måte som andre sammenligner Ali som selger kebab på grønnland er den samme som al-quida.
Sitat av Jotun Vis innlegg
Mener du på alvor at en frimurer som er FOR Israel er nynazist?? Du er jo helt blind...
Vis hele sitatet...
Ja det blir litt selvmotsigende......
Angående våpen så er det ikke sååå vannskelig å skaffe seg automatiske våpen (på en viss alder) som for eksempel en MG42 så lenge du har klart rulleblad og våpeninteresse, bli en samler så kan du få det meste så lenge det ikke er nytt.

Har kontakt med en god del Amrikanere, og har prøvd å forsvare vår våpen politikk, mens de mener at med open carry hadde ikke dette blitt ett problem.

Det er kansje sant at hvis vaktene hadde hatt tilgang til skytevåpen hadde ikke dette blitt like dramatisk, men i vanlige situasjoner ville historien nok blitt annerledes hvis det fløt våpen over alt.

Er litt usikker på saken selv.
Sitat av bar10dr Vis innlegg

Har kontakt med en god del Amrikanere, og har prøvd å forsvare vår våpen politikk, mens de mener at med open carry hadde ikke dette blitt ett problem.
Vis hele sitatet...
når du bor i et land der alle har våpen, og et innbrudd ikke nødvendigvis betyr at du kun mister en 50 tommer og en laptop, men samtidig kanskje får hele familien skutt av en psykopat høy på crack, så skjønner jeg at vanlige folk vil ha våpen til å forsvare seg med.
Sitat av bar10dr Vis innlegg
Angående våpen så er det ikke sååå vannskelig å skaffe seg automatiske våpen (på en viss alder) som for eksempel en MG42 så lenge du har klart rulleblad og våpeninteresse, bli en samler så kan du få det meste så lenge det ikke er nytt.

Har kontakt med en god del Amrikanere, og har prøvd å forsvare vår våpen politikk, mens de mener at med open carry hadde ikke dette blitt ett problem.

Det er kansje sant at hvis vaktene hadde hatt tilgang til skytevåpen hadde ikke dette blitt like dramatisk, men i vanlige situasjoner ville historien nok blitt annerledes hvis det fløt våpen over alt.

Er litt usikker på saken selv.
Vis hele sitatet...
Hadde det vært "open carry" i Norge ville vi garantert sett flere saker som dette (dog i mindre omfang).
Sitat av civix Vis innlegg
Selvmordsbombere er også politiske aktivister teknisk sett, med religiøs ideologi i ryggen.
Vis hele sitatet...
Forskjellen er at såvidt jeg vet er ikke Breivik en religiøs fanatiker der døden og himmelen er målet.

Du har jo McVeigh, Unabomber etc. som alle ble tatt i live. Om det stemmer at angrepet er politisk motivert så vil vel Breivik fronte seg selv som en talsman og i sin egen forvridde verden så forventer han vel en heltestatus.
Sitat av Sjølvaste Vis innlegg
Hadde det vært "open carry" i Norge ville vi garantert sett flere saker som dette (dog i mindre omfang).
Vis hele sitatet...
Jeg vet ikke, altså hvis man virkelig vil ha tak i våpen ulovlig så er vel ikke det noe problem i Norge?
Sitat av Nubeland Vis innlegg
Han overga seg.

Han skal ha ringt politiet rett før han overga seg, om dette var for å si ifra om overgivelsen eller noe annet aner jeg ikke da dette ikke har blit nevnt i media i løpet av natten.

Han her er ikke en selvmordsbomber, han er en politisk aktivist slike pleier sjeldent å ta selvmord.
Vis hele sitatet...
Jøss. Alle vitnene sa han var helt rolig når han gikk rundt å skjøt barn, før han til slutt plukka opp telefonen for å si "Da var jeg ferdig" liksom? Hva faen?

Det kan jo hende at han faktisk hadde tenkt å være selvmordsbomber... Han hadde jo tydeligvis planlagt å sprenge hele øya til smågrus. Om det var meninga han skulle være på øya eller ikke når det smalt, vet vi vell ikke noe om?

Ikke ulikt Columbine gutta egentlig. De hadde jo også montert flere sprengladninger rundt på skolen, som ikke eksploderte. Når det ikke funka skjøt de seg selv isteden.
Kanskje det å være medlem i en frimurer losje er et greit smutthull for å få tillatelse på automatvåpen?
Uten å bli for konspiratorisk.....
minst 80 stykk døde på utøya ;o
Sitat av Olje14 Vis innlegg
Kanskje det å være medlem i en frimurer losje er et greit smutthull for å få tillatelse på automatvåpen?
Uten å bli for konspiratorisk.....
Vis hele sitatet...
Nei det holder nok ikke ifølge våpenloven.

