Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 1380
Hei. Jeg har re-installert Windows flere ganger på flere typer datamaskiner før, fra Win7 til xp og Vista, men har ikke hatt noe problemer med det før nå.

Nå har jeg re-installert Vista på en Bærbar datamaskin (Packard Bell) som har Vista fra før.
Men når den var ferdig formatert finner den ingen nettverk eller noe som helst! Jeg har sjekket at det trådløse nettverkskortet funker, og prøvd å opprette en ny tilkobling. Prøvd "Diagnotiser og reparer" knappen, og den finner ingen problemer.
Noen som ser hva jeg har gjort feil, dette skal vel ikke være så vanskelig?
Installert noe driver til nettverkskortet?
Musikkprodusent
Affe's Avatar
Donor
Jeg har samme problemet, men jeg har en anelse på hva min kan være da. Når jeg var på ferie så mista jeg pcen i bakken -.- Etter det har jeg ikke fått søkt opp noen nett.

Vet ikke om dette kan hjelpe, men før så hadde jeg en annen lap top med ca samme problem, reinstallerte drivere osv. Men så ble jeg sur når jeg fant ut at jeg hadde trykki på en knapp på tastaturet som deaktiverte nettverkskortet. Kan være verdt å sjekke ?
Trådstarter
Sitat av Mrlarsen Vis innlegg
Installert noe driver til nettverkskortet?
Vis hele sitatet...
Ja, jeg mener jeg har det, men er ikke helt sikker. Navn på det på systeminformasjon er WAN-miniport (L2TP).
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av Hoat Vis innlegg
Ja, jeg mener jeg har det, men er ikke helt sikker. Navn på det på systeminformasjon er WAN-miniport (L2TP).
Vis hele sitatet...
Dette er ikke et nettverkskort men et psudokort som brukes for WAN.

Mao har du ingen nettverkskort installert, har du ukjente enheter ?
Trådstarter
Sitat av Affe Vis innlegg
Jeg har samme problemet, men jeg har en anelse på hva min kan være da. Når jeg var på ferie så mista jeg pcen i bakken -.- Etter det har jeg ikke fått søkt opp noen nett.

Vet ikke om dette kan hjelpe, men før så hadde jeg en annen lap top med ca samme problem, reinstallerte drivere osv. Men så ble jeg sur når jeg fant ut at jeg hadde trykki på en knapp på tastaturet som deaktiverte nettverkskortet. Kan være verdt å sjekke ?
Vis hele sitatet...
Hehe, ja. Den knappen står på
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Dette er ikke et nettverkskort men et psudokort som brukes for WAN.

Mao har du ingen nettverkskort installert, har du ukjente enheter ?
Vis hele sitatet...

What he said.
Vis ikke kan du laste ned drivere til kortet.
Hvilken PC har du ?
Trådstarter
Vet ikke hvor jeg finner alle Navn og egenskaper, litt ukjent på Vista :S Hvertfall så er det en Packard Bell, og det står EasyNote på den.
Edit: hvor finner jeg navn på nettverkskort btw
Sist endret av Hoat; 3. mai 2011 kl. 21:00.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Du kan starte med å åpne enhetsbehandlingen og se om du har ukjente enheter der, deretter kan du åpne opp egenskapene på disse og kopiere ut maskinvareID som du finner i nedtrekksmenyen og poste de her.
Trådstarter
Fra Enhetsbehandling: Realtek RTL8139/810x Family Fast Ethernet NIC.
Enhetsstatus: Denne enheten fungerer som den skal.
Bare så det er klart: Nettverk og alt sånt funket helt fint før formateringen.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
RLT8139 er et trådbasert nettverkskort.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av Hoat Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Gratulerer, du ga oss ingen givende informasjon, hva med å gjøre som jeg sa ?
Trådstarter
Sorry, men jeg har lite peiling på nettverkskort.
Her er i hvertfall bilde av enhetsbehandlinger, man ser nettverkskort og "andre enheter (nettverkskontroller +egenskaper)"
http://img40.imageshack.us/f/enhetsbehandling.jpg/
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Da trykker du på detaljer og finner fram maskinvareID'en og poster den her.
Se helt øverst på bildet ditt, så står det Andre enheter -> Nettverkskontroller. Den er det. Så følger du bare det AtXbYeA skrev tidligere
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
http://dlink.no/cs/Satellite?c=Produ...NO%2FDLWrapper

Her har du nettverkskortet ditt

Dlink DWL-G510
Trådstarter
Takk så langt. Hehe .. men hva skal jeg gjøre etter å ha installert driver?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Koble til de nettverkene du vil selvfølgelig.
du må nok laste ned og installere driveren først da
http://dlink.no/cs/Satellite?c=Produ...NO%2FDLWrapper
Trådstarter
Skal prøve med flere drivere, var flere valg tydeligvis. Men nå skal jeg ta køya, kansje jeg legger inn noen spørsmål i morgen hvis jeg står fast? <

Altså, har installert driver til nettverkskortet, men liksom... hva nå? det står "vellykket installering" osv, men den finner fortsatt ingen nettverk!

Har fått fikset problemet ved å gjenoprette pcen ved å holde F11 ved oppstart --> system recovery (full). Alle problemer fikset.
Men uansett, takk for all hjelp!! Setter stor pris på dette forumet!