Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1538
Anonym bruker
"Fortrolig Seihval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har formulering av attesten noe å si? Snakket med legen i går og han sa at det sannsynligvis var et magevirus, og skrev en attest som bekrefter at jeg har fortalt at jeg var borte pga. sykdom og at det kan være nødvendig å være borte torsdag. Dette bekrefter jo egentlig ikke at jeg var syk, bare at jeg har fortalt det?

Kan dette bli et problem eller er det bare jeg som overtenker? Har allerede en god del fravær grunnet kjøretimer, så jeg er ganske avhengig av at fraværet blir unntatt. Noen som vet?
Jeg ville for sikkerhets skyld ringt til legen og bedt om å få en mail med underskrift av legen som bekrefter at du måtte være borte/må være borte de dagene pga sykdommen. Med tanke på at jeg selv arbeider som lærer ville jeg nok bedt om noe mer konkret enn en bekreftelse på sykdommen.
Med min kontaktlærer hadde det nok gått bra, men har hørt at de er svært streng på enkelte skoler.
På mine legeerklæringer fra VGS har legen min skrevet noe som: "... var vekke fra skolen grunnet akutt sykdom."
Vgs godtar slike attester fra legen. Det er når du har jobb at du må ha ordentlig sykemelding, fordi den skal til NAV.
Poenget her er vel om legen bekrefter sykdom eller legen bekrefter at pasienten har fortalt han er syk.

Jeg tror det er tilstrekkelig med dokumentasjonen du har. Dersom lege skal bekrefte dette mageviruset, må det tas prøver som blir sendt til lab for undersøkelse/dyrking. Dette kan jo ta ukesvis. Ikke før det er påvist kan lege bekrefte sykdom.
Hunersk keiser
Attila's Avatar
Går helt fint, alt med legesignatur der det står noe om sykdom og fravær blir godkjent selv om han ikke skriver noe mer. Trenger ikke bekrefte at du faktisk har viruset, lærerne må forholde seg til legen Gl m8