Kan godt hende at han har den i forhold til militæret derimot, men har ikke hørt noe om at han brukte en AG3.

Noen som har hørt hva slags våpen han har brukt?
http://www.document.no/anders-behring-breivik/

Les nederst og opp (kronologisk). Legg merke til at han hele tiden prøver å oppfordre til politisk organisering. Hans siste innlegg er den 29 oktober 2010, etter dette er det stilt. Jeg tror mannen ble så oppgitt over hva han anså som et svakt konservativt miljø i Norge at han omsider tenkte å gå udemokratiske veier for å få igjennom politikken sin.

Hva kaller man sånt i psykopatien?
Da er vi enige. Sionister er like farlige som islamister og må beskjempes på alle fronter da begge politiske ideologier er ekstreme.
Sitat av Petter H Vis innlegg
http://www.document.no/anders-behring-breivik/

Les nederst og opp (kronologisk). Legg merke til at han hele tiden prøver å oppfordre til politisk organisering. Hans siste innlegg er den 29 oktober 2010, etter dette er det stilt. Jeg tror mannen ble så oppgitt over hva han anså som et svakt konservativt miljø i Norge at han omsider tenkte å gå udemokratiske veier for å få igjennom politikken sin.

Hva kaller man sånt i psykopatien?
Vis hele sitatet...
Psykopater?
Sitat av brsbent Vis innlegg
Psykopater?
Vis hele sitatet...
Det er ironisk at han hele tiden har vært islam / muslim kritiker, særlig politisk aktivisme i islam (jihad) var han mest kritisk til. Allikvel valgte han å bruke samme ideologien, og samme terrormetoder som dagens jihadister bruker for å fremme sin fascistisk ideologi i verden
Jøss. Facebook slettet posted jeg skrev, der jeg sa hvem som var gjerningsmannen. WTF?
Sitat av civix Vis innlegg
Det er ironisk at han hele tiden har vært islam / muslim kritiker, særlig politisk aktivisme i islam (jihad) var han mest kritisk til. Allikvel valgte han å bruke samme ideologien, og samme terrormetoder som dagens jihadister bruker for å fremme sin fascistisk ideologi i verden
Vis hele sitatet...
Ja... altså.. det er noe som ikke stemmer over greip ang. det der.

Med mindre han fikk et hjerneslag eller lignende så gir det ingen mening.
2009-11-30 02:32:30

Angrepet var mest sansynlig utført av Muslimer fra Ingusjetia, Dagestan, og Tsjetsjenia.

Det er nå flere sentrale Jihadister som er ettersøkt.

Ingen "bombe" med andre ord...;p

http://www.dagbladet.no/2009/11/29/n...lykke/9247105/

Jeg forstår ikke hvorfor dagbladet nevner høyreekstreme og nasjonalsosialister? Jeg har aldri noensinne hørt om et høyreekstremt eller NS terrorangrep av betydning på Europeisk jord. Dette høres ut som kulturmarxistisk ønsketenkning.
Vis hele sitatet...
Dette var noe ABB skrev i en artikkel
nå har jeg hørt om det
Sist endret av Hawken-; 23. juli 2011 kl. 07:17.
firmaet til Anders Behring Breivik ble opprettet i 2009, dette er faan meg noe han har sittet å planlagt i flere år
Sitat av skukketrure Vis innlegg
firmaet til Anders Behring Breivik ble opprettet i 2009, dette er faan meg noe han har sittet å planlagt i flere år
Vis hele sitatet...
kan se slik ut,tror ikke han her er en engasjert rotgrønnsaks bonde.
Jeg skjønner det bare ikke.

Han virker som en forkjemper for det norske folk i følge hans utsagn på internett.
Står fram og sier ting vi så mange vet, men ikke tørr stå fram å si.
I tillegg virker det som han kan det han snakker om å har studert ideologier godt.

Så sprenger han plutserlig stortinget og skyter over 80 ungdommer.
Han skulle heller aktivt ledet en kamp mot jihadistene istede.

