Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  29 1710
hallo, etter jeg oppgraderte min Windows vista med noen viktige ting har jeg fått bluescreen 4 ganger på rad etter jeg har starta dataen, detter iriterer meg noe så inn i helvete!!! har dere noen råd eller ett eller annent?
Det hjelper om du hadde gitt oss minidump-filene, feilkoden(e) på bluescreenene eller noe som helst relevant info.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
En blåskjerm er en feilmelding. Post feilmeldingen eller google den.
Sitat av Viva La sk33to Vis innlegg
Det hjelper om du hadde gitt oss minidump-filene, feilkoden(e) på bluescreenene eller noe som helst relevant info.
Vis hele sitatet...
Det er så uklart, jeg sier ikke en dritt :/ men tror det var noe med ":C" :S
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av Rain Man Vis innlegg
har jeg fått bluescreen 4 ganger på rad [...] har dere noen råd eller ett eller annent?
Vis hele sitatet...
Sitat av Viva La sk33to Vis innlegg
Det hjelper om du hadde gitt oss [...] noe som helst relevant info.
Vis hele sitatet...
Sitat av Rain Man Vis innlegg
jeg sier ikke en dritt :/
Vis hele sitatet...
Hva er det egentlig du vil?
gå inn på systeminnstillingene og fjern hukket for "restart automatisk"

da får du tid til å se hva som står

"jeg ser ikke en dritt" tipper jeg han mente
Sist endret av VivaLatrina; 16. april 2010 kl. 22:43.
Sitat av Sio Vis innlegg
Hva er det egentlig du vil?
Vis hele sitatet...
jeg vill vite hvorfor det skjer?!!
Nå er det slik at vi på nFF mangler desverre synske evner.
Vi må vente på feilmelding fra blåskjerm.
okai. Da sender jeg hvis PCEN har lyst til det :P
Sitat av Rain Man Vis innlegg
jeg vill vite hvorfor det skjer?!!
Vis hele sitatet...
Vel, dette lagres som regel "klart og tydelig" i en mappe som heter Minidump.
Denne mappen finner du ved å trykke windows-knapp+r -> i kjør limer du inn %SystemRoot%\Minidump
Etter dette er gjort skal det poppe opp en mappe med en fil i. Kopier og lim inn innholdet i filen her.
Sist endret av Public_htmL++; 16. april 2010 kl. 22:57.
Dette skjedde: Musa ble blå og lagga -> skjermen skrudde seg av -> Musikken hakka = Pcen restarta

Hva kan jeg bruke for å opne .DMP Filer?
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Legg dem heller ut her, om du vil åpne dem selv, hversågod, bruk noe debuggings programvare, så kan du lese feilkodene der
hva mener du med å legge de ut her?
Sitat av Rain Man Vis innlegg
Dette skjedde: Musa ble blå og lagga -> skjermen skrudde seg av -> Musikken hakka = Pcen restarta

Hva kan jeg bruke for å opne .DMP Filer?
Vis hele sitatet...
Gud.

Du kan åpne dump-filer og lese dem med favoritt-editoren din. F.eks notepad.

Sitat av Rain Man
hva mener du med å legge de ut her?
Vis hele sitatet...
Du kan legge til vedlegg i forum-posten din ved å klikke på bindersen i avansert modus.
Sist endret av Public_htmL++; 16. april 2010 kl. 23:10.
Sitat av Public_htmL++ Vis innlegg
Gud.

Du kan åpne dump-filer og lese dem med favoritt-editoren din. F.eks notepad.


Du kan legge til vedlegg i forum-posten din ved å klikke på bindersen i avansert modus.
Vis hele sitatet...
det funker ikke i Notepad!! + jeg får ikke starta PCen min uten att den restarter seg, så jeg venter til i morgen med å sende de filene, hvis jeg kommer på :S
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Du kan jo prøve å starte den i sikkermodus.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av Rain Man Vis innlegg
det funker ikke i Notepad!! + jeg får ikke starta PCen min uten att den restarter seg, så jeg venter til i morgen med å sende de filene, hvis jeg kommer på :S
Vis hele sitatet...
Mitt spørsmål blir jo da; hvordan vet du at du ikke kan åpne .dmp filer i notepad om du ikke klarer å komme inn på operativsystemet ditt?
Sitat av Fleff Vis innlegg
Du kan jo prøve å starte den i sikkermodus.
Vis hele sitatet...
Bluescreen kommer i de fleste tilfeller av hardware-relaterte grunner.
Sikkerhetsmodus kan hjelpe til om det er en dårlig driver e.l som er problemet.

