Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 7310
Risikerer man straff? Fant en artikkel med en kvinne som hadde fått 5 lapper i bot. Er dette vanlig? Hva skjer når en pakke normalt blir stoppet?

Bodde i Spania for noen år siden og begynner å savne å kunne bestille RC.
Det heter "hvis".

Det kommer jo an på hva du har bestillt, og hvor ulovlig det er. Og hvor mye du har bestillt. Selvfølgelig risikerer du straff hvis importen har en strafferamme. Er du heldig, blir det bare returnert. Hva som skjer kommer jo an på tolleren som stoppet pakken. Og evnt. politiet.
Anonym bruker
"Sint Ravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Bot er vanlig om politiet blir innblandet ja. Større mengder også straffeforfølgelse. Bær forsiktig med RC, fucker huet og plutselig er du enten dum som et brød eller paranoidschizofren resten av livet (ikke moralpreken bare en obs ikke la det skje med det for har skjedd med altfor mange)
Hva skal til for at politiet blir innblandet, vist de feks stopper 25 tabletter etizolam eller clonazolam. Vil de da lage en sak ut av det, eller er det mest sannsynlig at dem bare returnerer/destrueres det?

Vist jeg nekter for at det er jeg som har bestillt det (hvem som helst kan bestille til en annens postkasse), hva vil skje da? Dette vil jo også være "lovlige" stoffer som maksimalt kan gå under loven om "analoger av estere, etere, osv som kan brukes som rusmiddel." Med andre ord, det er utrolig vanskelig å vite hva som direkte er ulovlig. Hva med å spille dum, og mene at loven er altfor generell til å være brukbar?

Og ja, RCer kan være skitne drittstoffer man må vise uhyre forsiktighet rundt. Vil ikke si det er moralpreken når det gjelder rent fakta, setter pris på at du sier det.
Sist endret av NarkoGartner; 5. april 2019 kl. 11:18. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Ydmyket Steinbit"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har stort sett endt opp med razzia etter RC-bestillinger.

De tar det nok litt ekstra seriøst pga skadepotensiale.
vel.. om du virkelig vet hva du gjør og trer forsiktig så kan kan selv rc være bedre enn ting du får på gata.
trenger veldig mye kunnskap, tålmodighet, lab testing osv for å være på den sikre siden, men fullt mulig.
tenk på alexander shulgin f.eks, han visste god hva han drev med og lagde nye rusmidler hele tiden som han testet på seg selv, men han visste akk hva han inntok, ca hva det ville gjøre, og hoppe ikke akk rett til hva teorien i det ville vært aktiv dose.

btw, ikke lenge siden han døde, ikke av rus bruk.
også en meget respektert mann selv i det lovlige forskermiljøet, selv om de visste hva han drev med.
Sist endret av Munted Artist; 6. april 2019 kl. 07:29. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Rc i seg selv er ikke nødvendigvis ille. Kan være bedre enn mye av dritten man får kjøpt på gata som er fullt av bøff og ukjente styrke og ukjente substanser. Noen rc er ok, noen er fantastiske. Andre er vanvittige psykosefremkallende helvetesdop eller potensielt dødelige.

Gjelder å gjøre research, de fleste ulykker skjer når man ikke vet hva man putter i seg. Og på badet.

Ville vært jævlig forsiktig med såkalt syntetisk cannabis. Og stimulanter som alle pvp variantene og deres etterkommere.
Rc opiater har jeg heldigvis ingen erfaring med, men det gjelder enda mer der, for du kan dø i stedet for å bli gal i et par dager.

Det finnes gode alternativer til mdma, men du kan ikke bruke det som mdma. Dosene er forskjellige. Lengden er annerledes og det kan ta lengre tid før det kicker inn.

Research er cluet. Og å starte rolig og være tålmodig uten å blande det med vellll alkohol f.eks, som er kjent for å gjøre folk uforsiktige.
Sist endret av Bothrops; 7. april 2019 kl. 15:50.
Min erfaring er innkalling til avhør lenge etterpå, ikke si noe til de. Ikke betal med kort, de kan hente ut kontoutskrifter
Anonym bruker
"Underernært Hærorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg fikk 600g kratom stopper i tollen i 2013 (om jeg husker rett årstall). Det du gjør om en pakke blir stoppet er det jeg gjorde da de stoppet min pakke:

Tatt fra en post jeg kommenterte tidligere

plutselig en dag fikk jeg en telefon fra politiet som spurte om jeg kunne komme ned på stasjonen en tur for og snakke om noe de hadde stoppet i posten min, viste jo med en eneste gang at det var kratom det var snakk om.

Så jeg dro til stasjonen, og gikk i avhør med en fra politiet.

Han spurte meg om jeg hadde bestilte kratom, jeg svarte at jeg ikke vet hva kratom er for noe, han sa at han heller aldri hadde hørt om det.