Han fikk i allefall spredt noen av sine budskaper
Statsministeren holder pressekonferanse kl. 08.00: http://www.vgtv.no/#!id=42341
Har noen hjemmesiden hans?
Hat dyrker hat, tydeligvis. Hvordan kan vi unngå å gå i samme fellen ?

Utrolig tragisk at så mange måtte miste livet bare fordi én person måtte ty til vold for å uttrykke seg.
Er vanskelig og sette seg inn i tankegangen til denne mannen..hva får hva som virker som en oppegående mann som til å skyte og drepe så mange mennesker.
Virker jo som noen sier at han har planlagt dette i et par år,er jo umulig og tenke seg hva han trodde ville komme ut av dette.
Han tok ihvertfall ikke livet av seg, slik jihadister tror de må gjøre. Så her er det ihvertfall mulig å kunne få noen svar, om PST vil offentligjøre eventuelle sitater korrekt fra han i fremtiden.
Han mente kanskje han kunne sparke igang noen aksjoner fra såkalt sovende nordmenn på denne måten? Isåfall vil jeg si Fail...
Sist endret av Jotun; 23. juli 2011 kl. 08:01.
Sitat av Jotun Vis innlegg
Han tok ihvertfall ikke livet av seg, slik jihadister tror de må gjøre. Så her er det ihvertfall mulig å kunne få noen svar, om PST vil offentligjøre eventuelle sitater korrekt fra han i fremtiden.
Han mente kanskje han kunne sparke igang noen aksjoner fra såkalt sovende nordmenn på denne måten? Isåfall vil jeg si Fail...
Vis hele sitatet...
De fleste jeg har hørt om, islamister og ikke islamister, har drept seg selv etter et massakre. Jeg minner om alle skolemassakrene som har vært iløpet av de siste årene.
slag i trynet mot siv jensen og innvandrerspøkelset!
De fleste som har gjort noe tilnærmende dette har vel tatt livet av seg..hvorfor ikke han gjorde det kan man jo bare tenke seg.
Kan ikke skjønne hva slags forklaring han har for dette han har gjort..sitter her og tenker på hvordan sinntilstanden til denne mannen må ha vært mens han skjøt ned forsvarsløse ungdommer som prøvde å flykte.
Sitat av baked4life Vis innlegg
slag i trynet mot siv jensen og innvandrerspøkelset!
Vis hele sitatet...
takk for at du registrerete deg og kom med den dypt innsiktsfulle posten.
faen så flau jeg blir av jens når han snakker engelsk. Solberg vedsiden av ser jo ut som en hobbit i tilegg.
Sitat av baked4life Vis innlegg
slag i trynet mot siv jensen og innvandrerspøkelset!
Vis hele sitatet...
Dette er ikke et slag i trynet på Siv Jensen, eller noe politisk parti. Dette er et slag i trynet for hele Norges befolkning. Å blande inn politikk i en syk manns handlinger og ekstremisme er smakløst.
Sitat av DrPerception Vis innlegg
faen så flau jeg blir av jens når han snakker engelsk. Solberg vedsiden av ser jo ut som en hobbit i tilegg.
Vis hele sitatet...
Solberg? *titegn*
Jeg satt og tenkte på det samme selv DrPerception..synes Storberget så ut som en hobbit selv der han står ved siden av jens..til og med jeg er bedre i engelsk enn de 2 er.
Sist endret av assap; 23. juli 2011 kl. 08:30.
Sitat av Jotun Vis innlegg
Han tok ihvertfall ikke livet av seg, slik jihadister tror de må gjøre. Så her er det ihvertfall mulig å kunne få noen svar, om PST vil offentligjøre eventuelle sitater korrekt fra han i fremtiden.
Han mente kanskje han kunne sparke igang noen aksjoner fra såkalt sovende nordmenn på denne måten? Isåfall vil jeg si Fail...
Vis hele sitatet...
Da har ihvertfall polisen en gylden mulighet til å saumfare pappen hans og finne ut mer om hvordan psykopater tenker, -kanskje- hindre sånt i framtida.

