Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 1527
Hallo folkens. er foholdsvis ny på dette med webdesign. Har laget meg en side ved bruk av dw cs3 og templates. På denne siden har jeg tenkt å legge ut noen wmv filer. slik at folk enten kan se dem eller laste dem ned ved bruk av metoden "lagre mål som" . Har en mappe som heter gtsfk og inne i den mappen ligger det flere mapper b.annet en jeg kaller media som wmv filene er lagt inn. og den koden jeg har skrevet er

(<a href="media/staffanlindstrombinderdognflue.wmv">) men da jeg prøver den i browseren er det ikke noe som virker.

Håper på god nok forklaring


mvh alfa72
Skal du streame filmen altså at den skal avspilles på nettsiden eller skal folk klikke på en lenke for å kunne laste den ned?

Det at lenken din ikke fungerer kan jeg tenke meg er på grunn av at du må skrive inn (<a href="gtsfk/media/staffanlindstrombinderdognflue.wmv">)
Sist endret av wb-; 30. juli 2008 kl. 13:01.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
"noe som ikke virker" er en litt vag beskrivelse. Hva slags feilmelding får du?
Om du skal vise film på nettet er det flash som gjelder, så å si alle har flash og det fungerer på alle operativsystemer uten ekstra codecs etc..
Sist endret av campod; 30. juli 2008 kl. 13:15.
Tastaturkriger
Deezire's Avatar
http://www.jakeludington.com/project...layer_wmv.html

Slik gjøres det. Flash er forøvrig ofte et bedre alternativ, men det har gjerne litt høyere læringskurve.

Kode

<object id="MediaPlayer" width=320 height=286 classid="CLSID:22D6f312-B0F6-11D0-94AB-0080C74C7E95" standby="Loading Windows Media Player components..." type="application/x-oleobject" codebase="http://activex.microsoft.com/activex/controls/mplayer/en/nsmp2inf.cab#Version=6,4,7,1112">  <param name="filename" value="LINK TIL FILM FIL"> <param name="Showcontrols" value="True"> <param name="autoStart" value="True">  <embed type="application/x-mplayer2" src="LINK TIL FILM FIL" name="MediaPlayer" width=420 height=340></embed>  </object>
Jeg prøvde å få til dette for litt siden å slet med å bruke veldig enkle koder... Etter litt googling fant jeg denne å det ser ut til å funke knall.
En får da en liten Windowsmediaplayer avspiller på nettsiden. Om dette funker på kryss over på Mac aner jeg ikke.
Men du kan se resultatet her http://www.spillgruppen.com/sensation.html
Filmen tar litt tid før den begynner å laste osv da den er litt stor.

Men du kan ikke bruke denne til å la folk laste ned filen.. Derfor ser du at jeg har laget en link å en kjempekort forklaring rett nedenfor på hvordan en laster ned filmen, for mindre datakyndige.
Sist endret av møkk; 30. juli 2008 kl. 13:22.
Trådstarter
12 0
Legger til en link så dere kan se hva jeg mener, Dette er en side en annen har laget. men han har sluttet i foreningen jeg er med i, Så fikke jeg spørsmålet om å lage en ny side

http://gtsfk.no/nedlastinger/videoer/videoer.htm
Trådstarter
12 0
Hei i gjen. Tror jeg kanskje kan bruke denne. Laget hver av filmene i rar. da virket det. Men selfølgelig må folk unrare dem i gjen da. tror dere det blir feil å gjøre det slik


mvh alfa72

hvordan setter man denne som LØST
Sitat av alfa72
Hei i gjen. Tror jeg kanskje kan bruke denne. Laget hver av filmene i rar. da virket det. Men selfølgelig må folk unrare dem i gjen da. tror dere det blir feil å gjøre det slik


mvh alfa72

hvordan setter man denne som LØST
Vis hele sitatet...
Du kan jo legge igjen en link til diverse ZIP verktøy,
så folk kan unrare dem som du sier.
Trådstarter
12 0
hei public_html.takk da det er gjort. Så da ser jeg denne tråden som løst

Ønsker å takke alle for kjempe svar

mvh alfa72
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Uhm,

å zippe filmane, for å så legge ut lenke til programvare er omtrent så dårlig som det overhodet er mulig å få det gjort!!!

