Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  35 4456
Hei det har seg sånn at jeg nå har gått inn i en ny jobb som gjør at jeg ved siden av skolen har mulighet til og dra inn 8000kr i måneden og det jeg da lurer på er om noen har noen smarte ideer til noe jeg kan tjene penger på?

Det jeg tenker på det er forretnings ideer og eventuelt vidresalg av diverse.

Har da som sagt en kapital på 8000 ,- og hvis det trengs mer kan det jo spares.


Har hørt om folk som kjøper biler rundt den summen der for og gjøre minimalt med den (så lite som en vask og polering) for og deretter selge den igjen med profit.

Er 18 år og går på skole og har ingen utgifter what-so-ever.

Mvh kungen!
Kjøp deg inn i aksjefond, feks Skagen Global eller Kon-Tiki.
Homo Luminous
wavezor's Avatar
Lakseopdrett.
Av norge!
Trådstarter
Sitat av kriss Vis innlegg
Kjøp deg inn i aksjefond, feks Skagen Global eller Kon-Tiki.
Vis hele sitatet...
Hvor mye er det og tjene på det hvis jeg for eksempel tok den høyeste risikoen og invisterte 8k.

Hvis du tenker at alt går på skinner selvfølgelig.
Sitat av wavezor Vis innlegg
Lakseopdrett.
Vis hele sitatet...
Njæ, kan bli risikabelt ettersom disse typene svømmer rundt og skremmer vannet av kreditorene
invester i livskvalitet Spis god mat, drikk godt drikke, kjøp deg fresh tv, mobil, pc, høytalere.
Sitat av FlipMcFlop Vis innlegg
invester i livskvalitet Spis god mat, drikk godt drikke, kjøp deg fresh tv, mobil, pc, høytalere.
Vis hele sitatet...
Visst faen. Dagens klokeste ord!
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Sitat av FlipMcFlop Vis innlegg
invester i livskvalitet Spis god mat, drikk godt drikke, kjøp deg fresh tv, mobil, pc, høytalere.
Vis hele sitatet...
Eller gi pengene til noen fattige karer.

Dine penger er lik noe jævlig mye mer livsglede for noen lutfattige karer enn at du får deg nytt anlegg og en ''fresh'' ny TV.
Sist endret av Bombasa; 8. mars 2012 kl. 19:24.
Hm han spør etter tips til å invistere for å tjene mer penger og får råd om å gi pengene til fattige karer?
Kjøpe leilighet/hus i florida, og lei ut.
Hva med BSU? Bra rente og du kan kjøpe bolig tidligere, som igjen stiger i verdi.
+ skattefradrag
Sitat av Elisabeath Vis innlegg
Kjøpe leilighet/hus i florida, og lei ut.
Vis hele sitatet...
Jepp, leiemarkedet i florida er enormt for hus som koster 8000 å kjøpe.

tror bileksempelet ditt kan funke bra om du kjøper biler uten eu-godkjenning og reparer de til de blir godkjent, men du må passe på at du klarer det da
Sist endret av BaconWeed; 8. mars 2012 kl. 19:56.
invister alt du får av penger, og bruk de på gull! reint gull 24k. i disse tider bare stiger gullprisen, og si at etter noen år så har du lagt inn 60000 i gull, og får kansje igjen 65-70000. + at gull er valutta uansett, noe en papirlapp ikke er!
Få noen webdesignere i billige land til å lage wordpress-temaer for deg og selg dem på sider som themeforest.com. De beste temaene der drar inn tusenvis av dollar, og har sett at noen tjener flere millioner på å selge templates der. Themeforest tar 25-50% i kommisjon, men det er fortsatt mulig å tjene mye. Risikoen er litt høyere enn å sette i fond, men 8 000kr vokser sjeldent til å bli enorme summer uansett. Har du en god app-ide er det veldig mye å tjene på det også. Hvis ikke kan du prøve deg på daytrading, men jeg vil ikke anbefale det hvis du ikke kan en del om akskjer da det garantert kommer til å ende med tap.

Hadde jeg vært deg hadde jeg heller brukt litt av pengene og spart et fast beløp på en BSU-konto. Da får du skatte-fratrekk og god rente, så jeg vil anbefale deg å ha penger på BSU uansett om du velger å investere pengene dine eller ikke.
Hvis du absolutt MÅ ha en sikker fortjeneste er jo eiendom det klare valget. kjøp leilighet og betal avdrag samtidig som du leier ut til noen.

