Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 979
Vil kjøpe meg en LP spiller til en billig penge men har ikke peil hva jeg skal se etter noen som kan hjelpe?


thnx

Offtopic: ble inspirert av en gammel kjøp\salg post som ble rippet opp idag :P lol
Hi-fi klubben har noen fine som ikke er alt for dyre.
Sitat av AtXbYeA
Hi-fi klubben har noen fine som ikke er alt for dyre.
Vis hele sitatet...

Er det så enkelt som dette?
Tenker på alt dillet med hastigheter å størrelser på skivene etc.
Jeg har null peiling vil bare høre på de flotte platene mine
Finn.no titegn?
Sitat av Mrlarsen
Tenker på alt dillet med hastigheter å størrelser på skivene etc.
Vis hele sitatet...
Det er to størrelser på platene, og to hastigheter. Så jævla vanskelig er det ikke
Tomaso
Thnx som sagt null peiling, men da er den jeg linket til grei nok?

edit: leif
Sist endret av Mrlarsen; 16. desember 2007 kl. 23:16.
For å bare høre musikk er den garantert mer enn grei nok. De små platene, populært kalt LP-singler, skal spilles på 45 omdreininger i minuttet, mens de store LP-platene spilles på 33.
Sitat av DonTomaso
For å bare høre musikk er den garantert mer enn grei nok. De små platene, populært kalt LP-singler, skal spilles på 45 omdreininger i minuttet, mens de store LP-platene spilles på 33.
Vis hele sitatet...
Takker og bukker
Trangsynt visjonær
Polar-'s Avatar
Har modellen over den Denon-spilleren som Hi-Fi klubben hadde på tilbud for en stund siden. Funker utmerket for casual bruk med mindre du er feinsmecker og har masse annet dyrt utstyr. Er bare å gønne på, det.
Min lp-spiller kjøpte jeg på loppemarked. Den funker helt fin, ga en 15 kr for den.

Har brukt den helt til nå, når pappa har fått digitalisert lp-spiller.
Lp-singel faktisk? LP står jo for longplay. er vel heller bare singel eller 7" de små kalles.
Sitat av max-mekka
Min lp-spiller kjøpte jeg på loppemarked. Den funker helt fin, ga en 15 kr for den.

Har brukt den helt til nå, når pappa har fått digitalisert lp-spiller.
Vis hele sitatet...
15kr!? får jeg den for 30? (nei, seriøst)

Jeg har en gammel fin spiller som jeg har arvet. Jeg liker de gamle er best, er liksom mer "historie" i de. Litt mer følelse.
Sitat av lanze
Lp-singel faktisk? LP står jo for longplay. er vel heller bare singel eller 7" de små kalles.
Vis hele sitatet...
Som don skrev, "Populært kalt LP-singler"

Ingen som sier 7" lp-plate. Jeg kaller dem i allefall lp-singler, samt fattern og min ihuggne 60tallslærer. Antar at de har rett.
Jeg kaller dem også LP-singler, for hvis man sier singler i dag tenker folk på mp3-singler, eller i beste fall CD-plater med en eller to sanger på, selv om det omtrent ikke finnes lengre. Sjutommere er vel det mest korrekte navnet, selv blant kjennere.
Ja, hvis jeg sier singler, så mener jeg også noe cd/mp3 låter. Skal ikke late som jeg er 50. Men sier jeg "plate" så snakker jeg LP, men antar at de ferreste av vennene mine egentlig veit hva LP er i det hele tatt
Vil anbefale USB-platespilleren til Numark. Koster ikke mer enn 2000kr, og lyden er grei. Du får også billigere USB-spillere til rundt 1000kr, men da synker selvsagt kvaliteten.
USB spillere faktisk.
Ser rundt om det er noen loppe-marked annonser hvis ikke blir det vell noe av det billigste jeg finner takker for alle svar.
Det er ingenting som heter LP-singler, begrepet er helt idiotisk all den tid det motsier seg selv: "Long play-single."
Når en snakker om singler på vinyl er det fornuftig å bruke begrepene 7", syvtommer eller sjuer, eventuelt 12", tolvtommer eller tolver. Singler finnes nemlig i begge disse formatene, i tillegg til det mindre brukte 10"-formatet.
Ingenting som heter LP-singel. LP er 12", og så har du 7" og 10". Finnes også 5" og custom-shape vinyler. Du har picdisk, flexdisk osv og.