Han fortjener livsvarig -forvaring-, ikke fengsel. 21 års fengsel for hvert liv han har tatt.
Sitat av They Have Chris Vis innlegg
Solberg? *titegn*
Vis hele sitatet...
Storberget. Er en smule trått nå etter noen døgn våken
Sitat av DrPerception Vis innlegg
Storberget. Er en smule trått nå etter noen døgn våken
Vis hele sitatet...
Fårståelig.
Der slo min trøtthet inn også. Forståelig*
Sist endret av They Have Chris; 23. juli 2011 kl. 08:47.
Er litt bekymret over at det hele tide gnåles om at han er "nasjonalist" fra pk-media... denne fyren er da milevis fra å være noen nasjonalist! Folk går rundt og sier de er både Gud, Jesus og Napoleon, uten at andre folk tror noe på dem av den grunn. Burde være innlysende at en nasjonalist ikke dreper sitt eget folk.
Sist endret av Jotun; 23. juli 2011 kl. 08:49.
Synes igrunn det er synd det ikke var en muslim eller utlending som utførte angrepene, for da ville FRP ha vunnet neste valg. For å se det på saken i gåseøyne, så gikk han hvertfall etter rett parti å angripe, men selvfølgelig tragisk uansett.

Men dette sier litt om for en hodeløs politikk AP driver med, spesielt når det får en mann til å begå slike syke ting.
Sist endret av Kunitsyn; 23. juli 2011 kl. 09:00.
Sitat av DrPerception Vis innlegg
http://www.document.no/anders-behring-breivik/


Mannen er svært intelligent.

Kansje var han for intelligent?
Vis hele sitatet...
Ikke fall for fristelsen å kvotere intelligens basert på ord, doc, i følge meg er ikke ord et betydelig bevis på intelligens. Handling, derimot, er i så fall den reelle kvotienten for intelligens - de fleste er enig i at handling betyr så mye mer enn ord!

Vel, ikke vet jeg, men jeg har på følelsen at ingen syns hans handlinger var særlig intelligent ...

84 omkommetr på Utøya!
Sitat av Kunitsyn Vis innlegg

Men dette sier litt om for en hodeløs politikk AP driver med, spesielt når det får en mann til å begå slike syke ting.
Vis hele sitatet...
Unnskyld? Hvordan mener du AP FIKK denne mannen til og gjøre noe som helst? Denne mannen var jo klart sinnsyk, og hadde gjort disse handlingene uavhengig av hva AP, eller vilket som helst annet parti hadde gjort!
hørte jeg riktig? intil 21 år :/
Øh, ingen forvaring i siktelsen? Er dette et krav påtalemyndigheten kommer med i ettertid?

Svarte, kan man meie ned 84 barn og unge med kaldt blod (da er ikke de 7 på regjeringskvartalet, antatt voksne, tatt med) uten at det foreligger et krav om forvaring i siktelsen??
Sist endret av noy; 23. juli 2011 kl. 09:11.
fra pressekonfreranse: "offisielle avhør, omtrent som dette her" skal han avhøres med kamerar ?
Sitat av Kunitsyn Vis innlegg
Synes igrunn det er synd det ikke var en muslim eller utlending som utførte angrepene, for da ville FRP ha vunnet neste valg. For å se det på saken i gåseøyne, så gikk han hvertfall etter rett parti å angripe, men selvfølgelig tragisk uansett.

Men dette sier litt om for en hodeløs politikk AP driver med, spesielt når det får en mann til å begå slike syke ting.
Vis hele sitatet...
Ditt innlegg sier litt om hvor hodeløs du selv er.
Sitat av skukketrure Vis innlegg
fra pressekonfreranse: "offisielle avhør, omtrent som dette her" skal han avhøres med kamerar ?
Vis hele sitatet...
han sa om tremt på denne tiden
Informasjon om denne tråden: Vi har valgt å kjøre en mer passiv modereringsstil når det gjelder denne hendelsen, men nå begynner ting å gå litt over styr. Vi varsler at denne tråden kommer til å bli stengt om en dag eller to ettersom den har syltet ned i "chatting" og et evig sammensurium av ulike emner. Dere som har emner dere fortsatt ønsker å diskutere som er relatert til dette kan lage dere en egen tråd som er litt mer avgrenset til ett emne.

"Internett-detektiver": Vær snill å tenk dere om et par ganger før dere legger ut informasjon om mennesker som dere "tror" kan ha noe med denne saken å gjøre. Tro kan dere gjøre i kirken, som de sier. Dere hadde ikke likt det hvis andre la ut deres navn og på syltynnt grunnlag insinuerte at dere hadde noe med denne saken å gjøre...
Tråden er nå stengt. Dette er på ingen måte for å stoppe diskusjon om emnet eller å bedrive sensur, men for å føre til en ryddigere og mer strukturert debatt. Dere som ønsker å diskutere videre kan lage nye tråder som er mer avgrenset til et konkret emne per tråd.