Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 4117
Det er en som skylder meg penger, pengene bad jeg han dytte opp i ræva, for jeg har tenkt å tyste han for salg av kokain isteden.
Men nå er ikke jeg kunde av han, jeg bare vet at han dealer. Hvordan skal jeg gå fram for politiet uten å automatisk bli blandet inn i saken. Jeg har telefonnummer til en politimann i mitt distrikt som jobber hovedsaklig i narko saker. selv er jeg rusfri og har aldri rørt noe i hele mitt liv, så jeg har alt på det rene. Tar politiet en sånn melding seriøst og kan jeg unngå å måtte møte i retten. takker for alle svar
Du kan få folk etter deg om du faktisk gjør dette, om han har mektige kontakter.. Bare sånn btw..
(° ͜ʖ °)
Zyke's Avatar
Om du opplyser om at du vil forbli anonym forblir du anonym. Men da kan du ikke vitne heller, så det blir ord mot ord. Om dette tipset ditt fører til en etterforskning er kanskje det beste du kan få ut av det.
Sitat av xcavallary Vis innlegg
Det er en som skylder meg penger, pengene bad jeg han dytte opp i ræva, for jeg har tenkt å tyste han for salg av kokain isteden.
Men nå er ikke jeg kunde av han, jeg bare vet at han dealer. Hvordan skal jeg gå fram for politiet uten å automatisk bli blandet inn i saken. Jeg har telefonnummer til en politimann i mitt distrikt som jobber hovedsaklig i narko saker. selv er jeg rusfri og har aldri rørt noe i hele mitt liv, så jeg har alt på det rene. Tar politiet en sånn melding seriøst og kan jeg unngå å måtte møte i retten. takker for alle svar
Vis hele sitatet...
Ring politiet og spør, vil tro de har egne prosedyrer for å holde deg anonym.
Om du tipser politiet akkurat idet han har fått inn varer er det jo ikke noe behov for deg i en eventuell rettssak. Du burde vente til det rette øyeblikket.
2+2 er ofte 4, også for en kokainlanger. Du har et problem med han og ber han putte penger en viss plass. Noen uker seinere får han razzia pga. anonymt tips. Du tror ikke at det er noen fare for at han sto i matte på barneskolen da? Jeg råder deg til å tenke deg om...

edit: Hvorfor skal du tyste på han? Er han gjennomført ond og spiser spedbarn til frokost, eller er det snakk om irritasjon over småpenger?
Sist endret av pidget; 14. juni 2011 kl. 21:31.
Trådstarter
12 0
han er en tulling, å jeg har farligere kontakter enn han, så det er ikke derfor jeg vil forbli anonym, han er 6 feet under om han rører meg, men jeg vil gjøre det den riktige måten, uten kontroversiell pengeinnkreving med store gutter. Jeg vil ha han i fengsel rett å slett.
Ring politiet og spør, vil tro de har egne prosedyrer for å holde deg anonym.
Vis hele sitatet...
- Hei, jeg heter Per Skithustrøen, hvordan kan jeg komme med et anonymt tips?
- Skriv et brev.
- Ok, takk, da kommer det et anonymt brev om et par dager.


pengene bad jeg han dytte opp i ræva, for jeg har tenkt å tyste
Vis hele sitatet...
Hvis du krangler med noen, og så får de plutselig politiet på døra, så er det vel ingen tvil om hvem som har sendt dem? Spesielt om du truet med å tyste på ham...
Sist endret av Kråkelefse; 14. juni 2011 kl. 21:32.
Sitat av mr5050 Vis innlegg
jævla tyster ass...snitches get stiches and trown in ditches

mann deg heller opp og bank dritten ut av han
Vis hele sitatet...
Enkelte av oss har vokst fra oss sånt for lenge siden. Vi lever i 2011 nå. Og med et slikt rettssystem vi har, så slipper man å ta personlig affære. Det er tross alt derfor vi har et slikt system.
Sist endret av VinumSabbathi; 14. juni 2011 kl. 21:32.
Trådstarter
12 0
Sitat av pidget Vis innlegg
2+2 er ofte 4, også for en kokainlanger. Du har et problem med han og ber han putte penger en viss plass. Noen uker seinere får han razzia pga. anonymt tips. Du tror ikke at det er noen fare for at han sto i matte på barneskolen da? Jeg råder deg til å tenke deg om...
Vis hele sitatet...
det du skriver er ikke tilfelle i denne saken , så det kan utelukkes. å det var ikke spørsmålet mitt.
Enig med TS, har tystet på kola dealere selv.
Til dere som sier "Snitches get stitches". Ikke alle som er like "gangster" som dere, gjerne har familie o.l.
Sikkert andre enn meg som også er interessert; hvor mye penger er det snakk om?
Trådstarter
12 0
Takk da har jeg egentlig fått svar på det jeg lurte på. sier ikke mer
Bare pass på at du ikke får en gjeng etter deg som ikke får kolaen sin .
Ellers er det vel på sine måter et bra tiltak (for samfunnet.)
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av xcavallary Vis innlegg
Jeg vil ha han i fengsel rett å slett.
Vis hele sitatet...
Det jeg må skuffe deg med er at med mindre fyren dealer i hekto/kilo eller har mange andre lovbrudd på seg vil han mest sannsynlig ikke få noe fengsel i det hele tatt.
Om alle skulle snudd ryggen til det som skjer, hadde det jo vært fritt frem for å gjøre hva som helst her i landet. Om TS føler seg trygg på at det ikke skjer noe hvis han går til politiet, så er det jo akkurat det han burde gjøre.
Gerd-Liv Valla hadde også mektige venner. Det samme hadde Arne Treholt.
Det gikk jo bra med disse.

