Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  58 8028
ok, håper dere som stikker innom denne threaden har i mening at pils er best.

spørsmålet er hvilken pils du liker best


min top5:

1. Grans
2. Ringnes
3. Hansa
4. Heineken
5. Carlsberg
Better than thou.
1. Bud
2. Ringnes Pilsner
3. Hansa Premium
4. Carlsberg
5. Hum.. Aas Fatøl?

Drikker bare bud eller ringnes omtrent. Som oftest ringnes, fordi bud er så forbanna dyrt. Idag ble det Ringnes. Noe er egentlig ikke pils da, men jeg antar at du mente å si øl istedenfor pils, da pils er en type øl. Alle sier pils uansett..
Sist endret av Carlo; 20. oktober 2001 kl. 17:15.
Patient zero
iblis's Avatar
hvis jeg er i fredrikstad, kjøper jeg garantert Fredrikstad Pilsen.. så suverent best!! (til de som ikke har smakt'n.. løp å kjøp med en gang)

hvis jeg ikke er i fredrikstad prøver jeg å kjøpe meg Bud hvis de har..
1. Aass (Norges desidert beste øl, særlig Aass bayer)
2. Lys Enebakker (Akershus bryggeri)
3. Grolsch
4. Heineken
5. Amstel

+ Ringnes, som er anonym og fin (glir lett ned).

Nam!
Takk for denne threaden. Og for at du mener pils er best. Det er jeg så til de grader enig i. Får en mye bedre rus av pils i forhold til sprit også...

Drikker kun Hansa her i Norge. Brune hansa slår alt annet.
Unntatt kanskje J.C Dahls... de er også bra.

1. Pils Ur-Quelle. (Den originale pilsen, den man kan få noen steder i tyskland.)
2. Australske Foster's
3. Brune Hansa
4. Budweiser
5. Tuborg/Corona

Edit: Ringnes er bannlyst i mitt miljø. Av åpenbare årsaker.
Edit2: Mørkt øl smaker best. Kilkennys og Guiness. Irske puber har det desidert beste ølet. Bare så synd det er dyrt og man blir så fort mett.
Sist endret av Grim; 20. oktober 2001 kl. 22:13.
1. Lapplands gull (lapin kulta)
2. Hansa premium
3. Hansa
4. er ikke helt sikker...
5. er ihvertfall ikke helt sikker...

Drikker det uansett, bare det ikke er produsert hos mack. Fy faen ølet deres smaker piss!
1. Hansa
2. Hansa
3. Hansa
4. Hansa
5. Hansa

Spy på meg kthxbye.
Ringnes, mer spesifisert TOU ølet... Et distrikts øl i rogaland
"Skummende frisk rogalending" *slurpe*
Med egen "fan"-club å greier:
--> http://home.c2i.net/tou/
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Liker egentlig bare San Miguel og det jævla meksikanske som man aldri husker navnet på.. alt annet smaker basicly piss
Better than thou.
Corona du tenker på eller Nso? Corona er digg! Det glemte jeg på listen. Det må nesten ligge over ringnes, men under bud..
noob killer
elukS's Avatar
Ringnes!!!


Guiness!!!
(fra kran selvfølgelig... boks er veeeeldig langt fra kran-guiness men fortsatt laaangt foran nr. 2 på lista)

Helt overlegent! Überøl!
1. Iskald Arendals
2. Arendals
3. Lunken Arendals
4. Dobbel ise
5. Carlsberg
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Opprinnelig postet av Carlo
Corona du tenker på eller Nso? Corona er digg! Det glemte jeg på listen. Det må nesten ligge over ringnes, men under bud..
Vis hele sitatet...
¨corona varre ja
/me liker ikke pils, øl, sprit, whatever..
Næmmen herregud da gutter? Er dere virkelig sånne pyser? Corona, San Miguel & Budwiser? Ække ordentlig øl det, må dere vite
Hansa über alles
1. Zywiech tappet fra kran i Krakow sentrum.

Ellers liker jeg alt med noen få unntak.
Opprinnelig postet av Grinder
Hansa über alles
Vis hele sitatet...
Amen, brotha!
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
/me drikker alt med alkohol. (nesten)
Trådstarter
bra at det er skikkelig med øl-drekkere her da

mente det carlo, men sier alltid pils


hehe, var det fakta om san miguel nso, jeg drakk den når jeg var i barcelona, fyfaen det smaker jo vann... men greit nok tatt i betraktning at det kosta 2kr flaska :P


det jeg er skuffa over er at ingen har nevnt grans !!
grans, grans über alles
løp på rema1000 med en gang og kjøp, billigst og best, ingenting slår det, jeg lover
Ein kamerat av meg var på omvisning på Hansa bryggerier i Bergen i forrige veke. Då fekk dei servert masse nyttig info og nokre historiar frå guiden. Eine historia va at Budweiser er egentlig Tsjekkisk. For mange mange år sia va da eit bryggeri i Tsjekkia (var vel tsjekkislovakia då) som lagde eit øl som hette Budweiser. Og skal visst være ekstremt godt på smak. Så kom det nokre Amerikanske folk og smakte dette ølet og det var veldig godt. Då tenkte dei med seg sjøl, me kan jo både kopiere smak og namn, og starte å produsere dette ølet i USA. Men den Amerikanske Budweiser'n klarte aldri å kopiere den gode smaken til Budweiser i Tsjekkia. Og det ølet som heiter Budweiser i Tsjekkia skal visst være eit av verdens beste øl.
jepp.. liten histore. vetsje om da e sant eller ikkje.
noken som veit noke om da ?