Om du holder inne F8 på tastaturet under oppstart, før windows-loading skjermen vises får du div. oppstartsalternativer.
Sist endret av Public_htmL++; 16. april 2010 kl. 23:23.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Sitat av Public_htmL++ Vis innlegg
Bluescreen kommer i de fleste tilfeller av hardware-relaterte grunner.
Sikkerhetsmodus kan hjelpe til om det er en dårlig driver e.l som er problemet.

Om du holder inne F8 på tastaturet under oppstart. før windows-loading skjermen vises får du div. oppstartsalternativer.
Vis hele sitatet...
Tenkte på det samme, men tar ikke lange tiden å teste, siden trådstarter nevne noe om C:, så kan det jo være noen korrupte windows filer? Prøve å stappe i windows platen og velg reparer.
kan det si noe med at Pcen skrudde seg av Pga. varmen?? Fordi Pcen min var jævelig varm?
BÅT BÅT BÅT BÅT BÅT
CakeZ's Avatar
Da tar du og renser viftene Å ha gjengrodde vifter er en sikker vei til blåskjerm...
Her er filene, jeg de er .rar

"This problem goes back to the scorce NVIDIA. They have not properly tested some late 7000 series to the early 9000 series, worst affected is the 8000 series.

The problem is due to over heating the chips do not have the proper leway to expand so the solderings crack, so you get the blue screen of death or in most cases wavey line going down the screen but when your pc cools down it will boot but as soon as it heats up same problem it crashes.

Nvidia are in the process of going to court with packardbell in california, but none of the big pc companys are admitting anything, pc world,song and dell... the only thing being done is packardbell are extending the warrenty too 2 years.

All you can do if its a laptop and still in warrenty get it fix but when you do the problem will just happen again. or throw you graphic cards out the window."

Var det en som skrev på ett forum, men hvorfor skulle det gå bra i 2-3 år????????? Jeg har jo fortsatt garanti, kanskje det hjelper?
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Det ser ut som det er skjermkortet ditt som skaper disse problemene, du har aldir renset det? Vedder på det er pga varmen, hvis ikke det hjelper å renske det for støv så instaler nye drivere:

http://www.nvidia.com/Download/Scan.aspx?lang=en-us
jeg rensa det igår, var ikke noe støv på det + at jeg ikke har vifte, tror jeg setter vifta jeg bruker på sommeren til å avkjøle meg går helder til å avkjøle hele pcen :P
Den slår ut på "nvlddmkm.sys" som er driver fil til skjermkortet.
En "TDR recovery context" er også med i debuggingen.
TDR da være også andre ting er skjermkortet.
Common issues that can cause a TDR:
- Bad memory
- Insufficient/problematic PSU
- Corrupt driver install
- Overheating
- Unstable overclocks (GPU or CPU)
- Incorrect MB voltages (generally NB/SB)
- Faulty graphics card
Vis hele sitatet...
Så du får teste litt,blir det bra når du for kjølt den ned.
Ja så kan det være grunnen.

For minne memtest86+
Temp spenninger sjekk med pc-wizard
dataen min er nå på service
WhoCrashed - svarer meg alltid på hva problemet er / var etter blåskjermkrasj.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Nå har jeg fått tilbake dataen, de har oppgradert PCen slik at jeg nå kan kjøre AoC på medium (uten lagg) og på fullt med LITT lagg....

MEN... siden alle problemene skjedde etter jeg installerte ny driver på det gamle skjermkortet så lurer jeg på nå, er det trygt og innstalere ny skjermdriver til det nye skjermkortet? eller vill de bli helt tiss som forje gang jeg lasta ned ny driver til det gamle kortet?? som jeg fikk med den andre kortet.

gammelt skjerkort: Geforce 8400
nytt skjermkort: Geforce g210
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Drivere til skjermkort skal jo ikke skape noe probelemer egentlig, hvis det gjør det så er det jo bare å rulle tilbake til den gamle.

Kanskje du tilogmed får bedre ytelse av ny driver, om den du har er gammel.
Nei nye drivere skal som regel ikke skape problemer.
Det kan gjøre med et gammelt skjermkort(Geforce 8400) når du prøver og legge inn nye drivere.
P.g.a nye funksjoner for nyere kort,viss enn får bsod da legger man tilbake til de drivere det eldere kortet fungerte med.
Sist endret av snippsat; 8. mai 2010 kl. 18:21.