Det blir ikke noe mer land på jorda med det første, men det blir stadig mer mennesker
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av stukeren Vis innlegg
at gull er valutta uansett, noe en papirlapp ikke er!
Vis hele sitatet...
Kvifor er gull meir reell verdi enn papirpenger?
Sist endret av vidarlo; 8. mars 2012 kl. 20:26.
Mongo på heltid
Soppsui's Avatar
Sitat av slashdot Vis innlegg
Kvifor er gull meir reell verdi enn papirpenger?
Vis hele sitatet...
Ved en inflasjon kan papirpenger ha verdi på nærmest 0,-, mens gull har samme verdi.
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Sitat av Soppsui Vis innlegg
Ved en inflasjon kan papirpenger ha verdi på nærmest 0,-, mens gull har samme verdi.
Vis hele sitatet...
Og sjansen for at det skjer med den norske krona er hvor høy tror du?
Mongo på heltid
Soppsui's Avatar
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Og sjansen for at det skjer med den norske krona er hvor høy tror du?
Vis hele sitatet...
Det vet jeg ikke, svarte på Slashdot sitt innlegg.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Soppsui Vis innlegg
Ved en inflasjon kan papirpenger ha verdi på nærmest 0,-, mens gull har samme verdi.
Vis hele sitatet...
Det er ikkje eit svar på spørsmålet mitt. Kva er garantien for at det er slik? Har gull ein naturgitt verdi? Det har visse industrielle bruksområder, men utover det er det eit reint luksusprodukt. Er industriell bruk høg nok til å forsvare dagens prisar? Og vil industriell bruk ved ein kollaps vere stor nok til å forsvare dagens prisar?

Og i tilfelle du ikkje tok poenget: om vi skulle få ein såpass omfattande kollaps at papirpenger i praksis blir verdilause, så trur eg heilt ærleg ikkje at gull vil vere verdt stort. Da trur eg heller 100 mål jord og 3-400 sauer vil vere verdt noko.
Sist endret av vidarlo; 8. mars 2012 kl. 20:42.
Ridder av 1. klasse
Ser det er endel som skriver at hus/leilighet er en god ting. Men sorry folk, med dagens renter og utlån av penger, tviler jeg sterkt på at du får låne så sykt mye penger med 8k inntekt i mnd. Du får knapt låne 1mill med 20k i mnd nå til dags...

Skal du invistere i eiendom så er det lettere å få låne penger til å kjøpe en tomt! En tomt har du omtrent ikke utgifter på. Den taper seg som regel ikke i pris heller. Så du har en god sikkerhet i tomten, så betaler du bare avdrag og satser på at du får igjen endel mer enn det du ga for tomten!
Sitat av FlipMcFlop Vis innlegg
invester i livskvalitet Spis god mat, drikk godt drikke, kjøp deg fresh tv, mobil, pc, høytalere.
Vis hele sitatet...
Materialistisk livskvalitet! Skremmer meg at du har fått så mange likes
Ta heller og reis litt, opplev noe nytt, enn noe som varer veldig kort/blir teknologisk foreldet innen noen måneder

God mat/drikke til -,8,000? Da tror jeg du har blirr lurt! Reis heller billig OG få god mat/drikke for samme penge.

Sitat av stukeren Vis innlegg
invister alt du får av penger, og bruk de på gull! reint gull 24k. i disse tider bare stiger gullprisen, og si at etter noen år så har du lagt inn 60000 i gull, og får kansje igjen 65-70000. + at gull er valutta uansett, noe en papirlapp ikke er!
Vis hele sitatet...
Gull er en boble. Som påpekt av slashdot, det er ingen nyttig bruksverdi med gull, og null produksjonesverdi, som notert av f.eks.
Warren Buffet
. Forkjærligheten for gull stammer fra før 70-tallet, da all valuta var "backet" med gull. Nå har vi såkalt "fiat" valuta, som heller baserer seg naturlig på tilbud & etterspørsel, samt beslutninger av sentralbanken, samt risikoappetitt m.m.

Den stiger i disse tider, men den vil IKKE stige i all framtid.
Sjekk gull prisen siden 1975: http://www.kitco.com/LFgif/au75-pres.gif
Ingen tvil om at dette ikke kan holde.

Gull er ikke valuta: http://dictionary.reference.com/browse/currency
Sist endret av kummi90; 9. mars 2012 kl. 09:28.
Sitat av kummi90 Vis innlegg
Materialistisk livskvalitet! Skremmer meg at du har fått så mange likes
Ta heller og reis litt, opplev noe nytt, enn noe som varer veldig kort/blir teknologisk foreldet innen noen måneder

God mat/drikke til -,8,000? Da tror jeg du har blirr lurt! Reis heller billig OG få god mat/drikke for samme penge.
Vis hele sitatet...