Så spurte han meg igjen om jeg hadde bestilt det, jeg sa nei, jeg har ikke bestilt det og vet ikke hva det er for noe.
Så han spurte meg igjen og igjen og igjen. Så nei nei nei nei og nei.

Så spurte han meg da om hvorfor pakkene hadde blitt bestilt til min adresse, jeg sa at jeg ikke vet, men jeg vil anta at noen har bestilt det til adressen min for å slippe og bli tatt for det.

Så spurte han meg om jeg kan tenke meg hvem som kunne ha gjort dette, og samtidig sa at det er ulovlig og si et navn jeg tror kan ha gjort det om jeg ikke mener det, altså lyver. Hørtes litt rart ut det han sa men jeg tenkte ikke mye over det.

Uansett så svarte jeg at jeg ikke har peiling, kjenner ingen som bruker kratom, aldri hørt om kratom før idag.

Så spurte han meg om jeg noen gang har brukt narkotika, av en eller annen grunn svarte jeg at "jeg har tatt valium for å sove, men det er ikke narkotika" (ANER IKKE HVORFOR JEG SA DETTE...!!!), han sa, jo det er narkotika om du ikke har resept på det.

Så spurte han meg igjen om jeg vet om hvem som kan ha bestilt det til min adresse, og jeg sa nei.
Han spurte meg om jeg har bestilt det for 10000de gang.. jeg sa nei. Han sa: vel det er litt rart, vi har stoppet 3 pakker ved forskjellige datoer og du ikke har bestilt dem.

Jeg sa ja, det er rart.

Og han spurte meg om jeg er sikker på at jeg ikke har bestilt dem.




Sånn gikk samtalen någenlunde, det er 5 år siden dette skjedde så jeg husker ikke ord for ord, men det var noe i den duren.

Uansett, jeg fikk et brev i posten ca 2 mnd senere hvor det sto at saken er henlagt pga manglende bevis eller noe sånt.
Vis hele sitatet...
Med andre odd: nekt nekt nekt helt til du selv tror du faktisk ikke har bestilt det
Anonym bruker
"Overtalt Geit"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
"vist" pakken din uheldigvis skulle bli stoppa.. så får du en random razzia om 3-6mnder alt ettersom.. Om du har bestilt store pakker eller om du har gitt dem en god grunn til å mislike deg fra før av, så kan de finne på å ta en controlled delivery.. eller gå litt hardere til verks med etterforskningen enn et enkelt fiske-intervju.. men da skal du nok ha prøvd deg på pakker som bikker over 1kg tipper jeg.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
"vist" pakken din uheldigvis skulle bli stoppa.. så får du en random razzia om 3-6mnder alt ettersom.. Om du har bestilt store pakker eller om du har gitt dem en god grunn til å mislike deg fra før av, så kan de finne på å ta en controlled delivery.. eller gå litt hardere til verks med etterforskningen enn et enkelt fiske-intervju.. men da skal du nok ha prøvd deg på pakker som bikker over 1kg tipper jeg.
Vis hele sitatet...
"controlled delivery" ja.. det har skjedd med meg. lenge så det ut som posten bare brukte ekstra med tid, så plutselig var det razzia, selv om alle bestillinger kom frem.

først var det vel 3 snut (+-1) som kom, og etter de fant hva jeg hadde her hørte jeg de hadde tilkalt en van og fler snut+hunder.

forsendingene var "små", type 1g etizolam osv per forsendelse..
utenom masser av div beslaglagt og aldri returnert så slapp jeg unna uten bot engang.
dette var da derivatloven ikke gjaldt, men merkelig jeg ikke fikk no straff da de også tok med seg ca en plate hash, 10-15g mdma, ca en halvliter ghb, ca 5g amf, 6g flein, 2g dårlig kola samt mange mange titusener verdt av div rc's (innkjøpspris), kapselmaskiner osv osv osv.

mest forbanna over knivsamlinga mi og magliten de tok tho, ikke brukt til no i gråsonen engang

ohh, glemte nesten; kom unna med "nekt nekt nekt" metoden, bortsett fra det de fokuserte på som da ikke var ulovlig, ang det sa jeg jeg har slitt med rus i årevis og bare ville hamstre opp med lovlige saker for å slippe leve som kriminell xD
Sist endret av Munted Artist; 8. april 2019 kl. 09:47. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Anonym bruker
"Sugen Laks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Bestill i små kvanta så skal det litt til for at det blir razzia. Ble innkalt til avhør etter etter de hadde stoppet 7(!) utenlands forsendelser... første beslaget hadde de gjort et helt år før jeg ble innkalt til avhør, selv trodde jeg at jeg bare hadde blitt scamma de gangene det ikke kom frem noe. Mesteparten kom frem, til og med etter de hadde stoppet en del..
Ble kun avhør hvor jeg nektet og saken ble henlagt. Men vil ikke bestille mer i mitt navn noe mer!