Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 1413
Jeg har laget en form i html og jeg vil få det som står i formen til å lagres i en annen fil, hvordan skal jeg gjøre dette?

Fil1:
<html>
<body>
<form action="form_results.php" method="POST">


<div id="Layer4" style="position:absolute; width:59px; height:2px; z-index:3; left: 520px; top: 383px;">
<input type="submit" name="Submit" value=" send " style=background-color:lime;border:none>
</div>
<div id="Layer3" style="position:absolute; width:142px; height:14px; z-index:2; left: 480px; top: 345px;">
<input name="name" type="name" style="font-size:14pt;font-family:times new roman;background-color:white;border-style:none;text-align:center" size="10">
<map name="Image1MapMap3">
</map>
</div>
<div id="Layer2" style="position:absolute; width:128px; height:16px; z-index:1; left: 486px; top: 288px;">
<input name="username" type="text" style="font-size:14pt;font-family:verdana;background-color:white;border-style:none;text-align:center" size="10">
</div>
</div></form>
</body>
</html>
Vis hele sitatet...
Fil2:
<html><HEAD></HEAD><BODY><P>
<P>

<center><table bgcolor=grey border=1 width=40%><TR><TD bgcolor=blue><font face=verdana><b><center><font color=white>name</td> <TD bgcolor=blue><font face=verdana><b><center><font color=white>Username</tr></td> <tr><td>
Vis hele sitatet...
Hvilken script må jeg bruke trenger litt hjelp raskt?
Koden din er lett rotete, og så vidt jeg vet finnes det ingen type="name".
forstår jeg det rett, vil du at det som puttes inn i formen i fil1 skal skrives ut igjen i fil2 som heter form_results.php.

Du bruker POST for å sende data mellom filene.

det som skrives inn i <input name="name" (...) kan du skrive ut igjen i fil 2 i php ved

$_POST['name']

osv

for å skrive om fil2:
<html><HEAD></HEAD><BODY><P>
<P>

<center><table bgcolor=grey border=1 width=40%><TR><TD bgcolor=blue><font face=verdana><b><center><font color=white><?$_POST['name']?></td> <TD bgcolor=blue><font face=verdana><b><center><font color=white><?$_POST['username']?></tr></td> <tr><td>
Vis hele sitatet...
Sist endret av Fush; 5. oktober 2006 kl. 01:01.
Det er ikke anbefalt å start/slutt code ( <? ?> ) mange ganger, blir ofte sett på som bad practice
enig der.
Men for eksempelets del var det greiest, pluss, et par ganger skader jo ikke.
Den mest kosher måte å gjøre det på er å bruke echo på hele greia.
Meningen min var att d sukulle lagres for alltid ikke komme ny etter hvert

Kode

<?php  $filnavn = 'test.txt';
$data = $_POST['input_id'];
$handle = fopen($filnavn, "a");
fwrite($handle, $data);
fclose($handle); php?>
I grove trekk. Har du søkt på php.net? fwrite()

Kode

<?php $filnavn = 'test.php';
$data = $_POST['username'] ;
$handle = fopen($filnavn, "a");
fwrite($handle, $data);
fclose($handle) ; ?>
Hvor skal jeg sette <br> taggen uten att det blir feil?

Kode

echo "<br \>";
HVOR skal jeg sette den?
Der du vil ha linjeskift
Det er dessuten <br /> og ikke <br \> :P

Men ærlig talt, prøver du i det hele tatt å forstå dette her? Litt innsats er vel å forvente.
Her har jeg laget en liten kode du kan gå ut i fra.

Kode

<?php
$DenneSiden = "side.php"; // Endre!!
if ($_GET['action'] == "send") {
  $name = $_POST['name'];
  $username = $_POST['username'];
  
  $filnavn = 'test.txt'; //Filen du vil lagre i. CHMOD til 0666
  $data = "$name, $username <br />";
  $handle = fopen($filnavn);
  fwrite($handle, $data);
  fclose($handle);
  echo "Ditt navn og brukernavn er lagret.";
}
else {
  echo "
    <form action=\"$DenneSiden?action=send\" method=\"post\">
	  <input type=\"text\" name=\"name\">
	  <input type=\"text\" name=\"username\">
	</form>
  ";
}
?>
Jeg har ikke testet om den funker, men gikk utifra det torstein ga deg. Husk og les på kommentarene
Sist endret av ma10as; 7. oktober 2006 kl. 00:21.
Sitat av ma10as
Her har jeg laget en liten kode du kan gå ut i fra.
Jeg har ikke testet om den funker, men gikk utifra det torstein ga deg. Husk og les på kommentarene
Vis hele sitatet...
Heia Torstein. Håper han fungerer. Hørt om firefox?
Sitat av k-f-j
Heia Torstein. Håper han fungerer. Hørt om firefox?
Vis hele sitatet...
Jeg gadd ikke laste den opp på en server og opprette en txt fil bare for å teste
fair enough..
Sitat av k-f-j
Heia Torstein. Håper han fungerer. Hørt om firefox?
Vis hele sitatet...
Jeg fungerer

FireFox kan ikke kjøre phpkode helt uten videre, om du mente det.
k-f-j, php er et "server-språk" for å si det sånn. Php leses opp av serveren før browseren. Så man må derfor ha en server (f.eks apache + php) lokalt, eller laste opp et annet sted.
▼ ... noen uker senere ... ▼
trenger litt hjelp igjenn jeg, trenger ett script som sletter dette som er blitt lagret.
php.net, google.com, hotscripts.com osv..

Så dropp bumpen og heller let litt selv.
Sitat av vannpipea
Jeg har laget en form i html og jeg vil få det som står i formen til å lagres i en annen fil, hvordan skal jeg gjøre dette?

Fil1:

Fil2:
Hvilken script må jeg bruke trenger litt hjelp raskt?
Vis hele sitatet...

hmm, først ut bør du bruke ekstern stilark, så slipper vi så jævlig uoversiktlig kode som dette her. Forsto jeg riktig ville du lagre data som blir sendt fra formen i fil1 til fil2, vil du presentere data'en eller lagre denne? det er to vidt forskjellige ting. skal du bare presentere den blir det for den sesjonen, mens om du vil lagre den kan du vise den uavhengig av sesjoner.

Jeg gidder ikke lese koden din engang, siden den er så uoversiktlig.

tata