Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 2746
Tenkte å lære litt mer om universet, jeg kan endel, men alltids noe nytt og spennende å lære.
Lurer på om noen kan anbefale meg noen dokumentarer, om universet, planter, alt slikt. Enten det er livestream dokumentarer eller bukta, spiller ingen rolle.

Tar imot alle dokumentarer som handler om verdensrommet (unntatt religiøse påstander)
Tusen takk for alle forslag.
En klassiker; Carl Sagan's Cosmos. Stephen Hawking's universe med 3 episoder er også sick bra.
TV-serien "The Universe" må vel passe ypperlig?
Anbefales i alle fall på det sterkeste!
Sist endret av s1gh; 26. februar 2011 kl. 02:29.
Sitat av s1gh Vis innlegg
TV-serien "The Universe" må vel passe ypperlig?
Anbefales i alle fall på det sterkeste!
Vis hele sitatet...
Lurer på om jeg har sett den, ihvertfall noe lignende, men skal ta en titt. Takk

Vanish: Har sett stephen hawkins sine episoder, de har jeg faktisk kjøpt også.
Skal sjekke ut den andre du nevnte.
Anbefaler som tidligere nevnt Stephen Hawkins Universe. Veldig bra dokumentarer, der du blant annet får vite hvordan han kom opp med string-teorien og sorte hull, m.m.

Jeg har et par andre på lager også, editer posten min når jeg eventuelt kommer på/får sjekka hva de heter når jeg komme hjem.
BBC Documentary - The Planets
Stephen Hawking's Universe
Great Scientists
PBS NOVA - The Elegant Universe Part 1 of 7 <- youtube
Journey to the edge of the universe - National Geographic

Hele dokumentaren er en gigantisk zoomout fra jorda til "enden" av universet. Hvor man møter på alt fra frosne kometer til gigantiske stjernefabrikker(nebulaer).
Jeg sitter å ser på Birth of the Universe!
http://www.youtube.com/watch?v=NEZWtrvxyow

Awesome!
Wonders of the Solar System er en veldig bra britisk dokumentarserie fra BBC på 5 episoder som tar for seg mange interessante temaer og gir veldig god informasjon om solsystemet vårt. Den gikk på nrk for noen måneder siden, men du finner den nok på nettet.
Sist endret av Bluish; 26. februar 2011 kl. 13:15.