Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 566
Hei. Jeg har det siste året hatt STORE og KJIPE problemer med denne Komplett-pcen. Og jeg har ingen anelse om hva som forårsaker det, men jeg mistenker en defekt komponent. Har fortsatt den 3 Års Garantien til Komplett, men det er siste utvei for det tar mange uker.

Symptomene er:
-Spotify krasjer (fatal error) nesten hver gang jeg starter det.
-Chrome får programstopp helt random.
-Skjeldne, men ca 1 bluescreen hver uke (f. eks. Page_fault_in_no_paged_area).

-Spill (Som Skyrim, LOTRO, HOMMVI, Fallout 3 og andre større programmer, som Microsoft Office) lar seg ikke installere korrekt, dvs. at det som oftest kommer små errors under installeringa som sier "could not find" etc. Dette medfører at spillet "ikke blir installert riktig" og starter ikke.

-Errors i spill (f eks. Warcraft 3, "Fatal error! The instruction "0x6F46D530" referenced memory at "0x0079B0F3" The memory could not be read." og "Engine Error" midt i Garry's Mod.

Dette begynner å gå meg på nervene, siden dette ikke skjer med noen av de amdre pc'ene i huset eller med noen av vennene mine

Og: Ja, jeg har re-installert Windows fra scratch ca 3 ganger (Win7), så det er vel ikke noen virus.

Jeg kan gi dere mer info om systemet hvis dere ønsker

Dersom noen gidder å hjelpe meg hadde jeg satt stor pris på det :P (men det er jo derfor dere er her, ikkesant?)

Speccs:
http://bildr.no/view/1112250
Sist endret av Hoat; 20. februar 2012 kl. 21:53.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Alt dette tyder på mediefeil, som trolig kommer av minnefeil / feilende hdd eller dårlige kabler.

Start med å kjøre memtest86+ i minst 12 timer sammenhengende og se om den rapporter noe feil.
Trådstarter
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Alt dette tyder på mediefeil, som trolig kommer av minnefeil / feilende hdd eller dårlige kabler.

Start med å kjøre memtest86+ i minst 12 timer sammenhengende og se om den rapporter noe feil.
Vis hele sitatet...
Ok, da tar jeg en memtest86+ test fra kl 12 i natt til i morgen.
Det med WC3er ganske normalt. Har skjedd på samtlige pcer jeg har eid.
Trådstarter
Dersom jeg får noen feil, for eksempel minnefeil, må jeg ikke da sende den inn til Komplett for reparasjon eller kjøpe nye del(er) uansett?
Siden jeg fortsatt har den 3-års garantien. For jeg føler at dette ikke er min jobb akkurat.