Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 9471
Hei alle sammen, dette er min første post på forumet. Har loket masse her før, men aldri fått ut fingeren og skrevet noe før nå.

Så kort sagt, fra før har jeg bare erfaring med hasj/weed. Røyket mer eller mindre hver dag i et års tid, men så etter en tur til Amster klarte jeg å bygge opp en latterlig stor toleranse etter å ha røyket verdens beste shit konstant i en uke. Da vi kom tilbake til Norge røyket jeg 6g på en dag og fikk knapt merkbar effekt så jeg bestemte meg for å slutte for ubestemt tid. Så før denne MDMA opplevelsen har jeg ikke rørt noen rusmidler, annet enn alkohol i ny og ne på 5 uker.

Uansett, jeg var på et vors i går og hadde drukket mine 6 halvlitere med øl og følte med jævlig bra egentlig, klar for en lang natt på byen! Så viser det seg at en kompis av meg har med seg 6 mdma piller, røde med noe som ligner på en fyr med afro stemplet på. Jeg blir seff dritnysgjerrig, får en pille og svelger den ned med den siste slurken med øl jeg har igjen. 4 andre gjør det samme.

Etter rundt en halvtimes tid står vi utenfor klubben vi skal på og jeg kjenner helt klart at jeg har mye mer energi enn tildligere, de 6 halvliterne jeg drakk er knapt merkbare lenger, er nesten edru i hodet værtfall. Da vi omsider kommer inn kan jeg ta og føle på musikken der inne. De spilte dubstep, helt klart perfekt knipsemusikk. Før jeg vet ordet av det danser jeg ræva av meg på dansegulvet, noe jeg sjelden gjør! Når jeg så på menneskene der inne kunne jeg se et slags lysende omriss rundt alle og alle farger var klare og tydelige.

Dessuten så gikk skravla uten stopp og uten hemninger, men for folk som ikke trippa hørtes nok mye av det ut som vås men det var utrolig befriende! Musikken var så klar og tydelig! Jeg aldri har hørt maken til dette. Når jeg snakket med folk, selv folk jeg aldri har sett før eller ikke kjente så godt føltes det som om jeg hadde kjent de hele livet, fikk til og med en følelse som kunne likne på forelskelse, men ikke på en seksuell måte, jeg elsket bare mennesket om det gir noen mening.

Så ja, natten gikk og jeg danset og pratet med folk, så nærmet klokka seg tre og jeg kom plutselig på at jeg ikke hadde drukket en dråpe siden jeg kom hit, så jeg kjøper en øl og drikker den og spør om å få vann, sluker 5 store glass.
Rundt klokka 4 er jeg hjemme, men er overhodet ikke trøtt. Så jeg blir sittende oppe og røyke sigg, mens jeg hører på mer dubstep på pcen.

Rundt klokka 7 kommer jeg ned igjen, så jeg spiser en pizza og krasjer i seng, sover til rundt klokka 1. Våkner igjen og kjenner at jeg er helt forferdelig støl, sannsynligvis etter all dansinga. Annet enn dette er det ingen dagen derpå effekter som jeg kan kjenne hvertfall.
Andre ting jeg kan bemerke er at jeg hadde en nærmest ustoppelig trang til tobakk, snuste konstant og røyket en 20 pakk i løpet av kvelden.

