Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 2855
jeg er en gutt på 20 år som ønsker å jobbe i nordsjøen på grunn av god lønn og mye fritid når man er hjemme fra jobb.
jeg har fullført vidregående skole og det studie spes , men angrer på at jeg ikke gikk yrkesfaglig.
jeg er dritt lei skole og vil bare ut i jobb, har hørt at ved noen kurs så kan man få jobb i offshore

det jeg da lurer på er hvilke kurs jeg trenger og hvilke kurs vil kunne gi meg størst sjanse for å få meg jobb i offshoure. har hørt om stilas men enn trenger vell flere enn det

takk for alle svar ))
GSK om du vil jobbe på plattform, IMO50 (tidligere IMO60) om du vil jobbe på båt, så det kan være et naturlig sted å begynne. Ta også en titt i vår offshore yrkesguide for å se hva de ulike yrkene krever av kurs, utdanning og erfaring.
-
Sjekk ut - https://www.offshoreutdanning.no/hje...an-soeke-jobb/
Du må værtfall ta sikkerhetskurs. Koster ca 12000.

Så er der mye forskjellig du kan ta.
Boredekkskurs
Stillas
Riggerkurs
Boltetrekkerkurs
Overflatebehandling dvs maling.

Men du kan i grunnen bare glemme og komme ut og få fast 2/4 rotasjon med det første. Da må det være innenfor boredekk eller stillas. Men ikke lettt og få fast på noen av delene.

Da ville jeg heller prøvd og få jobb for ett service firma av noe slag. Som for exe ikm