- Grinder
budweiser er digg..

men sprit er definitivt best.

lenge leve 96'n
Very Important Lurker
Keanu's Avatar
Pils i seg selv er konge, og jeg drikker nesten kun det når jeg er ute...og det er jo ikke så sjelden. I tillegg går det med litt falsk sjampis...

Så over til favoritten:
Ene og alene Carlsberg, men den MÅ være kald!
Den amerikanske budweisern smaker piss.

Den originale tsjekkiske [staving?] ølen er konge.
rekylvinyl.no
Opprinnelig postet av Grim


1. Pils Ur-Quelle. (Den originale pilsen, den man kan få noen steder i tyskland.
Vis hele sitatet...

Pils urquelle er fra tjekkia, genial øl, kommer fra distriktet pilsner, hvor, som navnet sier, laget de første pilsene.

Aass er faktisk det ølet i norge som smaker best. Det synes også ølkjennerne, som har priset bryggeriet flere ganger. Aass Classic er den mest prisbelønnte (mørk øl), men personlig drikker jeg aller mest av Aass Pilsner.


ps: ringes er nærmest ubrukbar som øl.
Opprinnelig postet av Grinder
Ein kamerat av meg var på omvisning på Hansa bryggerier i Bergen i forrige veke. Då fekk dei servert masse nyttig info og nokre historiar frå guiden. Eine historia va at Budweiser er egentlig Tsjekkisk. For mange mange år sia va da eit bryggeri i Tsjekkia (var vel tsjekkislovakia då) som lagde eit øl som hette Budweiser. Og skal visst være ekstremt godt på smak. Så kom det nokre Amerikanske folk og smakte dette ølet og det var veldig godt. Då tenkte dei med seg sjøl, me kan jo både kopiere smak og namn, og starte å produsere dette ølet i USA. Men den Amerikanske Budweiser'n klarte aldri å kopiere den gode smaken til Budweiser i Tsjekkia. Og det ølet som heiter Budweiser i Tsjekkia skal visst være eit av verdens beste øl.
jepp.. liten histore. vetsje om da e sant eller ikkje.
noken som veit noke om da ?

- Grinder
Vis hele sitatet...
om jeg husker riktig fikk jeg høre ca. det samme av en kar på et naschspiel i går. mener å huske at det ble sagt at det var tjekkia som produserte den orginale bud.

bud er godt det, men litt for lyst for meg. var min klare favoritt for noen år siden, men nå går det mest i carlsberg, tuborg eller faxe. ringnes er godt det også.
1. Carlsberg
2. Ringnes
3. Corona
4. Double Ice
5. Hansa
6. Bud

Er vel omtrent på byen hver eneste helg dersom det passer... da er det ikke så nøye hva de serverer.
Opprinnelig postet av metrom
ps: ringes er nærmest ubrukbar som øl.
Vis hele sitatet...
100 % enig med deg der !!


Necro : får du kjøpt den tsjekkiske ølen i norge då ?

- Grinder
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Opprinnelig postet av Phun Q
lenge leve 96'n
Vis hele sitatet...
96'n duger ikke som opptennings-ved en gang
Skal kun brukes som nøddrikke, om man blir i en knipe. Så det så.
når man er ungdom handler det om kvantitet og ikke kvalitet.

jo mer alkohol i blodet, jo bedre
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Ehm, tror ikke jeg skal slenge meg på den diskusjonen jeg gitt.
Heh
Tjuhei! Dra dere til kypros folkens, og kjøp dere en (eller flere som jeg gjorde) carlsberg, drikk den iskald... ÅH HERREGUD! Man får ikke bedre ØL! Enn det! Hoho! Radikalt god øl! Noen andre her som har smakt carlsbergen på kypros? Mmmm! Ellers på fest er det Hansa Fatøl.
Kremt.. øl.. piss.. go karsk
Opprinnelig postet av Prazor
Tjuhei! Dra dere til kypros folkens, og kjøp dere en (eller flere som jeg gjorde) carlsberg, drikk den iskald... ÅH HERREGUD! Man får ikke bedre ØL! Enn det! Hoho! Radikalt god øl! Noen andre her som har smakt carlsbergen på kypros? Mmmm! Ellers på fest er det Hansa Fatøl.
Vis hele sitatet...
Den øllen er...:

1. Fake
2. Eksportert Carlsberg. Samme som i butikken her i landet

Og varme gjør øl minst dobbelt så godt. Hmm. En øl i Sahara

Lista mi:

1. Fatøl, stort sett alle slag
2. Carlsberg
3. Red Stripe (Jamaica!)
4. Hansa
5. Mack
LurveLeif: Nope, den ølen er brygget på kypros!
Hva får deg til å tro det?