Så alt i alt, dette var en helt perfekt opplevelse. En av de beste i mitt liv helt klart. Kan garantere at det blir mer knipsing på meg i fremtiden, kan ikke si det samme om hasj. X er bare så mye mere sosialt og så lenge man ikke gjør det alt for ofte, kan jeg ikke se mange negative sider ved det. Men som sagt dette var første gang så jeg vet ikke hva fremtiden vil bringe enda. Takk for oppmerksomheten!
Sist endret av Googæl; 22. februar 2010 kl. 02:07.
Sitat av Googæl Vis innlegg
Så alt i alt, dette var en helt perfekt opplevelse. En av de beste i mitt liv helt klart. Kan garantere at det blir mer knipsing på meg i fremtiden, kan ikke si det samme om hasj. X er bare så mye mere sosialt og så lenge man ikke gjør det alt for ofte, kan jeg ikke se mange negative sider ved det. Men som sagt dette var første gang så jeg vet ikke hva fremtiden vil bringe enda. Takk for oppmerksomheten!
Vis hele sitatet...
Ouch, ouch. Den tingen der tenker veldig mange, og tro meg - du har ikke lyst til å spise masse ecstasy/MDMA i lengden. Det som skjer er at verdien av opplevelsen blir lavere og lavere hver gang, samt at du tømmer hodet for serotonin om du ikke lar hjernen restituere seg. Akkurat det med lavt serotonin-nivå ødelegger mye av livskvaliteten din, mer enn du tror og legger merke til. Snakker av egen bitter erfaring, og jeg råder deg absolutt til å vise måtehold. Vent minst et par måneder før du gjør det igjen, selv om det kan være vanskelig å la være.
Sist endret av Nichotin; 22. februar 2010 kl. 02:27.
Jeg husker første gangen jeg spiste knips, det var helt sinnsykt. MDMA er helt klart et kjempe stoff som skaper en helt spesiell, god, kjærilg sinnstemning. Første gang jeg spiste knips var det med ei jente jeg var forelsket i, og en sånn setting er virkelig til og anbefale=)
Jeg kjenner veldig godt igjen den at man elsker alle mennesker på et dypt nivå, nesten som en forelskelse som du sier. Du hadde noen andre sånne opplevelser som man kjenner seg igjen i, men jeg synes du skriver litt lite om selve opplevelsen. Det blir liksom mest av hva du gjorde, og det er ikke like interessant å lese for min del.
Sist endret av appel; 22. februar 2010 kl. 02:26.
Sitat av Nichotin Vis innlegg
Ouch, ouch. Den tingen der tenker veldig mange, og tro meg - du har ikke lyst til å spise masse ecstasy/MDMA i lengden. Det som skjer er at verdien av opplevelsen blir lavere og lavere hver gang, samt at du tømmer hodet for serotonin om du ikke lar hjernen restituere seg. Akkurat det med lavt serotonin-nivå ødelegger mye av livskvaliteten din, mer enn du tror og legger merke til. Snakker av egen bitter erfaring, og jeg råder deg absolutt til å vise måtehold. Vent minst et par måneder før du gjør det igjen, selv om det kan være vanskelig å la være.
Vis hele sitatet...
Det er notert! takk
Jeg formulerte meg litt feil der, for jeg synes det var ålreit lesing, bare så du vet det. Det vekte noen gamle minner hos meg, og jeg kjente en liten følelse i magen faktisk, hehe. Det jeg egentlig mente var at ved å skrive mer om selve opplevelsen kunne du gjort det enda mer interessant. Bare et tips til neste gang
Sist endret av appel; 22. februar 2010 kl. 02:34.
♡♥♡♥♡♥♡
lex123's Avatar
Høres ut som om du hadde en knall kveld/natt i vert fall
Kan forresten melde om en dagen derpå effekt her! Jeg har aldri likt dubstep eller annen tekno for den saks skyld før, men i dag har jeg søren meg ikke hørt på annet hele dagen. Det slo meg først nå

http://www.youtube.com/watch?v=PCuKhOVD9x0
Dette er jo helt vill musikk! Elsker det!

Forresten, er det vanlig med kjederøyking/snusing under en E tripp? Eller er det bare jeg som er en nikotinjunkie? Jeg mener de gangene jeg gikk ut for å ta en sigg røyket jeg 2-3 sigg på 10-15 minutter, I tilegg hadde konstant en snus under leppa hele kvelden. Vanligvis når jeg er ute å drikker går det med en del snus og sigg, men har aldri vært borti noe som dette før.
Så fint du hadde en bra kveld og en kjempe opplevelse. Ecstasy/ MDMA er fantastisk.

Jeg vil forsøke å ikke heve pekefingeren, men jeg vil fortelle deg litt om min opplevelse med E. Jeg hadde også en fantastisk opplevelse første gang jeg prøvde og forelsket meg helt i det. Dette førte til at jeg hele tiden, spesielt når jeg drakk, var ute etter samme følelse igjen. Dette førte videre til at jeg prøvde flere ting (som amfetamin, kokain med mer) alltid i jag etter denne følelsen, hvis E ikke var tilgjenglig. Fra å være en person som i utgangspunktet var negativ til narkotika, ble jeg nysgjerrig på det meste. Dette forandret meg som person, og gjorde at jeg tok noen valg jeg ville gjort annerledes i dag.

Jeg angrer ikke på at jeg prøvde E, for det har gitt meg mange positive opplevelser, og fått meg til å se ting annerledes. Samtidig har det kostet en høy pris. Da jeg var midt opp i det var jeg overbevist om at det var vært den høye prisen, noe jeg har vært mer usikker på nå i etterkant. Ønsker deg lykke til videre. Think Twice!!