Haha, det var veldig overfladiske eksempler jeg kom med, da. men å oppgradere omgivelsene sine, oppleve mest mulig, og generelt passe på at man har det godt var poenget mitt om det er med materialistiske eller andre ting må TS bestemme selv, men jeg hadde begynt med disse tingene da det er ting jeg ønsker å forbedre selv.
Sitat av FlipMcFlop Vis innlegg
Haha, det var veldig overfladiske eksempler jeg kom med, da. men å oppgradere omgivelsene sine, oppleve mest mulig, og generelt passe på at man har det godt var poenget mitt om det er med materialistiske eller andre ting må TS bestemme selv, men jeg hadde begynt med disse tingene da det er ting jeg ønsker å forbedre selv.
Vis hele sitatet...
Jeg skjønner
For min del ville jeg heller reist, hvis annledningen skulle by seg, enn og kjøpe duppedingser, med mindre de gamle duppedingsene har mistet funksjonaliteten helt.
Invister i en FERIE! Norge er kjedelig! Du må komme deg ut i verden. Om ikke annet en tur til syden eller weekend i en storby!
Nå blir det kanskje ikke noe i 8000prisklassen, men om du tar opp et lån så har du ingen ting å tape på dette.

Gå sammen med noen lojale venner, å kjøp et hus sammen med muligheter for å leie ut minst 2 leiligheter. Skriv en 5års-kontrakt med innvandrertjenesten i nærheten av der du bor, da har du garantert folk å leie ut til. La oss si at du leier ut 2 leiligheter i huset, å får 6000 av hver leilighet hver mnd. Da har dere 12 000 i mnd og 144 000 i året. Trikset ligger da i å pusse opp huset og øke huset verdi for 144 000 i året x 5 år. Da har leietagerne pusset opp huset for over 700 000 rett fra egen lomme, å da kan du bare tenke deg hvor mye mer dere får solgt huset for når kontrakten deres er utgått. PROFITT sier jeg bare.
Sist endret av Teddybe4r; 10. mars 2012 kl. 18:09.
Hva med å invistere pengene i trustbuddy?

12%rente, hver gang pengene dine blir lånt ut, det kan bli veldig bra om du lar de yngle ett år!

https://trustbuddy.com/dk/sadan_fung..._for_udlanere/

EDIT: WHOO, nr100 :O
Sist endret av Legend.; 11. mars 2012 kl. 00:38.
True phreak.
Sitat av Soppsui Vis innlegg
Ved en inflasjon kan papirpenger ha verdi på nærmest 0,-, mens gull har samme verdi.
Vis hele sitatet...
Så lenge finansmarkedet er usikkert, så er gull en "trygg havn". Men de tidene hvor gullprisene skyter til himmels er i ferd med å ta slutt, det er helt idiotisk å komme med et slikt råd uten å ha videre kunnskap om det.

Tatt alder og inntekt i betraktning: BSU! Du finner garantert INGEN andre måter å tjene like gode penger med så lav risiko noen steder.

En ting du antakeligvis er for ung til å ha erfart: Det er ikke noe problem å tjene penger, men fortjeneste og risiko går hånd i hånd. Skal du drive med aksjer f.eks, må du alltid være forberedt på å tape alt du investerer.

Sitat av missjones Vis innlegg
Invister i en FERIE! Norge er kjedelig! Du må komme deg ut i verden. Om ikke annet en tur til syden eller weekend i en storby!
Vis hele sitatet...
Du synes Norge er kjipt, men foreslår syden? Hvor gammel er du? 12?
hadde jeg vært deg hadde jeg kjøpt meg en Audi TT 1999/2000 med et gunstig billån.. Er du ansatt deltid i en kjede? hvilket fagfelt, og hvor mange timer jobber du ca i mnd?
Sist endret av ineversee; 11. mars 2012 kl. 03:41.
Sitat av stukeren Vis innlegg
invister alt du får av penger, og bruk de på gull! reint gull 24k. i disse tider bare stiger gullprisen, og si at etter noen år så har du lagt inn 60000 i gull, og får kansje igjen 65-70000. + at gull er valutta uansett, noe en papirlapp ikke er!
Vis hele sitatet...
Er nok ikke så enkelt.
Gull er et edelt metall som gjør seg i smykker og elektronikk. Bortsett fra det har det ikke store reelle verdien. Den prisingen som er på gull om dagen er historisk høy og en kan rett og slett ikke forutsi om prisen skal opp eller ned.

Historisk sett har også gull fluktuert og dersom du plutselig har behov for å løse inn verdiene du har i gull så kan det være at prisen da er lavere enn du selv betalte og at du dermed taper penger. Idag er ikke pengemengden til sentralbankene bundet til mengden gull i bingen så i realiteten kan vi faktisk befinne oss i en gullboble - og bobler har en tendens til å sprekke.

