Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 2143
Jeg trenger en veldig genal og BRA antibot kode, noen som har en på lur? Jeg tenkte å sette den inn i ett nytt tekstbasert nettspill som kommer med tiden. Jeg trenger alt fra antibot bilde til submit button... Håper på alle slags svar!

Generell info:
*Det skal ikke gå ann og bryte koden med en evt. bot.
*Det skal ikke være vanskelig for brukeren å gjøre antibot koden.

-Det er bare å kontakte meg via
Er det for å forhindre at bots registrerer seg som spillere?
eller hva?
Det smarteste er jo å få brukeren til å svare på et enkelt spørsmål/skrive en streng, f.eks:
"Hva er to pluss to?" eller "Skriv sjekk123 i tekstfeltet nedenfor:".
Sist endret av voldern; 6. oktober 2006 kl. 13:59.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av mopplest
Jeg trenger en veldig genal og BRA antibot kode, noen som har en på lur? Jeg tenkte å sette den inn i ett nytt tekstbasert nettspill som kommer med tiden. Jeg trenger alt fra antibot bilde til submit button... Håper på alle slags svar!
Vis hele sitatet...
Hmm, om du treng alt frå captcha, til submitbutton er nok dette neppe rette prosjektet å begynne på...

Eg vil anbefale deg å sjå på phpBB2 sin captcha-generator. Den er ganske enkel, og lett å modifisere...

Kode

<?php

$bot_svar = strtolower(trim($_POST['bot_sporsmal']));

elseif (empty($bot_svar) || $bot_svar != 'KODENAVNLOL') 
	{
	echo'<p style="margin-top: 0px;"> <strong>En feil ble funnet!</strong> </p>
	
	<p>For å unngå spambots på denne siden har jeg installert en anti-spambot, det eneste du må gjøre er å skrive mitt navn inn i boksen.';
	}
	
	else
	{

//action

}

?>

Kode

Hva er mitt navn (Ole)?<br>
<input type="text" name="bot_sporsmal" class="input"><br>
Den fungerer flott, man må bare skrive inn riktig navn for å komme videre.
Sitat av Lundern

Kode

<?php

$bot_svar = strtolower(trim($_POST['bot_sporsmal']));

elseif (empty($bot_svar) || $bot_svar != 'KODENAVNLOL') 
	{
	echo'<p style="margin-top: 0px;"> <strong>En feil ble funnet!</strong> </p>
	
	<p>For å unngå spambots på denne siden har jeg installert en anti-spambot, det eneste du må gjøre er å skrive mitt navn inn i boksen.';
	}
	
	else
	{

//action

}

?>

Kode

Hva er mitt navn (Ole)?<br>
<input type="text" name="bot_sporsmal" class="input"><br>
Den fungerer flott, man må bare skrive inn riktig navn for å komme videre.
Vis hele sitatet...
Denne genererer jo ikke noe random, så mao. man kan bare fikse noen linjer i scriptet/boten som skal forbi, som ber den kaste inn "dittnavn" i inputfeltet under. Det er jo ikke store kaka å fikse.

Noe regning er også vanskelig la en bot ikke komme forbi. Det må bli noe med bilder, som blir blurry/uleslige for boter/scripts da de forandrer bakgrunnsbilde eller noe i den duren vell?
Sitat av Fush
Er det for å forhindre at bots registrerer seg som spillere?
eller hva?
Vis hele sitatet...
Hvis noen her har prøvd et tekstbasert spill vet de som regel hva jeg mener;P
litt mere info:
*Det skal være noe form for "Kriminaliteter" Så vær gang man skal gjøre en "kriminalitet" Må man skrieve inn en antibot kode for å forhindre at noen lager boter, eller noe annet...
*Ja, det kan også være sånn som han lengre oppe sier (Gidder ikke se etter nick:P) At man må svare på ett spørsmål f.eks. 2+2=? men da må det også gå i randon, men der igjen kan det jo være at en bot klarer og svare på, dermed kan det ikke være kun 2+2=? Da kan det jo også være; "Hva er hovedstaden i Norge?"F.eks.

Håper på flere svar!
Det går jo selvfølgelig ann å modifisere den der, jeg har ikke laget den selv, creds til Robert W. Bue.
Er det noen som kan hjelpe meg eller<3? Eller er det ingen som er hjelpsomme?
Sist endret av mopplest; 6. oktober 2006 kl. 16:05.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av droopi
Denne genererer jo ikke noe random, så mao. man kan bare fikse noen linjer i scriptet/boten som skal forbi, som ber den kaste inn "dittnavn" i inputfeltet under. Det er jo ikke store kaka å fikse.

