Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  32 2568
Halla!

Stod nettopp ute på balkongen min og så på himmelen, så så jeg et lys langt unna. Mot nord, ser ut som et lilla lys. Så ser jeg en form for kondensstriper og to sekunder senere blir det bare borte! Så ut som det liksom forsvant i fart, ikke bare at jeg trodde det forsvant.. Sykeste jeg noen gang har sett og jeg tror ikke på ufoer.. Hva kan det være??
Ikke igjen? xD..
Bedreviter
Blazed Monkey's Avatar
Trådstarter
Åjoda.. Men det her var litt anderledes.
nordlys?
Titegn
Bedreviter
Blazed Monkey's Avatar
Trådstarter
Nei.
Titegn
Er ikke nordlys i lillehammer sist jeg sjekka?
Da var det på an igjen...
Foreldra mine hadde sett noe lignende her om dagen og siden jeg ikke hadde svar på hva det kunne ha vært er det fint hvis andre har teorier.
Sitat av Blazed Monkey Vis innlegg
Halla!

Stod nettopp ute på balkongen min og så på himmelen, så så jeg et lys langt unna. Mot nord, ser ut som et lilla lys. Så ser jeg en form for kondensstriper og to sekunder senere blir det bare borte! Så ut som det liksom forsvant i fart, ikke bare at jeg trodde det forsvant.. Sykeste jeg noen gang har sett og jeg tror ikke på ufoer.. Hva kan det være??
Vis hele sitatet...
Faen kødder du?

Jeg så akkurat det samme her i bergen for ca en time siden
Bedreviter
Blazed Monkey's Avatar
Trådstarter
Ja, kom med teorier.. Jeg klikker snart
http://www.dagbladet.no/2011/08/12/n...arpa/17648372/

Sitat av DARPA
Over ni minutter med data ble samlet før en uregelmessighet førte til at signalet forsvant. De innledende indikasjonene viser at det traff Stillehavet langs den planlagte ruten.
Vis hele sitatet...
I guess that was just a lie?


Fra spøk til alvor; det du beskriver kan være så mangt.
Har egentlig ingen gode forslag til hva det er du kan ha sett, men til syvende og sist er det nok en logisk forklaring på det.


Edit: Ingen som tilfeldigvis fikk filmet det?
Sist endret av s1gh; 13. august 2011 kl. 01:28.
Sitat av Oterhals Vis innlegg
Er ikke nordlys i lillehammer sist jeg sjekka?
Vis hele sitatet...
Hvorfor ikke? Jeg bor i Østfold og har sett nordlyset her flere ganger.
Bedreviter
Blazed Monkey's Avatar
Trådstarter
Kanskje han mente det ikke var nordlys her i dag?
Sitat av Oterhals Vis innlegg
Er ikke nordlys i lillehammer sist jeg sjekka?
Vis hele sitatet...
Du kan fint se nordlys i Lillehammer ja. Jeg bor et godt stykke sør for den byen, og ser det hjemmefra rett som det er.
Sist endret av Seasick Pete; 13. august 2011 kl. 01:31. Grunn: Skrivefeil her også.
Sitat av Blazed Monkey Vis innlegg
Ja, kom med teorier.. Jeg klikker snart
Vis hele sitatet...
Tror du ikke på ufo'er? det er jo akkurat det det er.. uidentifisert flygende objekt.
Stjerneskudd, anyone?? Jeezez...

Edit: Meteoritt-faller-inn-i-atmosfæren er vel den tekniske forklaringen på stjerneskudd.
Sist endret av Jotun; 13. august 2011 kl. 02:14.
http://blogg.nrk.no/astro/2011/08/09...og-meteorregn/

Aller flest stjerneskudd ventes natten mellom 12. og 13. august.
Vis hele sitatet...
Satellitter, verdens mest "observerte" UFO?
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
det har vært meteorregn i natt.
Må ha vært noe sånt, for var ute å hadde en liten koselig sosialstund med en haug med kompiser på en parkeringsplass langt uti skogen i Telemark, og der så fler av dem "stjerneskudd" (som de beskrev det.)
jamen yolo da.
luni's Avatar
Skjønner ikke hvordan man bastant kan påstå det ikke er nordlys. Høres ut som nordlys, og det finnes så absolutt på Østlandet. Stjerneskudd varer sjelden i så mye som to sekunder, og de er definitivt ikke lilla.
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
Sitat av luni Vis innlegg
Skjønner ikke hvordan man bastant kan påstå det ikke er nordlys. Høres ut som nordlys, og det finnes så absolutt på Østlandet. Stjerneskudd varer sjelden i så mye som to sekunder, og de er definitivt ikke lilla.
Vis hele sitatet...
det du sier om stjerneskudd stemmer ikke overhodet, tatt i betraktning at stjerneskudd også kan bryte jordens atmosfære.

de kan vare i opptil en halvtime, og avhengig av komposisjon og hastighet kan fargen på lyset variere i stor grad.
Ts: Du ser for mye på himmelen.. :P

Eller så liker aliens deg.

Antar det var meteorregn
Det kan ha vært noe så enkelt som et fly..
Var'u heeelt sober da du så det der??
Bedreviter
Blazed Monkey's Avatar
Trådstarter
Tja.. var en grunn til at jeg var ute Men sikker på at jeg så det jeg så
Sitat av Fuzzybossen Vis innlegg
Tror du ikke på ufo'er? det er jo akkurat det det er.. uidentifisert flygende objekt.
Vis hele sitatet...
er et lys et objekt?

er nok en naturlig forklaring men ja jeg tror på "ufoer"
Midt på natta for cirka en uke siden så jeg og noen kompiser en lysene kule som fløy drit fort over himmelen.
Sitat av DingoXo Vis innlegg
Vis hele sitatet...
hvor får man tak i slike lasere? ville tippet på at dette laget det du så.