Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1097
Sett at jeg har direktelinken til et filmklipp.
http://blablabla.com/blabla.swf

Når jeg legger denne i URL-baren så får jeg opp videoen i fullskjerm. men hvordan lagrer jeg den på harddisken?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Høyreklikk på linken og velg "lagre som".

Dette lærte pappa meg i netscape navigator back in 1995.
jess. men jeg har liksom ikke noe sted å klikke? har url-en som jeg kan paste hvor jeg vil. men den fant jeg i kildekoden. er klar over at spørsmålet er sykt noob, men når jeg høyreklikker på selve filmen, så får jeg opp en sånn bitteliten macromedia-meny, mens noen andre steder kan jeg ikke klikke. har liksom ikke en hyperlink jeg kan høyreklikke på for å få opp en meny. men dersom jeg paster til URL-feltet og trykker Enter så kommer filmen i fullskjerm. takk for hjelpen.
Sitat av Realist1 Vis innlegg
jess. men jeg har liksom ikke noe sted å klikke? har url-en som jeg kan paste hvor jeg vil. men den fant jeg i kildekoden. er klar over at spørsmålet er sykt noob, men når jeg høyreklikker på selve filmen, så får jeg opp en sånn bitteliten macromedia-meny, mens noen andre steder kan jeg ikke klikke. har liksom ikke en hyperlink jeg kan høyreklikke på for å få opp en meny. men dersom jeg paster til URL-feltet og trykker Enter så kommer filmen i fullskjerm. takk for hjelpen.
Vis hele sitatet...
Høyreklikk på linken i den første posten din.

Eller lag en html-fil med dette innholdet:

<html>
<a href="link.fil"> download link </a>
</html>
Sist endret av Public_htmL++; 25. oktober 2009 kl. 04:55.
I Firefox:
Verktøy->Sideinformasjon->Media, så er det bare å finne filmklippet
♡♥♡♥♡♥♡
lex123's Avatar
Når filmen vises i fullskjerm er det bare å Fil>Lagre som
Litt mere tungvint: La siden loade -> trykk ctrl+s -> Lagre siden -> Finn swf filen -> kos deg.
Jeg må gjøre noe feil.. Det er fra en blogg på blogg.no
Først viste jeg kilden på bloggsiden og fant en link. Pastet den inn i URL-baren så kom jeg til en ny side, der filmen var litt større. Fant kildekoden på nytt og fant direktelink til .swf-filen. Har skiftet et par tall her da, så det er ikke eksakt denne videoen, men hvordan går jeg frem for å laste for eksempel denne ned til harddisken: http://video.blogg.no/116511.swf

Fikk lastet den ned, mener jeg, men verken VLC (denne spiller vel ikke av .swf-filer uansett..?), FLV player eller Flash Movie Player får opp noe. I FMP står det 0/2 under videobildet, og jeg mener 2-tallet er antall frames i filen, så det er mulig jeg har gjort noe feil når jeg har prøvd å laste ned filen.

Prøv å klikk på blogg.no-linken over, så ser du hva som skjer. Videoen kommer over hele skjermen. Men "Lagre som" er ikke et klikkbart alternativ, så det er kanskje ikke den rene filen i fullskjerm likevel? Noen som kan hjelpe ytterligere? Takk for tålmodigheten.
Prøv å bruk eit program som dette, eller tilsvarande.
Eg har faktisk ikkje hatt noen problem å spele swf i VLC.
Men ser problemet med nedlastingen, då det er ikkje file du får lasta ned men ei fil kalt "player.swf"
Veit at firefox skal ha ein plugin til nøyaktig dette bruker. Leit litt på google etter firefox plugins.
det enkleste er bare å laste ned "Replay Media Catcher" fra bukta alle fra wath ever. så gå på siden trykk "play" da vil det komme en "copy" i mine documenter under recordings.
VLC funker bare av og til å spille av .swf filer? hvorfor?

BTW: Hvordan kan jeg overføre(rippe) en film fra en dvd til pc'n?
Sitat av mac 11 Vis innlegg
VLC funker bare av og til å spille av .swf filer? hvorfor?

BTW: Hvordan kan jeg overføre(rippe) en film fra en dvd til pc'n?
Vis hele sitatet...
swf er flash filere, dem har bare LINK til en stream som er FLV filer normalt.

steg 1:
laste ned flv fila (swf fila har ikke en dritt å si)
steg 2:
last ned en flv to dvd converter.

Sitat av mac 11 Vis innlegg
BTW: Hvordan kan jeg overføre(rippe) en film fra en dvd til pc'n?
Vis hele sitatet...
http://www.google.no/search?hl=no&cl...shrink&spell=1
Sist endret av ranvik; 25. oktober 2009 kl. 22:58.
kan jeg bruke DVD shrink til å rippe dvd filmer (spillefilmer) til pc'n?
Har ikke lyst til å laste ned så sykt mye programmer på denne nye pc-en nå. Er det noen som kunne tenke seg å laste ned filen for meg, og sende den til meg? Svar gjerne på PM. Takk!
Valgfri brukertittel?
Eplefisk's Avatar
Kan du ikke bare laste den ned fra siden der? Finner linken til flv-filen i safari ved hjelp av activity monitor:

http://v2.blogg.no/new/XWBLUfihGQpOc...5851441738.flv

Høyreklikk, last ned.