Å ja, det er ikke uvanlig å røyke mye under trippen. Bare pass på at du ikke overdriver slik at du blir dårlig av det dagen etter.
herlig å lese:P knipps er det beste i verden(utenom flei da av personelig mening) og er supert å ta på et sted som du gjorde det på sinnsykt possitiv opplevelse men ver forsiktig!!! det er farlig! som nichotin sier så blir du mer og mer deppa for hver gang du tar det hvis du ikke har opphold, og de fleste mister gløden for lang tid/alltid
Enig med det dere skriver her. Jeg hadde en veldig liknende følelse som deg, Googæl. Den turefølelsen er bare helt sykt DIGG! Men det intensiteten dabber av etterhvert som man spiser det, så ta lange pauser. Jeg har ikke spist det på 1,5 år nå, og fortsatt merker jeg suget etter å ha den turefølelsen i kroppen (hadde det senest i stad da jeg satt på jobben, det kilte fysisk i magen). Jeg var heller ikke noe fan av elektronisk musikk før jeg spiste knips, da fikk jeg et helt annet syn på det.

Når det gjelder røyking, så pleide vi å røyke masse hasj når vi tura (5-10 gram). Det som jeg liker med det er at man får en feit opptur når man røyker (spesielt pipe eller bong) og man føler seg plutselig dobbelt så tura som man gjorde i utgangspunktet. Og utrolig nok så blir man ikke slækk heller, jeg vil faktisk påstå at effetken er motsatt.

Som sagt må du være forsiktig, fordi du har den klassiske følelsen man får ved første tur (toppform og full av kjærlighet, ingen dagen derpå nedtur etc). Men ha det gøy, for all del, bare husk at det sjelden smeller før det har gått noen måneder, og da KAN det være for sent.

Nå spiser jeg bare flein et par ganger i året, og trives med det
Takker for alle innlegg, blir nok en god stund til neste gang håper jeg. Det var altså ingen hasjrøyking under denne turen, ettersom jeg har kuttet ganske kraftig ned på paffinga i det siste, gått fra mange ganger daglig til nesten ikkeno. Det var denne amsterdamturen som stoppet det, ironisk nok :P Var helt sykt, første dagen vi var hjemme hadde jeg altså 6g med det jeg tidligere ville kalt standard brunt, etter norske standarder vel å merke. Kunne røyke det som sigaretter, og ble knapt nok fjern i det hele tatt. Mest av alt endret det synet på hasj i Norge, for den er tydeligvis ikke særlig god i forhold til det den kan være... Men neste gang jeg knipser skal du nok ikke se bort fra at jeg skaffer no pot for å få testa komboen.

Uansett, kan kanskje fortelle om en litt morsom opplevelse under turen. Dette var helt i starten på trippen, og den eneste effekten hittil var en veldig sterk økning i energi. Jeg gikk på do inne i klubben med engang jeg kom inn, og da jeg kom ut igjen så jeg og en kompis på oss selv i speilet, DA kicka det inn! Herregud, jeg må ha sett idiotisk ut der jeg sto og prøvde å tegne linjer rundt meg selv i speilet, ettersom jeg kunne se et svakt lysende omriss rundt meg selv. Samtidig som jeg kniste som en 10 åring under seksualundervisning på skolen. Hvertfall, da kom tankene inn også. Tror jeg aldri har hatt så høye og positive tanker om menneskeheten som da, foran speilet på en do. Husker blant annet jeg sa at dersom alle mennesker hadde opplevd noe som dette, ville ingen finne på å skade hverandre eller gå til krig eller noen ting...innerst inne er alle de samme, forskjellene er kunstige og skapt av samfunnet og bla bla bla.. Kompisen min var heeelt enig, der han sto og var veldig fascinert av følelsen av varmt og kaldt vann om hverandre på hendene... (han tura også, men har gjort det før). Hvertfall, dette satte standarden for resten av kvelden, og liknende tanker og følelser var til stede hele tiden.

Det kan nevnes at vi begge studerer statsvitenskap og tilbinger dagene med å lese om konflikter, kryssende interesser, kriger og politiske uenigheter som aldri ser ut til å årne seg. Det føltes bare helt fantastisk å komme frem til en sånn fundamental, enkel sannhet der inne på doen om bare verden var slik!