Ære være deg hvis du fjerner en langer fra gatene. Men tenk deg om før du gjør noe. Er dette noe som kan falle tilbake på din familie? Er dette bare en bagatell, eller er det snakk om mange høvdinger?
Sitat av xcavallary Vis innlegg
han er en tulling, å jeg har farligere kontakter enn han, så det er ikke derfor jeg vil forbli anonym, han er 6 feet under om han rører meg, men jeg vil gjøre det den riktige måten, uten kontroversiell pengeinnkreving med store gutter. Jeg vil ha han i fengsel rett å slett.
Vis hele sitatet...
nok er nok, tbh så har jeg en følelse av at mye av det du nå sier er løgn! Hvorfor? Fordi cola-"miljøet" ikke funker slik du vil ha det frem til!

1. Tysting straffes uansett hvem du er eller hva du har av kontakter. Hadde du hatt farligere kontakter enn han, og han hadde vært den tullingen du påstår han er, så hadde du hatt pengene dine

En annen ting er det at INGEN og da mener jeg absolutt ingen som er i det litt mer kriminelle hjørnet, vil under noen omstendigheter mene at tysting er løsningen i en episode!

2. La oss hypotetisk sett, innbille oss at du faktisk har tøffere gutter enn det han er/har av kontakter!

(Siden han selger cola, og du påstår du er så lovlydig som du er, utenom at du røyker litt weed... Vil jeg med hånden på hjertet kunne påstå at han er ganske mye mer "in-the-game" enn det du er! Altså er han en mer viktig brikke enn det du er... "Torpedoene dine" Tor, Per og Leif fra treningssenteret ditt, vil virkelig ikke rote seg imot de litt større fiskene, da det fort kan blandes inn f.eks. HA-folk i disse miljøene...)

Jeg har flere ganger driti i penger folk skylder meg fordi de har brukt for lang tid, da har jeg en prinsippsak, jeg driter i pengene å går etter personen! Hvis jeg hadde måttet ty til tysting, så ville det vært kun hvis 1. jeg ikke under noen omstendigheter kan måle meg med fyren, og han virkelig fucker livet mitt eller 2. jeg ikke er så tøff som jeg påstår jeg er, og egentlig ikke hører i det miljøet jeg er i!

På den ene siden vil du gjøre det rette, o.O Kanke du nevne til politiet at du har lånt penger til en coladealer! Ikke prøv slike argumenter her... de fleste av oss som leser her har faktisk opplevd slike situasjoner, og som regel så stemmer de ikke helt likt som i ditt tilfelle!

Glenni hva mener du, jeg har familie, jeg bor med dem o.s.v. men jeg mener fortsatt at snitching er tull... Hadde denne coladealeren truet TS på livet, greit dra til politiet! Hadde han drevet å presset han for penger, greit dra til politiet! Men at TS låner denne personen penger, som ikke har blitt gitt ennå, og TS vil nå ha en prinsippsak (som regel litt gangsteropplegg) og hvis han da vil leke gangster, så får han oppføre seg som en!
Og ikke for å nevne, hvor mange av de tøffe kontaktene dine vil faktisk støtte deg, når de får vite at du er en tyster?
Experientia docet
UrbanFreak86's Avatar
Fasinerende og lese innleggene til mange av dere her inne.
Skulle nesten tro at dere alle tror at alle narko dealere(avskum) har en liten hær bak seg.
Noe som da i de fleste tilfeller er feil.
Å det er faktisk så mye firepower i Norge blandt den sivile lovlydig delen at og fjerne narko dealer ikke er noe problem.
Det burde vel i prinsippet vært en samfunns plikt.
Ikke at jeg oppmuntrer til ulovlige handlinger.

Å jeg synes virkelig at det er bra at TS tør og angi en dealer, hadde det bare vært flere som deg.

"Someday a real rain will come and wash all this scum off the streets"
Taxi Driver
Sist endret av UrbanFreak86; 15. juni 2011 kl. 04:03.
Å gå til politiet vil nå ikke være så smart i din situasjon. Som sagt har du lånt penger til en dealer. Så hvis du tyster på ham kan han dra deg med seg, for jeg har en liten tvil at du er så uskyldig hvis du er så god venn med en dealer. Da blir du jo mistenkt for å være i samme miljø, so let it go.
Ettersom TS kjenner denne personen som selger brus, så regner jeg med at han er i et rusmisbruker-miljø han også, hvorpå som nevnt av Lujei, det ville vært rimelig uintelligent å blande Politiet inn i en slik fillesak ettersom det like lett kunne gått ut over en selv.

Forøvrig så er det ingen som liker angiveri, heller ikke politibetjenter, de er mennesker de også. De vil kanskje ta saken hvis de ser at det ikke vil bli noe større problem, men bak ryggen din vil de fnyse av deg akkuratt som alle andre ville gjort. Er du i avhør, så blir du ofte presset på mange områder og spørsmål, men når det kommer til spørsmål hvor du i et tilfelle måtte ha angitt en venn, og du sier du ikke vil svare på det av den grunn, så spør de deg ikke en gang til. Nå vet jeg ikke om denne personen TS ga penger til er en venn, men de er iallefall bekjente og fortrolige med hverandre. Noe helt annet er å anmelde folk du ikke kjenner, spesielt om du ikke er en del av et slikt miljø selv.