Noe regning er også vanskelig la en bot ikke komme forbi. Det må bli noe med bilder, som blir blurry/uleslige for boter/scripts da de forandrer bakgrunnsbilde eller noe i den duren vell?
Vis hele sitatet...
Poenget er at det fungerer jævlig bra om du er einaste som gjer det. Ingen gidd å lage ein bot for ei vevside. I tilleg er det *veldig* vanskelig for en bot å finne kva som er svaret på et tekstspørsmål, der svaret står ein heilt anna, men uspesifisert plass. Captchas så veit boten at svaret står i første bildet før det feltet (variabelnavn etc etc).

Og korleis kan du få til noko som oppfører seg forskjellig fra om det er en bot som er UA eller om det er et menneske...? Det går ikkje, enkelt og greit. Og eg personleg har lite trua på captchas, men heller på en form for reverse turing test, altså ein enkel måte å avgjere om det er eit menneske eller maskin som sit der.

Ein måte å gjere det på er å vise fire bilete, og be brukaren klikke på det som har bilde av t.d en katt. Ingen bot pr i dag kan avgjere om eit bilete inneheld t.d katt. Ved å variere bilete og ting i bilete (array + db, 20 linjer php totalt) så kan du få *veldig* god sikkerhet som omtrent ingen boter kan ta.

Andre løysinger er å ta ting folk er ekstremt gode på, men maskiner er elendige på, som for eksempel å tolke en tekst.

Ein anna måte, som også fungerer når du er ein av få som gjer det, er å presentere to tal under 10, og be personen legge dei sammen. Trivielt for en bot, men bot er ikkje vandt til det, ergo har ingen skreve boter som er laga for det. Er du ekstra finurlig så skriver du ikkje kor talla står, men legger dei en plass alle menneske får med seg, men ingen boter (<h1> har lite meining for ei maskin...).
Så spørr jeg for siste gang. Er det noen som kan fikse en liten kode sånn som lundern har? Bare at jeg skal ha flere spørsmål som går i random utenom kun 1 spørsmål som står der HELE tiden..
Noe sånn som droopi sier Håper noen er så kjerne å kan fikse det! *Krysser fingrene*
En annen bra taktikk er å vise brukeren 9 bilder, og be han/hun velge de 3 bildene som har en katt i seg... f.eks.
Sitat av Skyfex
En annen bra taktikk er å vise brukeren 9 bilder, og be han/hun velge de 3 bildene som har en katt i seg... f.eks.
Vis hele sitatet...
Nå tenker du NordicMafia tipper jeg
Edit: Og spørsmålet er hva er koden?
Sist endret av mopplest; 6. oktober 2006 kl. 21:22.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av mopplest
Nå tenker du NordicMafia tipper jeg
Edit: Og spørsmålet er hva er koden?
Vis hele sitatet...
Du har fått veldig mange gode forslag. Dersom du kan i nærheten nok til å lage et tekstbasert nettspill, så er det trivielt å skrive ei slik rutine. Du har fått peikarar på kor du finn kodeeksempel, og du har fått kodeeksempel.

Det er tydlegvis ingen som gidd skrive den koden for deg, og det er neppe så jævlig mykje meir hjelp i å mase. Foreslår at du får deg ei lærebok i PHP eller noko slikt, les den, og kjem tilbake hit om nokre år. Du har spurt 3 gongar. Ikkje spør igjen. Då blir folk fort irriterte.

Og nei, dette er *ikkje* et personangrep, men en konklusjon.
Sitat av vidarlo
Du har fått veldig mange gode forslag. Dersom du kan i nærheten nok til å lage et tekstbasert nettspill, så er det trivielt å skrive ei slik rutine. Du har fått peikarar på kor du finn kodeeksempel, og du har fått kodeeksempel.

Det er tydlegvis ingen som gidd skrive den koden for deg, og det er neppe så jævlig mykje meir hjelp i å mase. Foreslår at du får deg ei lærebok i PHP eller noko slikt, les den, og kjem tilbake hit om nokre år. Du har spurt 3 gongar. Ikkje spør igjen. Då blir folk fort irriterte.

Og nei, dette er *ikkje* et personangrep, men en konklusjon.
Vis hele sitatet...
Hehe, men det du sa i ste; "kor du finn kodeeksempel," Hvor finner jeg det, om jeg tørr spørre. Men det er ikke jeg som er PHP koderen til spillet, men jeg bare fikk et lite oppdrag i å prøve å fikse en liten antibot kode mens koderen vår fikset noen små funktioner.
Sitat av Lundern

Kode

<?php

$bot_svar = strtolower(trim($_POST['bot_sporsmal']));

elseif (empty($bot_svar) || $bot_svar != 'KODENAVNLOL') 
	{
	echo'<p style="margin-top: 0px;"> <strong>En feil ble funnet!</strong> </p>
	
	<p>For å unngå spambots på denne siden har jeg installert en anti-spambot, det eneste du må gjøre er å skrive mitt navn inn i boksen.';
	}
	
	else
	{

//action

}

?>

Kode

Hva er mitt navn (Ole)?<br>
<input type="text" name="bot_sporsmal" class="input"><br>
Den fungerer flott, man må bare skrive inn riktig navn for å komme videre.
Vis hele sitatet...
Hvorfor er det to koder og ikke èn? Noen som kan forklare hvordan jeg kan få det til en?
Er det snakk om NordicMafia her eller?
Hvilket spill er det snakk om?
Det er ikke snakk om noe spill, men jeg skal lage meg en antibot kode for ett nettspill. Så jeg trenger litt hjelp
Hva med et bilde som enten viser tekst, eller f.eks et TILFELDIG spørsmål som.. "Hva heter kongen av Norge"? , ha en masse spørsmål lagret i en database som alle burde kunne svare på. dvs.. hva er 2 + 2, når ble unionen med sverige oppløst osv osv ..