Rett Måte(TM) er å lenke til filmen uten zip eller andre idiotiske wrappere, eller embedde den med <embed>-taggen. Korleis klienten håndterer dette er heilt og holdent opp til, ja, nettopp klienten, men det funkar fint på omtrent alle dei system eg har tatt i, inkludert *nix med KDE 3.5 og konqueror, safari, IE5,6,7, Opera, Firefox, netscape 4.7...
Trådstarter
12 0
dette er den eneste måten jeg fikk det til å virke på. Prøvde på noe annet og men funka ikke.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Ond^Sofa
"noe som ikke virker" er en litt vag beskrivelse. Hva slags feilmelding får du?
Vis hele sitatet...
Alfa72: har du i heile tatt tenkt, og faktisk prøvd å finne ut kvifor det ikkje funker?
Trådstarter
12 0
Ja faktisk slashdot så har jeg det. Og bare så jeg har fått sagt det så er jeg ikke noen webmaster som en del av dere som er her er. Så jeg er kjempe happy om du har en annen metode å gjøre dette på. Glad for all hjelp jeg kan få. Sammtidig så er det meningen at folk skal kunne laste ned dette.

vh alfa72
Bruk <embed src="film.wmv">.
Trådstarter
12 0
Hei goophy: hvordan setter jeg inn denne fila for at den skal hunne åpne filmen. Sorry har ikke brukt denne koden før
Vel, kansje et litt grufft svar, men lær deg HTML markup før du prøver å bruke det, spessielt hvis du ikke har noen vidre innsikt i emnet. Noen skjønner lett hva som betyr hva, uten å måtte lese seg til det, mens de ikke skjønner bæret av noe annet, og vica versa for noen andre.

et kjapt Google søk


Dette viser et generellt utkast over bruk av <embed> taggen

HTML-kode

<embed src="../graphics/sounds/1812over.mid", height=60, width=144> </embed>

Dette viser en litt mer avansert metode som benytter Flash og <embed> for å inkludere en WMV fil på en webside:

HTML-kode

<object id="MediaPlayer" width=320 height=286 classid="CLSID:22D6f312-B0F6-11D0-94AB-0080C74C7E95" standby="Loading Windows Media Player components..." type="application/x-oleobject" codebase="http://activex.microsoft.com/activex/controls/mplayer/en/nsmp2inf.cab#Version=6,4,7,1112">
<param name="filename" value="http://www.ditdomene.no/dinfilm.wmv">
<param name="Showcontrols" value="True">
<param name="autoStart" value="True">
<embed type="application/x-mplayer2" src="http://www.ditdomene.no/dinfilm.wmv" name="MediaPlayer" width=320 height=240></embed>
</object>
Husk å bruke HELE veien til filen. For vidre informasjon om hvordan du endrer disse til å virke helt etter din smak, bruk www.google.com

Gudd løkk
eventuelt legge filmen ut på youtube og hente embedlink fra filmen.
Sikkerhetsklarert
Men sånn jeg skjønte det så vil han ikke embedde.
Hab vil bare ha en link som peker til filen.
Da må det brukes <a href="..>
At det ikke virker skyldes nok skrivefeil/ ufullstendig bane til filen. Prøv å legg media filene i samme mappe som html filen, sånn at du bare trenger å skrive "<a href="filnavn.wmv">link</a>" bare for å teste..
Trådstarter
12 0
Takk Pjukern. stemmer det. Du forstod hva jeg er ute etter. prøvde slik du forklarte. gikk ikke. Ingen feilmelding heller. bare 1 eneste blink da jeg trykker på linken i browseren
Har du en link til nettsiden det gjelder, så kan vi ta en titt på feilen?
Trådstarter
12 0
Hei der. Denne siden er ikke klar for å komme på nett enda. men tar ikke lange tiden nå. kan godt sende deg PM når den er klar ute.


mvh alfa72