Lurve: Prazor har rett.
Hansa er jo bare kongen...har også to Hansa flagg på veggen hjemme, og de sponser jo også Brann så hva kan vel bli bedre??



PS:Brann knuser RBK til helgen...og selv om vi ikke like østlendinger som heier på lillestrøm så skal dere heller få seriegullet i år...
Lurve: Fordi at det var en svær banner attmed en veg vi kjørte på... der det stod at ølen var brygget på kypros.
1: tuborg
2: dahls
3: Miller
4: Carlsberg
5: ? CB kanskje?
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Opprinnelig postet av Falbe
Næmmen herregud da gutter? Er dere virkelig sånne pyser? Corona, San Miguel & Budwiser? Ække ordentlig øl det, må dere vite
Vis hele sitatet...
Jau. Liker egentlig ikke øl, så når man først må drekke det så nekter jeg å tvinge nedpå en sixpack Hansa Pissner (legg merke til mitt vakre ordspill), da kjører jeg heller en velsmakende corona
Warshteiner eller kordan det no skrives.

Beste brygget jeg har smakt rett etter det Bulgarske 12% ølet som de solgte der nede før. Iiiiiisskald i glassflaske i 40 grader varme, eller på strandresturant i tropenatt. Hubba!!

Tror det het Zagorska.
Tittellinjen er korrekt tsjekkisk stavet (med forbehold om web-leserens tolkning av "ytenlandske" bokstaver).
BUDÌJOVICKÝ BUDVAR N.P. - MAIN PAGE .

Forøvrig ble det første ekte pilsner-ølet produsert i Plzén i Tsjekkia

Sånn ellers er best-listen min slik:

Internasjonal:
1. U'Fleků (Tsjekkia)
2. Budìjovický (Tsjekkia)
3. Starobrno (Tsjekkia)
4. Shiner Bock (USA)
5. Skól (Brasil)

Norske:
1. Mack Ice
2. Mack Haakon
3. Mack Arctic
4. Mack Pilsner
5. Back Bayer

...og verst-listen slik:

Internasjonal:
1. Stella (Egyptisk, aller verst)
2. Meister (Egyptisk)
3. Budweiser
4. Svensk mellanöl (alle typer)
5. Heineken (head-ache'n)

Norske:
1. Tou
2. Nordlandsbryggeriet (finnes vel ikke mere?)
Heldigvis finnes det ikke flere norske som "fortjener" plass på denne listen (ennå)

Bortsett fra Shiner Bock har ikke amerikanerne den fjerneste snøring på hvordan øl skal produseres. Det absolutt meste smaker som en eller annen variasjon av hestepiss.
En fattig trøst for amerikanere, er vel at det desidert værste øl-"produserende" land er Egypt. Der smaker ølet (Stella) hestepiss med klorin.
Neida, jeg har aldri smakt hestepiss (bortsett fra Tou), men det kan umulig smake verre .
vikingen: Heh... Viss du er viking så har du ikke "Mack Ice" på førsteplassen blant norske :P

Men, ellers... ser du har drukket litt av hvert her ja
▼ ... over en uke senere ... ▼
Opprinnelig postet av Red-Bull
Ringnes, mer spesifisert TOU ølet... Et distrikts øl i rogaland
"Skummende frisk rogalending" *slurpe*
Med egen "fan"-club å greier:
--> http://home.c2i.net/tou/
Vis hele sitatet...
Er 100% enig, ahh tou...faen må drikke i helgen, ble ølltørst av å lese dette...
Kom til å tenke på en ting på lørdag. jeg satt hjemme en stund, før jeg gikk ut, og drakk.. Kom til å lese på Arendalsen, den var vist blitt kåret til verdens beste pils eller no i 1996!! Og det var vist i et av de mest anerkjente konkuransene.. Så smak på det når dere er på ferie her nede
bare for å få sagt det, så kom ringnes ganske høyt opp på lista i den mest anerkjente konkurransen i fjor (tror jeg det var)... bl.a. foran carlsberg og andre større øl-merker.

Jeg syns Ringnes er digg jeg (det er en grunn til at Ringnes har størst markedsandel i Norge på pils også..)
Men den beste pilsen jeg har smakt må være Amstel.

http://home.no.net/ondsla/tanker.jpg
Sist endret av dirtyp0p; 8. november 2001 kl. 00:50.
KilKenny er det desidert beste øllet (kansje bortsett fra elephant beer da)