8.000 er ikke særlig til inntekt - og det betyr at du ikke vil få noe særlig til lån i banken om noe. Så da kan du legge vekk tanken om å investere i eiendom. Tomt kan være aktuelt om du finner en rimelig tomt og om du får tilslag på lån men jeg tviler på at banken tørr låne ut penger til en med så lav inntekt.

Om du er realist og vil ha mest mulig glede for pengene den dagen du virkelig trenger dem ville jeg sagt at du bør sette maksimalt med penger i BSU og resten i bank evt. et indeksfond. Da sparer du til en regnværsdag og vil lettere få lån til akkurat den boligen du ønsker når det en dag blir aktuelt.
Sitat av Legend. Vis innlegg
Hva med å invistere pengene i trustbuddy?

12%rente, hver gang pengene dine blir lånt ut, det kan bli veldig bra om du lar de yngle ett år!

https://trustbuddy.com/dk/sadan_fung..._for_udlanere/

EDIT: WHOO, nr100 :O
Vis hele sitatet...
Hva har du som sikkerhet som utlåner at de betaler pengene tilbake?
Sitat av Poetmos Vis innlegg
Hva har du som sikkerhet som utlåner at de betaler pengene tilbake?
Vis hele sitatet...
Ville tro det er liten sikkerhet, dog høy tilbakebetalings %. Er derfor det er høye renter.
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Sitat av zlamaniac Vis innlegg
Hm han spør etter tips til å invistere for å tjene mer penger og får råd om å gi pengene til fattige karer?
Vis hele sitatet...
Nå er ikke det å bruke alle pengene på duppeditter en invistering det heller da.
Sitat av kungen Vis innlegg
Hei det har seg sånn at jeg nå har gått inn i en ny jobb som gjør at jeg ved siden av skolen har mulighet til og dra inn 8000kr i måneden og det jeg da lurer på er om noen har noen smarte ideer til noe jeg kan tjene penger på?

Det jeg tenker på det er forretnings ideer og eventuelt vidresalg av diverse.

Har da som sagt en kapital på 8000 ,- og hvis det trengs mer kan det jo spares.


Har hørt om folk som kjøper biler rundt den summen der for og gjøre minimalt med den (så lite som en vask og polering) for og deretter selge den igjen med profit.

Er 18 år og går på skole og har ingen utgifter what-so-ever.

Mvh kungen!
Vis hele sitatet...
Tjene småpenger med å sette ut annonser på QXL og ebey for varer fra www.dealextreme.com med en liten forjeneste. ( dette er det mange som gjør. )

En bedre investering BSU-banksparing. og har du fremdeles noe til overs, opprett fondsparing med noen hundrelapper i innskudd hver måned..
hadde jeg hatt 8000,- i mnd til overs, hadde jeg..hmm, dette er kinkig, jeg hadde vel skaffet meg en bolig, det er sikker innvistering... men jeg har alleredde en bolig, så hvis jeg hadde hatt 8000,- til overs nå, hadde jeg kjøpt en bolig nummer 2. og leid den ut..

men det finnes noen meget gode forum på nettet som driver med "joint ventures" der du kan spleise med andre på forskjellige prosjekter.. du blir sjeldent lurt da de har et "ebay oppsett" og kan se feedback på alle brukere fra tidligere prosjekt.

veldig veldig mange av disse prosjektene har allerede kompetansen, de trenger bare pengene, hvis du kan bidra med penger, er det som regel litt profitt i dette..

men som mange nevner her, ebay etc etc. det er for liten profittmargin. det er millioner av mennesker om det samme beinet, invister i norske ting.. det pleier ikke være så risky.

kjøp opp A-aksjer (hvis du klarer å få tak i A-aksjer da) i et selskap du tror gjør det bra., sitt med en bitteliten eierandel.
Sist endret av Lethal; 11. mars 2012 kl. 16:16.
Sitat av Orph Vis innlegg
Så lenge finansmarkedet er usikkert, så er gull en "trygg havn". Men de tidene hvor gullprisene skyter til himmels er i ferd med å ta slutt, det er helt idiotisk å komme med et slikt råd uten å ha videre kunnskap om det.

Tatt alder og inntekt i betraktning: BSU! Du finner garantert INGEN andre måter å tjene like gode penger med så lav risiko noen steder.

En ting du antakeligvis er for ung til å ha erfart: Det er ikke noe problem å tjene penger, men fortjeneste og risiko går hånd i hånd. Skal du drive med aksjer f.eks, må du alltid være forberedt på å tape alt du investerer.



Du synes Norge er kjipt, men foreslår syden? Hvor gammel er du? 12?
Vis hele sitatet...
Serriøst? Mange flere enn 12-åringer som synes det er gøy å bade, sole seg, sitte oppe langt på kveld i varmen.