Eller bare generer et bilde som stiller et matematisk spørsmål.. 2 +2 , 4 +3... 10 * 10 ( Ikke noe for vanskelig )

Og skal du bruke det bare ved registrering så er bilde-generering genialt
Sitat av XeruX
Hva med et bilde som enten viser tekst, eller f.eks et TILFELDIG spørsmål som.. "Hva heter kongen av Norge"? , ha en masse spørsmål lagret i en database som alle burde kunne svare på. dvs.. hva er 2 + 2, når ble unionen med sverige oppløst osv osv ..

Eller bare generer et bilde som stiller et matematisk spørsmål.. 2 +2 , 4 +3... 10 * 10 ( Ikke noe for vanskelig )

Og skal du bruke det bare ved registrering så er bilde-generering genialt
Vis hele sitatet...
Hehe, det har seg sånn at jeg ikke er så veldig god innen PHP, derfor er spørsmålet; Hvordan gjør jeg det da:P?
Jeg kjenner han som lagde anti-boten til nordicmafia, men han gjør det neppe gratis. Send meg en PM om du er interresert, så kan jeg sette deg i kontakt med han.
Lær deg bruk av session, så kan du lagre verdien ( den teksten som er rett svar ) i en sesjon-variabel ( som ligger på server-siden, og ikke kan nås fra en bot/nettleser )

Så sjekker du bare verdien mot whatever den som registrerer seg skrev i boksen.
Sitat av Mazter_Man
Jeg kjenner han som lagde anti-boten til nordicmafia, men han gjør det neppe gratis. Send meg en PM om du er interresert, så kan jeg sette deg i kontakt med han.
Vis hele sitatet...
Jeg er en av de to som lagde kamelbotten til NordicMafia, og den koden dems var ikke vannskelig å knekke, vi brukte ImageMagic, titt på det å se hvordan det analyserer bildet!
Sitat av Mazter_Man
Jeg kjenner han som lagde anti-boten til nordicmafia, men han gjør det neppe gratis. Send meg en PM om du er interresert, så kan jeg sette deg i kontakt med han.
Vis hele sitatet...
hehe, han heter Henrik. Jeg har faktisk mailen hans^^ men han syntes jeg var for pratsom:O Så han blocka meg:P *ler*
Stjeler dette emnet litt :P Da jeg lese litt her, satte jeg i gang med å oppgradere gjesteboka mi litt.
Er dette en ok måte å stoppe spamboter på?

Kode

...
$img = htmlspecialchars($_POST['img']);
...
if ($img !== "<ORD I CAPS>" || $img !== "<ord uten caps>") {
    $error .= "<span style=\"color:red\">Bokstavene fra bildet er feil!</span><br>";
}
...
echo "<input name=\"img\" type=\"text\" value=\"$img\" style=\"width:200px\" />";
Eller er det viktig å ha flere bilder, i rand() ? (tilfeldig bilde)

Takk takk
Sitat av jensen2k
Jeg er en av de to som lagde kamelbotten til NordicMafia, og den koden dems var ikke vannskelig å knekke, vi brukte ImageMagic, titt på det å se hvordan det analyserer bildet!
Vis hele sitatet...
Nei, tuller du?! Har dere knekket den NYE boten? Last opp boten da
Sitat av Mazter_Man
Nei, tuller du?! Har dere knekket den NYE boten? Last opp boten da
Vis hele sitatet...
Nei, de har ikke knekket nye antibot koden.. men tror nokk noen har gjort det du...
▼ ... noen uker senere ... ▼
"Hvorfor er det to koder og ikke èn? Noen som kan forklare hvordan jeg kan få det til en?"
mopplest: Den ene er php koden og den andre er html, det er bare til å paste det inn i samme dokument. Btw: RTFM! Du kan ikke forvente at folk skal gi deg scripts siden du ikke gidder å lære deg selv. http://masticore.neonnero.com/coding.txt <-- Les!

Lundern: Hahah ganske sikker den greia di ja, svaret står i samme setning som spørsmålet. Og uansett om det ikke hadde gjort det og hatt 1000 forskjellige spørsmål hadde det ikke vært noe problem, det er bare å få lagra alle spørsmåla og svara, så kjenner scriptet igjen spørsmålet og skriver inn svaret!