Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1771
Hei

Er det kaliumnitrat som er pulveret i disse sikkerhets tennstikkene man bruker på nyttårsaften?
Magnetisk hamster
Ffojt's Avatar
Vet ikke om jeg tenker på det samme som deg, men de jeg tenker på er en bambuspine med et lag av sammenpresset sagflis på.. De lange, brune pinnene..
Hvis du tenker på de oransje pinnene som en tenner på og brenner i 4 minutter, så er jeg ikke sikker, men jeg tror jeg leste noe annen enn nitrat på de...
Trådstarter
Jepp!, er det oransje pinnene man får kjøpt på nyttårsaften ja, jeg mener også at jeg har sett at det har stått noe med nitrat på de.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Tro det eller ei! De fleste glødepinnene man får kjøpt med fyrverkeri i Norge er laget av sammenpresset sagflis, OG tørket gjødsel Selve pinnen er bambus, som sagt over.

Om du vil gjøre research, eller bestille selv, så heter det "Punk" på engelsk, eller "Punk Stick"

Lagde noen slike selv en gang av misslykket forsøk på å lage lunter, litt for mye potetstivelse
Trådstarter
Okei, takk for alle svar